جاذبه های سوچیرسانه

سوچی روسیه | Sochi

سوچی شهری ساحلی و بسیار دیدنی است این نگین دریای سیاه که محل اصلی تفریح و خوش گذرانی روس هاست طولانی ترین شهر قاره سبز اروپاست که طول آن به ۱۴۵ کیلومتر که در امتداد ساحل هم کشیده شده می رسد. منطقه آدلر منطقه ای نوساز است که بسیاری از بناهای آن قدمتی زیر هفت سال دارند و ساحل این منطقه هم به مراتب تمیزتر و توریستی تر است.

به سوچی خوش آمدید!   

دیدن زیبایی های جادویی شهر سوچی، یکی از جذاب ترین شهرهای فدراسیون روسیه را همراه با ما تجربه نمایید!
سوچی به دلیل آفتاب، آب و هوای کوهستانی و گیاهان کم نظیر، خواص درمانی چشمه های آب معدنی و خاک شفا بخش خود تفریحگاه فوق العاده ای برای بهبود سلامتی به شمار می رود. طبیعت درمانگر سوچی هرساله به بهبود بیش از سه میلیون نفر کمک می کند.
این روزها، برای طرفداران ورزش های زمستانی بهترین شرایط در منطقه ی کراسنایا پولیانای سوچی ایجاد شده است. در اینجا شما این فرصت استثنایی را خواهید یافت تا در یک روز هم در ساحل حمام آفتاب بگیرید و هم در منطقه ی کوهستانی کراسنایا پولیانا اسکی کنید. از ساحل تا کراسنایا پولیانا تنها یک ساعت و نیم با اتومبیل راه است. خوب است بدانید پیست های اسکی سوچی قابل رقابت با بهترین پیست های اروپایی هستند.

اطلاعات عمومی

موقعیت جغرافیایی و جمعیت

شهر سوچی در شمال شرقی دریای سیاه واقع شده است. محل دقیق شهر عبارت است از عرض جغرافیایی: ۴۴ درجه شمالی و طول جغرافیایی: ۴۰ درجه شرقی. این شهر به طول ۱۴۵ کیلومتر در امتداد ساحل کشیده شده است. بزرگ ترین مناطق تفریحی آن عبارتند از: لازروسکویه، لوو، داگومیس، سوچی، خوستا، کودپستا، آدلر و کراسنایا پولیانا. جمعیت سوچی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. این روزها دیگر جهانیان به خوبی سوچی را می شناسند. گفتنی است که اعضای کمیته ی بین المللی المپیک در زمان بازدید از اینجا، مسحور زیبایی های این تفرجگاه شده بودند. آن ها قله های پوشیده از برف رشته کوه های آیبگا و پسخاکو را دوست داشتند. بنابراین جای تعجب نیست که بعداً در کمیته ی بین المللی المپیک در شهر گواتمالا، شهر سوچی به عنوان میزبان بازی های زمستانی المپیک ۲۰۱۴ انتخاب شد. با کشف زیبایی های حیرت انگیز سوچی، رهبران قدرت های جهان به دیدن سوچی آمدند. که از میان آن ها می توان به آقای جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا، آقای تسویان تسی مین، مدیر کنسول ایالتی چین، خانم آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان و آقای ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد.

آب و هوا

آب و هوای معتدل از ویژگی های ساحل دریای سیاه در ناحیه ی قفقاز می باشد که همین ویژگی، آن را به مقصد گردشگری برای تمام طول سال تبدیل می کند. این شهر از یک سو به دریای بی کران و از سوی دیگر به منطقه ی کوهستانی پهناور وودلند  (متعلق به پارک ملی سوچی و طبیعت تحت حفاظت ایالت قفقاز) منتهی می گردد. در هیچ کجای دیگر روسیه، چنین آب و هوای باطراوتی وجود ندارد.

تاریخ

در قرون وسطی، اینجا محل زندگی قبایل آدیغه بود که از آبازین ها، اوبیخ ها و شاپسوگ ها تشکیل شده بودند. بعدها امپراطوری عثمان ادعا کرد که مالک سواحل دریای سیاه است، اما در نتیجه ی جنگ بین روسیه و ترکیه در سال ۱۹۲۹-۱۹۲۸ تمام ساحل دریای سیاه قفقاز به روسیه ملحق شد.

خوب است بدانید، در این مکان بود که “فرانکلین روزولت”، “جوزف استالین” و “وینستون چرچیل” سرنوشت کل دنیا را رقم زدند.

بنابر افسانه های متعدد در مورد ساحل دریای سیاه در این منطقه، آن را ساحل پشمین قوچ بالدار طلایی نامیده اند. افسانه ها، داستان های ملی و اشعار حماسی بسیاری در مورد رویدادهایی که در گذشته در سوچی و اطراف آن صورت گرفته است، وجود دارد. این امتیاز بزرگی برای شهر تفریحی سوچی محسوب می شود. چرا که بسیاری از گشت ها بر پایه ی این اسطوره ها است. به عنوان مثال صخره های عقاب “اورلینیه سکالی” یکی از اسرار آمیزترین مکان ها در سوچی است که در جنوب غربی رشته کوه ماتسستا و مشرف بر دره ای عمیق و باریک، جایی که رودخانه ی آگورا راه خود را به سمت دریا بازمی کند، قرار گرفته است. در تصورات مردم، این مکان با افسانه ی یونان باستان درباره پرومتئوس پیوند خورده است. او از فرمان زئوس سرپیچی کرد، آتش را از کوه المپیوس دزدید و چگونگی استفاده از آن را به مردم آموزش داد.  به همین خاطر زئوس دستور داد  پرومتئوس را تا ابد تنبیه کنند. او به بلندی صخره ای زنجیر شد و در آنجا عقابی غول پیکر هر روز از بدن وی تغذیه می کرد. صخره های عقاب در منطقه ی سوچی محل رخداد این تراژدی را تداعی می کند. در افسانه ی دیگری از یونان باستان درباره آرگوناتیکا آمده است که جیسون شجاع با کشتی آرگو به همراه ۵۰ پارو زن، سفر دریایی خود را در جستجوی قوچ بالدار با پشم های زرین آغاز کرد (آن ها وارد دهانه ی رود فاسیس شدند). مردم سوچی معتقدند که رود باستانی فاسیس همان رود مزیمتای کنونی است. همچنین آن ها معتقدند که جستجو گران، آرگوناتس (قوچ بالدار با پشم های زرین) را جایی نزدیک شهر سوچی پیدا کردند. امروزه مجسمه ای از قوچ بالدار با پشم های زرین در مرکز سوچی وجود دارد.

جاذبه های سوچی:

دریای سیاه سوچی

مراکز تفریحی و سلامت سوچی

چشمه ی آب معدنی ماتسستا سوچی

آخون بزرگ سوچی

بیشه ی چوب شمشکی و سرخدار سوچی

چایخانه ی معروف سوچی

پارک آبی دلفین ها در منطقه ی آدلر سوچی

پارک ریوییرا سوچی

پارک دلفین ریوییرا سوچی

پارک دندراری سوچی

تفریحگاه ساحلی سوچی

تئاتر زمستانه ی سوچی

پارک اقیانوسی سوچی (دیسکاوری ورلد)

مجموعه آبشارهای سوچی

پارک ملی سوچی

اسکای پارک سوچی

کراسنایا پولیانا در تابستان :

در سال های اخیر تمام گردشگرانی که به سوچی می آیند، حتماً زمانی را به گردش در کراسنایا پولیانا اختصاص می دهند. این روزها جهانیان از این اقامتگاه کوهستانی به عنوان زیباترین مکان زمین یاد می کنند! کراسنایا پولیانا در ۴۲ کیلومتری آدلر واقع است و دارای ۲۰ خیابان، ۹۰۰ خانه و ۵ هزار جمعیت می باشد. به نظر می رسد که طبیعت تمام تلاش خود را کرده است تا بهترین شرایط را در این جا فراهم آورد. میانه های مسیر رودخانه ی مزیمتا در ارتفاع ۶۰۰-۵۵۰ متری از سطح دریا، چشم انداز وسیعی وجود دارد. در یک سو،  قله های آیبگا برفراز این چشم انداز است، در حالی که در سوی دیگر صخره های آچیشخو قرار گرفته اند. کمی جلوتر در پائین مزیمتا، شما می توانید قله های پوشیده از برف قفقاز را ببینید. این چشم انداز از هر سو به جنگلی سرسبز و انبوه از درختان بلوط،  راش، شاه بلوط،  ممرز،  افرا و توسکا منتهی می شود. ترکیب منحصر به فرد کوه های بلند و آب زلال، منظره ی بی مانندی را در این منطقه به وجود آورده است. تابستان اینجا خیلی گرم نیست و زمستان های ملایمی دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که نمونه های آب و خاک این اکوسیستم با استانداردهای بالای اروپایی مطابقت دارد. سه موزه ی تاریخی و محلی در کراسنایا پولیانا وجود دارد. موزه ی طبیعت قفقاز نیز در ساختمان اداری جنگلداری کراسنایا پولیانا دایر می باشد. در اینجا شما می توانید گونه ی نادری از گاوها، گوزن، خرس، گرازهای وحشی و بز های قفقازی که به صورت خشک شده نگهداری می شوند را ببینید. همچنین می توانید با انواع حشرات، پرندگان  و گیاهان بومی این منطقه آشنا شوید. موزه ی افتخارات ارتش هم در ساختمان دبیرستان کراسنایا پولیانا واقع گردیده است. “بوریس تسخوماریا”، کارشناس تاریخ بومی، با همکاری معلمان این مدرسه و دانش آموزان آن به جمع آوری خاطرات سربازانی که در کوه های قفازستان جنگیدند، پرداختند. اقامتگاه استو سادوک هم دارای یک موزه ی ادبی از آثار نویسنده ی انگلیسی به نام “آنتون هانزن تامساره” (Anton Hanzen Tammsaare) می باشد.

کراسنایا پولیانا در زمستان:

در زمستان، کراسنایا پولیانا فوق العاده است! زیبایی های طبیعی آن در این زمان از سال گردشگران را به ذوق می آورد. سفید برفی، سوئیس کوچک و لذت محض از جمله عبارت هایی است که در وصف زیبایی های این منطقه آمده است. مسیرهای پوشیده از برف کراسنایا پولیانا محبوب اسکی بازهای روسی است. به محض این که برف روی کوه ها می نشیند آن ها از نقاط مختلف روسیه به کراسنایا پولیانا می آیند. اینجا هم برای تازه کارها و هم برای حرفه ای ها بسیار مناسب است. هرکسی می تواند مسیری با توجه به مهارت خود پیدا کند. رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و نخست وزیر اول دیمیتری مدودف مرتباً برای اسکی به این منطقه می آیند. برای بسیاری از گردشگران، مهم این است که تعطیلات خود را حتماً در کراسنایا پولیانا بگذرانند. علاوه بر داشتن فرصت اسکی می توانید هوای عالی، برف تمیز و سکوت بی مانند کوهستانی را نیز تجربه کنید. مسیرهای کابلی جدید به سمت قله های آیبگا و پسخاکو پلاتو، پیست های اسکی مجهز، هتل های کوهستانی و کافه های مدرن و زیبا در این منطقه در حال ساخت و توسعه می باشند. در هر زمانی از سال می توانید به کراسنایا پولیانا مسافرت کنید و هر قدر که تمایل دارید به اسکی بپردازید و یا با کودکان خود برف بازی کنید. یافتن اقامتگاه برای گذراندن شب در این منطقه دشوار نیست. برای آنها که عاشق اسکی در کراسنایا پولیانا و استو سادوک هستند، هتل ها و اقامتگاه های مناسبی ساخته شده است.  کراسنایا پولیانا شگفتی های دیگری نیز در خود نهفته دارد. تازه کارها می توانند سورتمه سواری کنند، با اتومبیل های مخصوص برف گردش کنند و یا به اسب سواری با راشن ترویکا (کالسکه ی سه اسبه) بپردازند.

دوستداران سرگرمی های خاص می توانند پرواز با پاراگلایدر بر فراز علفزارهای پوشیده از برف را تجربه نمایند. علاوه بر این ها، مردم به کراسنایا پولیانا می آیند تا حمام آفتاب بگیرند. شیب های اطراف کراسنایا پولیانا برف بسیاری دارند، اما بیشتر از آن آفتاب در آنجا می تابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور سوچی (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری سوچی (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های سوچی (کلیک کنید)

سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)سو

برچسب ها
sochi sochi movie آشنایی با سوچی تور آدلر سوچی تور اسکی سوچی تور سوچی تور سوچی تابستان 1400 تور سوچی تابستان 95 تور سوچی تابستان 96 تور سوچی تابستان 97 تور سوچی تابستان 98 تور سوچی تابستان 99 تور سوچی تیر ماه 1400 تور سوچی تیر ماه 95 تور سوچی تیر ماه 96 تور سوچی تیر ماه 97 تور سوچی تیر ماه 98 تور سوچی تیر ماه 99 تور سوچی روسیه تور سوچی شهریور ماه 1400 تور سوچی شهریور ماه ۹۵ تور سوچی شهریور ماه 96 تور سوچی شهریور ماه 97 تور سوچی شهریور ماه 98 تور سوچی شهریور ماه 99 تور سوچی لحظه آخر تور سوچی لحظه آخری تور سوچی مرداد ماه 1400 تور سوچی مرداد ماه ۹۵ تور سوچی مرداد ماه 96 تور سوچی مرداد ماه 97 تور سوچی مرداد ماه 98 تور سوچی مرداد ماه 99 تور کراسنایا پولیانا تور لحظه آخری سوچی جاذبه های سوچی جاذبه های گردشگری سوچی دانلود فیلم سوچی درباره سوچی دیدنی های سوچی روسیه دیدنیهای سوچی روسیه راهنمای سفر به سوچی سفر به سوچی سوچی سوچی روسیه سوچی کجاست فیلم سوچی قیمت تور سوچی موقعیت مکانی سوچی نرخ تور سوچی هزینه تور سوچی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن