دیدنی های سومبا

آتشفشان کاوا آیجن در شرق جاوا : آتش آبی در جاوه اندونزی

Kawah Ijen In east Java

آتشفشان کاوا آیجن |عکس+موقعیت مکانی

 آتشفشان کاوا آیجن، آتشفشانی انفجاری است که هنوز فعال می باشد، و در ارتفاع ۲۸۰۳ متری از سطح دریا در شرق جاوه به اوج خود می رسد. در واقع، آتشفشان آیجن، مخروط آتشفشانی ای بزرگ و مخروطی به نام Kendeng دارد که شامل چندین دهانه و مخروط آتشفشانی در وسط یک ذخیره‌گاه طبیعی است. دهانه آتشفشان کاوا آیجن در نزدیکی Gunung Merapi قرار دارد که بلندترین مخروط آتشفشان را دارد. آخرین فوران آن در سال ۲۰۰۲ بود.

یکی از دلایل منحصر به فرد بودن کاوا آیجن این است که بزرگترین دریاچه اسیدی در جهان را دارد! با ۲۰۰ متر عمق و ۱ کیلومتر طول، و رنگ فیروزه ای ای که دارد متمایز از دیگر دریاچه هاست، اما باید ذکر شود که pH این دریاچه ۰٫۲ است و شما حتی نمی توانید یک انگشتتان را هم در آن فرو ببرید!

ویژگی دیگر کاوا آیجن گوگردفشان آن است که گوگرد در آن به مقدار زیادی رسوب می کند. اینجاست که معدنچیان شجاع شروع به کار می کنند. و هر روز ده ها کیلو گوگرد از دهانه آتشفشان به دامنه آتشفشان می آورند.

• آتش آبی آیجن :

در واقع، گاز آتشفشانی مملو از دی اکسید گوگرد و سولفید هیدروژن، در دمای بالا از دهانه آتشفشانی خارج شده و در تماس با هوا مشتعل می شود. مقداری از گاز متراکم می شود. و گوگرد مایع می سازد، و همانطور که به کف دهانه فرو می ریزد، به سوختن ادامه می‌دهد. و همه این موارد قبل از کریستال شدن رخ می دهد، و از آنجایی که رنگ شعله های آتش آبی است، تصور می شود که جریان های گدازه، به رنگ آبی است. این شعله ها فقط در شب قابل مشاهده هستند و می توانند به چند متر هم برسند!

راه های ارتباطی

برای دیدن آتش آبی کاوا آیجن و طلوع باشکوه خورشید از دهانه، بسته به زمان و بودجه خود راه هایی وجود دارد که یکی از آنها در ادامه مطرح شده :

• صعود به آتشفشان کاوا آیجن بدون راهنما :

صعود به کاوا آیجن بدون راهنما امکان پذیر است. این کوه با کوه باتور فرق دارد و سازماندهی همه چیز به تنهایی به وضوح ارزان ترین راه حل است! علاوه بر صرفه جویی در هزینه، می توانید پس از طلوع آفتاب بدون محدودیت زمانی از منظره پانورامای اطراف دریاچه فیروزه ای این کوه لذت ببرید.

• چگونه می توان به آتشفشان رسید؟

۲ راه برای رفتن به کمپ اصلی آتشفشان آیجن وجود دارد. شما می توانید یک موتور سیکلت در Banyuwangi کرایه کنید تا شب را در Licin بگذرانید و به این ترتیب ۳۰ دقیقه از مسیر ابتدای کمپ اصلی را طی کرده اید. آژانس Ijen Nation مرجعی در Banyuwangi برای اجاره ماشین های دو چرخ است. راه حل دیگر این است که با تاکسی به هتل خود در Licin بروید و سپس یک جیپ شما را به سمت کمپ ببرد. بسیاری از هتل ها این گزینه را ارائه می دهند!


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

دسترسی آسان به هتل، دیدنی ها و تور سومبا

• مکانی مناسب برای شیفتگان طبیعت :

فلات آیجن که با نام «کاوا آیجن» نیز شناخته می‌شود، برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردان بسیار توصیه می‌شود. این فلات زمانی دهانه ای بزرگ و فعال به مساحت ۱۳۴ کیلومتر مربع بود. آیجن آتشفشانی آرام اما فعال است و مخروط های آتشفشانی آیجن (۲۳۶۸ ارتفاعات) و Merapi (2800 ارتفاعات) در لبه شمال شرقی فلات و Raung (3332 ارتفاعات) در گوشه جنوب غربی بر چشم انداز آن غالب هستند.

• دریاچه ای با شهرت جهانی :

زیبایی دهانه آیجن در سراسر جهان شناخته شده است. در مارس ۲۰۱۶، این دریاچه جادویی در فهرست ذخایر زیست کره جهانی یونسکو قرار گرفت. با اندکی قدم زدن در جاده ای که با فضای سبز سرسبز احاطه شده است به اینجا می توانید برسیدو اینجاست که نسیم خنکی به صورت شما برخورد خواهد کرد. آب و هوای اطراف دهانه آیجن به طور معمول روزانه به حدود ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد. گاهی اوقات حتی ممکن است به ۲ درجه سانتیگراد برسد.

چندین دریچه کوچک در اطراف دهانه وجود دارد و آنها منبع کاری برای معدنچیان گوگرد هستند. در سپیده دم، می توانید فرصتی برای مشاهده پدیده ای طبیعی و باورنکردنی داشته باشید پدیده ای که در آن شعله های آبی رنگی در اطراف دهانه ظاهر می شوند. این پدیده که توسط بسیاری به عنوان آتش آبی شناخته می شود، معمولاً حدود ساعت ۰۵:۰۰ صبح رخ می دهد.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

کاوا آیجن
کاوا آیجن

کاوا آیجن در سومبا
کاوا آیجن در سومبا

کاوا آیجن سومبا اندونزی
کاوا آیجن سومبا اندونزی

کاوا آیجن اندونزی
کاوا آیجن اندونزی

آتش فشان های سومبا
آتش فشان های سومبا

آتش فشان کاوا آیجن
آتش فشان کاوا آیجن

آتش آبی
آتش آبی

آتش آبی سومبا
آتش آبی سومبا

اندونزی سومبا
اندونزی سومبا

اندونزی سومبا
اندونزی سومبا

دیدنی های سومبا
دیدنی های سومبا

دریاچه اسیدی
دریاچه اسیدی

کاوا آیجن
کاوا آیجن

کاوا آیجن
کاوا آیجن

برچسب ها
Kawah Ijen آتشفشان کاوا آیجن دیدنی های اندونزی دیدنی های سومبا دیدنی های سومبا اندونزی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن