دیدنی های سومبا

آبشار ماداکاری پورا – بقایای پادشاهی بزرگ ماجاپاهیت در جاوه شرقی

The Madakaripura Waterfall

آبشار ماداکاری پورا |عکس+موقعیت مکانی

آبشار ماداکاری پورا اندونزی همان چیزی است که جویندگان طبیعت بکر شیفته آن خواهند شد. با پشت سر گذاشتن کوه مه آلود برومو و پایین آمدن به منطقه Probolinggo Regency، منظره ای تماشایی  خواهید دید که در پارک ملی برومو-تنگر-سِمرو قرار دارد. این آبشار دلربا ماداکاری پورا است. این آبشار بلند، تصور می‌شود آخرین محل مراقبه فرمانده کل نظام، Gajah Mada بوده. کسی که فرماندهی نظام پادشاهی بزرگ Majapahit در جاوه شرقی را برعهده داشت. ماداکاری پورا، آبشار ابدی نامیده می‌شود، زیرا به علت باریدن باران هرگز خشک نمی شود. 

آبشار ماداکاری پورا که خیلی دور از کوه برومو نیست و در نزدیکی روستای Sapih، در ناحیه لومبانگ واقع شده ، حدود سه ساعت با ماشین از پایتخت جاوه شرقی، سورابایا فاصله دارد. این آبشار دیدنی در انتهای دره ای عمیق در دامنه رشته کوه تنگر پنهان شده. برای رسیدن به این مکان، بازدیدکنندگان باید قبل از رسیدن به ورودی، حدود ۲۰ دقیقه از رودخانه ها و مسیری صخره ای عبور کنند. البته می توانند از مناظر زیبای مسیر لذت ببرند. در اینجا مجسمه ای از فرمانده بزرگ ماجاپاهیت، Gajah Mada ،به صورت نشسته وجود دارد که به بازدیدکنندگان خوشامد می گوید.

• آرامش جسم و روح با سفر به آبشار ماداکاری پورا :

با دیدن آبشار، عظمت طبیعت را خواهید دید. همانطور که صدای آب بلندتر می شود، طبیعت سبز هم چشم ها را  مینوازد و  بدن و روح را نیز شاداب می کند. در اینجا،  خیس شدن کاملاً اجتناب ناپذیر است. بهتر است کت های بارانی یا چتر همراه خود داشته باشید. بعضی غرفه ها در امتداد مسیر پیاده روی، چتر و کیسه های پلاستیکی برای محافظت از اشیای قیمتی مانند دوربین وجود دارد.

مسیر به دره‌ای لوله‌مانند و سورئال ختم می‌شود که در آن آبشار حیرت‌انگیز ۲۰۰ متری ای وجود دارد. آبشار ماداکاری پورا با حفره ای روی دیوار تزئین شده و گمان می‌رود مکان دقیقی باشد که فرمانده کل قوا Gajah Mada آخرین مدیتیشن خود را در آن انجام داده است.  ماداکاری پورا به عنوان بلندترین آبشار جاوه و دومین آبشار بلند اندونزی پس از آبشار سیگورا-گورا در نزدیکی دریاچه توبا، سوماترای شمالی قرار دارد. در حالی که ارتفاع زیاد آبشار به خودی خود یک شگفتی است، محیط اطراف منطقه واقعا چیزی است که باید ببینید.

این آبشار که توسط دیوارهای بسیار بلند احاطه شده ، به یک اتاقک طبیعی عرفانی سرازیر می شود. در داخل این فضای ۲۰۰ متری، نور خورشید بر خزه های سبز خیس روی دیوار صخره ای می تابد و به همراه صدای غرش آب، منظره ای ایجاد می کند که بعید است در جای دیگری یافت شود. آبشار با تخته سنگ های عظیم، آب بی پایان، و خزه های درخشان تزیین شده، بازدیدکنندگان فقط باید به آسمان دور خیره شوند و خود را در زیبایی طلسم کننده طبیعت غوطه ور کنند. در حالی که این صحنه جذاب را می توان در دوربین ثبت کرد، اما حس واقعی آن را تنها با حضور در آنجا می توان حس کرد.

• محل مراقبه فرمانده گاجا مادا :

طبق شعر حماسی قرن چهاردهم جاوه باستان،Negarakretagama، آبشار ماداکاری پورا قطعه زمینی بود که توسط پادشاه ماجاپاهیت  Hayam Wuruk به فرمانده Gajah Mada  داده شد. خود گاجا مادا مشهورترین فرمانده نظامی در تاریخ پادشاهی بزرگ ماجاپاهیت جاوه است که بین سال‌های ۱۲۹۳ تا ۱۵۰۰ بعد از میلاد شکوفا شده بود. فرمانده ماجاپاهیت به عنوان شخصیت اصلی ای شناخته می شود که موفق شد کل مجمع الجزایر اندونزی را در آن زمان تحت امپراتوری عظیم ماجاپاهیت و تحت فرمان معروف به نام Sumpah Palapa در بیاورد. امپراطوری ماجاپاهیت در آن زمان گفته می شد تا سنگاپور، مالزی، برونئی، جنوب تایلند، فیلیپین و تیمور شرقی امتداد داشت.

• آخرین محلی که گاجا مادا در آن حضور داشته :

گفته می‌شود که منبع قدرت و توانایی‌های گاجا مادا در غار آبشار ماداکاری پورا بوده، جایی که گاجا مادا اغلب برای مراقبه می‌آمد. این فرمانده بزرگ در نهایت این مکان را به‌عنوان آخرین مکان خود برای مراقبه انتخاب کرد، قبل از اینکه تصور شود بر اساس گفته های جاوه‌ باستان قرار است «Muksha» برایش اتفاق بیفتد. به این معنی که از نظر روحی و جسمی از روی زمین ناپدید شود، نه اینکه فقط از نظر جسمی بمیرد. برای ارج نهادن به این میراث، بسیاری از مردم هنوز برای مدیتیشن یا انجام مراسم، به ویژه اول Suro، سال نوی جاوه، از آبشار دیدن می کنند. آبشار ماداکاری پورا از نظر تاریخی مهم، از نظر فرهنگی مقدس و به طور طبیعی جذاب است.


• چطور می توان به این آبشار رسید؟

بهترین راه برای رسیدن به آبشار ماداکاری پورا، کرایه ماشین از سورابایا یا مالانگ  است. از سورابایا، پایتخت جاوه شرقی، سفر کمی بیش از سه ساعت طول خواهد کشید و بازدیدکنندگان باید مسیر بین شهری به سمت Sidoarjo-Porong-Pasuruan-Probolinggo را طی کنند. پس از رسیدن به تونگاس، تابلویی به سمت کوه برومو و آبشار ماداکاری پورا در سمت راست وجود خواهد داشت.

تقاطع توسط بنایی یادبود کوچک در مرکز جاده مشخص شده است. این جاده را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید دنبال کرد تا به تابلوی دیگری رسید که در سمت راست به آبشار ماداکاری پورا اشاره دارد. از آنجا جاده کمی باریک خواهد شد، اما منظره بسیار دلپذیر خواهد بود. جاده را دنبال کنید تا به ورودی آبشار ماداکاری پورا برسید.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

راه های ارتباطی

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

آبشار ماداکاپوری
آبشار ماداکاپوری

آبشار های اندونزی
آبشار های اندونزی

آبشار های اندونزی
آبشار های اندونزی

آبشار های جاوه
آبشار های جاوه

اندونزی
اندونزی

جاوه اندونزی
جاوه اندونزی

جاوه در اندونزی
جاوه در اندونزی

جاوه
جاوه

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

ماداکاپوری اندونزی
ماداکاپوری اندونزی

آبشار ماداکاپوری در اندونزی
آبشار ماداکاپوری در اندونزی

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های سومبا

برچسب ها
The Madakaripura Waterfall آبشار ماداکاری پورا آبشار ماداکاری پورا جاوه دیدنی های جاوه شرقی دیدنی های سومبا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن