جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

مقبره ولادیمیر لنین Lenin’s mausoleum

ولادیمیر لنین رهبر انقلاب کمونیستی ۲۵ اکتبر ۱۹۱۷ و نخستین رهبر اتحاد جماهیر شوروی است او که به علت کاریزمای بالای شخصیتی توانسته بود رهبری یک جریان عظیم انقلابی را به عهده بگیرد توانست بعد از مدت ها به سیطره تزارها بر کشور روسیه پایان دهد و بزرگترین حکومت کارگری و کمونیستی جهان را شکل بدهد که بعدها منجر به شکل گیری جهانی دو قطبی شد. لنین پس از پیروزی دوران زمامداری بسیار کوتاهی را تجربه کرد و بعد از مدتی کوتاه از دنیا رفت و بنا به وصیت وی او را مومیایی و در ویترینی شیشه ای همراه با لباس رسمی قرار دادند که امروزه مسافرین تور روسیه برای دیدار از مومیایی وی به این مقبره می آیند. در بازدید از مقبره ولادیمیر لنین تمامی دوربین ها و موبایل و کوله و کیف مسافرین گرفته خواهد شد و امکان توقف و صحبت در داخل مقبره مقدور نمی باشد در بازدید از این مقبره می بایست مواظب باشید زمین نخورید چون سنگ به کار برده شده برای کفپوش مقبره از نوع سنگ سیاه است که خطای دید ایجاد می کند ولی بازدید از این مقبره یکی از بخش های بسیار خاص سفر شما به روسیه خواهد بود چون لنین یکی از سرنوشت ساز ترین رهبران جهان در تاریخ معاصر جهان است و دیدن او سعادتی است که تنها برای کسانی خواهد ماند که در این سالها از مومیایی وی بازدید نمایند چون بنا به گفته های کارشناسان مومیایی وی تا کمتر از یک دهه دیگر به کل از بین خواهد رفت و می بایست لنین را هم همانند سایر رهبران اتحاد جماهیر شوروی سوزانده و جسد او برای همیشه به آرامش ابدی برسد.
یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین بازدید های تور روسیه بازدید از مقبره ولادیمیر لنین و جسد مومیایی شده وی است. دیدن آقای لنین رهبر و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی از نزدیک به حالتی کاملاً طبیعی که حدود ۹۰ سال از فوت وی می گذرد بسیار استثنایی و جالب و عجیب است. جسد مومیایی شده لنین در پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی در یک ویترین شیشه ای در سالن مخصوصی با درهای ورودی و خروجی جداگانه در محلی در حاشیه میدان سرخ که از سنگ گرانیت ساخته شده، قرار دارد. در روز بازدید مردم از یک در وارد و پس از تماشای جسد که گویی به خوابی عمیق فرو رفته، از درب دیگر خارج می شوند. جسد لنین از سال ۱۹۲۴ و بعد از مرگش در این مکان بوده، فقط مدت کوتاهی در دوره جنگ جهانی دوم و زمانی که مسکو تحت بمباران های شدید قرار داشت، به سیبری منتقل شد. بین سالهای ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۱ جنازه مومیایی شده ژوزف استالین هم در کنار جسد لنین قرار گرفت، اما بعد از آنجا خارج و در پشت مقبره ولادیمیر لنین دفن گردید.
بالای مقبره ولادیمیر لنین سکویی ساخته شد که در مراسم رسمی، مقامات بلند پایه شوروی آنجا می ایستادند و در مراسم رژه، مردم یا ارتش را نظاره می کردند. در روزهای بازدید تمام راه های میدان سرخ بسته می شوند و گردشگران از یک طرف با صف منظم وارد می شوند. صف خیلی آرام حرکت می کند و افراد در سکوت کامل باید وارد سالن مقبره شده و بدون توقف، بعد از تماشای جسد لنین از درب دیگر خارج شوند. مسیر خروج بازدیدکنندگان طوری طراحی شده است که از کنار دیوار کرملین و قبر افراد مشهوری مثل برژنف، استالین، دزرژینسکی، جان رید (نویسنده آمریکایی کتاب ۱۰ روزی که دنیا را تکان داد)، یوری گاگارین، مارشال ژوکوف و ایگور کورچاتف می گذرد.
سایت رسمی مقبره ولادیمیر لنین : http://www.lenin.ru/index_e.htm
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
آرامگاه لنین آشنایی با لنین تصاویر جسد مومیایی شده لنین جسد مومیایی شده لنین عکس از مومیایی لنین قبر لنین لنین لنین کیست مزار لنین مقبره لنین مقبره لنین میدان سرخ مسکو مومیایی لنین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن