دیدنی های ژاپن

جاذبه های ژاپن | ۱۰ تا از دیدنی های برتر در ژاپن | دیدنی های ژاپن

Top Things To Do in Japan

• جاذبه های ژاپن |عکس+موقعیت مکانی+نام دیدنی ها

جاذبه های ژاپن آنقدر زیاد است که در یک پست نمی توان به همه ی آن ها پرداخت. اما در این قسمت ده تا از برترین دیدنی های ژاپن را باهم خواهیم دید. در واقع، وقتی صحبت از مقاصد رویایی سفر به میان می آید، ژاپن در صدر فهرست برنامه ی سفر بسیاری از مردم قرار می گیرد. ده مورد از بهترین چیزهایی که برای گشت و گذار و انجام دادن در ژاپن وجود دارد،را در این نوشته می توانید پیدا کنید.

سوشی، سومو، قطار سریع السیر و اونسون ها (حمام آب گرم) از جمله مواردی اند که می توانید در این کشور زیبا تجربه کنید. از تجربیات جاودانه گرفته تا جاذبه‌های جدید، همه چیز را می توانید اینجا ببینید.

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• بازدید از نمادین ترین بخش ژاپن !

یکی از نمادین ترین نمادها و نشانه های ژاپن، کوه فوجی است که واقعا قابل چشم پوشی نیست. مثل رفتن به پاریس و ندیدن برج ایفل یا از دست دادن مجسمه آزادی در سفر به نیویورک است. کوه فوجی یکی از نمادهای مهم در فرهنگ ژاپن است و در هنر، ادبیات و مذهب این ملت به شکل خاصی دیده می شود. هر ساله، بومیان و گردشگران به تماشای زیبایی مناظر این کوه می روند.

≡ فوجیسان (Fujisan ) :

کوه فوجی یا فوجیسان در ژاپن در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی توکیو در جزیره هونشو (Honshu) واقع شده است. به دلیل قرار گرفتن آن بین استان های یاماناشی و شیزوکا (Yamanashi و Shizouka)، تقریباً هر طرف کوه منظره چشمگیری دارد. برای مسافرانی که به دنبال مسیر های راحت تر هستند، ایستگاه قطار کاواگوچیکو (Kawaguchiko) می تواند گزینه خوبی باشد.

مناظر دیدنی کوهستان تنها جاذبه اینجا نیست. این منطقه همچنین خانه پنج دریاچه زیبای فوجی (Fuji Five Lakes) است. پنج دریاچه فوجی عبارتند از: دریاچه کاواگوچی، دریاچه یاماناکا، دریاچه موتوسو، دریاچه سایکو و دریاچه شوجی (Lake Kawaguchi, Lake Yamanaka, Lake Motosu, Lake Saiko و Lake Shoji).

• بهترین قطارهای جهان :

قطارهای ژاپن بدون شک بهترین قطارهای جهان هستند و به دلیل سرعت، ایمنی و کارایی ای که دارند، مشهور هستند. خطوط ریلی این کشور همچنین برخی از زیباترین، دیدنی‌ترین مناظر سفر با قطار در جهان را دارند. به این ترتیب، سفر با قطار در ژاپن خیره‌کننده و خاص خواهد بود.

≡ Wide View Hida :

قطار سریع السیر Wide View Hida یکی از دیدنی ترین مسیرهای قطار در ژاپن است که اغلب برای سفر به تاکایاما و کوه های آلپ ژاپن استفاده می شود. مسیر از ایستگاه ناگویا شروع می شود و رودخانه میاگاوا را در سمت کوه های آلپ ژاپن دنبال می کند. در طول مسیر می توانید مناظر دیدنی فراوانی از حومه ژاپن تا مناظر کوهستانی آلپ ببینید. این مسیر یکی از زیباترین مسیرهای ژاپن محسوب می شود و مطمئناً ارزش آن را دارد که دیده شود.

≡ Sagano Scenic Railway :

راه آهن ساگانو یکی دیگر از سفرهای جالب با قطار است. این قطار در نزدیکی کیوتو، از آراشیاما تا کامئوکا در امتداد سواحل هوزوگاوا امتداد دارد و دارای یک لوکوموتیو قدیمی است. اینجا در فصل پاییز بسیار محبوب و دیدنی می شود.

≡ The Gono Line :

خط گونو همان جایی است که «قطار شاد» معروف در آن قرار گرفته است. قطار شاد یا به انگلیسی joyful train در واقع قطار ریزورت شیراکامی (Resort Shirakami) می باشد. یکی از زیباترین قطار ها در ژاپن، قطار Resort Shirakami است که بین آئوموری و آکیتا حرکت می کند و خط ساحلی خوش منظره شمال توهوکو را به بازدیدکنندگان نشان می دهد.

≡ Kurobe Gorge :

این قطار در حومه شهر توهوکو حرکت می کند و  مناظر باشکوه از غروب خورشید و رشته کوه های شیراکامی سانچی (که به معنی سرزمین خدایان کوه های سفید است) در این مسیر دیده می شوند. تمامی صندلی های این قطار رزرو به سرعت می شوند، پس قبل از سوار شدن به قطار صندلی خود را رزرو کنید. این خط همچنین محل قرارگیری ایستگاه قطار بسیار زیبایی به نام ایستگاه تودوروکی (Todoroki) است که به خودی خود به یک جاذبه تبدیل شده. در نهایت، راه آهن Kurobe Gorge را هم می توانید جزو لیست راه آهن هایی که باید ببینید قرار دهید!

• معروف ترین غذای ژاپن !

یکی از جاذبه های ژاپن غذاهای آن است. ژاپن به خاطر غذاهایش معروف است و می توان گفت سوشی معروف ترین غذای این کشور است. ژاپن غذاهای خوشمزه و لذیذ لوکال زیادی برای ارائه دارد، و اگر سوشی دوست دارید، پس در بهشت غذا هستید. سوشی یک غذای ژاپنی است که طعمی از نوشیدنی برنج دارد و با موادی مانند ماهی، گوشت و سبزیجات تشکیل شده است. که اغلب در جلبک دریایی نوری پیچیده می شود و با واسابی و سس سویا سرو می شود.

البته این یک تعریف ساده از سوشی است زیرا به معنای واقعی کلمه صدها نوع و ترکیب وجود دارد. یکی از تصورات غلط در مورد سوشی این است که فقط ماهی خام است. ماهی خام در واقع ساشیمی است، نوعی سوشی که از تکه‌های ماهی خام مانند ماهی آزاد یا تن تشکیل شده و از نظر فنی سوشی نیست زیرا حاوی برنج نیست.


جاذبه های ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

• معابد و زیارتگاه‌های زیبایی را می‌توان در سراسر ژاپن یافت :

معابد ژاپنی در واقع آنقدر زیاد هستند که می توان در یک پست جدا به آنها پرداخت. مطمئناً انتخاب یکی از این موارد دشوار است. ما در اینجا به Kiyomizu-Dera در کیوتو می پردازیم. حتی در کیوتو، شهری که به خاطر معابد و زیارتگاه هایش شهرت جهانی دارد، کیومیزو-درا به عنوان یکی از زیباترین و تاریخی ترین مکان ها شناخته می شود.

معبد با آب خالص به طور ویژه ای برای صحنه چوبی معروفش که مناظر خیره کننده ای از قلب فرهنگی ژاپن نشان می دهد، مشهور است. اگر معابد ژاپن همیشه شما را به خود جلب کرده‌اند، نمی‌توانید «pure water temple» کیوتو و مناظر نفس‌گیر آن را از دست بدهید.

≡ آبشار Otowa :

این معبد باستانی بودایی نام خود را از آب جاری آبشار اوتووا گرفته است. Kiyomizu-dera در لغت به معنای “آب زلال یا خالص” است. قدمت Kiyomizu-dera که در بخش Higashiyama در کیوتو قرار دارد به بیش از ۱۲۰۰ سال و به اوایل دوره Heian می رسد. و در اصل بخشی از فرقه Hosso یکی از باستانی ترین مکاتب بودایی بوده. مجموعه معبد Kiyomizu-dera بیش از ۳۰ سازه دارد که در دامنه کوه زیبا و جنگلی کوه اوتووا ساخته شده و گستره وسیعی از شرق کیوتو را پوشش دهد.

• مکانی محبوب برای فیلم ها و رسانه ها :

از جاذبه های ژاپن می توان به چهارراه شیبویا که به عنوان شلوغ ترین گذرگاه در جهان شناخته می شود، اشاره کرد. اینجا نقطه عطفی در توکیو و ژاپن و همچنین مکانی محبوب برای فیلم ها و رسانه ها است. این بخش شهری شیبویا به دلیل ظاهر آینده نگرانه اش از صفحه نمایش های تلویزیونی نصب شده بزرگ و ساختمان های نئونی مرتفع دیده می شود.

≡ ۱۰ خط ترافیکی تقاطع شیبویا و پنج گذرگاه اصلی :

حرکت پرجمعیت و در عین حال روان عابران پیاده و وسایل نقلیه که در ۱۰ خط ترافیکی تقاطع شیبویا و پنج گذرگاه اصلی حرکت می‌کنند. شما را شگفت زده خواهد کرد. در این چهارراه می توانید ایستگاه شیبویا – یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار جهان – را ببینید. در حالی که بازدید از تقاطع Shibuya را می توان در هر زمانی از سال انجام داد، ماه های گرمتر ممکن است فرصت بیشتری برای دیدن شهر توکیو به شما بدهد.

• ورزشی با قدمتی طولانی :

مسابقات سومو اساساً ژاپنی هستند. اگر بخواهیم در کلمات سومو را توصیف کنیم، می توان آن را  بزرگ، جسور، غرق در تاریخ و سنت، و کاملا منحصر به فرد دانست. تصور وجود سومو در هر جای دیگری از جهان سخت است. کشتی سومو به عنوان ورزش ملی ژاپن دارای تاریخ پر افتخار و باستانی است. حکاکی‌هایی از پیکره‌های سومو پیدا شده است که قدمت آن به قرن سوم بازمی‌گردد و قدمت این ورزش بیش از هزار سال است.

≡ نمایش سنتی ژاپنی :

با این حال، در دوره ادو (۱۸۶۷-۱۶۰۳) بود که سومو واقعاً به ورزشی تبدیل شد که امروزه می شناسیم. در این دوره، مجموعه ای از قوانین شامل ۴۸ حرکت قانونی، حلقه دایره ای مرتفع و مکانی برای آموزش کشتی گیران ایجاد شد. مراسم قبل از مسابقه به تنهایی یک نمایش سنتی باورنکردنی برای هواداران، به ویژه بازدیدکنندگان بین المللی است. واقعاً هیچ ورزش دیگری مانند این ورزش وجود ندارد.

≡ برگزاری مسابقات اصلی در بعدازظهر است!

مسابقات در استادیوم ها برگزار می شود و تمام روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار می شود. مسابقات اصلی، در بعد از ظهر برگزار می شود. شما می توانید برخی از کشتی گیران با رتبه های پایین تر را صبح تماشا کنید، اما ورزشگاه تا اواخر روز پر نمی شود. فقط مطمئن شوید که برای رویدادهای اصلی جایی مناسب دارید، زیرا ممکن است صندلی خود را از دست بدهید.

≡ هونباشو در ژاپن :

در استادیوم‌ها تنقلات و نوشیدنی‌ها به فروش می‌رسد. شرکت در یکی از شش تورنمنت بزرگ سومو (honbasho) راهی شگفت انگیز برای تجربه این ورزش منحصر به فرد است. سه مسابقه هونباشو در توکیو در استادیوم مشهور جهانی Ryogoku Kokugikan برگزار می شود که می تواند حداکثر ۱۳۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد. 

• تجربه ای خانوادگی در حمام های آب گرم ژاپنی :

ریلکس کردن بدنتان با رفتن به یک اونسن می تواند تجربه ای کاملا ژاپنی باشد. به بیان ساده، اونسن در ژاپنی، چشمه آب گرم می باشد. این اصطلاح گاهی اوقات به امکانات حمام کردن و همچنین هتل ها/ مسافرخانه های سنتی ژاپنی و اسپاها اشاره دارد. اونسن علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده برای خانواده است، پیوندهای عمیقی با فرهنگ ژاپنی دارد.

از آنجایی که ژاپن یکی از فعال ترین کشورها از نظر آتشفشانی است، اونسن ها به وفور یافت می شوند. استفاده از جی پی آر (سیستم حمل و نقلی ژاپن) می تواند برای دسترسی به این مکان های مختلف مفید و کاربردی باشد. توکیو به طور خاص فرصت های زیادی برای بازدید از حمام های اصیل و سنتی دارد. 

≡ انواع حمام های آب گرم ژاپن : اونسن، سنتو و روتنبورو

جدای از پیوند فرهنگی، چشمه های آب گرم زمین دارای مزایای بالقوه ای مانند کاهش درد، پاکسازی پوست، کاهش خستگی و کاهش استرس هستند. کلمه onsen (温泉) هم مربوط به چشمه های آب گرم طبیعی وابسته به حرارت مرکزی زمین ژاپن می شود و هم مربوط به حمام هایی که از آنها استفاده می کنند است.

کلمه “sento” از نظر فنی حمام های عمومی را توصیف می کند. از طرف دیگر سنتو به چشمه های آب گرم طبیعی متصل نیست و به سادگی از آب گرم استفاده می کند. rotenburo حمامی است که در فضای باز قرار گرفته. با این حال، کلمه onsen اغلب برای هر سه مورد استفاده می شود.

• اوساکا یکی از بزرگترین شهر های ژاپن :

اوساکای شلوغ، پر جنب و جوش و خیره کننده یکی از بزرگترین، بهترین و معروف ترین جاذبه های ژاپن است. منطقه Dotonbori اوساکا که مملو از نور نئون است، یکی از معروف ترین و نمادین ترین مناطق ژاپن می باشد. وقتی چشمانتان را می بندید و به  ژاپن فکر می کنید، یکی از تصاویری که ممکن است در ابتدا به آن فکر کنید، زندگی شبانه و کلان شهرهایش است که با نور نئون پوشیده شده اند.

≡ مناظر، صداها، بوها، غذاها!

Dotonbori، منطقه تفریحی تاریخی اوساکا است که به خاطر چراغ‌های نئونی‌اش و غذاهایش مشهور است. تاریخچه دوتونبوری به عنوان منطقه ای تفریحی به صدها سال قبل از ۱۶۱۲ باز می گردد. امروزه دوتونبوری هنوز هم به خاطر سرگرمی ها و غذاهایش، شب زنده داری و …. معروف است. اینجا تنها یکی از مناطق شهری فوق العاده جالب اوساکا است.

≡ شینسکی ژاپن :

Shinsekai یک ماشین زمان است که نمایانگر زندگی خیابانی قدیمی اوساکا است و مملو از ماشین، چراغ‌های نئون، مغازه‌های عجیب و غریب، کافه های مخفی، غذاهای خیابانی خوشمزه و …است. این منطقه مشهور در اوایل دهه ۱۹۰۰ چشم اندازی از آینده داشت و اکنون بخشی نوستالژیک از گذشته ارائه می دهد.

≡  شهر Denden :

 شهر Denden برای اوساکا مانند شهر آکیهابارا برای توکیو است. در اینجا همه چیز مربوط به انیمه، وسایل الکترونیکی، موسیقی و فرهنگ اوتاکو خواهد بود. شهر دندن، بخشی از نیپونباشی(Nipponbashi) می باشد و راهی عالی برای تجربه فرهنگ ژاپنی اوتاکو (که بیشتر به خاطر انیمه، مانگا و بازی‌های ویدیویی معروف است) یا خرید لوازم الکترونیکی و قطعات است.

≡ منطقه تفریحی Namba و اومدا :

نامبا یک منطقه تفریحی و خرید محبوب در جنوب اوساکا می باشد. اینجا از بسیاری جهات، مانند دنیایی کوچک از خود اوساکا است. رفتن به اینجا تجربه ای خیره کننده و حسی مملو از سرگرمی و هیجان قرن بیست و یکم خواهد داشت. Namba محل بازار Shinsaibashi و Kuromon می باشد. منطقه اومدا هم برخی از دیدنی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر است و مملو از مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و کاوش می باشد.

• تماشای ساکورا :

تماشای ساکورا در فصل بهار یک فعالیت بسیار محبوب در ژاپن است که سالانه میلیون ها بازدید کننده بین المللی را نیز به خود جذب می کند. ساکوراها (شکوفه های گیلاس) بسیار فراتر از درختان زیبا هستند، این گل ها نمایانگر زیبایی و معجزه زندگی هستند و به همین دلیل، بازدید از شکوفه‌های منحصربه‌فرد در زادگاهشان ژاپن، به احتمال زیاد تجربه‌ای است که یک بار در طول زندگی پیش می‌آید.

تصور کنید که روی چمن‌ها در یک باغ ژاپنی نشسته‌اید و به شاخه‌های شکوفه‌های گیلاس نگاه می‌کنید، در حالی که گلبرگ‌های صورتی مایل به سفید در اطراف شما فرو می‌ریزند. این شکوفه ها به عنوان «هانامی» شناخته می‌شود، که ترجمه آن مشاهده گل هاست.

≡ جشن هانامی در ژاپن :

هانامی مستقیماً به ساکورا ربط دارد. هانامی زمانی است که شما می توانید مهمانی ها و گردهمایی هایی در پارک، باغ ها، معابد و در مکان های معروف تماشای ساکورا ببینید. فصل شکوفه‌های گیلاس زمانی برای جشن گرفتن و معاشرت با دوستان، خانواده، همکاران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان است که در زیر شاخه‌های درخت گیلاس دور هم جمع می‌شوند.

≡ غذاهایی که در هانامی می توانید میل کنید:

احتمالاً در  جشن های هانامی، می شنوید که همه فریاد می زنند «کمپای». زیرا مردم برای جشن گرفتن غذا و نوشیدنی می‌آورند، موسیقی می‌نوازند، شعر می‌خوانند و می‌رقصند. مکان های بزرگتر اغلب غرفه های غذا و نوشیدنی نیز دارند. حتی ممکن است محصولات ویژه ای مثل ساکورا چوهای، شکلات ساکورا، چیپس و قهوه به فروش برسد. همچنین غذاهای سنتی در هانامی سرو می‌شود، مانند میان‌وعده دامپلینگ دانگو در سه‌رنگ (صورتی، سفید و سبز).

≡ هانامی چه زمانی است ؟

به طور کلی، فصل شکوفه های گیلاس در ماه مارس و اوایل آوریل رخ می دهد و از رسیدن بهار در ژاپن خبر می دهد. این بهترین زمان برای سفر است، اما تاریخ ها می تواند به طور قابل توجهی بر اساس منطقه متفاوت باشد، به طوری که جزایر نیمه گرمسیری جنوبی ژاپن ابتدا شکوفه می دهند و منطقه سردتر شمالی بعداً شکوفا می شود، بنابراین قطعاً بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید.

• قلعه کلاغ :

یکی از جاذبه های ژاپن این بنای برجسته در کوه‌های آلپ ژاپن است که از بهترین قلعه‌های ژاپن محسوب می شود، هم از نظر زیبایی و هم از نظر اینکه در طول قرن‌ها باقی مانده است. قسمت های اصلی قلعه به اواخر قرن شانزدهم برمی گردد و برخلاف بسیاری از قلعه های ژاپنی، هنوز با چوب اصلی خود پا برجا مانده است. به لطف نمای بیرونی مشکی و زیبای آن، این قلعه از دیرباز «قلعه کلاغ» نامیده می‌شد. با بازدید از قلعه ماتسوموتو، می‌توانید فضای داخلی چوبی و همچنین منظره تماشایی ای در طبقه ششم ببینید. البته، ژاپن قلعه های خیره کننده دیگری هم برای کشف کردن دارد.

جاذبه های ژاپن
جاذبه های ژاپن

شب های نئونی ژاپن
شب های نئونی ژاپن

کوه فوجیسان در ژاپن
کوه فوجیسان در ژاپن

جاذبه های ژاپن
جاذبه های ژاپن

ژاپن
ژاپن

رستوران در ژاپن
رستوران در ژاپن

سوشی های ژاپن
سوشی های ژاپن

حمام های آب گرم ژاپن
حمام های آب گرم ژاپن

برچسب ها
Top Things To Do in Japan جاذبه های برتر ژاپن جاذبه های ژاپن دیدنی های برتر ژاپن دیدنی های ژاپن ژاپن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن