جاذبه های سوچیدیدنی‌ها

تاریخ و افسانه در سوچی روسیه

تاریخ منطقه سوچی نشان از قدمت تاریخی این منطقه شهری دارد به همین خاطر میراث های شفاهی این منطقه که افسانه ها و قصه ها و داستان های قدیمی هم جزوی از آن است هم در این منطقه غنای خاص خود را دارد. سوچی شهری زیبا و اروپایی با ته مایه های فرهنگ شرقی و طبیعت و آب و هوا و جاذبه های گردشگری فراوان و مردمانی مهربان و آرام و خوش برخورد یکی از مقاصد دلپذیر سفر در جهان است که هر ساله توریست های فراوانی را به سمت خود جذب می کند.
بنابر افسانه های متعدد در مورد ساحل دریای سیاه در این منطقه، آن را ساحل پشمین قوچ بالدار طلایی نامیده اند. افسانه ها، داستان های ملی و اشعار حماسی بسیاری در مورد رویدادهایی که در گذشته در سوچی و اطراف آن صورت گرفته است، وجود دارد. این امتیاز بزرگی برای شهر تفریحی سوچی محسوب می شود، چرا که بسیاری از گشت ها بر پایه ی این اسطوره ها است.
به عنوان مثال صخره های عقاب “اورلینیه سکالی” یکی از اسرار آمیزترین مکان ها در سوچی است که در جنوب غربی رشته کوه ماتسستا و مشرف بر دره ای عمیق و باریک، جایی که رودخانه ی آگورا راه خود را به سمت دریا بازمی کند، قرار گرفته است. در تصورات مردم، این مکان با افسانه ی یونان باستان درباره پرومتئوس پیوند خورده است. او از فرمان زئوس سرپیچی کرد، آتش را از کوه المپیوس دزدید و چگونگی استفاده از آن را به مردم آموزش داد. به همین خاطر زئوس دستور داد  پرومتئوس را تا ابد تنبیه کنند. او به بلندی صخره ای زنجیر شد و در آنجا عقابی غول پیکر هر روز از بدن وی تغذیه می کرد. صخره های عقاب در منطقه ی سوچی محل رخداد این تراژدی را یادآور می شود.
در افسانه ی دیگری از یونان باستان درباره آرگوناتیکا آمده است که جیسون شجاع با کشتی آرگو به همراه ۵۰ پارو زن سفر دریایی خود را در جستجوی قوچ بالدار با پشم های زرین آغاز کرد (آن ها وارد دهانه ی رود فاسیس شدند). مردم سوچی معتقدند که رود باستانی فاسیس همان رود مزیمتای کنونی است. همچنین آن ها معتقدند که جستجو گران، آرگوناتس (قوچ بالدار با پشم های زرین) را جایی نزدیک شهر سوچی پیدا کردند. امروزه مجسمه ای از قوچ بالدار با پشم های زرین در مرکز سوچی وجود دارد. همچنین موزه ی محلی، گنجینه ی جستجوگران آرگوناتس را که چندین سال پیش کشف گردید، به معرض دید عموم گذاشته است.
در کتاب زندگی قدیسین، کتاب مشهور ارتودوکس ها، به ساحل دریای سیاه اشاره شده است: دو نفر از دوازده نفر یاران حضرت مسیح (ع) به نام های سایمون غیور و قدیس اندرو از این سرزمین عبور کرده اند. سایمون غیور هرگز به شهر سوچی وارد نشد ولی بدون شک قدیس اندرو از این محل ها بازدید کرده و موعظه های مسیح را در اینجا آموزش می داده است. بسیاری از افسانه های آدیغه درباره ی داستان های دلمن ها، معبد های سنگی بسیار بزرگ که توسط کوه نشینان پرستیده می شدند، سخن می گوید. روس هایی که در قرن ۱۹ به این سرزمین آمدند آداب و رسوم خود را نیز با خود به همراه آوردند. صحنه ای از داستان ملی روسی به نام جعبه ی شاخه ها (Box Tree Branch) نیز در این منطقه رخ داده است. پدر پیری شاخه ی درختی را برای پسرش در سنت پترزبورگ فرستاد تا پسرش را وادار به بازگشت به سرزمین مادری خود کند. علاوه بر این، یکی از جذاب ترین آبشارهای تفرجگاه لازاروسکویه، دوشیزه ی برفی نام دارد که اسم او از نام شخصیت نمایشنامه ی آلکسی آستروفسکی گرفته شده است. در افسانه های ارمنستان، اوکراین و گرجستان نیز ردپایی از داستان های سوچی دیده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور سوچی (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری سوچی (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های سوچی (کلیک کنید)

سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
تاریخ و افسانه در سوچی
برچسب ها
آثار تاریخی سوچی اساطیر سوچی اسطوره های روسی اسطوره های سوچی افسانه های سوچی پکیج تور سوچی پیشینه تاریخی سوچی تاریخ چه سوچی تاریخ سوچی تاریخچه سوچی تور سواحل سوچی تور سوچی تور سوچی تابستان 95 تور سوچی تابستان 96 تور سوچی روسیه تور شهر سوچی تور شهر سوچی روسیه جاذبه های توریستی سوچی روسیه جاذبه های سفر به سوچی جاذبه های سفر به سوچی روسیه جاذبه های گردشگری سوچی جاذبه های گردشگری سوچی روسیه درباره سوچی دیدنی های سوچی دیدنی های سوچی روسیه سوچی سوچی روسیه سوچی روسیه کجاست؟ سوچی کجاست سوچی کجای روسیه است قیمت تور سوچی قیمت تور سوچی روسیه معرفی سوچی موقعیت مکانی سوچی نرخ تور سوچی نرخ تور سوچی روسیه هزینه تور سوچی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۳ نظرها

  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن