دیدنی های سریلانکادیدنی‌هارسانه

معبد دندان بودا سریلانکا | Temple of the Tooth of the Buddha

یکی از مقدس ترین معابد بودایی در جهان و محل نگهداری دندان بودا

کندی یکی از زیباترین شهرهای سریلانکا و پایتخت سابق آن است با طبیعتی بکر و شگفت انگیز که یکی از جاذبه های بسیار دیدنی آن معبد سری دالادا مالیگاوا (Sri Dalada Maligawa) است که به نام معبد مقدس دندان بودا شهرت دارد.

معبد دندان بودا سریلانکا

این معبد یکی از مقدس ترین معابد بودایی های جهان است و دلیل اینکه این معبد را معبد دندان بودا می نامند این است که یکی از دندان های بودا در این معبد نگهداری می شود.

بودایی ها بر این باورند که پس از مرگ بودا مریدانش و نمایندگان کشورهای بودایی می کوشیدند تا بدن بودا را در کشور خود دفن کنند و این باعث اختلافات بزرگی میان آنها شد و در آخر به این نتیجه رسیدند که هر قسمت از بدن بودا به یکی از کشورهای بودایی مذهب سپرده شود و به این ترتیب یکی از داندانهای بودا نصیب کشور سریلانکا شده است و در کندی نگهداری میشود.

همچنین آنها معتقد هستند هرکس بتواند از چنین یادگار مقدسی نگهداری کند حکمرانی جهان از آن او خواهد بود.

روزانه سه بار مراسم عبادت در این معبد برگزار می شود، یکبار در هنگام  سپیده دم، یکبار بعد ازظهر و یکبار نیز هنگام عصر؛ علاوه بر این هر چهارشنبه یکبار مراسم سمبولیک شستشوی این یادگار مقدس توسط راهبان با استفاده از آب و گلهای معطر انجام میشود، پس از آن آب مقدس را میان مردمی که در مراسم حضور دارند توزیع می کنند چرا که اعتقاد دارند این آب پس از تطهیر دندان بودا قدرت شفا دارد.

هر ساله افراد زیادی از مردم جهان به خصوص بودایی ها برای دیدن این معبد زیبا و انجام مراسم مذهبی از جای جایِ دنیا به این کشور سفر می کنند.

بازدید از این معبد دیدنی با معماری شگفت انگیز و طبیعت زیبایش را از دست ندهید…


اطلاعات کامل درباره  تور سریلانکا 

اطلاعات کامل درباره : دیدنی های سریلانکا

اطلاعات کامل دربارههتل های سریلانکا

نسخه انگلیسی سایت شیوار :  Travel to IRAN


عکسهای زیبایی از معبد مقدس دندان بودا در  کندیِ سریلانکا:

معبد مقدس دندان بودا کندی، سریلانکا
معبد مقدس دندان بودا کندی، سریلانکا
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
فضای داخلی معبد مقدس دندان بودا
فضای داخلی معبد مقدس دندان بودا
فضای داخلی معبد مقدس دندان بودا
فضای داخلی معبد مقدس دندان بودا
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا، کندی
معبد دندان بودا ، کندی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نقشه معبد دندان بودا در شهر کندی

برچسب ها
آثار تاریخی کندی سریلانکا آژانس مادر تور سریلانکا آژانس مجری تور سریلانکا بناهای تاریخی سریلانکا تور سریلانکا جاذبه های توریستی سریلانکا جاذبه های سریلانکا جاذبه های سفر به سریلانکا جاذبه های گردشگری سریلانکا چارتر کننده تور سریلانکا دندان بودا دیدنی های سریلانکا دیدنی های کندی سریلانکا دیدنیهای سریلانکا دیدنیهای کندی سریلانکا سریلانکا سفرنامه های سریلانکا فیلم گردشگری معبد دندان بودا کندی سریلانکا فیلم معبد دندان بودا قیمت تور سریلانکا کارگزار تور سریلانکا کندی مجری تور سریلانکا مجری مستقیم تور سریلانکا معبد دندان بودا کندی معبد دندان بودا کندی سریلانکا معبد مقدس دندان بودا سریلانکا مقدس ترین معبد بودایی سریلانکا مقدس ترین معبد بودایی ها در کندی میراث جهانی سریلانکا میراث فرهنگی سریلانکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۲ نظرها

  1. سلام روزتون بخیر ممنون از عکسها و مطالب جذابتون فقط فکر میکنم عکس پنجم مربوط به معبد غار هست نه معبد دندان فکر میکنم اشتباهی رخ داده ممنونم از همه تلاشها و زحمات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن