جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

دهکده تزاری | شهر پوشکین | کاخ کاترین

شاید ادعای دیدن کامل شهر زیبای سنت پترزبورگ بدون دیدار از دهکده تزاری سنت پترزبورگ (شهر پوشکین) و کاخ کاترین ادعایی کاملاً بیهوده باشد. یکی از زیباترین یادگارهای دوران پتر کبیر معمار روسیه نوین همین بنای شاهکار و بسیار زیبا است و طبیعت و جاذبه های سحر کننده طبیعت منطقه در کنار معماری منحصر به فرد این بنا جاذبه ای استثنایی و بی مثال را به شما تقدیم می کند. باید با اطمینان بگویم در سفرهایی که به روسیه داشتم شاید دهکده تزاری یکی از جاذبه هایی باشد که بالاتر از تمامی جاذبه های دیگر روسیه در اولویت های خاطرات سفر من به روسیه باشد. متاسفانه تور روسیه در بازار گردشگری ایران در بین آژانس های متفرقه بدون گشت دهکده تزاری فروخته می شود که از دید بنده این کار جفایی در حق مسافر است برای آشنایی بیشتر با این سازه منحصر به فرد به توضیحات زیر نظرتان را جلب می کنم.
دهکده تزاری سنت پترزبورگ (شهر پوشکین) در ۳۰ کیلومتری سنت پترزبورگ مکانی به نام تزارسکویه سلو وجود دارد، که معنای آن دهکده تزارها می باشد، در این مکان قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر قرار دارد.

تاریخچه

منطقه دهکده تزاری سنت پترزبورگ (شهر پوشکین) تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت و پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پتر کبیر در سال ۱۷۰۸ این منطقه را به همسر خود هدیه داد. طی سال های ۱۷۱۷ تا ۱۷۲۳ با دستور کاترین اول برانشتین (معمار بزرگ روس) یک قصر سنگی را در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ای غیر منتظره به پتر کبیر اهدا نماید، بودجه ی بسیار زیادی را برای آن هزینه نمود، پس از بازگشت پتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش نمود. طی سال های ۱۷۵۲ تا ۱۷۵۶ دختر پتر کبیر، الیزابت اول راسترلی (معمار ایتالیایی دربار) را برای توسعه ی کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلی این قصر را توسعه داد و به زیبایی آن کمک شایانی نمود، قصر بزرگی که امروزه در دهکده تزارها قرار دارد، حاصل زحمات ایشان است. این قصر از سالن بزرگ و با شکوهی به طول ۳۰۰ متر با پله های بزرگ و اتاق های دلنشین تشکیل شده است. در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه کاری استفاده شده است و وسایل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در این قصر قرار دارند.
در زمان حکومت کاترین کبیر، کلیسای اختصاصی خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقیق و پارک های بزرگی به سبک های فرانسوی و انگلیسی و همچنین گالری بزرگ کامرون به کاخ تابستانی اضافه گردید. راسترلی به سبک باروک ساختمان ها را آرایش می نمود، اما کامرون به سبک کلاسیک عشق می ورزید. این دوگانگی در سبک های معماری، زیبایی فوق العاده ای به این قصر بخشیده است. در داخل پارک انواع ساختمان های کوچک از جمله ارمیتاژ کوچک، ساختمان نیروی دریایی، استراحتگاه تابستانی و مجسمه های رومی قرن هجدهم قرار دارند.
در مرکز پارک دریاچه ای مصنوعی به یادبود پیروزی ارتش روسیه بر نیروی دریایی عثمانی در سال ۱۷۷۰ در دریای سیاه ساخته شده است. در سال های ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۰ قصر الکساندر به این مجموعه اضافه گردید.
در سال ۱۸۱۱ مدرسه ای مخصوص اشراف زادگان و تیزهوشان در این مجموعه ساخته شد. این مدرسه اشخاصی هم چون الکساندر پوشکین (بنیانگذار ادبیات کلاسیک روس) را پرورش داد. پوشکین تا سال ۱۸۱۷ در این مدرسه به فراگیری علم و دانش مشغول بود.
دهکده تزارها تا سال ۱۹۱۷ و قبل از پیروزی انقلاب در ماه اکتبر هم چنان قصر تابستانی تزارها بود و بعد از انقلاب، این مکان با فرمان لنین، ملی اعلام شده و به موزه تبدیل گردید. در سال ۱۹۳۷ به مناسبت یکصدمین سال فوت پوشکین، شاعر بزرگ و معروف روس این مکان به شهر پوشیکن تغییر نام پیدا کرد و تا امروز هم به این نام معروف است.
بدون تردید یکی از دیدنی ترین نقاط این قصر اتاق کهربا می باشد، که تمام وسایل این اتاق از قبیل میز، صندلی، تزئینات دیوار و سقف از سنگ کهربا ساخته شده است و بازدید کنندگان بسیاری را از تمام نقاط جهان به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است در حمله آلمان ها به روسیه تمام کهربا های آن به سرقت رفت اما اتاق طی ۲۴ سال با سه تن کهربا بازسازی شد وهمزمان با سیصدمین سالگرد تولد شهر سنت پترزبورگ دربهای آن جهت نمایش عمومی به روی بازدیدکنندگان باز شد.
سایت رسمی تزارسکویه سلو: http://eng.tzar.ru


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)


سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

شهر پوشکین سنت پترزبورگ
شهر پوشکین سنت پترزبورگ

شهر پوشکین سنت پترزبورگ
شهر پوشکین سنت پترزبورگ

کاخ کاترین سنت پترزبورگ
کاخ کاترین سنت پترزبورگ

دهکده تزاری سنت پترزبورگ
دهکده تزاری سنت پترزبورگ

شهر پوشکین سنت پترزبورگ
شهر پوشکین سنت پترزبورگ

موقعیت مکانی دهکده تزاری سنت پترزبورگ در نقشه گوگل :

برچسب ها
آثار تاریخی سنت پترزبورگ اتاق کهربا اتاق کهربا کاخ کاترین اماکن دیدنی سنت پترزبورگ اماکن گردشگری سنت پترزبورگ پوشکین تاریخ روسیه تاریخ سنت پترزبورگ تاریخچه روسیه تاریخچه سنت پترزبورگ تالار کهربا تزارز کوی سلو تور ارزان قیمت استانبول تور ارزان قیمت روسیه تور بوشهر تور روسیه تور روسیه اردیبهشت 95 تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه با پرواز معراج تور روسیه تابستان 1395 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تعطیلات عید فطر تور روسیه شهریور 94 تور مسکو تابستان 95 جاذبه های دیدنی سنت پترزبورگ جاذبه های سفر به سنت پترزبورگ جاذبه های سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ درباره خاندان رومانوف دهکده تزاری دهکده تزاری سنت پترزبورگ دهکده تزاری شهر پوشکین کاخ کاترین دهکده تزاری کجاست دیدنی های روسیه دیدنی های سنت پترزبورگ سایت دهکده تزاری سایت شهر پوشکین سنت پترزبورگ سفرنامه سنت پترزبورگ سلسله رومانوف ها شهر پوشکین شهر پوشکین سنت پترزبورگ شهر پوشکین کجاست ؟ قیمت تور روسیه قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ کاخ کاترین کاخ کاترین سنت پترزبورگ موقعیت مکانی تزارز کوی سلو موقعیت مکانی دهکده تزاری سنت پترزبورگ موقعیت مکانی شهر پوشکین سنت پترزبورگ موقعیت مکانی کاخ کاترین سنت پترزبور نرخ تور روسیه یادگارهای پتر کبیر در سنت پترزبورگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن