دیدنی های ژاپن

دوتنبوری اوساکا ، ۱۰ جاذبه ی برتر در این منطقه تفریحی تاریخی | دیدنی های ژاپن

Dotonbori

• دوتنبوری اوساکا | عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

دوتنبوری از آن دسته از جاذبه هاست که وقتی چشمان خود را می بندید و به ژاپن فکر می کنید، سریعا به ذهنتان می رسد. یکی از جاذبه های اساسی دوتنبوری زندگی شبانه اش است که هارمونی ای از نور های نئون دارد. 

≡ Dotonbori – منطقه تفریحی تاریخی اوزاکا :

دوتنبوری همانقدری که برای چراغ‌های نئونی‌اش معروف است، به همان اندازه به خاطر غذاهایش شهرت دارد. ژاپن به طور کلی یکی از مقاصد شماره یک و برتر جهان برای دوستداران غذا در نظر گرفته می شود. و اوساکا به دلیل غذاهای لوکال باورنکردنی و غذاهای خیابانی ای که دارد به عنوان “آشپزخانه” این کشور شناخته می شود.

دوتنبوری همه حواس بازدیدکنندگان را به خود پرت می کند! زیرا که چراغ های نئونی، غذاهای خوشمزه و سرگرمی های خیره کننده دیگر همگی در یک مکان شگفت انگیز گردآوری شده اند. در این نوشته، ده جاذبه برتر، به همراه جاذبه های دیگر در سراسر اوزاکا و بسیاری موارد دیگر گفته می شود. اگر به فکر سفر به ژاپن هستید، همراه ما باشید !

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید.

• نام دوتنبوری از کجا برگرفته شده؟

تاریخچه Dotonbori  که به عنوان منطقه ای تفریحی شناخته شده، به صدها سال پیش یعنی به سال ۱۶۱۲ برمی گردد. این منطقه حتی نام خود را از Yasui Doton گرفته است. او تاجر و کارآفرینی محلی بود که تمام ثروت خود را در پروژه ای به کار گرفت. پروژه اش در واقع ایجاد آبراهی در سراسر اوساکا با تغییر مسیر رودخانه Umezu و اتصال آن به رودخانه Kizugawa بود. دوتون متأسفانه در جریان محاصره اوساکا در سال ۱۶۱۵ کشته شد، اما پسرعموهایش پروژه او را تکمیل کردند و کانال جدید را به نام او گذاشتند.

≡ رشد و رونق در دوتنبوری اوساکا :

دوتونبوری در لغت به معنای «کانال دوتون» است. همانطور که دوتون امیدوار بود، آبراه جدید در قلب اوساکا به مسیر تجاری ای بزرگ و پرسود تبدیل شد. از سال ۱۶۲۶، با ساخت تئاترها و خانه های بازی در سمت کرانه جنوبی، و چایخانه ها و رستوران ها در ساحل شمالی رونق زیادی به این منطقه آورده شد. آب به همراه خود، بازرگانان و مسافران را به این منطقه آورده بود و این هجوم به نوبه خود به ایجاد منطقه ای تفریحی کمک کرد، که در طول دهه ها به رشد، رونق و تکامل ادامه داده است.

≡ تا وقتی همه پولتان تمام شود، غذا بخورید!

اگرچه بمباران سنگین در طول جنگ جهانی دوم بسیاری از تئاترها و خانه های بازی تاریخی را ویران کرده، اما Dotonbori جان سالم به در برد. سپس با  گسترش صنعت غذاهای محلی باورنکردنی خود به جلو حرکت کرد. امروزه، این منطقه مسلماً به عنوان مقصدی برای دوستداران غذا و آشپزی مشهور است. حتی عبارتی به نام «kuidaore» به آن نسبت داده می شود که گاهی اوقات به‌عنوان «تا وقتی خسته نشدید و به زمین نافتادید باید غذا بخورید» یا «تا وقتی همه پولتان تمام شود، غذا بخورید» تفسیر می‌شود.

زندگی شبانه و سرگرمی های این منطقه همچنان پر رونق است و تئاتر شوچیکوزا (Shochikuza) به زنده نگه داشتن سنت های قدیمی کمک می کند. با گذشت بیش از ۴۰۰ سال، رویای یاسوی دوتون (Yasui Doton) همچنان پا برجاست.


جاذبه های دیگری از ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

• شما از کجا شروع می کنید؟

دوتونبوری به خاطر غذا، شب زنده داری اش، سرگرمی و …. معروف است. شما با این همه چیز برای دیدن و انجام دادن، از کجا شروع می کنید؟ غذاهای شگفت انگیز زیادی برای امتحان کردن در دوتونبوری وجود دارد که باعث می شود پر کردن لیست ده جاذبه برتر آن تنها با غذا آسان باشد! در عوض، ما سعی کرده ایم به موضوعات متنوع تر بپردازیم! در اینجا ۱۰ جاذبه برتر که فراموش نشدنی است را خواهیم دید!

≡ مشهور ترین تابلوی نئونی اوساکا :

دوتونبوری به خاطر تابلوهای نئونی «Blade Runner» معروف است. (به حدی که کارگردان بلید رانر، ریدلی اسکات،Black Rain را در اینجا در دهه ۱۹۸۰ فیلمبرداری کرد.) مسلماً مشهورترین تابلوهای نئونی در اوساکا را اینجا می توانید ببینید. برای مثال مرد دونده گلیکو در دوتونبوری یکی از این موارد است. این تابلو مکانی بصری، نمادین و مورد علاقه همگان است، همچنین افراد محلی و گردشگران برای گرفتن سلفی به اینجا می آیند. تابلوی گلیکو یکی از هزاران تابلوی نئونی در این کانال است. علاوه بر ابن با دیدن علامت نوشیدنی Asahi و خرچنگ مکانیکی بزرگی که در خارج از رستوران کانی دوراکو ( Kani Douraku) است، مبهوت می مانید!

• غذاهای خیابانی متفاوت ژاپن :

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اینجا به دلیل غذاهایش معروف است. اگر عاشق غذا هستید، مطمئناً اینجا مکان مناسبی برای شماست. دوتنبوری رستوران‌ها و مکان‌های فراوانی برای غذا خوردن دارد و به‌ویژه به خاطر غذاهای دریایی و غذاهای خیابانی‌اش شهرت دارد. غذاهای خیابانی ژاپنی کمی متفاوت از سایر نقاط جهان هستند. دوتنبوری یکی از مکان هایی است که غذاهای خیابانی دارد و به خاطر غذاهای خاصش شناخته می شود. در ادامه به صحبت در باب چندی از آن ها می پردازیم:

≡ Okonomiyaki :

این غذای لذیذ، پنکیک سرخ شده خوش طعمی است که با کلم، تخم مرغ، غذاهای دریایی و نودل، پک شده. و از اوساکا سرچشمه گرفته. اگر دنبال تست کردن غذای ویژه ای از دوتنبوری هستید، Okonomiyaki  اصل را نباید به هیچ وجه از دست بدهید.

Takoyaki :

یکی دیگر از غذاهای خیابانی خاص این منطقه، تاکویاکی است که، توپ‌های سرخ‌شده کوچکی هستند و با خمیر پر شده از اختاپوس خرد شده، پیازچه و زنجبیل درست می‌شوند. حتی می توانید این غذا را خودتان در  Dotonbori Konamon Museum طبخ کنید.

≡ خرچنگ (Crab) :

اوساکا به خاطر غذاهای دریایی‌اش شهرت جهانی دارد و خرچنگ هم یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه‌ اکثر افراد است. به طوری که یکی از معروف‌ترین رستوران‌های اینجا، Kani Douraku است که تابلویش با یک خرچنگ مکانیکی غول‌پیکر مزین شده است. (در آخرین قسمت می توانید تصاویر را مشاهده کنید!)

≡ کوشیکاتسو (Kushikatsu) :

کوشیکاتسو در اصل ماهی سرخ شده روی چوب است، این غذای لوکال، غذای مورد علاقه بسیاری از افراد در دوتونبوری است. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از سس غذا استفاده کنید باید فقط یک بار غذا را در سس فرو کنید. زیرا در آداب معاشرت ژاپن و به علت مسائل بهداشتی چند بار فرو بردن غذا در سس کار درستی نیست.

≡ فوگو (Fugu) :

فوگو (ماهی بادکنکی خطرناک) غذایی لذیذ در اوساکا و به طور کلی ژاپن است. یکی از روش هایی که برای سرو این غذا  استفاده می شود و طرفدار دارد Tecchiri است که به صورت آبگوشت غذا را سرو می کنند. روش دیگر Tessa می باشد که برش های نازکی از ماهی است مانند ساشیمی. برای تضمین اینکه غذا سالم است و خطری ندارد، فوگو را فقط باید در مکان هایی میل کرد که سرآشپزهای مجوز دار در آنجا مشغول به کار هستند.

≡ رامن (Ramen) :

یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی رامن است که، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز آن را در Kinryu Ramen میل کنید. رستورانی متمایز که به خاطر داشتن اژدهای سبز بزرگی در ورودی اش شناخته شده است.

بعد از صرف غذا، قطعا به چیزی برای نوشیدن فکر می کنید. اگر درست است پس به کوچه معروف Hozenji-Yokocho بروید. این کوچه مانندا Golden Gai در توکیو است. جایی که بیش از ۶۰ کافه و… می توانید ببینید.

بعد از دیدن نورهای نئون و شگفتی غذاها، برای اینکه کمی آرامش به دست آورید، از معبد Hozenji در نزدیکی دیدن کنید! این معبد کوچک که در پایین کوچه یوکوچو (yokocho) قرار دارد، یادگاری از گذشته دوتونبوری است و مجسمه ای پوشیده از خزه را به نمایش می گذارد که خدای بودایی میزو-کاکه فودو (Mizu-Kake Fudou) است. این معبد، پناهگاهی امن و مناسب برای استراحت کردن است.

خود کانال مشخصا یکی از ویژگی های معروف و مهم در دوتونبوری است. اگر این آبراه ها نبود، کل منطقه تفریحی ای که در اطراف آن ایجاد شده وجود نداشت. سفر با قایق یک راه عالی برای دیدن دوتنبوری است و تعداد زیادی قایق های کروز با راهنما در بالا و پایین کانال وجود دارد.

• فروشگاه های معروف در کنار کانال دوتن :

Kuidaore به معنی خوردن یا خرج کردن تا زمانی که پولی نداشته باشید تلقی می شود، اما همچنین یک فروشگاه بسیار معروف در Dotonbori است. در داخل فروشگاه، سوغاتی هایی از ژاپن، لباس ها، شیرینی ها و مواردی دیگر را خواهید یافت. یکی دیگر از فروشگاه های معروف در کنار آب های این کانال، Don Quijote است. یک فروشگاه مقرون به صرفه که در آن انواع محصولات را با قیمت پایین پیدا خواهید کرد، برای مثال هر طعمی از شکلات کیت کت را می توانید اینجا خریداری کنید.

• فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو :

میراث فرهنگی دوتونبوری به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی شامل تئاتر هایی می شود که به صدها سال پیش برمی‌گردد. با اینکه تجارت تئاتر مانند قبل از جنگ جهانی دوم نیست، اما تئاتر شوچیکوزا همچنان قوی به کار خود ادامه میدهد و نمایش های سنتی کابوکی را برای بازدیدکنندگان اجرا می کند.

قدمت نمایش کابوکی به قرن هفدهم باز می گردد و به طور کلی ژاپنی است. دیدن یک نمایش زنده که ترکیبی از آهنگ، میم و رقص است، برای هر کسی که علاقه مند به تجربه تئاتر اصیل ژاپنی می باشد، تجربه عالی ای خواهد بود. کابوکی آنقدر مورد احترام است که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است.

Tsuribori مکانی است که باعث می شود مردم شیفته ژاپن شوند. در اینجا می توانید به معنای واقعی کلمه ماهی بگیرید تا جایزه ببرید! این فعالیت می تواند برای شما سرگرم کننده باشد. شما حتی می توانید سعی کنید مارماهی بگیرید اگر ماهی گرفتن برایتان خیلی آسان بود!

≡ نوشیدنی های ژاپنی :

ژاپن خواستگاه نوشیدنی های دستی است. دوتنبوری در واقع دارای تنها شرکت ساخت نوشیدنی در اوساکا در بالای تئاتر شوچیکوزا است. بنابراین بعد از اینکه نمایش مدنظرتان را دیدید، چرا برای نوشیدن یک نوشیدنی دستی به طبقه بالا نروید؟ اینجا به خاطر غذاهای دریایی و غذاهای توفو که با نوشیدنی‌ها هم ترکیب می‌شوند نیز شناخته شده است.

• مکانی عاشقانه و محبوب برای زوج ها :

پل Ebisubashi با تابلوهای نورانی نئونی منظره ای عالی در امتداد کانال و هر دو ساحل رودخانه ارائه می دهد. اینجا مکانی عالی برای عکاسی است و به عنوان مکانی عاشقانه و محبوب برای زوج ها شناخته شده است.

• در هتل های کپسولی اوساکا اقامت داشته باشید!

هتل های کپسولی در واقع یک موسسه ژاپنی هستند. و Capsule Inn از اولین هتل ها در نوع خود در اوساکا می باشد. همان هتل امروزه هنوز باز است و هتل‌های کپسولی عالی مانند Capsule Hotel Astil نیز در دوتنبوری وجود دارد. از طرف دیگر، اگر به دنبال چیزی سنتی تر هستید، Cross Hotel Osaka که توسط میشلین پیشنهاد شده پنج دقیقه با اینجا فاصله دارد. مکان های جالب دیگری هم در سراسر شهر برای اقامت وجود دارد.

برچسب ها
Dotonbori دوتنبوری دوتنبوری اوساکا ژاپن دوتنبوری ژاپن دیدنی های ژاپن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن