دیدنی های موریسدیدنی‌ها

غذاهای موریسی ها | Mauritius foods

تجربه های غذایی متنوع و متنوع در جزیره خیال انگیز موریس

مردم کشور موریس با ریشه نژادی هندی و فرهنگ هندو غذاهای رایجشان بیشتر شباهت به غذاهای پر ادویه هندی دارد.

البته ترکیب فرهنگ اینها با فرهنگ کشورهای استعمارگر همچون انگلیسی ها و فرانسوی ها غذاهای اروپایی را هم به دستور غذاهای موریسی ها وارد کرده است و از تندی غذاها کاسته و ترکیبات غذاهای اروپایی در فرهنگ غذایی موریسی ها وارد شده است.

غذاهای هندی (غذاهای موریسی ها)

در آشپزی هندی از گیاهان و انواع ادویه ی ترشیجات برای ساختن ماسالا استفاده می کنند که در پخت و پز گوشت، مرغ، ماهی و یا سبزیجات به کار رفته و طعم خوش انواع کاری ها را به غذا می دهد. به طور معمول ادویه ی کاری ویندای (vindaye)، از آب انگور، سرکه و سیر درست می شود.

برخی از این ادویه های کاری در مقایسه با دیگر کاری ها تندتر می باشند و این بستگی به نوع ترکیبات آن ها دارد. انواع برنج های سفید سرخ شده و یا رنگ شده با زعفران  با انواع سس فلفل ارائه می شود. اگر غذای شما بسیار تند است، در برابر نوشیدن آب مقاومت کنید. در عوض می توانید طعم تند سس را با خوردن برنج و نان کمتر کنید.

نام چند غذای هندی رایج در موریس

روتی (roti)، نان هندی ضخیم و گردی است، که گاهی به شکل سرخ شده و گاهی به صورت تنوری پخته می شود؛ شکل ظریف تر این نان را فاراثا (faratha) می نامند.

غذای رایج مسلمانان هندی، برنجی بریانی است که از ترکیب مشخصی از انواع گوشت قرمز، ماهی، مرغ و یا سبزیجات تهیه می شود.

غذای عامه پسندی که در موریس بسیار جا افتاده است دهال پوری (dhall puri) است که نوعی خوراک هندی محسوب می شود که به تنهایی می تواند یک وعده ی غذایی نیز باشد. بهترین نوع این غذاها را می توان از رستوران ها و اغذیه فروشی های کنار جاده و یا روستاها تهیه کرد، چرا که غذاها را به صورت تازه و مطابق با سفارش آماده کرده و در اختیار شما قرار می دهند.

این پن کیک ها، روگایل (rougaille) نامیده می شوند و وعده ها ی سنگینی هستند، که از آرد عدس تهیه شده، با گوجه فرنگی، پیاز و سس سیر پر می شوند. استفاده از سس فلفل سبز نیز اختیاری است، اما چشیدن طعم آن برای شما تجربه ای لذت بخش خواهد بود.

از طرف دیگر پوریس (puris)، پن کیکی است سبک تر و کم حجم تر که می توان آن را با سبزیجات و گوشت پر کرد. پیشنهاد می شود پیمان گاتو (gateaux piments)، نوعی از کیک های فلفلی و سمبوسه را حتماً امتحان کنید.

غذاهای چینی (غذاهای موریسی ها)

غذاهای چینی از تنوع و ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشند. برخی از آنها را بسیار سریع و به سادگی می توان تهیه کرد، برای مثال ماین فریت (mine frite)، رشته های سرخ شده از این انواع هستند. برای امتحان طعم های جدید می توانید از ماین فریت مخصوص که شامل تخم مرغ، غذاهای دریایی، مرغ یا گوشت می باشد، استفاده کنید.

نوع سبک تری از انواع رشته هم وجود دارد که به آن می فون (meefoon) می گویند. همچنین می توانید بل رینورسی (bol renversee) را امتحان کنید که شامل یک کاسه برنج، همراه با تکه های نازکی از گوشت، سوسیس تند و مرغ می باشد.

فویانگ (Fooyang) نام غذایی شبیه به املت است، که در تهیه ی آن از انواع میگو و خرچنگ استفاده می شود. غذا های عجیب و غریب چینی مانند سوپ بال کوسه، خیار دریایی و اردک چینی را می توان در رستوران های مجلل یافت که می بایست آن را از قبل سفارش داد. آشپز های غذاهای چینی از میزان زیادی آجینوموتو (ajinomoto) برای طعم دادن به غذاهای خود استفاده می کنند.

کریول (غذاهای موریسی ها)

غذاهای کریول، ترکیبی از خوراک هندی، چینی و فرانسوی است که انواع ادویه ها به طور سنتی در تهیه ی آن به کار رفته است. البته در کل، انتخاب این نوع غذاها، به سلیقه و تصور شما از آشپزی بستگی دارد. یک قابلمه حاوی گوشت های مغذی، ماهی دائوبس (daubes) و ادویه ی کاری با فلفل در کنار سبزیجات از عجایب غذایی این منطقه محسوب می شود.

خوراک هایی با انواع گوشت آهو، گوزن، گراز وحشی و بسیاری از آبزیان، مانند هشت پا و ماهی مرکب، طرفداران بسیاری دارند. در کنار آن انواع گوناگونی از ماهی های محلی به دو صورت کبابی یا سرخ شده سرو می شوند. در بین سبزیجات عجیب و غریب این غذاها می توان به کُر دو پالمیست (Coeur de palmist) اشاره کرد که به سالاد میلیونرها شهرت دارد؛

گرُ پوآ (grospois)، بریدس (bredes) و لانتی نوآر (lentilles noires) نیز از سبزیجات خاص مورد استفاده در آشپزی می باشد. کاربرد کدو نیز در غذاهای کریول بسیار رایج است. به عنوان یک پیش غذا ممکن است به شما آشار (achards) یا ترشی سبزیجات گوناگون پیشنهاد شود، که در ظرف های ظریف کوچکی سرو می شود.

دسرها

دسرها در رستوران ها شامل میوه های نوبرانه، بستنی و یا پن کیک های شیرین هستند. این در حالی است که در بوفه ی رستوران ها شما می توانید انواع شیرینی ها، پودینگ های خوش طعم، انواع کیک ها و پنیرها را پیدا کنید.

میوه های تابستانی شامل انبه، هندوانه و میوه های شور می باشد، اما میوه هایی مثل پاپایا، آناناس و موز را در تمامی فصول سال می توان یافت. شیرینی های هندی در مناسبت های خاصی عرضه می گردد، با این حال شما می توانید آنها را از سوپرمارکت ها و شیرینی فروشی ها تهیه کنید.

پذیرایی با کیک های گرد کوچک گاتو سیریز (gateaux cirées) نیز در جشن سال نو چینی ها مرسوم است.

لینکهای مهم : 

دانلود پکیج تور موریس در لینک مقابل :  تور موریس

دریافت کامل ترین اطلاعات هتلهای موریس در لینک مقابل : هتل های موریس

دریافت کامل ترین اطلاعات دیدنیهای موریس در لینک مقابل : دیدنی های موریس

نسخه انگلیسی وب سایت شیوار :  Travel to IRAN

برچسب ها
mauritius-food تور 7 شب و 8 روز موریس تور جزیره موریس تور کشور موریس تور موریس تور موریس با پرواز امارات تور موریس با پرواز ماهان جاذبه های توریستی موریس جاذبه های سفر به موریس جاذبه های گردشگری موریس جزیره موریس در موریس چه بخوریم درباره موریس دستور پخت کریول موریس راهنمای سفر به موریس غذاهای سنتی موریس غذاهای کشور موریس غذاهای محلی جمهوری موریس غذاهای محلی کشور موریس غذاهای محلی موریس غذاهای موریسی غذای محلی موریس قیمت تور جزیره موریس قیمت تور موریس کشور موریس موریس نرخ تور جزیره موریس نرخ تور موریس

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن