دیدنی های بالی

حقایق جالب بالی که باعث می شود بخواهید از آن دیدن کنید

Ten Fun Facts about Bali

حقایق جالب بالی | عکس+توضیحات

حقایق جالب بالی که می تواند برایتان جالب باشد در این نوشته ذکر شده است. بالی از جزایر اندونزی، به مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده. جای تعجب نیست که گردشگران زیادی از جزیره بالی بازدید می کنند زیرا جذابیت جادویی ای دارد. جذابیت جزیره Dewata شامل طبیعت زیبا، فرهنگ و آداب و رسوم جالب می شود. بنابراین، در اینجا با ۱۰ حقیقت جالب بالی آشنا خواهیم شد!

۱) زیباترین روستای اندونزی در بالی است!

روستای پنگلی پوران

Penglipuran یکی از روستاهای بالی است که دقیقاً در ناحیه Bangli قرار دارد. اینجا زیباترین روستای اندونزی نامیده می شود.  همچنین بر اساس Green Destination Foundation، جایزه تمیزترین روستای جهان را به دست آورده.

• انجام چه کار هایی در این روستا ممنوع است؟

با بازدید از روستای پنگلی پوران، هوای تازه و مناظر سبز زیبا چیز هایی هستند که می توانید ببینید. روستای پنگلی پوران نیز از آلودگی کاملا حفظ شده است. زیرا گردشگران اجازه استفاده از وسایل نقلیه موتوری را ندارند. جدای از آن این روستا از زباله نیز پاک است زیرا هر ۳۰ متر یک سطل زباله پیدا خواهید کرد.

2) سوباک به عنوان سایت میراث جهانی انتخاب شده است.

سوباک

اگر تا به حال به بالی سفر کرده باشید، حتما منظره ی شگفت انگیز مزارع برنج را دیده اید. این مزارع پلکانی برنج، کار آبیاری را برای کشاورزان آسان تر می کند. کشاورزان بالیایی به دلیل سیستم آبیاری خود که به آن سوباک می گویند شهرت دارن. چیزی که سوباک را جالب می کند این است که این فقط یک سیستم آبیاری نیست، بلکه همکاری ای بین طبیعت، انسان و خداوند است. همچنین یونسکو سوباک را به عنوان میراث فرهنگی معرفی کرده زیرا نقش مهمی در معیشت و بقای مردم بالی دارد.

3) فرهنگ جنگ خروس ها در بالی !

10 حقیقت جالب بالی

بالیایی ها فرهنگ خروس جنگی منحصر به فردی دارند. با این حال خروس جنگی سه نوع دارد که عبارتند از Tabuh Rah، Tajen Terang، و Tajen Branangan می شود. مراسم مذهبی Butha Yadnya زمانی برگزار می شود که همه هندوهای بالی جمع می شوند تا مبارزه سه خروس را ببینند. می تواند دردناک باشد اما ریختن خون خروس در این مراسم پیشکشی است که بالیایی ها به Butha Yadnya می دهند.

• مسابقات غیر قانونی در بالی :

Tajen Terang، فرهنگ خروس جنگی ای است که هیچ عنصر مذهبی در آن وجود ندارد. معمولاً پول خروس جنگی صرف ساختن دهکده می شود. Tajen Branangan هم خروس جنگی ای غیرقانونی در نظر گرفته می شود. و اغلب دور از روستا برگزار می شود.

4) هندوهای بالی گوشت گاو نمی خورند!

دیدنی های بالی

به طور کلی اکثریت جمعیت اندونزی مسلمان هستند. اما در بالی داستان فرق دارد زیرا اکثریت مردم هندوئیسم را قبول دارند. بنابراین، اکثر هندوها گوشت گاو مصرف نمی کنند، زیرا این حیوان مقدس محسوب می شود. هندوهای بالی علاوه بر نخوردن گوشت گاو، گاو را نیز سلاخی نمی کنند، زیرا اعتقاد دارند که آنها تجسم لرد شیوا هستند. آنها همچنین گاوها را بخشی از زندگی شان می دانند زیرا آنها شیر تولید می کنند که می تواند به کره و پنیر تبدیل شود. 

راه های ارتباطی

5) Garuda Wisnu Kencana دومین مجسمه مرتفع جهان است!

10 حقیقت جالب بالی

بالی جزیره ای در اندونزی است که جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی دارد. بالی همچنین دارای یک جاذبه جدید است، یعنی مجسمه Garuda Wisnu Kencana که از حقایق جالب بالی محسوب می شود. این مجسمه ۱۱۲ متری بلندترین مجسمه اندونزی و دومین مجسمه بلند دنیاست.

• ساخت مجسمه چند سال طول کشیده است؟

گردشگرانی که از بالی دیدن می کنند می توانند شاهد شکوه این مجسمه بلند باشند. مجسمه GWK توسط هنرمند بالیایی به نام I Nyoman Nuarta طراحی شده و مراحل ساخت این مجسمه ۲۸ سال به طول انجامید.

6) وارونگ ها همه جا هستند!

وارونگ بالی

وارونگ ها رستوران هایی هستند که به طور کلی غذاهای محلی را با قیمت های مقرون به صرفه و طعم هایی خوب ارائه می دهد. یک واقعیت جالب در مورد warung این است که آنها بیشتر توسط مادران اداره می شوند. بنابراین اگر می خواهید غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه میل کنید، این مکان می تواند بهترین گزینه باشد.

7) تقریباً همه تأسیسات عمومی در روز سایلنت بسته هستند!

روز سایلنت بالی

در روزهای عادی، بالی همیشه مملو از گردشگران است. اگر می‌خواهید چهره ای متفاوت از بالی را ببینید، می‌توانید در روز سایلنت از آن دیدن کنید. فضایی که ایجاد می شود بسیار قدرتمند است زیرا هندوهای بالی لامپ و یا آتش روشن نمی کنند. آنها همچنین کار نمی کنند، مسافرت نمی روند یا حتی در فعالیت های تفریحی شرکت نمی کنند.

• رسمی برای از بین بردن کدورت ها :

آنها این روز را به مدت ۲۴ ساعت جشن خواهند گرفت. پایان این روز به Ngembak Geni معروف است. مردم بالی برای جشن گرفتن این روز از اقوام نزدیک خود دیدن می کنند تا اگر کدورتی هست از بین برود.

8) نوزادان تا سه ماه نباید زمین را لمس کنند!

آیین و رسوم بالی

مردم بالی به سنتی باستانی پایبند هستند که نباید نوزادان کمتر از سه ماه زمین را لمس کنند. این به این دلیل است که نوزادان از قلمرویی پاک می آیند و زمین مکانی ناپاک است. اگر سن نوزاد از ۱۰۵ روز بعد از تولد گذشت، جایز است کودک پاهای خود را روی زمین بگذارد.

9) تزیینات برگ نارگیل !

تزیینات برگ نارگیل

از دیگر حقایق جالب بالی، تزیینات نارگیل خیابان هاست. پیدا کردن دکوری از درختان که از برگ نارگیل ساخته شده بسیار آسان خواهد بود. این تزیینات برگ نارگیل معمولاً در معابد، دروازه ها یا مکان هایی که مقدس تلقی می شوند یافت می شوند. تزئین برگ های نارگیل به یکی از ویژگی های بالی تبدیل شده.

10) بیشترین تراکم چشمه های معدنی در بالی است!

اسپاهای بالی

یکی از حقایق جالب بالی که می تواند برای گردشگران جذاب باشد این است که بالی با بیش از ۱۲۰۰ اسپا دارای بالاترین تراکم چشمه های معدنی در جهان است. بالی علاوه بر جزیره بودن، یک استان نیز می باشد که شامل بیش از ۳۰ جزیره است.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های بالی

برچسب ها
جاذبه های بالی جاذبه های جالب بالی حقایق جالب بالی دیدنی های بالی دیدنی های جالب بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن