دیدنی های ترکیه

برج دختر استانبول (برج میدن)

Maiden's Tower In Istanbul

برج دختر

برج دختر که به نام برج لیندر”Leander’s Tower” از دوره ی بیزانس قرون وسطی نیز شناخته می شود، برجی است بر روی یک جزیره کوچک در ورودی جنوبی تنگه ی بسفر و در ۲۰۰ متری سواحل اسکودار استانبول واقع شده است.

این برج از سال۱۹۶۶ تا ۱۹۸۱ در پشت اسکناس ۱۰ لیره ترکیه چاپ میشد.

تاریخچه برج دختر استانبول

پس از پیروزی دریایی در “Cyzicus” در سال ۴۰۸ قبل از میلاد ژنرال آتنی “Alcibiades” یک ایستگاه سفارشی برای کشتی هایی که از دریای سیاه می آمدند روی صخره ای کوچک در مقابل “Chrysopolis” (اسکودار امروزی) ساخت.

در سال ۱۱۱۰ امپراتور بیزانس برجی چوبی ساخت که توسط دیوار سنگی محافظت می شد. از برج یک زنجیر آهنی کشیده شده بود تا برج دیگری که در ساحل اروپا در منطقه “مانگالا” در قسطنطنیه برپا شده بود.

این جزیره از طریق یک دیوار دفاعی به ساحل آسیا متصل شدکه بقایای زیر آب آن هنوز قابل مشاهده است.

بازسازی برج دختر استانبول

برج دختر در زلزله ۱۵۰۹ ویران شد، بازسازی شد و سپس در سال ۱۷۲۱ سوخت. بازسازی به دستور وزیر اعظم داماد ابراهیم پاشا انجام شد و ساختمان جدید به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفت. دیوارهای اطراف در سالهای ۱۷۳۱ و ۱۷۳۴ تعمیر شدند. سرانجام در سال ۱۷۶۳ برج با سنگی بادوام تر بازسازی شد.

از سال ۱۸۲۹ قبل از بازسازی مجدد توسط سلطان محمود دوم در سال ۱۸۳۲ به عنوان یک ایستگاه قرنطینه ارائه شد.

در سال ۱۹۴۵ نوبت به مقامات بندر رسید که آن را اصلاح کنند. سپس در سال ۱۹۹۸ مدت کوتاهی قبل از حضور در فیلم جیمز باند (جهان کافی نیست) دوباره بازسازی شد.

پس از زلزله ۱۷ آگوست ۱۹۹۹ و سونامی در دریای مرمره، تکیه گاه های فولادی برای تقویت برج دختر به آن اضافه شدند.

قایق های خصوصی در طول روز بین برج و ساحل رفت و آمد می کنند.

در سال ۲۰۲۱ کار برای بازسازی این برج دوباره آغاز شد. پس از تکمیل ممکن است دیگر رستورانی در آن وجود نداشته باشد.

تصاویر مربوط به برج دختر استانبول

برج دختر
برج دختر
برج دختر-۴
برج دختر-۴
برج دختر-2
برج دختر-۲
برج دختر-1
برج دختر-۱
برج دختر-۸
برج دختر-۸
برج دختر-6
برج دختر-۶
برج دختر-7
برج دختر-۷
برج دختر-5
برج دختر-۵
برچسب ها
برج دختر برج دختر استانبول برج دختر ترکیه برج میدن برج میدن استانبول جاذبه های گردشگری استانبول جاذبه های گردشگری ترکیه دیدنی های استانبول دیدنی های ترکیه سفر به استانبول سفر به ترکیه کارگزار تور استانبول کارگزار تور ترکیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن