جاذبه های روسیهدیدنی‌هارسانه

بالشوی تئاتر مسکو | تئاتر بالشوی مسکو

تئاتر در فرهنگ روسی جزو جدایی ناپذیر آن است و وابستگی مردم این شهر به تئاتر و باله و اپرا در هر نیازهای ضروری روزانه است و بی دلیل نیست که یکی از مشهورترین سالن های تئاتر جهان در مسکو (بالشوی تئاتر مسکو) و در سنت پترزبورگ (تئاتر مارینسکی) قرار دارد. هنر تئاتر روسی شهرت و آوازه ای جهانی دارد. و سبک استانیسلاوسکی در تئاتر معاصر یکی از سبک های روسی است که در دنیای تئاتر به یادگار مانده است.

تاریخچه

صد و نود سال پیش بالشوی تئاتر مسکو درهای خود را به روی تماشاچیان باز کرد. بالشوی تئاتر مسکو بزرگترین تئاتر روسیه و یکی از مشهورترین تئاترهای اوپرا و باله روسیه است. بنای ستون دار بی نظیر آن در مرکز مسکو نمونه معماری کلاسیک روسیه است. بالشوی تئاتر – تئاتر ملی روسیه، حافظ سنن روسی و مرکز فرهنگ موزیکال جهان است.

اواسط قرن ۱۹، تراژدی بزرگی رخ داد: بالشوی تئاتر مسکو دچار آتش سوزی شد و بر اثر آن، لباس ها، دکوراسیون و آلات موسیقی سوختند. ساختمان بالشوی تئاتر نیز آسیب زیادی دید. آتش سوزی ضربه سنگینی برای گروه تئاتر و تماشاچیان بود. تصمیم گرفته شد هر چه سریعتر بازسازی تئاتر آغاز شود. ۱۶ ماه بعد ساختمان تئاتر برای پذیرایی از تماشاچیان آماده بود. بسیاری چیز ها در طرح بندی و طرح و جزئیات داخل ساختمان تغییر کرد. اما سیمای کل تئاتر حفظ شد.

توجه اصلی به سالن تماشا و صحنه مبذول شد. در نیمه دوم قرن ۱۹، بالشوی تئاتر مسکو یکی از بهترین تئاترهای جهان از نظر « آکوستیک» خود بود. آلبرت کاووس معمار نامدار تنها کسی بود که توانست سالن تماشاچیان را به شکل یک ساز بزرگ موزیکال طراحی کند. از پانل های چوبی ساخته شده از صنوبر برای تزیین و دکور دیوارها استفاده شد، در ساخت سقف از چوب به جای آهن استفاده شد، نقاشی های سقف نیز از تخته های چوبی درست شد. در این سالن همه چیز با در نظر داشت « آکوستیک» انجام شده است. حتی دکور لژ از « پاپیه ماشه»( کاغذ مچاله) درست شده است

پس از انقلاب سال ۱۹۱۷ میلادی موجودیت تئاتر به خطر افتاد. توصیه شد تئاتر تعطیل شود. چند سال لازم شد تا حکومت جدید از خیر بستن تئاتر بگذرد. در سال ۱۹۲۲ میلادی دولت بلشویک ها به این نتیجه رسید که بستن تئاتر اقدامی نادرست و به دور از مصلحت است. تا آن زمان ساختمان بالشوی تئاتر برای حکومت جدید کار می کرد و در آنجا کنگره شوراهای سراسری روسیه و کنگره کمینترن برگزار می شد. تشکیل کشور جدید – اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی – نیز از صحنه تئاتر بالشوی اعلام شد.

در زمان جنگ جهانی دوم وقتی فاشیست ها به مسکو نزدیک شده بودند، در ماه اکتبر سال ۱۹۴۱ میلادی بمبی روی ساختمان تئاتر افتاد که آسیب زیادی به آن رساند. با وجود سختی دوران جنگ و سرمای شدید، زمستان سال ۱۹۴۲ میلادی کارهای مرمت و بازسازی تئاتر شروع شد. پاییز سال ۱۹۴۳ میلادی تئاتر بالشوی کار خود را از سر گرفت.

از آن زمان تا کنون بالشوی تئاتر چند دوره مرمت و بازسازی را از سر گذرانده است. آخرین بازسازی تئاتر در سال ۲۰۰۵ میلادی شروع و چند سال طول کشید. سالن تماشا تعمیر شد، نمای بیرونی و سمبل بالشوی تئاتر – مجسمه معروف آپولون سوار بر کالسکه که بر سردر اصلی تئاتر قرار دارد و ساخته پطر کلودِت است.

احیای «آکوستیک » افسانه ای نیز مورد توجه خاص قرار گرفت. کارشناسان بین المللی تحقیقات « آکوستیکی» زیادی به انجام رساندند و اجرای تمام توصیه های فنی را زیر نظر داشتند. سالن تماشا دوباره زیبایی اولیه خود را بدست آورد. و حالا هر تماشاچی بالشوی تئاتر می تواند خود را در تئاتر قرن ۱۹ احساس کند و از شکوه و جلال و بطور همزمان « تزیینات «ظریف» آن لذت ببرد.

در حال حاضر در مسکو بیش از صد تئاتر وجود دارد.یکی از قدیمی ترین و مشهورترین تئاترهای اروپا بالشوی تئاتر ( تئاتر بزرگ) مسکو است. بالشوی تئاتر در سراسر جهان یادآور اوج هنرهای نمایشی ، باله و اپرا می باشد.

تاریخچه بالشوی تئاتر مسکو همانقدر که باشکوه است، پر حادثه نیز است چنانکه می توان از روی آن رمان نوشت. تئاتر بارها سوخته و بازسازی شده است.حتی تاریخ تأسیس آن هم دو تاست!
در ۲۲۶ سال پیش در سال ۱۷۷۶ پایه گذاری شد. ساختمان آن در سال ۱۸۲۵ بنا شد .در آتش سوزی سال ۱۸۵۳ از تئاتر فقط یک اسکلت سوخته باقی ماند. دکورها،لباس ها ، آلات موسیقی و آرشیو نتها همه نابود شدند. سال ۱۸۵۵ کار بازسازی آن آغاز گردید و پس از ۱۶ ماه در سال ۱۸۵۶ بازگشایی شد.
این بنا یکی از زیباترین اثار معماریست.در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر در بالشوی تئاتر کار می کنند و حدود ۹۰۰ هنرمند اپرا ، کر ، باله ، ارکستر ، گروههای پانتومیم و کر کودکان به فعالیت مشغولند.

س از شش سال بازسازی در سال ۲۰۱۳ ، بالشوی تئاتر مسکو افتتاح شد. پس از مدتی گردش در پشت صحنه آن ترتیب داده شد. ابتدا این گردش ها بندرت و فقط برای بازنشستگان ترتیب داده می شد. اما حالا ساکنان شهر و توریست ها که دلشان بخواهد از معروف ترین تئاتر باله و اوپرای روسیه دیدن کنند می توانند تور گردشگری این تئاتر را در گیشه بالشوی تئاتر مسکو خریداری کنند. گردشگران می توانند در سالن ها و راه پله ها و پشت صحنه تئاتر گردش کنند. آنها می توانند بازسازی تئاتر را مورد ارزیابی قرار بدهند و در مقابل دکورهای تاریخی تئاتر عکس بگیرند.

گروه های گردشگری فقط از ۱۵ نفر تشکیل می شود. زیرا گروه های پر جمعیت برای تمرینات هنرپیشگان ایجاد مشکل خواهند کرد. به این دلیل گردشگران خیلی آرام در تئاتر گردش می کنند تا مزاحم کار آرتیست های تئاتر نشوند. هر یک از آنها می تواند در ردیف اول جایگاه تماشاچیان بنشیند که گرانترین جایگاه در تئاتر است. از آنجا صحنه بخوبی دیده می شود. تماشاچی را فقط جایگاه ارکستر از صحنه جدا می کند. زندگی روزانه تئاتر در مقابل چشم گردشگر شگفت زده جریان می یابد. این گردش با تعریف جالب راهنمای توریستی درباره تاریخ ساخت تئاتر و اسرار آن و آکوستیک افسانه ای تئاتر همراهی می شود که در زمان آخرین بازسازی به تئاتر باز گردانده شد.

سالن تماشا تأثیر شگفت آوری بر گردشگران می گذارد. لوستر زیبا در فضای نیمه تاریک سالن و تزیینات طلایی لژها می درخشد. در ورودی تئاتر، کف آن مورد توجه قرار می گیرد که از کاشی های آلمانی درست شبیه همان کاشی های قرن ۱۹ ساخته شده است. همان کارخانه ای آنها را تولید کرده است که در زمان ساخت تئاتر در قرن ۱۹ میلادی، آنها را برای تئاتر بالشوی مسکو ساخته بود. سالن مکعبی نیز به گردشگران نشان داده می شود که هر چند عجیب به نظر می رسد آن را « سالن دایره ای» می نامند. علت به شکل سقف ربط دارد. قبلا ورود به آنجا فقط برای شخصیت های اول کشور ممکن بود.

دیدن از سالن زیرزمینی به ارتفاع شش طبقه برای گردشگران بسیار جالب است. تئاتر تا قبل از بازسازی فاقد این سالن بود. این سالن به گنجایش تا ۳۳۰ تماشاچی زیر سالن اصلی قرار دارد. روزها در این سالن تمرین ارکستر و گروه کر برگزار می شود و عصر ها کنسرت های مجلسی.

شخصی زمانی گفت بدون دیدن تئاتر بالشوی مسکو نمی توان هنر تئاتری روسیه را درک کرد. شاید همانا به این دلیل مدیریت اصلی ترین صحنه تئاتری کشور تصمیم گرفت اجازه آشنایی گروه های توریستی با مقدس ترین مکان هنر اوپرا و باله روسیه را صادر کند.

موقعیت مکانی بالشوی تئاتر مسکو در نقشه گوگل :

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)

وب سایت انگلیسی ما :  (کلیک کنید)

بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
بالشوی تئاتر مسکو
برچسب ها
بالشوی تئاتر مسکو برجسته ترین سالن های تئاتر روسیه بولشوی تئاتر مسکو تئاتر بالشوی روسیه تئاتر بالشوی مسکو تئاتر بولشوی روسیه تئاتر بولشوی مسکو تئاتر روسیه تئاتر مسکو تئاترهای مسکو تور ارزان روسیه تور روسیه تور روسیه با پرواز معراج تور سنت پترزبورگ تور مسکو تور مسکو و سن پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ بهار 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تابستان 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تیر ماه 95 جاذبه های سن پترزبورگ جاذبه های سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری روسیه جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری مسکو دیدنی های روسیه دیدنی های سنت پترزبورگ دیدنی های مسکو سالن های تئاتر مسکو قیمت تور روسیه نرخ تور روسیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن