جاذبه های روسیهجاذبه های سوچیدیدنی‌ها

سوغات روسیه | سوغاتی های کشور روسیه را بشناسیم و بدانیم از کجا و چند بخریم

جامع ترین اطلاعات درباره سوغات سفر به روسیه را از این صفحه دنبال کنید

یادگارهای سفر به روسیه : 

کشور روسیه پهناورترین کشور جهان که به تنهایی یک هشتم خشکی های کره زمین را در خود جای داده است و از غرب تا شرق آن ۱۰ زون زمانی را در خود جای داده و به عبارتی غربی ترین نقطه آن کالیننگراد با شرقی ترین نقطه آن کامچاتکا حدود ۱۰ ساعت اختلاف ساعت دارند

مجموعه بسیار متنوعی از سوغات را دارند که می توانید در سفر به روسیه آنها را خریداری و برای دوستان و اقوام و بستگان به عنوان سوغات روسیه بیاورید.

برای تهیه سوغات روسیه در طول سفرتان به روسیه در قالب تور روسیه شیوار در فرصت های متعددی امکان تهیه و خرید این سوغات را خواهید داشت که سعی میکنم در این مقاله به آنها اشاره بکنم .

۱- ماتروشکا:

سوغات معروف و مشهور روس ها ماتروشکا یا ماتریوشکا است که مجسمه های بیضی شکل با تصویر کارتونی یک زن با لباس و روسری روسی است که با رنگ هایی شاد بر روی چوب نقاشی می شود و تفاوت قیمت در آنها به دو فاکتور وابسته است

یک اینکه چه میزان در نقاشی ماتروشکا از آب طلا استفاده شده است و ریزه کاریهای نقاشی در چه حد است و عامل دوم تعداد ماتروشکاههای کوچکتر در دل ماتروشکا نمایش داده شده است .

ماتروشکاههای ارزان عموماً دو ماتروشکا داخل ماتروشکای بزرگ است ولی ماتروشکاههای گرانتر تا ۱۵ الی ۲۰ ماتروشکا داخل ماتروشکای بزرگ قرار گرفته است.

ماتروشکاهها را از فروشگاههای مرکز خرید ایزمایلووسکی مسکو یا فروشگاههای فروش صنایع دستی در خیابان آربات قدیم و یا خیابان نوسکی سنت پترزبورگ یا در میدانگاه ایستگاه آغازین تله کابین ها در شهر گورکی گراد سوچی می توانید خرید کنید.

البته در بازارچه های متفرقه جلوی میدان سرخ یا اطراف بناهای تاریخی و گردشگری همچون کلیسای خون مقدس سنت پترزبورگ و باغ و کاخ پترگوف و سایر جاههای شهرهای روسیه هم میتوانید اجناس بنجل ولی ارزان را تهیه کنید.

۲- شکلات آلیونکا :

شکلات آلیونکا یکی دیگر از سوغاتیهای روسیه است کلاً صنعت شکلات سازی روسیه یکی از صنایع شکوفا در این کشور است و باسابقه ترین شرکت شکلات سازی آن آلیونکا در این بین به عنوان یک شکلات سنتی روسی جایگاه ویژه ای دارد در زیر عکس آن را آورده ایم.

۳- نقاشی روی صنایع دستی چوبی و پارچه:

ملاقه و سینی و جعبه و آینه و کمد و سایر اقلام چوبی که با نقاشی مزین شده اند که طیف گسترده ای از کالاهای منزل را شامل میشود بخش دیگری از صنایع دستی روسیه است.

۴- کلیساهای موزیکال :

این کلیساهای موزیکال جزو محبوب ترین صنایع دستی و سوغات روسیه محسوب می شود. موزیک خاطره انگیز که با کوک کردن این سوغات پخش میشود و زیبایی این سوغات روسیه و نقش زیبای کلیسای واسیلی به عنوان نماد روسیه یک سوغات عالی برای سفرتان به روسیه خواهد بود.

قیمت ها طیف بسیار گسترده ای از ۶۰۰ روبل تا حتی ۱۰۰۰۰ روبل و شاید هم بالاتر متغیر است. که باز بستگی به میزان آب طلا استفاده شده در نقاشی آن و کیفیت تراش و اندازه و قطعات مصرفی و جایی که خرید می کنید دارد.

۵- سفال کوباچه ای:

ظروف چینی سفید رنگ با طرح های کوباچه ای آبی رنگ بسیار زیبا و ظریف و دقیق از دیگر سوغاتی های لوکس کشور روسیه ولی گرانقیمت آن است برای مسافرینی که هزینه برایشان حایز اهمیت نیست این هدیه را پیشنهاد میکنیم که اتفاقاً بسیار هم کاربردی در زندگی روزانه است.

۶- سماور :

سماور برای ما ایرانیها بسیار آشناست ولی جالب است بدانید سماور از روسیه به ایران آمد و در ایران رایج و همه گیر شد ولی اصل سماورها روسی هستند و روسها در ساخت سماور از هنرهای بومی و سنتی خود بهره میگیرند.

در فروشگاههای صنایع دستی روسیه به وفور سماورهای مزین به نقاشی های زیبا در سایرهای بسیار مختلف دکوری و مصرفی خواهید یافت.

در فروشگاههای صنایع دستی طیف عظیمی از صنایع دستی را مشاهده خواهید کرد که در این مطلب نیامده ولی در این مقاله سعی شده اهم صنایع دستی و سوغاتی های روسیه آورده شود امیدوارم مفید برای شما عزیزان باشد و بتواند کمکی برای خریدهای شما باشد.

۷- چای سوچی :

چای سوچی شهرت بالایی در کشور روسیه دارد و جزو سوغاتی های این شهر محسوب می گردد. در بسته بندی های بسیار شیک در کنار سایر محصولات تولیدی روستایی های منطقه در فروشگاههای سوغات فروشی در شهر سوچی به گردشگران عرضه می گردد.

شما چای سوچی را می توانید در فروشگاههای دهکده توریستی مای راشا یا مراکز فروش سوغات شهرهای کوهستانی گورکی گراد و کراسنایا پولیانا و روزاخوتور تهیه کنید. در خود شهر سوچی هم در نزدیکی ایستگاه راه آهن شهر و یا بندرگاه استالینی شهر سوغات روسیه قابل خریداری است

لینکهای مهم برای مسافرین تور روسیه :  

لینک دریافت اطلاعات :   تور سوچی روسیه

لینک دریافت اطلاعات :  هتل های سوچی روسیه

لینک دریافت اطلاعات : دیدنی های سوچی روسیه

Travel to IRAN

سوغات روسیه
سوغات روسیه
ماتریوشکا سوغات روسیه
ماتریوشکا سوغات روسیه
ماتروشکا
ماتروشکا
شکلات آلیونکا سوغات روسیه
شکلات آلیونکا سوغات روسیه

 

شال و روسری های روسی
شال و روسری های روسی
پارچه های نقاشی شده روسی
پارچه های نقاشی شده روسی
نقاشی روی چوب -سوغات روسیه
نقاشی روی چوب -سوغات روسیه

 

کلیساهای موزیکال سوغات روسیه

کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه
کلیساهای موزیکال سوغات روسیه

 

سفال کوباچه ای
سفال کوباچه ای

 

سماور روسی
سماور روسی

 

برچسب ها
ارزان ترین مراکز خرید سوغات روسیه ارزان ترین مراکز خرید صنایع دستی روسیه برترین تور روسیه برترین تور روسیه کدام است بهترین تور روسیه بهترین شکلات روسی بهترین مراکز خرید سوغات روسیه بهترین مراکز خرید صنایع دستی روسیه تور روسیه تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه با پرواز معراج دیدنی های روسیه دیدنی های سوچی روسیه راهنمای خرید سوغات روسیه راهنمای خرید صنایع دستی روسیه سوعاتی های روسیه سوغات روسیه سوغات سوچی سوغات سوچی روسیه سوغاتی روسیه سوغاتی های سوچی سوغاتی های کشور روسیه شکلات آلیونکا شکلات های روسی صنایع دستی روس ها صنایع دستی روسیه قیمت تور روسیه ماتروشکا ماتریوشکا مراکز خرید سوغات روسیه مراکز فروش صنایع دستی در روسیه مراکز فروش ماتروشکا در پالتا مراکز فروش ماتروشکا در سنت پترزبورگ مراکز فروش ماتروشکا در سوچی مراکز فروش ماتروشکا در کریمه مراکز فروش ماتروشکا در مسکو مراکز فروش ماتروشکا در یالتا نرخ تور روسیه هزینه تور روسیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن