دیدنی های هنددیدنی‌ها

مقبره مریم الزمانی آگرا هند | مقبره جودا بای آگرا

این مکان یا همان مقبره جودابای مقبره زن اکبر شاه و مادر جهانگیر شاه است که به پاس احترام و یادبود مادر فقید فوت شده جهانگیر شاه فرزند وی در سال ۱۶۱۱ ساخته شد و در سال ۱۶۲۲ که مادر فوت می کند در این بنا او به خاک سپرده می شود. این بنا همانند اکثر بناهای عصر اکبر شاه تا شاه جهان از ماسه سنگ های قرمز و با تکنیک های معماری واحدی ساخته شده است.

تاریخچه

جودا بای یا مریم الزمانی شاه دختی از یکی از قبایل معروف هندو مذهب هندوستان به نام قبیله راجپوتی بود او زن هندو مذهب اکبر شاه بود. جلال الدین ابوالفتح محمد اکبر سومین پادشاه مغولی سلسله گورکانی و یکی از قدرتمند ترین آنهاست که سه زن یکی مسلمان و یکی مسیحی و دیکری هندو بود جودا بای زن هندو مذهب اکبر شاه بود و او به سال ۱۵۶۲ با این شاهزاده خانم راجپوتی ازدواج می کند تا پیوند میان دین اسلام و هندو را تحکیم کند. آنها مدتها پس از این وصلت صاحب فرزند نمی شدند تا در سال ۱۵۶۹ صاحب پسری از این زن هندو می شود که تنها فرزند شاه از سه همسرش بود. او را سلیم (نور الدین محمد) نامیدند. سال ها بعد وقتی پدر فوت می کند پسر به جانشینی پدر نام جهانگیر شاه را بر می گزیند و بر تخت قدرت می نشیند.

درباره این زوج (جلال الدین ابوالفتح محمد اکبر و مریم الزمانی (جودا بای) سینمای بالیوود فیلم پر خرجی ساخته که هنرمندان بزرگ و نامی بالیوود در آن نقش ایفا می کنند و روابط اکبر شاه با این زنش که از او دارای فرزند شده بود و به عبارتی مادر جانشین تاج و تخت بود با سایر همسران شاه متفاوت بود و همین امر باعث شده بود تا سوژه لازم جهت ساخت چنین فیلمی مهیا شود.

این بنا یکی از بناهای ارزشمند تاریخی آگرا هند است که مدتها مغفول مانده و اخیراً در سال ۲۰۱۰ با توجه به اهمیتی که کشور هند برای توسعه صنعت توریسم خود داده است این بنا در سال ۲۰۱۰ مورد مرمت قرار گرفته و دوباره جهت بازدید گردشگران احیاء گردیده و به بهره برداری رسیده است. و اکنون میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا  و خود هند می باشد.

لینک مقبره مریم الزمانی (جودا بای) آگرا در سایت ویکی پدیا : کلیک کنید

لینک مقبره مریم الزمانی (جودا بای) آگرا در سایت TRIP ADVISOR  : کلیک کنید


برای مشاهده تور هند روی لینک کلیک کنید

برای کسب اطلاعات درباره هتل های هند روی لینک کلیک کنید

برای کسب اطلاعات درباره دیدنی های هند روی لینک کلیک کنید

عکس های زیبایی از آرامگاه مریم الزمانی شهر آگرا :

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

مقبره مریم الزمانی آگرا
مقبره مریم الزمانی آگرا

موقعیت مکانی مقبره مریم الزمانی آگرا هند در نقشه گوگل :

برچسب ها
juda bai agra tomb mariam uz zamani Tomb Mariam uz Zamani Agra آثار باستانی آگرا هند آثار تاریخی آگرا هند بناهای تاریخی آگرا هند جاذبه های آگرا هند جاذبه های توریستی آگرا هند جاذبه های توریستی شهر آگرا هند جاذبه های سفر به آگرا هند جاذبه های شهر آگرا هند جاذبه های گردشگری آگرا هند جاذبه های گردشگری شهر آگرا هند دیدنی های آگرا دیدنی های آگرا هند دیدنیهای آگرا هند مقبره جودا بای آگرا هند مقبره مادر جهانگیر شاه مقبره مریم از زمانی آگرا هند مقبره مریم الزمانی آگرا هند مقبره مریم بانو آگرا هند

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۴ نظرها

  1. سلام من جودا هستم امید وارم که از این عکس پر شکوه لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن