دیدنی های چین

دروازه ژونگ هوا (قلعه ژونگ هوامن) دروازه جنوبی نانجینگ در جیانگ سو چین

Zhonghua Gate (Zhonghuamen Castle)

دروازه ژونگ هوا |عکس+موقعیت مکانی+ تاریخچه

دروازه ژونگ هوا (دروازه چینی) دروازه جنوبی شهر نانجینگ در استان جیانگ سو است. این دروازه به عنوان یادگاری فرهنگی و گرانبها، ویژگی ای متمایز و دوگانه دارد. زیرا که از یک سو بزرگترین دروازه شهری به سبک قلعه در چین است و از سوی دیگر ساختار آن پیچیده ترین قلعه جهان را نمایانگر می شود. مقیاس باشکوه این قلعه، ساختار ظریف و مهارتی که در ساختش به کار رفته، باعث شده که این دروازه جایگاه مهمی در نظام و معماری چینی به میراث بگذارد.

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• نام دروازه ژونگ هوا چه بوده :

ساخت قلعه از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۷ به مدت زمان بیست و یک سال طول کشید. دروازه ژونگ هوا، در اصل “دروازه جمع کردن گنج” نامیده می شد. این دروازه افسانه ای از زمان ساختش در اوایل سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) دارد. طبق افسانه، زمانی که ژو یوانژانگ، اولین امپراتور سلسله مینگ، دروازه را ساخت، زمین به طور مکرر نشست می کرد.

دروازه بارها و بارها فرو ریخت. تا زمانی که گنجی در زیر زمین دفن شد، بعد از آن نشست زمین به پایان رسید و ثابت ماند. در سال ۱۹۳۱، برای بزرگداشت انقلاب ۱۹۱۱ و جمهوری چین (۱۹۱۹-۱۹۴۹) که در نتیجه آن پدیدار شد، دروازه گردآورذی گنج به دروازه ژونگ هوا تغییر نام داد. در چینی پین ین (روش بازنویسی حروف چینی به حروف لاتین یا انگلیسی)، جمهوری چین به صورت Zhonghua Minguo نوشته می شود.

جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• ساختار دروازه های قلعه به چه شکل بود؟

نانجینگ در زمان سلسله مینگ، در زمان امپراتور ژو یوانژانگ پایتخت چین بود. زو دی، پسر ژو یوانژانگ، پایتخت را در سال ۱۴۲۰ به پکن منتقل کرد. در سال ۱۳۶۶، ژو یوانژانگ شروع به ساختن دیواری در اطراف شهر نانجینگ برای دفاع از شهر در برابر حملات کرد. دروازه جمع آوری گنج در محل دروازه قبلی ساخته شد، دروازه جنوبی شهر هم بعدا در زمان سلسله تانگ (۹۲۳ – ۹۳۶) ساخته شد.

جدیدترین دروازه، بزرگ‌ترین در میان سیزده دروازه قلعه جدید بود. و ساختاری پیچیده از نظر معماری داشت که از سه حیاط بسته و چهار در طاق‌دار تشکیل شده بود که به عنوان ورودی عمل می‌کردند. درهای چوبی بودند و درب سنگی اضافی ای پشت آنها قرار داشت. اگر دشمن درهای چوبی را می شکست، با انداختن درهای سنگی می توانستند آنها را از هم جدا کنند و در سه حیاط بسته محبوس کنند.

• دروازه ژونگ هوا از چه ساخته شده است؟

بیست و هفت تونل در قلعه ساخته شد که برای ذخیره مقادیر زیادی غذا، اسلحه و برای نگهداری تقریباً ۳۰۰۰ سرباز استفاده می شدند. همچنین پلکان هایی عریض و شیب دار در سمت شرق و غرب ساخته شدند تا مردم بتوانند اجسام  مختلف را به سمت بالا حمل کنند. کل ساختمان با آجرهای عظیم ملات‌کاری و با سیمانی که از آهک است، آب برنج چسبنده و روغن tung ساخته شده.

به منظور تضمین کیفیت ساخت و ساز، هر آجر تحت فرآیند کنترل کیفیت ، دقیق در جای خود قرار گرفته. به آجرسازان و سازندگان دستور داده شده بود که نام خود را روی هر آجر علامت بزنند. حتی امروزه نیز می توان حروف و اعداد چینی را روی آجرها مشاهده کرد. بدون شک این توجه دقیق به کیفیت ساخت و ساز یکی از دلایلی است که باعث می شود قلعه تا به حال باقی مانده باشد.

دروازه های چینی
دروازه های چینی

دروازه چینی
دروازه چینی

دیدنی های نانجینگ
دیدنی های نانجینگ

دیدنی های نانجینگ چین
دیدنی های نانجینگ چین

دروازه ی ژونگ هوا
دروازه ی ژونگ هوا

دیدنی های نانجینگ چین
دیدنی های نانجینگ چین

دروازه ژونگ هوا نانجینگ چین
دروازه ژونگ هوا نانجینگ چین

دروازه ژونگ هوا چین
دروازه ژونگ هوا چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

نانجینگ چین
نانجینگ چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Zhonghua Gate جاذبه های نانجینگ دروازه ژونگ هوا دیدنی های چین قلعه ژونگ هوامن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن