دیدنی های ایراندیدنی های کرماندیدنی‌ها

باغ شازده ماهان | Shazdeh Mahan Garden

باغ شازده ماهان کرمان

این باغ در جنوب شرقی استان کرمان قرار گرفته است. کمتر کسی از زیبایی‌های بسیارش باخبر است. باغ شازده ماهان، نه تنها طبیعت زیبایی دارد. آب و هوای بهشتی‌اش باعث شده که یکی از خوش آب و هواترین شهرهای این منطقه محسوب ‌شود.

این شهر در دامنه‌ی کوه‌های جوپار و پلوار قرار گرفته و مامن باغ شاهزاده است.


علاوه بر این، شیب تند زمین هم باعث می‌شود که آب به شکل جویبار از بالا تا پایین در باغ شازده ماهان جریان داشته باشد. این آب تنها باغ شاهزاده را سیراب نمی‌کند، بلکه در ادامه به سمت روستای مقسم تیگران می‌رسد و آنجا را هم آباد کرده است.

درباره باغ شازده ماهان…

باغ شازده ماهان یا باغ شاهزاده ماهان، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین باغ‌های ایرانی است. در زمان قاجار و به دستور محمد حسن خان، سردار ایروانی حاکم وقت کرمان و در حدود سال ۱۲۳۸ خورشیدی ساخته شده است. اعجازش این است که درست در میانه‌ی کویر بنا شده است. باغ شاهزاده ماهان در حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و ۳۵ کیلومتری مرکز کرمان قرار دارد.



باغ شازده ماهان مثل بهشتی است که در میانه‌ی دوزخ سربرآورده باشد. علاوه بر این، بنای باغ شاهزاده در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. همانطور که گفته شد،باغ شازده ماهان، در میانه‌ی راه کرمان به بم و در مسیر جاده‌ی ابریشم قرار دارد و همین امر در زمان‌های دور، بر اهمیت آن افزوده بوده است.

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های باغ شازده ماهان، وجود جویبارها و درختان سر به فلک کشیده‌ای است. که در میان کویر، تناقض زیبایی را پدید آورده‌اند. آب جریان داشته از قنات و رودخانه تیگران که از برف‌های ارتفاعات کوه جوپار سرچشمه می‌گیرد، تامین می‌شود.

ادامه…
نکته قابل توجه دیگر؛ سیستم آبرسانی هوشمندی آن می باشد. این سیستم آبرسانی در آن زمان در باغ تعبیه شده است. تا به امروز آبادانی باغ را تضمین کرده است. فواره‌های درون حوض‌ها باعث ایجاد طراوت بیشتر در محیط شده‌اند.


این فواره‌ها در جای جای باغ شازده ماهان به چشم می‌خورند و کمتر باغی در ایران وجود دارد که به این میزان از فواره‌ها استفاده کرده باشد و البته آن‌ها را با هدف و مقصود خاصی در بنا جا داده باشد.

معماری باغ شازده ماهان

معماری باغ شاهزاده از نوع باغ تخت‌های ایرانی است و در پهنه‌ای به وسعت ۵/۷ هکتار بنا شده است. حصار بلندی در اطراف باغ کشیده شده است و سردر زیبایی دارد که در همان بدو ورود شما را شیفته‌ی زیبایی خودش خواهد کرد.


دیگر زیبایی‌های باغ شازده ماهان می‌توان به مواردی زیر اشاره نمود.

عمارت شاه‌نشین، استخر و جوی‌ها، بالاخانه، باغ خلوت و آبشارهای زیبای آن


علاوه بر این، رستورانی در این مجموعه قرار دارد که می‌تواند خاطره‌ی بازدید از آن را برایتان گواراتر کند. در ضمن، شیوار می تواند این امکان را برای شما فراهم آورد که در مهمانسرای باغ شازده ماهان اقامت چند روزه داشته باشید.

جهت اطلاعات بیشتر از تور کرمان و رزرو مهانسرای باغ شازه ماهان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
۰۲۱۹۵۱۱۸۵۶۳—————–۰۹۱۹۲۱۲۰۵۲۴——————-۰۹۹۱۰۷۲۲۳۹۵۰


باغ شازده ماهان
باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان


 


باغ شاهزاده ماهان
باغ شاهزاده ماهان
باغ شاهزاده ماهان
باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان
باغ شاهزاده ماهان
باغ زیبای شازده
باغ زیبای شازده

 


باغ زیبای شازده
باغ زیبای شازده
باغ زیبای شازده ماهان
باغ زیبای شازده ماهان
باغ زیبای شاهزاده
باغ زیبای شاهزاده
باغ زیبای شاهزاده
باغ زیبای شاهزاده

 


برچسب ها
HOTEL HOTELS TOUR TOURS ارزان ترین تور بهار 98 ارزان ترین تور کرمان بهار98 ارزان ترین تور ماهان کرمان اغ شاهزاده ماهان کرمان باغ شازده ماهان باغ شازده ماهان کرمان باغ شاهزاده ماهان بنای باغ شاهزاده بهترین تور کرمان بهار98 تور تور ارزان کرمان تور ارزان ماهان کرمان بهار98 تور کرمان با شیوار جاده‌ی ابریشمپ جاذبه های کرمان جاذبه های ماهان کرمان دیدنی های کرمان دیدنی های ماهان دیدنی های ماهان کرمان رزرواسیون آنلاین رزرواسیون آنلاین هتل رزرواسیون اینترنتی رزرواسیون اینترنتی هتل رودخانه تیگران عمارت شاه‌نشین شازده ماهان قنات تیگران کرمان گردی با شیوار کویر کرمان مهمانسرای باغ شازده ماهان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن