جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

موزه ارمیتاژ | Hermitage Museum

به بزرگترین گنجینه تمدنی تاریخ بشری موزه ارمیتاژ حتماً سر بزنید. این مجموعه بی نظیر با بیش از دو میلیون و هفتصد هزار اثر بزرگترین گنجینه تاریخ تمدن بشر است شما را به دیدار از این موزه بی همتای جهان دعوت می کنیم. در ابتدای خیابان نوفسکی پراسپکت تاریخی ترین خیابان شهر سنت پترزبورگ که ارزشمندترین آثار شهری سنت پترزبورگ در آن واقع شده است دو بنای مشهور خود نمایی می کنند یکی کاخ زیبای ارمیتاژ و میدان قصر است که محل حکومت خاندان رومانوف ها بود و دیگری بنای ادمیرالیتی که ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش تزاری بود که اکنون موزه علوم دریایی است و ارمیتاژ بعد از انقلاب اکتبر تبدیل به بزرگترین گنجینه تاریخ و تمدن بشر شد.

معنی لغت ارمیتاژ

لغت ارمیتاژ که ریشه­ ی فرانسوی دارد به معنای مکان خلوت می­باشد. این موزه بزرگ­ترین موزه­ ی جهان است که افتخار ملی روسیه به شمار می­رود و نشانه­ی هنر معماری و فرهنگ روسیه می­باشد. موزه ارمیتاژ دارای مجموعه­ای از آثار هنری تراز اول دنیا و همچنین کاخ های زیبا و اتاق های مجلل می­باشد که در زمان های مختلف توسط معماران معروف دنیا طراحی شده است.

تاریخچه

کاخ با شکوه ارمیتاژ یا قصر زمستانی مجموعه ای است از پنج ساختمان که نخستین ساختمان آن، کاخ زمستانی است که توسط معمار ایتالیایی “راسترلی” طی سال های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ و در زمان حکومت دختر پتر کبیر “الیزابت” ساخته شد. طی سال های ۱۷۶۴ تا ۱۷۷۵ و در زمان فرمانروایی کاترین کبیر، ارمیتاژ کوچک توسط ژان باتیس والین و یوری والتن ساخته شد. سومین ساختمان، ارمیتاژ قدیم طی سال­های ۱۷۷۱ تا ۱۷۸۷ توسط یوری والتن (معمار معروف) ساخته شد. چهارمین ساختمان، ارمیتاژ جدید است که در سال­های ۱۷۸۳ تا ۱۷۸۷ توسط کوآرنگی ساخته شد. آخرین ساختمان، ارمیتاژ جدید است که در سال­های ۱۸۴۲ تا ۱۸۵۱ توسط کلز ساخته شد. در زمان کاترین کبیر کلکسیون­های بسیاری از نقاشی­ها و مجسمه­های جهان به این موزه تعلق گرفت. در سال ۱۸۳۷ در موزه­ آتش سوزی عظیمی رخ داد و سال­های بعد این موزه تعمیر شد. در زمان جنگ جهانی اول سالن­های این قصر به عنوان بیمارستان نظامی مورد استفاده قرار گرفت و تا سال ۱۹۱۷ هم چنان کاخ زمستانی تزارهای روس بود.

بعد از پیروزی انقلاب اکتبر سال ۱۹۱۷ مجموعه­ ارمیتاژ با فرمان لنین، ملی اعلام شد و به موزه تبدیل گردید. در سال ۱۹۴۱ و پس از آغاز جنگ جهانی دوم و حمله­ آلمان به خاک شوروی، تمام آثار ارمیتاژ توسط راه ­آهن به منطقه­ سیبری روسیه ارسال شد و در سال ۱۹۴۵ بعد از پیروزی شوروی بر آلمان، به موزه بازگردانده شد. در سال ۱۹۹۶ با فرمان رئیس جمهور وقت روسیه، بوریس یلتسین موزه ­ی دولتی ارمیتاژ تحت حمایت دستگاه ریاست جمهوری روسیه قرار گرفت. موزه ارمیتاژ یکی از گنجینه های بی نظیر است و دارای نزدیک به سه میلیون اثر هنری از مشهورترین هنرمندان دنیا می ­باشد. در موزه ارمیتاژ می­توان آثار نقاشانی چون لئوناردو داوینچی، رافائل، تی سین، رامبراند، کلود مونه، روبنس، رنوآر، ون گوگ، ماتیس، گوگن، پیکاسو و هنرمندانی مثل میکل آنژ و … را مشاهده نمود.

سالن تمدن ایران باستان، رم و یونان باستان، مصرقدیم و چین در موزه ارمیتاژ موجود است. آثار هنری مثل نقاشی، مجمسه، صنایع دستی، جواهرات، کوبلن و تقریباً هر نوع اثر هنری در این موزه یافت می­شود. در کنار آن ها اتاق­های متعلق به خانواده­ی تزارهای روسیه با تزئینات بسیار زیبا و با استفاده از سبک­های مختلف را می­توان مشاهده نمود. این موزه­ی عظیم دارای ۱۷۸۶ درب، ۱۹۴۵ پنجره و ۱۰۵۷ سالن یا اتاق می­ باشد.

در مورد عظمت موزه ارمیتاژ همین بس که اگر به هر اثر حدود یک دقیقه توجه نمائید، بایستی بیش از ۱۱ سال به تماشای این موزه بپردازید.

سایت رسمی موزه ارمیتاژ : http://www.hermitagemuseum.org/html_En/index.html


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
آرمیتاز آرمیتاژ ارمیتاژ ارمیتاژ کجاست ارمیتاژ کوچک برترین موزه های جهان بزرگ ترین موزه های جهان تاریخ قصر ارمیتاژ تاریخ کاخ ارمیتاژ تاریخ موزه ارمیتاژ تاریخچه ارمیتاژ تاریخچه ساخت موزه ارمیتاژ تاریخچه کاخ ارمیتاژ تاریخچه موزه ارمیتاژ تاریخچه هرمیتاژ خفن ترین موزه های جهان درباره ارمیتاژ زیباترین موزه های جهان سازنده کاخ ارمیتاژ کیست سالن های ارمیتاژ سالن های موزه ارمیتاژ سایت موزه ارمیتاژ عکس های ارمیتاژ قصر ارمیتاژ قصر ارمیتاژ کوچک کاخ آرمیتاژ کاخ ارمیتاژ کاخ ارمیتاژ کجاست کاخ زمستانه ارمیتاژ کاخ های ارمیتاژ کاخ های هرمیتاژ گالری های موزه ارمیتاژ مشهور ترین موزه های جهان معرفی ارمیتاژ معنای لغوی ارمیتاژ موزه موزه آرمیتاژ موزه ارمیتاز موزه ارمیتاژ موزه ارمیتاژ روسیه موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ موزه هرمیتاژ موقعیت مکانی کاخ ارمیتاز موقعیت مکانی موزه ارمیتاژ وجه تسمیه ارمیتاژ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن