تور روسیهتورهای خارجیتورهای مسافرتی

تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ با کاملترین برنامه گشت و لیدر از تهران

در تور روسیه برنامه گشت و همراهی راهنمایان حرفه ای فارسی زبان بسیار اهمیت دارد.

شیوار به عنوان مجری قدیمی و خوشنام تورهای روسیه در ایران مجرب تربن و با سواد ترین راهنمایان را برای تور روسیه خود به خدمت می گیرد. این راهنمایان در تورهای لوکس روسیه از تهران همراه مسافرین اعزام می گردند. کاملترین برنامه گشت را به شما عزیزان ارایه می نماییم و بهترین هتلها را در تور لوکس روسیه به شما عزیزان تقدیم می کنیم.

تور ۷ روزه روسیه اقتصادی
تور ۷ روزه روسیه اقتصادی

تور ۷ روزه روسیه اقتصادی
تور ۷ روزه روسیه اقتصادی

تور ۷ روزه روسیه دیلاکس
تور ۷ روزه روسیه دیلاکس

تور ۷ روزه روسیه دیلاکس
تور ۷ روزه روسیه دیلاکس

تور ۷ روزه روسیه لوکس
تور ۷ روزه روسیه لوکس

تور ۷ روزه روسیه لوکس
تور ۷ روزه روسیه لوکس

تور ۹ روزه روسیه اقتصادی
تور ۹ روزه روسیه اقتصادی

تور ۹ روزه روسیه اقتصادی
تور ۹ روزه روسیه اقتصادی

تور ۹ روزه روسیه دیلاکس
تور ۹ روزه روسیه دیلاکس

تور ۹ روزه روسیه دیلاکس
تور ۹ روزه روسیه دیلاکس

تور ۹ روزه روسیه لوکس
تور ۹ روزه روسیه لوکس

تور ۹ روزه روسیه لوکس
تور ۹ روزه روسیه لوکس

برای دانلود : فرم مشخصات سفارت روسیه کلیک کنید

شیوار مجری تورهای روسیه در ایران برای ایام بهار و تابستان ۱۴۰۲ با بالاترین کیفیت و خدمات است. تورهای روسیه لوکس شیوار گلچینی از لوکس ترین هتل ها با موقعیت مکانی بی نظیر و کیفیت ممتاز و برنامه گشت متفاوت و کامل است. که خاطره ای بی نظیر را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. همیشه این نکته را در انتخاب تور روسیه لحاظ کنید. که سفر بی دغدغه ای به روسیه داشته باشید. و بتوانید با خاطره ای خوش از سفر خود به این کشور زیبا و منحصر به فرد برگردید.

۱- سعی کنید تور روسیه با کامل ترین برنامه گشت را خریداری نمایید. برنامه سفری که روز به روز جزئیات کامل سفر را برای شما در برنامه سفر نوشته باشد. متاسفانه روس ها به زبان انگلیسی آشنایی ندارند و تابلوهای شهری کمی به زبان انگلیسی خواهید یافت به همین خاطر حضور راهنمای مجرب و برنامه گشت کامل برای استفاده مفید از خدمات گردشگری بسیار حایز اهمیت است.

۲- تایم هفت روز برای روسیه بسیار کم است. اگر میخواهید به دل سیر از این کشور بازدید داشته باشید و همه جاذبه های بی نظیر این کشور را با فرصت و فراغ خاطر ببینید. حداقل ۸ تا ۹ شب برای این سفر لازم است. ما امکان طراحی تورهای اختصاصی روسیه با قیمتهای بالاتر را داریم تنها کافیست با دپارتمان تور روسیه ما تماس بگیرید.

۳- اهمیت حضور راهنمای باسواد و مجرب فارسی زبان در تور روسیه بسیار تعیین کننده است. متاسفانه خیلی از شرکتها برای کاهش هزینه های تور از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو استفاده می کنند کسانی که نهایت کاری که می توانند بکنند همراه و مترجم شما در سفرتان و گشت هایتان باشند. از آنجایی که در روسیه صاحب یکی از ۵ تمدن بزرگ جهان است. توضیحات راهنما نقش کلیدی در شناخت واقعی از فرهنگ و تمدن با شکوه این سرزمین زیبا دارد.

۴- مسکو یکی از بدترین ترافیک ها را در شهرهای جهان داراست. به همین خاطر سعی کنید دقت کنید که فاصله هتل شما تا مرکز تاریخی شهر (میدان سرخ) چقدر است. متاسفانه مترو مسکو به دلیل نداشتن تابلو انگلیسی قابل استفاده برای ایرانی ها نیست و تاکسی های مسکو خیلی هزینه های بالایی دارند. شیوار بهترین هتل ها از نظر موقعیت مکانی را به شما ارایه می نماید.

تور روسیه

تور روسیه یکی از زیباترین تورهای فرهنگی جهان است. سفری که هیچگاه در زندگی خود فراموش نخواهید کرد. در تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ شما امکان بازدید از جاذبه های توریستی کشوری متمدن و هنردوست را خواهید دید. که با توجه به تاریخی جوان در سرنوشت تاریخ بشر بسیار تاثیر گذار بوده است. روس ها بشریت را از شر دو دیکتاتور خودکامه که بشریت را به نابودی کشانده بودند. نجات دادند. بار اوّل از دست ناپلئون بناپارت و بار دوم در شکست نظام فاشیستی هیتلر که فجیع ترین جنایات تاریخ بشر را رقم زد. کشور روسیه با ۲۷ میلیون کشته در جنگ جهانی دوّم توانست رویای حمکرانی بر جهان را برای هیتلر به کابوس خودکشی تبدیل نماید.

روس ها سه دوران برجسته تاریخی دارند. دوران نخستین دوران حکومت تزاری قبل از به قدرت رسیدن خاندان رومانوف ها است. که ایوان مخوف برجسته ترین حکمران این دوره تاریخی بوده و توانست قائله غازان ها را برای همیشه ختم کند. و روس ها را از شر باج دهی به این قبایل وحشی خلاص کند. و در سلسله رومانوف ها اینبار پتر کبیر معمار روسیه اروپایی و روسیه نوین توانست تاثیرات شگرفی در فرهنگ و تاریخ و تمدن روس ها داشته باشد.

بعدها در دوران ۱۰۰ ساله حکمرانی زنان بر روسیه که با حکمرانی کاترین دوم آغاز شد. توانست بیشترین کشور گشایی روسیه رقم بخورد. در دوران کمونیستی و انقلاب بولشویک ها در روسیه، روسیه فقر زده و غرق در فلاکت توانست سر و سامانی یاید. و به مدد دیکتاتوری ایجاد شده به یکی از بزرگترین ابر قدرت ها دنیا تبدیل شود. و چه بسا اگر جنگ جهانی دوم آغاز نمی شد. سرنوشت دنیا به گونه ای دیگر رقم می خورد . ولی با شعله ور شدن آتش جنگ جهانی دوم جلوی رشد دولت های چپگرا بلوک شرق گرفته شد. و بعد از پیروزی مردمی روسیه در جنگ جهانی دوم اینبار دولت های امپریالیستی و لیبرالیستی غربی به سر دستگی آمریکا دوران جنگ سرد را آغاز کردند.

ولی همه این تحولات تاریخی هیچگاه جلوی جلوه های هنر دوستی و هنرمندی مردمان این سرزمین را نگرفت. و در تاریخ این کشور جاودانه ترین آثار هنری در عرصه های سینما (با آثار هنری برجسته کارگردانی هایی همچون تارکوفسکی، پاراچانوف و …)در عرصه تئاتر (استانیسلاوسکی و …)در عرصه شعر و ادبیات (تولستوی، داستایوفسکی، آنتوان چخوف، مایاکوفسکی،پوشکین، ماکسیم گورکی و …)در دنیای موسیقی (چایکوفسکی، … ) در زمینه هنرهای تجسمی (ایوان شیشکین، کاندینسکی، ایلیا ریپین و …) خلق گردید.

هنر جهانی روس ها مرزهای کشور پهناور روسیه را به زودی در نوردیده و شهرتی جهانی برای خود دست و پا کرده است. شاید صحبت از هنر و تمدن بشر بدون یک سرفصل بزرگ به نام هنر روسیه بی معنا باشد. روس ها به علت هنر دوستی ذاتی که دارند نگهدارنده های بسیار خوبی برای آثار هنری هستند. و به همین جهت بزرگترین گنجینه تاریخ تمدن بشر در موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ گرد هم آورده شده است. چیزی بیش از دو میلیون و هفتصد هزار اثر و یا مجموعه بی نظیری همانند موزه ترتیاکوف مسکو و موزه پوشکین مسکو از این جمله هستند.

معماری منحصر به فرد روسی با گنبدهای خاصش و بناهای عظمت گرایانه و سرخ رنگ روسی چیزهاییست که در سفر به روسیه از دیدار آنها لذت خواهید برد. تنوع لباس و رقص و آواز های محلی در این سرزمین پهناور که یک هشتم خشکی های زمین را تشکیل می دهند. در کنار طبیعت زیبا و سحر کننده روسیه قلب شما را در هر کوی و گذر سنت پترزبورگ باقی می گذارد.

امیدواریم همراه با راهنمایان مجرب ما در تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ نهایت لذت را از سفر خود ببرید. تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ ما با پرواز ماهان و ایرباس های مدرن و روز دنیا اجرا می گردد. با توجه به تجربه ۱۲ ساله ما در اجرای تورهای حرفه ای روسیه دیدگاه ما این است. که این تمدن بزرگ را با کاملترین و منظم ترین برنامه گشت تجربه نمایید.

بهترین هتل ها با مناسب ترین نرخ در تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ شیوار سیاوشان در دسترس شماست. تور روسیه بهار و تابستان ۱۴۰۲ را با کیفیت و خدمات سال های گذشته اجرا می نماییم. بدین نحو که راهنمایانی مجرب فارسی زبان گروه را همراهی و در تمام مدت برنامه گشت تور این راهنمایان در خدمت شما هستند. تمامی گشت هایی که شناسنامه کشور روسیه به حساب می آیند. با توجه به محدود بودن زمان سفر در تور شما گنجانده شده اند. شاید بسیاری از آثار ارزشمند روسیه را هم دیدار نکنید چون فقط دیدن مسکو نیاز به ماه ها زمان دارد ولی سعی ما این بوده آثار شاخص را که می توان شناسنامه روسیه نامید را در برنامه گنجانده ایم.

تور مسکو و سنت پترزبورگ
تور مسکو و سنت پترزبورگ

تور روسیه تابستان 1401
تور روسیه تابستان ۱۴۰۱

تور لوکس روسیه
تور لوکس روسیه

قلعه و کلیسای پتر و پاول
قلعه و کلیسای پتر و پاول

کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ
کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ

کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ
تورهای روسیه لوکس شیوار سیاوشان

شب های سفید روسیه
تورهای روسیه لوکس شیوار سیاوشان

قلعه و کلیسای پتر و پاول
قلعه و کلیسای پتر و پاول

ناو جنگی آورورا
ناو جنگی آورورا

دروازه مرگ قلعه پتر و پاول
دروازه مرگ قلعه پتر و پاول

خیابان نوسکی پراسپکت سنت پترزبورگ
تور روسیه شیوار سیاوشان

برای مطالعه مطلب درباره هتل های روسیه | دیدنی های روسیه | فیلم های معرفی کشور روسیه در قسمت دسته ها یا منوی بالای به بخش مورد دلخواه خود دسترسی داشته باشید.


آشنایی با کشور روسیه و دیدنی هایش :


فدراسیون روسیه RUSSIAN FEDERATION (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
فدراسیون روسیه کشوری است اروپایی- آسیایی که با مساحت ۱۷۰۷۵۲۰۰ کیلومتر مربع پهناورترین کشور جهان محسوب می گردد و به تنهایی یک هشتم مساحت کل کره ی زمین را شامل می شود. کشور روسیه از غرب با کشورهای اسکاندیناوی، کشورهای حوزه ی بالتیک، اکراین، بلاروس و لهستان هم مرز است. در جنوب غربی، روسیه از طریق دریای خزر با ایران و از طریق دریای سیاه با ترکیه دارای مرز مشترک می باشد. در جنوب با کشورهای آسیای میانه، چین، مغولستان و در شرق با ژاپن، کره ی شمالی و ایالت آلاسکای آمریکا همسایه است. امتداد این کشور از غرب به شرق ۹۰۰۰ کیلومتر می باشد. چنانچه یک هواپیمای مسافربری از غرب به شرق روسیه پرواز نماید، مدت این پرواز ۱۰ ساعت خواهد بود.
کشور روسیه به ۱۰ منطقه ی زمانی تقسیم شده است. غربی ترین نقطه ی روسیه کالینینگراد با زمان بین المللی ۲:۰۰+ و شرقی ترین
نقطه ی آن منطقه ی کامچاتکا با زمان بین المللی ۱۲:۰۰+ می باشد.
رود ولگا بزرگ ترین رود اروپا به طول ۳۵۳۱ کیلومتر در کشور روسیه جاری است. کشور روسیه دارای ۱۲۰ هزار رود با طول بیش از ۱۰ کیلومتر می باشد. بیش از ۲ میلیون دریاچه ی شور و شیرین در روسیه وجود دارد. بلندترین نقطه ی روسیه قله ی البروس با ارتفاع ۵۶۴۲ متر در جنوب و عمیق ترین نقطه ی آن دریاچه ی بایکال با عمق ۱۶۳۷ متر می باشد. این دریاچه که عمیق ترین دریاچه ی دنیا نیز می باشد، ۲۰ درصد از ذخایر آب شیرین دنیا را در بر می گیرد.
جمعیت روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
جمعیت روسیه تقریباً ۱۴۵ میلیون نفر می باشد که این جمعیت از ترکیب بیش از یک صد قوم و نژاد تشکیل شده است. ترکیب جمعیت روسیه به شرح زیر است:
۸۱/۵ درصد روس، ۸/۳ درصد تاتار، ۳ درصد اکراینی و بقیه ی جمعیت این کشور را سایر اقلیت های قومی تشکیل می دهند.
علی رغم آن که زبان رسمی روسیه روسی می باشد، اما اقلیت های این کشور از زبان های محلی خود نیز استفاده می نمایند و حتی مؤسسات آموزشی به زبان خود را دارند.
مذهب اکثریت مردم روسیه مسیحیت ارتدکس است. پس از آن مسلمانان بزرگ ترین گروه جمعیتی را تشکیل می دهند. مذاهب یهود و بودایی نیز در روسیه به صورت اقلیت وجود دارند.
آب و هوای روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
در روسیه انواع آب و هوا به استثنای آب و هوای مناطق استوایی را می توان مشاهده نمود. به علت تنوع آب و هوا، گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند بایستی قبل از سفر اطلاعات لازم در مورد وضعیت جوی را مطالعه نمایند.
دولت روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
کشور فدراسیون روسیه دارای دولتی فدراتیو و دموکراتیک می باشد که به صورت جمهوری اداره می گردد. رئیس جمهور هر چهار سال یک بار طی انتخابات مردمی تعیین می گردد و این کشور دارای دو پارلمان می باشد. قانون اساسی این کشور پس از فروپاشی شوروی سابق در یک همه پرسی عمومی در سال ۱۹۹۳ میلادی تصویب گردید.
جذابیت های سفر به روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
کشور پهناور روسیه دارای هزاران مکان جذاب طبیعی، تاریخی و فرهنگی برای گردشگران بین المللی می باشد. هفده اثر فرهنگی و تاریخی این کشور در لیست یونسکو به عنوان میراث فرهنگی مشترک جهانیان ثبت شده است. به عنوان نمونه می توان به میدان سرخ، کرملین مسکو، موزه ی ارمیتاژ و مرکز تاریخی شهر سن پترزبورگ اشاره نمود.
امنیت در روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
بنا به آمار سازمان جهانی جهانگردی (WTO) روسیه کشوری امن است. با توجه به آمار موجود در این سازمان موارد نا امنی در شهرهای بزرگ مسکو و سن پترزبورگ برای گردشگران بسیار کم است و این دو شهر در مقایسه با اکثر پایتخت های اروپایی و آمریکایی از درجه ی امنیت بالاتری برخوردار می باشند.
پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، تمام کشور های توریستی جهان حداقل با ۵/۱ درصد افت جذب گردشگر مواجه شدند، در صورتی که روسیه با ۳ درصد افزایش گردشگر بین المللی مواجه گردید.
آب در کشور روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
کیفیت آب روسیه بسیار متغیر است. توصیه می شود که برای آشامیدن از آب بطری که در تمام فروشگاه های روسیه عرضه می گردد، استفاده شود.
غذاهای روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
در روسیه تنوع غذایی فراوانی را می توان مشاهده نمود. در این کشور می توان انواع غذاهای محلی روسیه، قفقازی و تاجیکی را صرف نمود. علاوه بر آن در رستوران ها و هتل ها، انواع غذاهای اروپایی و آسیایی تهیه می گردد. از غذاهای محلی روسی می توان به اُخا (سوپ ماهی)، شیچی (سوپ گیاهی)، سوپ بورش، پلمنی (نوعی غذا که از پخت خمیر و گوشت در آب تهیه می شود) اشاره نمود. با توجه به تنوع غذایی فراوان به خصوص در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ، در انتخاب غذا با مشکلی مواجه نخواهید شد.
واحد پول روسیه : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
واحد رسمی پول روسیه روبل است و هر روبل معادل ۱۰۰ کوپک می باشد. علی رغم آن که در بعضی مکان ها قیمت بر اساس دلار یا سایر ارزهای خارجی نمایش داده می شود، اما خرید در هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها فقط با روبل امکان پذیر است. تبدیل ارز های خارجی به روبل فقط باید در بانک ها یا صرافی های مخصوص انجام گیرد و در هنگام تبدیل ارز بایستی پاسپورت را به همراه داشت و رسید مخصوص دریافت نمود. استفاده از انواع کارت های اعتباری بین المللی در کشور روسیه بلامانع می باشد.
برابری روبل روسیه با دلار: (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
هر دلار آمریکا تقریباً با ۵۰ روبل روسیه برابر است.
ولتاژ برق: (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
ولتاژ برق در روسیه ۲۰ ولت متناوب با فرکانس ۵۰ هرتز می باشد وکاملاً با سیستم برق ایران مطابقت دارد.
کد تلفن روسیه ۷+
کد تلفن شهر مسکو ۰۹۵ ۷+
کد تلفن شهر سن پترزبورگ ۸۱۲ ۷+
سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسکو:
اگر در زمان اقامت در روسیه با هر نوع مشکلی مواجه شدید، می توانید از راهنمایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو استفاده نمائید.
آدرس: مسکو، مترو چیستی پرودی، بلوار پاکروفسکی، پلاک ۷
تلفن سفارت: ۹۱۷۷۲۸۲ فاکس: ۹۱۷۹۶۸۳ تلفن کنسولگری ایران: ۹۱۷۳۰۹۲
شهروندان جمهوری اسلامی ایران بایستی برای سفر به روسیه، ویزای معتبر و پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به همراه داشته باشند.
نگاهی گذرا به تاریخ روسیه HISTORY OF RUSSIA (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)
اگرچه روسیه تاریخی طولانی دارد، اما آن چه به عنوان یک حکومت و تشکیلات حکومتی در این کشور به ثبت رسیده است مربوط به قرن نهم میلادی می باشد. از قرن نهم میلادی وارگ ها، شهر نووگراد را توسط یرودیک که یکی از فرماندهان آنان به شمار می رفت تأسیس نمودند. برادر یرودیک (الگ) شهر کیف را بنا نهاد و به عنوان پایتخت در آن فرمانروایی خود را آغاز نمود. مناطقی که تحت سلطه ی وارگ ها قرار گرفت، رس یا روس خوانده می شد که این عنوان به تدریج بر مردم این ناحیه نیز اطلاق گردید. جانشینان الگ بعداً در روسیه به حکومت رسیدند و همان ها بودند که آیین مسیحیت را بر این کشور حاکم نمودند. مسکو در سال ۱۱۴۷ توسط یوری دالگورکی به عنوان پایتخت روسیه بنا نهاده شد و تا سال ها حاکمان روسیه در آن اقامت داشتند. در قرن سیزدهم، روسیه مورد حمله ی مغول ها قرار گرفت. آن ها توانستند حکام روسیه را وادار به اطاعت و پرداخت باج و خراج کنند. در این زمان بین شاهزادگان و امرای روسیه جنگ داخلی وجود داشت. در سال ۱۴۶۰ ایوان سوم به قدرت رسید. او توانست قدرتی مرکزی به وجود بیاورد و شاهزادگانی را که در گوشه و کنار سرزمین، حکومت های کوچک و ضعیفی را برای خود درست کرده بودند، وادار به اطاعت کند. ایوان پس از تثبیت موقعیت خود از دادن باج به مغولان خودداری نمود. مغول ها خشمگین از این قضیه، به مسکو لشکرکشیدند اما با مقاومت و سرسختی لشکریان ایوان، شکست خورده و بازگشتند. به این ترتیب روسیه در سال ۱۴۸۰ استقلال خود را به دست آورد. در زمان ایوان چهارم معروف به ایوان مخوف دولت مرکزی روسیه تا حدود زیادی تقویت شد.
در سال ۱۶۱۳ میخائیل رومانف سلسله ی رومانف را بنا نهاد که تا انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ استقرار داشت. در سال ۱۶۸۲ پتراول به تخت نشست. او تحولات بزرگی را در روسیه به وجود آورد که به واسطه ی همان ها، لقب کبیر را به دست آورد. در نتیجه ی برنامه های او، اصلاحاتی در ارتش و نظام اجتماعی این کشور داده شد. وی تمایل داشت روسیه به اروپا نزدیک تر شود و شیوه های زندگی اروپایی در این کشور راه یابد. پتر کبیر سن پترزبورگ را تأسیس و پایتخت را به این شهر منتقل کرد و برای اداره بهتر کشور آن را به هشت استان تقسیم نمود.
پتر کبیر در سال ۱۷۲۵ فوت کرد. پس از او تا به قدرت رسیدن کاترین دوم، روسیه در بحران فرو رفت. کاترین دوم، زمامداری خودرأی بود که اصلاحاتی را در سیستم اداری، قضایی و آموزشی روسیه به وجود آورد.
در زمان الکساندر اول، ناپلئون در فرانسه حاکم بود که در سال ۱۸۱۲ به روسیه لشکر کشید. لشکر ناپلئون پس از ماه ها سرگردانی، با تلفات زیاد، شکست خورده به فرانسه بازگشت. پس از الکساندر برادرش نیکلای اول به قدرت رسید. در زمان او گروهی از انقلابیون که به دکابریست ها معروف شدند، قیام نمودند. گرچه حرکت آنان موفق نبود، اما هسته های مخالفت با حکومت را در بین روشنفکران مقیم روسیه و با آن هایی که مهاجرت کرده بودند، به وجود آورد.
جنگ کریمه منجر به شکست روسیه و باعث ضعف حکومت گردید. در این زمان الکساندر دوم که به جای پدرش به تخت نشسته بود، مجبور شد اصلاحاتی را در وضعیت اجتماعی روسیه به وجود آورد که از جمله می توان به لغو نظام ارباب و رعیتی در سال ۱۸۶۱ اشاره کرد. اما این اصلاحات بسیار دیر شروع شد. زیرا در این زمان هسته های مقاومت مسلحانه در بین روشنفکران تشکیل شده بود و آنان برای انجام عملیات آماده می شدند. یکی از نتایج تشکیل این گونه گروه ها، ترور الکساندر دوم در ۱۸۸۱ بود.
در سال ۱۹۰۴ بین ژاپن و روسیه جنگی در گرفت که منجر به بالا رفتن مالیات ها، سربازگیری اجباری، فشار پلیس مخفی و تورم شد.در اکتبر ۱۹۰۵ یک اعتصاب سیاسی آغاز شد که به انقلاب اول روسیه معروف است و میلیون ها نفر از جمله کارگران در آن شرکت داشتند. گرچه ارتش توانست این عملیات را سرکوب کند اما آتش در زیر خاکستر باقی ماند.
پس از این حادثه تزار دست به اصلاحاتی زد و دستور ایجاد مجالس قانون گذاری را صادر کرد. اما این نوشدارو پس از مرگ سهراب بود.
بروز جنگ جهانی اول ناتوانی تزار را به اوج رساند. به دلیل تمام شدن ذخایر مورد نیاز در جنگ و اختصاص تمام امکانات برای رفع نیاز های جنگی، کالاهای مورد نیاز مردم کاهش و اعتصاب و تظاهرات سراسری افزایش یافت. وجود ۲ میلیون کشته و در همین حدود اسیر و بیش از ۴ میلیون مجروح و معلول، کشور را به کلی فلج کرد و وضعیتی را پیش آورد که تزار در فوریه ۱۹۱۷ مجبور به استعفا شد.
اعضای مجلس دوما یک دولت موقت را روی کار آوردند. در همین زمان شوراهای کارگری در نقاط مختلف تشکیل شد. این شورا­ها در ابتدا با دولت همکاری می کردند اما از آن جا که در موارد مختلفی از جمله خاتمه ی جنگ و تغییر در وضعیت زحمتکشان اختلاف پیدا کرده بودند و دولت نتوانست با آن ها همراه شود، به تدریج از هم دور شدند. مردم به این شوراها بیشتر توجه داشتند و حمایت مردم از شوراهای کارگری منجر به انتقال تدریجی قدرت به آن ها شد. انقلابیون که کنترل شوراها را مرئی و نامرئی بر عهده داشتند، به دو گروه اکثریت (بلشویک ها) و اقلیت (منشویک ها) تقسیم شدند. در ۱۹۱۷، لنین رهبر بلشویک ها از تبعید به روسیه بازگشت و با صلح، نان، زمین که بیانگر خواسته های مردم بود علیه دولت موقت به مقابله پرداخت. مبارزه ای که در ۲۵ اکتبر با پیروزی پایان یافت.
سلطنت طلبان، لیبرال ها و دیگر گروه های مخالف، دست به تحریکاتی زدند که منجر به جنگ های داخلی شد. از سوی دیگر انگلیسی ها در مورمانسک، فرانسوی ها در اودسا و آمریکایی ها و ژاپنی ها در ولادی وستوک وارد خاک روسیه شدند. انتقام جویی های وحشیانه و دیگر اقدام های غیر معقول گروه های مخالف داخلی باعث ایجاد نفرت مردم از آن ها و سرکوبشان توسط آن ها گردید.
شکست متجاوزین خارجی توسط ارتش سرخ موفقیت بزرگی برای انقلابیون بود. به این ترتیب تا سال ۱۹۲۲ کمونیست ها موفق شدند نه تنها شورش های داخلی را سرکوب کنند بلکه به استثنای قسمت اروپایی، روسیه را به مرز های دوره تزاری برسانند. تغییر و تحولات، جنگ های داخلی و آشوب ها منجر به بروز هرج و مرج، تعطیل کارخانه ها، رکود تجاری و به طور کلی وجود شرایط اقتصادی دشوار برای مردم شد.
لنین با بررسی اوضاع دستورداد تا تغییراتی در نظام اقتصادی ایجاد شود و از سختگیری های انقلابی کاست. با این تغییرات، اوضاع کمی بهتر شد و نارضایتی ها کاهش یافت. در دسامبر ۱۹۲۲ وحدت جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رسماً اعلام شد.
دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۲۴ لنین درگذشت و نبردی بر سر قدرت در گرفت که برنده ی آن ژوزف استالین بود. استالین سیستم کاملاً سرکوب گر پلیسی را بر شوروی حاکم کرد. ضمن تسویه ی فیزیکی مخالفین خود، سیاست صنعتی کردن اجباری کشور را سرلوحه ی کار خود قرار داد و در راه رسیدن به آن هر مخالفی را زیر پا گذاشت. بین سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۸ پلیس مخفی استالین تسویه ی دامنه داری را در حزب، ارتش و دیگر سازمان های قدرتمند به راه انداخت که منجر به اعدام، زندانی و برکناری هزاران نفر شد. در سال ۱۹۳۹ هیتلر و استالین قراردادی سری بستند که دست هیتلر را در حمله به اروپای شرقی و استالین را در باز پس گرفتن قسمت های از دست رفته ی روسیه در قرارداد صلح ۱۹۱۸ باز نمود. اما این قرارداد ۲ سال بعد توسط آلمان زیر پا گذاشته شد. لشکر هیتلر در سال ۱۹۴۱ به شوروی حمله کرد. استالین دستور مقابله داد. آلمان ها با آن که امکانات خوبی داشتند و حتی به پشت دیوارهای مسکو رسیده بودند، نتوانستند در برابر هجوم انسانی ارتش سرخ مقاومت کنند و سرانجام با دادن تلفات و تعداد قابل توجهی اسیر، عقب نشستند.
ارتش شوروی آنان را تا برلین دنبال کرد. حاصل جنگ برای شوروی، خرابی هزاران شهر و روستا و کشته شدن حدود ۲۷ میلیون نفر بود. با پایان جنگ جهانی، استالین کار عظیمی را جهت تجدید حیات شوروی آغاز کرد. در همین زمان نبرد دیگری شروع شد. جنگ سرد غرب علیه کشوری که دیگر دوست و هم پیمان دیروزی نبود. وی برای خنثی کردن اقدامات آمریکا کنترل شدیدی را در کشورهای وابسته به آن اعمال نمود و ارتباط با غرب را به حداقل رساند. در داخل نیز پلیس مخفی را برای کنترل هر چه بیشتر افزایش داد. بالاخره پرونده ی زندگی استالین در ۵ مارس ۱۹۵۳ بسته شد و بر اثر حمله ی قلبی درگذشت. با مرگ استالین بین سال های ۱۹۵۵- ۱۹۵۳ تغییراتی زودگذر در رهبری شوروی پدید آمد. در ۱۹۵۵ نیکیتا خروشچف به قدرت رسید. او به این نتیجه رسید که لازم است تغییراتی در سیستم داده شود و در چهارچوب همین تفکر، طی نطقی در کنگره ی بیستم حزب کمونیست در برابر ناباوری بسیاری، به استالین حمله کرد و پرده از جنایات وی برداشت. او همچنین به یک سری تغییرات اقتصادی و اجتماعی دست زد که می توان گفت به طور کلی موفقیت آمیز نبود و نتوانست اوضاع را آن گونه که او تصور می کرد، بهبود بخشد. طرح های غلط او در زمینه ی کشاورزی منجر به آن شد که شوروی به واردات محصولات کشاورزی محتاج شود.
به هر حال خروشچف در سال ۱۹۶۴ از سمت رهبری حزب در دفتر سیاسی برکنار شد و برژنف که رهبری این کودتای بدون خونریزی را بر عهده داشت، به عنوان جانشین وی قدرت را در دست گرفت. در دوره ی برژنف شوروی توانست به قدرتی کامل در برابر آمریکا مبدل شود. ارتش شوروی در چکسلواکی و افغانستان مداخله نظامی کرده و از سوی دیگر اعضای خانواده و دوستانش یک الیگارشی فسادآلود را در حکومت درست کردند. رشوه خواری و فساد اداری در دستگاه حکومتی به وجود آمد و کیش شخصیت که در زمان خروشچف تقبیح می شد، بار دیگر رواج یافت. با مرگ برژنف، یوری آندروپف به قدرت رسید. وی مبارزه ای را برای ریشه کن کردن فساد و تصفیه ی مقام های رشوه خوار و نالایق آغاز کرد. اما چندان در این کار موفق نبود، چراکه دوران قدرتش زود تمام شد. آندروپف در سال ۱۹۸۴ فوت نمود و به دنبال او ویکتور چرنیینکو قدرت یافت که از او به عنوان سیاستمدار هم سو با برژنف نام برده می شد. او نیز بیش از یکسال بر سر قدرت نماند و در ۱۰ مارس ۱۹۸۵ فوت کرد. پس از وی میخاییل گورباچف در رأس رهبری شوروی قرار گرفت. وی ­جوان­ترین رهبر شوروی به شمار می رفت. او با انجام دو برنامه­ی پرستوریکا و گلاسنوست تغییراتی را در نظام اقتصادی و سیاسی به وجود آورد و سعی کرد با انجام این تحولات شوروی را از نقاط ضعف پاک کند. ولی دیگر برای این اقدامات دیر بود. طی سال های ۱۹۹۱-۱۹۸۶ اصلاحات گورباچف با مشکلات مواجه شد. در اوت ۱۹۹۱ گروهی از رهبران سیاسی و نظامی دست به کودتایی علیه گورباچف زدند که ناموفق بود و منجر به قدرتمندتر شدن گروه­های طرفدار تفکر غربی شد و همین گروه­ها بودند که سرانجام در دسامبر ۱۹۹۱ فروپاشی نظام شوروی را رسماً اعلام کردند و بوریس یلتسین به مقام ریاست جمهوری فدراسیون روسیه انتخاب گردید.
رابطه­ ی ایران و روسیه بعد از به قدرت رسیدن پوتین قوی تر و راهبردی شد که نقطه ی اوج آن عقد قراردادهای مهم در جریان سفر دکتر خاتمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه بود.
عکس هایی منتخب از دیدنی های مسکو در تور روسیه تابستان ۹۶ :

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

تور روسیه تابستان ۹۵
تور روسیه تابستان ۹۶

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)


مسکو MOSCOW (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)

شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. این شهر در مرکز شرق اروپا، مابین رودخانه های ولگا و اکا واقع شده است. به لطف شبکه ی بسیار وسیعی از کانال ها، مسکو بندرگاه مرکز حمل و نقل دریایی کشور روسیه محسوب می گردد.

این شهر هزاران کیلومتر وسعت دارد و یکی از شمالی ترین پایتخت های جهان به شمار می آید. از مرکز شهر تا حومه بین ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر فاصله وجود دارد که البته به جهت و مسیر حرکت نیز بستگی دارد. از نظر تاریخی، مسکو را بر اساس یک طرح حلقوی منشعب ساخته اند.

اولین حلقه جاده هایی هستند که سرتاسر حاشیه ی کرملین را در بر می گیرند و آخرین حلقه، جاده ی کمربندی مسکو است که با محیط دایره ای ۱۰۹ کیلومتر، مرزهای رسمی و فعلی شهر مسکو را مشخص می نماید. آب و هوای مسکو معتدل قاره ای است و فصل های آن به خوبی مشخص هستند.

در طول فصل زمستان برف این شهر را به رنگ سفید یکدست می پوشاند و در بهار و تابستان گیاهان سبز، پارک ها و باغ های این شهر را رنگ آمیزی می نمایند. برگ های طلایی هم در پاییز زینت بخش این شهر می شوند. مسکو شهری بسیار سرسبز است و بیش از چهل و دو درصد از مساحت این شهر را باغ ها، پارک ها و جنگل ها پوشانده اند.

این شهر تقریباً دارای پنجاه پارک و جنگل و بیش از هفتصد بلوار و باغ کوچک می باشد. این موضوع مسکو را در میان پایتخت های جهان بی نظیر می سازد. شهر مسکو در ارتفاع ۱۶۰ -۱۳۵ متری از سطح دریا، در یک دره واقع شده است، اما دارای تپه ها و ارتفاعاتی نیز می باشد.

طبق افسانه ای، هفت تپه همانند همانگونه که در روم هست، در آن جا وجود دارد. مرتفع ترین نقطه ی مسکو ۲۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کوتاه ترین روز مسکو (۲۲ دسامبر)، تنها ۶ ساعت و ۵۷ دقیقه است. در این روز خورشید در ساعت ۹ طلوع و در ساعت ۱۵ و ۵۷ دقیقه غروب می کند. بلندترین روز مسکو (۲۱ ژوئن)، ۱۷ ساعت و ۳۱ دقیقه است.

در این روز خورشید در ساعت ۴ و ۳۴ دقیقه طلوع و در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه غروب می کند. اختلاف زمان شهر مسکو با تهران یک ساعت و سی دقیقه می باشد. زمان بین المللی شهر مسکو در تابستان +۴:۰۰ GMT و در زمستان +۳:۰۰ است. جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر در مسکو ساکن هستند.

اهالی مسکو از نظر سواد و تحصیلات در سطح بسیار بالایی قرار دارند. از هر سه نفر، یک نفر تحصیلات عالی دارد و اکثر ساکنین این شهر دبیرستان را به پایان رسانده اند. طبق آمار خانم ها در این شهر بیش از آقایان تحصیلات عالی دارند. مسکو تقریباً دارای دوهزار دبیرستان می باشد و چهار هزار کتابخانه ی عمومی این شهر بیش از چهارصد میلیون کتاب را در خود جای داده است.

شهر مسکو بیش از ششصد موزه، صدوسی سالن تئاتر، بیست سالن کنسرت بزرگ، هشتاد نمایشگاه و گالری نقاشی، صدوبیست سالن سینما و دویست مرکز تفریحی دارد. سه سیرک دائماً در این شهر در حال اجرای نمایش می باشند. مسکو از نظر امکانات ورزشی شهری غنی محسوب می گردد.

این شهر دارای صد استادیوم و ورزشگاه، پنجاه استخر شنا، دویست زمین فوتبال، سی و پنج باشگاه قایق رانی، هفت باشگاه سوارکاری، نه پیست اسکی، هفت باشگاه شطرنج، بیست جایگاه ماهیگیری و سیزده کلوپ ورزشی جهانگردی می باشد. این شهر مرکز بسیار بزرگ علم و دانش، انتشارات، فن آوری و اقدامات بشر دوستانه می باشد.

بیش از هزار مجله، روزنامه و ژورنال در این شهر منتشر می گردد و بسیاری از کتاب ها به زبان روسی و سایر زبان ها در این شهر منتشر شده است. تعداد بسیار زیادی از مراکز رادیو و تلویزیون در این شهر فعال هستند. شهر مسکو مرکزی بی نظیر و کامل برای جهانگردان بین المللی است.

مردم مسکو و شهردار آن از هیچ عملی برای کمک به میهمانان دریغ نمی ورزند. در این شهر بیش از صدو بیست هتل، پانصد رستوران، ششصد کافی شاپ، هزاران مغازه، پنج فرودگاه، نه ایستگاه راه آهن و شبکه ی وسیع مترو برای پذیرایی از گردشگران آمادگی کامل دارند.

در حال حاضر شهر مسکو پذیرای گردشگرانی است که از اکثر کشور های جهان مایلند با فرهنگ باستانی روسیه، بناهای تاریخی، کلیساها، کاخ ها، باغ ها، میادین، گنجینه های بی نظیر و موزه های آن آشنا شوند. بنا به دستور یونسکو هشتصد و پنجاهمین سالگرد احداث مسکو به عنوان واقعه ی مهم تاریخی ثبت و در سال ۱۹۹۷ جشن های بزرگی به همین مناسبت برگزار گردید.
به پایتخت روسیه، مسکوی زیبا خوش آمدید!

مسکو در فراز و نشیب تاریخ : (تور روسیه تابستان ۱۴۰۱)

این شهر در سال ۱۱۴۷ توسط یوری دالگورکی به عنوان پایتخت روسیه بنا نهاده شد. در آن زمان نه کرملینی وجود داشت و نه میدان سرخ. در این منطقه ماهیگیران، شکارچیان و پیشه وران مختلفی مانند سفالگران، چرمگران، آهنگران، کفاشان و حتی زرگران فعالیت داشتند. کم کم در بین آنان بازرگانی رونق گرفت،

راه های آبی از هر طرف به سوی این شهر گشوده شد و در رودخانه ی مسکو قایق های بربری پیدا شدند. قایق ها سیر حرکت خود را به آن سوی رودخانه باز کردند و به این ترتیب بود که تجارت عمده در زمینه ی تولیدات جنگی آغاز گردید. بدین ترتیب، حدود صد الی صد و پنجاه سال قبل از پیدایش اسمی مسکو، شهر کوچکی به وجود آمد.

رشد و توسعه ی مسکوی جوان باعث شد پیشه وران و بازرگانان به مسکو رو آورند که این مسئله به خودی خود توجه غارتگران را جلب کرده و زمینه ای شد برای آغاز حملات آن ها به مسکو. به همین دلیل بود که ضرورت دفاع از مسکو و داشتن دژ مستحکم احساس شد.

در سال ۱۱۵۶ میلادی در تپه های باراویتسکی دیوارها و برج های چوبی محکمی را به عنوان دژ بنا کردند. شورشگران عاصی به سرکردگی شاهزاده ایزن گلیسو در سال ۱۱۷۷ به مسکو یورش آوردند. آن ها کرملین و قریه های اطراف آن را آتش زدند، اما خیلی زود در محل ویرانی ها قامت دیوار های کرملین بلندتر شد.

در سال ۱۲۰۹ مسکو را نیروهای شاهزادگان ریازان، ایزیاسف و میخاییل محاصره کردند. اما آن ها هم شکست خورده و عقب رانده شدند. قریب یک ربع قرن بعد تاتارها به سرکردگی باته یه، نوه ی چنگیز خان به مسکو حمله آوردند و کشتار وحشتناکی به راه انداختند.

آن ها آنچه را که می سوخت آتش زدند و آنچه را که قابل فروش بود با خود بردند، هر چه را می شد دزدید، غارت و هر زنده جان، حتی کودکان و پیرمردان را هم قتل عام کردند. در سال های ۱۳۴۰-۱۳۳۹ شاهزاده مسکو، ایوان کالیتا، اطراف کرملین را که محوطه اصلی مسکو به شمار می رفت دیواری از چوب بلوط کشید.

از آبادی جدید هنوز ربع قرن نگذشته بود که آتش سوزی، کرملین چوبی را به خاک و خاکستر تبدیل کرد. این حادثه باعث شد که در ساخت مجدد کرملین از سنگ استفاده شود. در این منطقه، میدانی وجود داشت که بازرگانان در آن فعالیت داشتند، میدانی که ما امروزه به نام میدان سرخ می شناسیم.

مسکو وسعت پیدا می کرد، استحکام می یافت و قامت می کشید، اما از آرامش خبری نبود، حتی زمانی که دشمن شکست خورده و فرار کرد آتشی بر پا نمود که حتی دیوار های سنگی هم در برابر آن نتوانست مقاومت کند. شهروندان مسکو هم نتوانستند به آسانی این آتش را خاموش سازند. شهرهای دیگر تاریخی روسیه از جمله مسکو جنگ، آفت، غارت و آتش سوزی را در طول تاریخ خود تجربه کرده است.

 

اما آن چه بر سر مسکو آمد تلخ ترین بود؛ هزاران نفر کشته و هزاران کودک یتیم، محروم و بینوا شدند. پاییز سال ۱۳۸۰ حاکمان روسیه تصمیم گرفتند دست تاتارها را برای همیشه از مسکو کوتاه کنند و بعد از یک نبرد شدید، دشمن را شکست دادند و در مسکو جشن بزرگی بر پا شد. از آن پس سال ها آرامشی نسبی بر این شهر حکمفرما بود.

در نخستین سال های دهه ی دوم قرن نوزده، روسیه مورد تهاجم نیروهای فرانسه قرار گرفت. امروز در بخشی از مسکو که خیابان کوتوزفسکی خوانده می شود پارک و موزه ی پیروزی ساخته شده است. ارتش فرانسه تا این نقطه پیشروی کرد، اما این نقطه ی پایان بود. آن ها همین جا زمین گیر شدند. چند ماه بعد نیروهای ناپلئون سرشکسته و مغلوب راه بازگشت را در پیش گرفتند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)


سنت پترزبورگSaint Petersburg
سنت پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه های تمدن بشری محسوب می شود. این شهر در مدار طولی ۵۷/۵۹ درجه شمالی و در مدار عرضی ۱۹/۳۰ درجه شرقی واقع شده و مساحت آن ۱۴۰۰ کیلومتر مربع است. سنت پترزبورگ زیبا به ونیز شمالی معروف است. احداث این شهر در تاریخ ۱۶ می سال ۱۷۰۳ با دستور پترکبیر تزار وقت روسیه و با ساخت قلعه پتر و پاول آغاز شد. مکان جغرافیایی این شهر در زمین هایی واقع است که در جنگ شمال از کشور سوئد توسط ارتش روس بازپس گرفته شد و به دلیل دسترسی روسیه به آب های آزاد و اروپا به پنجره روسیه به اروپا مشهور گردید. در سال ۱۷۱۰ تزار پتر کبیر تمامی وزارتخاته ها و دوایر دولتی را از شهر مسکو به سنت پترزبورگ منتقل و در سال ۱۷۱۲ این شهر را رسماً پایتخت روسیه اعلام نمود. در این زمان روسها به آب های آزاد شرق نیز دسترسی پیدا کردند. پتر کبیر خودش را اولین امپراتور روس اعلام کرد و سنت پترزبورگ به پایتخت امپراتوری روسیه مبدل شد. سنت پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است و پتر مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح بود که حامی این شهر زیبا پنداشته می شود. تاریخ روسیه با وقایع شهر سنت پترزبورگ عجین شده و اکثر وقایع تاریخی ۳ قرن اخیر روسیه در این شهر رخ داده است. تمام امپراتوری های روسیه از پتر کبیر تا نیکلای دوم در این شهر حکومت کرده اند.
وقایع زیر در این شهر رخ داده است:
اولین انقلاب روسیه در سال ۱۹۰۵ که با شکست روبه رو شد، انقلاب فوریه ۱۹۱۷که باعث سرنگونی آخرین امپراتور روسیه، تزار نیکلای دوم شد و در نهایت انقلاب سوسیالیستی که در اکتبر همان سال (۱۹۱۷) رخ داد و معروف به انقلاب کبیر اکتبر است. در سال ۱۹۱۴ زمانی که روسیه درگیر جنگ جهانی اول بود و نفرت عمومی نسبت به آلمان ها گسترش یافته بود، نام این شهر به پتروگراد تغییر یافت ( بورگ در زبان آلمانی و گراد در زبان روسی به معنای شهر می باشد). در سال ۱۹۲۴ لنین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درگذشت و به افتخار ایشان این شهر را لنینگراد نامیدند. در سال ۱۹۹۱ با فروپاشی شوروی و رای شهروندان آن نام سابق شهر یعنی سنت پترزبورگ به آن اطلاق گردید. در زمان جنگ جهانی دوم این شهر ۹۰۰ شبانه روز در محاصره ارتش آلمان نازی قرار داشت و اوضاع آن چنان وخیم شد که جیره غذایی هر نفر به تنها ۱۱۵ گرم نان جو در روز رسیده بود ولی لنینگراد تسلیم نشد و پس از شکست محاصره ، مردم به این شهر لقب قهرمان دادند. این شهر تاریخی بر روی ۴۴ جزیره کوچک و بزرگ بنا شده است و به همین دلیل به شهر جزیره ها معروف است. رودخانه نیوا که ۷۴ کیلومتر طول دارد، به خلیج فنلاند سرازیر می شود و خلیج فنلاند هم به نوبه خود به دریای بالتیک منتهی می گردد. ۳۲ کیلومتر از طول این رودخانه از داخل شهر سنت پترزبورگ عبور می کند و این شهر را به آبهای آزاد اروپا متصل می نماید. سنت پترزبورگ نه تنها پایتخت تاریخی روسیه محسوب می شود، بلکه مرکز فرهنگی و علمی روسیه نیز هست. نخستین دانشگاه روسیه، نخستین موزه هنری و نخستین آکادمی علوم در این شهر قرار دارد. شاعران و نویسندگان بزرگ روسی مثل پوشکین، داستایفسکی، چخوف، دانشمندانی چون مندلیف و لامانوسوف دراین شهر زیستند و فعالیت نموده اند. بازدید از بزرگترین موزه دنیا آرمیتاژ، کلیسای جامع اسحاق، آرامگاه تزارهای روسیه، قایق سواری وغیره … احساس فوق العاده ای به هر تماشگری می دهد. گفتنی ها در مورد این شهر که به موزه در فضای باز نیز معروف می باشد، فراوان است ولی به قول معروف: شنیدن کی بود مانند دیدن
اختلاف زمان شهر سنت پترزبورگ با تهران فقط ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است. جمعیت این شهر ۴/۰۷۵/۰۰۰ نفر می باشد که ۳ درصد از جمعیت روسیه را تشکیل می دهد. سنت پترزبورگ تا هلسینکی پایتخت کشور فنلاند فقط ۳۸۳ کیلومتر فاصله دارد. این شهر شمالی ترین شهر دنیا است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. در شهر سنت پترزبورگ بیش از ۲۰۰ موزه وجود دارد. فاصله دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ ۶۵۰ کیلومتر می باشد که این فاصله با هواپیما در مدت یک ساعت و ده دقیقه و با قطارهای سریع السیر در مدت ۴ ساعت طی می گردد. این شهر اولین مقصد گردشگران بین المللی به روسیه است.
میانگین دمای هوای سنت پترزبورگ در تمام ماه های سال:

Oct

Sep

Aug

July

Jun

May

Apr

Mar

Feb

Jan

۵+

۱۱+

۱۲+

۱۲+

۱۰+

۶+

۱+

۶-

۱۱-

۱۲-

شب

۱۲+

۱۸+

۲۰+

۲۱+

۲۰+

۱۵+

۸+

۲+

۵-

۹-

روز

سایت رسمی: www.saint-petersburg.com

مسیر پروازی تور روسیه در نقشه گوگل :

برچسب ها
آژانس اصلی چارتر کننده تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 بزرگترین چارتر کننده تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 بهترین مجری تور جام جهانی 2018 روسی تور تور ارزان روسیه تور ارزان قیمت مسکو و سنت پترزبورگ تور جام جهانی 2018 روسیه تور روسیه تور روسیه اردیبهشت 1400پ تور روسیه اردیبهشت 95 تور روسیه اردیبهشت 96 تور روسیه اردیبهشت 97 تور روسیه اردیبهشت 98 تور روسیه اردیبهشت 99 تور روسیه از آمل تور روسیه از ارومیه تور روسیه از اصفهان تور روسیه از انزلی تور روسیه از اهواز تور روسیه از بابل تور روسیه از بندرعباس تور روسیه از بوشهر تور روسیه از تبریز تور روسیه از چالوس تور روسیه از رامسر تور روسیه از رشت تور روسیه از رودسر تور روسیه از رویان تور روسیه از ساری تور روسیه از شهسوار تور روسیه از شیراز تور روسیه از قائمشهر تور روسیه از قزوین تور روسیه از قشم تور روسیه از کرج تور روسیه از کرمان تور روسیه از کرمانشاه تور روسیه از گرگان تور روسیه از لاهیجان تور روسیه از مشهد تور روسیه از نور تور روسیه از نوشهر تور روسیه از یزد تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه بهار 1400 تور روسیه بهار 1402 تور روسیه بهار 94 تور روسیه بهار 95 تور روسیه بهار 96 تور روسیه بهار 97 تور روسیه بهار 98 تور روسیه بهار 99 تور روسیه تابستان 1396 تور روسیه تابستان 1397 تور روسیه تابستان 1398 تور روسیه تابستان 1399 تور روسیه تابستان 1400 تور روسیه تابستان 1402 تور روسیه تابستان 94 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تابستان 96 تور روسیه تابستان 97 تور روسیه تابستان 98 تور روسیه تابستان 99 تور روسیه تعطیلات عید فطر تور روسیه تعطیلات نوروز تور روسیه تعطیلات نیمه خرداد تور روسیه تیر 1402 تور روسیه تیر ماه 1400 تور روسیه تیر ماه 94 تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه تیر ماه 96 تور روسیه تیر ماه 97 تور روسیه تیر ماه 98 تور روسیه تیر ماه 99 تور روسیه جام جهانی 2018 تور روسیه خرداد 1402 تور روسیه خرداد 94 تور روسیه خرداد ماه 1400 تور روسیه خرداد ماه 95 تور روسیه خرداد ماه 96 تور روسیه خرداد ماه 97 تور روسیه خرداد ماه 98 تور روسیه خرداد ماه 99 تور روسیه شهریور 94 تور روسیه شهریور 96 تور روسیه شهریور ماه 1400 تور روسیه شهریور ماه 95 تور روسیه شهریور ماه 96 تور روسیه شهریور ماه 97 تور روسیه شهریور ماه 98 تور روسیه شهریور ماه 99 تور روسیه شیوار تور روسیه شیوار سیاوشان تور روسیه شیوار سیاوشلن تور روسیه عید نوروز 96 تور روسیه لاکچری تور روسیه لحظه آخری تور روسیه لوکس تور روسیه مرداد 94 تور روسیه مرداد 95 تور روسیه مرداد ماه 1400 تور روسیه مرداد ماه 96 تور روسیه مرداد ماه 97 تور روسیه مرداد ماه 98 تور روسیه مرداد ماه 99 تور روسیه مهر ماه 95 تور روسیه مهر ماه 96 تور روسیه نوروز 1400 تور روسیه نوروز 96 تور روسیه نوروز 97 تور روسیه نوروز 98 تور روسیه نوروز 99 تور روسیه هتل رادیسون رویال تور روسیه هتل متروپل تور روسیه هتل هالیدی این تور روسیه هفته اول نوروز تور روسیه هفته دوم نوروز تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 تور روسیه ویژه شب های روشن تور روسیه ویژه شب های سفید تور روسیه ویژه عید فطر تور سنت پترزبورگ تور لحظه آخری روسیه تور مسکو تابستان 94 تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ 1402 تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ایرفلوت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان تور مسکو و سنت پترزبورگ بهار 1402 تور مسکو و سنت پترزبورگ بهار 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تابستان 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تیر ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ خرداد 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ خرداد ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ شهریور ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ مرداد ماه 95 تور ویژه جام جهانی 2018 روسیه تورهای روسیه لوکس شیوار سیاوشان چارتر کننده اصلی تور جام جهانی 2018 روسی چارتر کننده اصلی تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 چارتر کننده تور جام جهانی 2018 روسی چارتر کننده تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 خرید آنلاین تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 خرید اینترنتی تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرو آنلاین تور جام جهانی 2018 روسی رزرو آنلاین تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرو اینترنتی تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرو تور جام جهانی 2018 روسی رزرو تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرواسیون آنلاین تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرواسیون اینترنتی تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 رزرواسیون تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 قیمت تور جام جهانی 2018 روسیه قیمت تور روسیه با پرواز امارات قیمت تور روسیه با پرواز ایرفلوت قیمت تور روسیه با پرواز ماهان قیمت تور روسیه با پرواز معراج قیمت تور روسیه تابستان 94 قیمت تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 قیمت تور مسکو و سن پترزبورگ قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز امارات قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ایرفلوت قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز معراج کارگزار تور جام جهانی 2018 روسی کارگزار تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 مجری اصلی تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 مجری تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 مجری مستقیم تور جام جهانی 2018 روسی مجری مستقیم تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 نرخ تور جام جهانی 2018 روسیه نرخ تور روسیه با پرواز امارات نرخ تور روسیه با پرواز ایرفلوت نرخ تور روسیه با پرواز ماهان نرخ تور روسیه با پرواز معراج نرخ تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز امارات نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ایرفلوت نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز معراج هزینه تور جام جهانی 2018 روسی هزینه تور روسیه ویژه جام جهانی 2018

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۲ نظرها

  1. دوستان گرامی برای کسب اطلاعات درباره تورهای روسیه به بخش تماس با ما در منوی بالا مراجعه و یا از شماره های زیر پکیج استفاده نمایید

  2. لطفا از بابت تورهای جام جهانی اطلاع رسانی فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن