جاذبه های روسیهرسانه

جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ – فیلم

برای مشاهده فیلم سنت پترزبورگ یا ونیز شمالی همراه ما باشید با این فیلم کوتاه از شهر زیبای سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ در ۱۷۰۳ توسط پتر کبیر پدر روسیه نوین تاسیس شد. در طول دو قرن بعد، وقتی سن پترزبورگ پایتخت روسیه بود، این شهر به لطف ساخت بناهای با شکوهی همانند کاخ زمستانی، کلیسای جامع سنت آیزاک، و ساختمان اداره نیروی دریایی (ادمیرالیتی)، به سرعت تبدیل به یکی از با شکوه ترین شهرهای جهان شد.

 جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

هرمیتاژ (Hermitage)

موزه هرمیتاژ، یکی از معروف ترین موزه های و یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ است. موزه هرمیتاژ که در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر بنا نهاده شد، در داخل کاخ باشکوه زمستانه ساخته شده و مجاور ساختمان های هرمیتاژ است.

باغ و کاخ پیترهوف (Peterhof)

باغ و کاخ پیترهوف، یک مکان اقامت خارج شهری زیبا است که در اوایل قرن ۱۸ میلادی، توسط پیتر بزرگ ساخته شد. کاخ باشکوه و پارک بزرگ آن که توسط حوض های زیبا تزئین شده است، برای رقابت با زیبایی کاخ ورسای ساخته شده بود. این بنا به مناسبت پیروزی بر سوئدی ها ساخته شده است و مجسمه سامسون که دهان شیر (نماد سوئد) را جر می دهد. نشان از این رخداد تاریخی پیروزی روس ها بر سوئدی ها دارد.

 کلیسای خون مقدس سنت پترزبورگ (جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ)

این کلیسای زیبا با گنبدهای رنگارنگ (Church of the Savior on Spilled Blood) در اواخر قرن ۱۹ میلادی، برای بزرگداشت تزار الکساندر دوم که در این محل کشته شده بود ساخته شد. سازنده این کلیسا، آلفرد پارلند بود که آنرا در سبک کلاسیک روسی احیا شده بنا نهاد.

 کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac’s Cathedral)

کار ساخت کلیسای جامع سنت ایزاک، بعد از ۴۰ سال ساخت، در سال ۱۸۵۸ به اتمام رسید. این کلیسای زیبا با گنبد طلایی خود، یکی از بزرگ ترین کلیساهای اروپا است

میدان قصر (Palace Square(جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ)

میدان قصر سنت پترزبورگ، یک میدان بسیار بزرگ در مرکز این شهر تاریخی است. این میدان، ویترینی از معماری زیبا است که با ساختمان هایی همانند کاخ زمستانی و  ساختمان ستاد احاطه شده است.

 قلعه پیتر و پاول (Peter and Paul Fortress)

در سال ۱۷۰۳، پیتر کبیر، دستور ساخت یک قلعه را در جزیره کوچک نوا دلتا داد. این قلعه، هسته پایتخت امپراطوری جدید روسیه _سنت پترزبورگ _ شد.

اسب سوار برنزی (Bronze Horseman)

مجسمه پیتر کبیر که سوار بر اسب بوده و در میدان سنا قرار دارد، مهم ترین سنبل شهر سنت پترزبورگ است. اسم این مجسمه، از یکی از اشعار شاعر معروف روسی، الکساندر پوشکین، گرفته شده است.

 موزه روسیه (Russian Museum(جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ)

قسمت اصلی موزه روسیه در داخل کاخ قرن ۱۹ میخایلووسکی قرار دارد. این موزه، شرحی عالی از هنر روسیه را از قرن ۱۲ تا حال حاضر را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

 ستون های راهنما (Rostral Columns)

ستون های منبری در اوایل قرن ۱۹ میلادی، برای نشان دادن راه به کشتی هایی که به سمت لنگرگاه شهر سنت پترزبورک حرکت می کردند ساخته شد. این ستون ها با دماغه های کشتی تزئین شده و نشان دهنده قدرت دریایی می باشد.

 نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt) (جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ)

 نوسکی پراسپکت، یک بلوار بزرگ است که ساختمان اداره نیروی دریای را به صومعه آلکساندر نوسکی ارتباط می دهد. این بلوار، معروف ترین بلوار روسیه است. در طول این بلوار، قصرها، کلیساها و مجسمه های بسیار زیبایی وجود دارد.

ساختمان اداره نیروی دریایی

ساختمان اداره نیروی دریایی ، برای اولین بار توسط پیتر کبیر بعنوان مهم ترین ساختمان کشتی سازی کشور ساخته شد. طراحی حال حاضر این ساختمان با گذرگاه طاقدار و منار مخروطی آن، به قرن ۱۹ میلادی باز می گردد.

 اورورا (Aurora) (جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ)

رزمناو اورورا، یک ناو معروف است که به خاطر شلیک اولیک گلوله ای که منجر به انقلاب سال ۱۹۱۷ شد معروف می باشد. این کشتی الان تبدیل به یک موزه شده و به طور دائمی لنگر گرفته است.

 کلیسای جامع پیتر و پاول (Peter and Paul Cathedral)

مقبره پیتر کبیر و بسیاری از جانشینان وی، بازدید کنندگان زیادی را به این کلیسای تزئین شده و زیبای سبک باروک، که در داخل قلعه پیتر و پاول در اوایل قرن ۱۸ میلادی ساخته شد، جذب می کند.

صومعه آلکساندر نوسکی

صومعه آلکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Monastery) در اوایل قرن ۱۸ میلادی ، بعنوان محلی برای نگهداری یادگارهای الکساندر نوسکی که در قرن ۱۳ میلادی ارتش سوئد را شکست داده بود، ساخته شد.

 میدان سنت ایزاک (St. Isaac’s Square)

میدان سنت ایزاک، توسط ساختمان هایی باشکوه که کلیسای جامع سنت ایزاک نیز جزء آنهاست احاطه شده است. در مرکز میدان، مجسمه ای در یادبود تزار نیکولاس اول ساخته شده است.

 صومعه اسمولنی

صومعه اسمونلی، ابتدااً در قرن ۱۸ میلادی برای الیزابت اول، دختر پیتر کبیر، ساخته شد. ولی تغییر در اوضاع باعث شد که وی وارد این صومعه نشده و بر تخت شاهنشاهی قرار بگیرد.

 زمین مارس (Field of Mars)

میدان مارس، که سابقاً مکان رژه نظامی و زمین تمرین بود، در حال حاضر تبدیل به مکانی برای یادبود قربانیان انقلاب سال ۱۹۱۷ و جنگ داخلی بعد از آن شده است.

قصر میخایلووسکی (Mikhailovsky Castle)

تزار پاول اول، که از توطئه بر علیه خود هراس داشت، یک خانه قصر مانند برای خود ساخت که از خود در برابر رقیبان سیاسیش حفاظت کند. اگرچه، فقط ۴۰ روز بعد از نقل مکان به این خانه، وی در تخت خواب خویش به قتل رسید.

پل بنک (Bank Bridge)

پل بنک که در سال ۱۸۲۶ بر روی کانال گریبویدوف ساخته شد، یکی از جالب ترین پل های شهر سنت پترزبورگ است. این پل عابر پیاده، با چهار مجسمه گریفین (شیر پرنده) تزئین شده است.

تئاتر مارینسکی (Mariinsky Theatre)

تئاتر مارینسکی که پاسخ سنت پترزبورگ به تئاتر بولشوی موسکو بود، در سال ۱۸۶۰ افتتاح شد. این مکان، در حال حاضر نیز مکان اصلی اوپرای شهر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)

سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
saint petersburg آشنایی با سنت پترزبورگ برترین تور روسیه کدام است بهترین تور روسیه کدام است بهترین مجری تور روسیه کیست تاریخ سنت پترزبورگ تور 7 شب و 8 روز روسیه تور 7 شب و 8 روز مسکو و سنت پترزبورگ تور 8 روزه روسیه تور ارزان روسیه تور ارزان قیمت روسیه تور ارزان قیمت روسیه تابستان 95 تور روسیه تور روسیه اردیبهشت 95 تور روسیه اردیبهشت ماه 95 تور روسیه اردیبهشت ماه 96 تور روسیه با پرواز امارات تور روسیه با پرواز تابان تور روسیه با پرواز قشم ایر تور روسیه با پرواز ماهان ایر تور روسیه با پرواز معراج تور روسیه بهار 95 تور روسیه بهار 96 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تابستان 96 تور روسیه تعطیلات نیمه خرداد تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه تیر ماه 96 تور روسیه خرداد 95 تور روسیه خرداد 96 تور روسیه خرداد ماه 95 تور روسیه خرداد ماه 96 تور روسیه شهریور 96 تور روسیه شهریور ماه 95 تور روسیه شهریور ماه 96 تور روسیه مرداد ماه 95 تور روسیه مرداد ماه 96 تور روسیه مهر ماه 95 تور روسیه مهر ماه 96 تور روسیه هار 95 تور روسیه هتل ماریوت تور روسیه هتل هالیدی این تور روسیه ویژه شب های سفید تور روسیه ویژه عید فطر تور شب های سفید روسیه تور کشور روسیه تور لوکس روسیه تور مسکو و سن پترزبورگ تور مسکو و سن پترزبورگ بهار 95 تور مسکو و سن پترزبورگ تابستان 95 تور مسکو و سن پترزبورگ تیر ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ بهار 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تابستان 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تیر ماه 95 جاذبه های سن پترزبورگ جاذبه های سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ دانلود فیلم سنت پترزبورگ درباره سنت پترزبورگ دیدنی های روسیه دیدنی های سن پترزبورگ دیدنی های سنت پترزبورگ سفرنامه های مسکو سنت پترزبورگ فیلم سنت پترزبورگ قیمت تور ارزان روسیه قیمت تور روسیه قیمت تور روسیه تابستان 95 قیمت تور روسیه تابستان 96 قیمت تور روسیه تیر ماه 95 قیمت تور روسیه خرداد ماه 95 قیمت تور روسیه مرداد ماه 95 قیمت تور روسیه هتل هالیدی این معرفی سنت پترزبورگ نرخ تور روسیه نرخ تور روسیه تابستان 95 نرخ تور روسیه تابستان 96 نرخ تور روسیه تیر ماه 95 نرخ تور روسیه مرداد ماه 95

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن