دیدنی های بوشهردیدنی‌ها

دیدنی های بوشهر | جاذبه های بوشهر | bushehr attraction

جاذبه های بندر بوشهر

بوشهر به مرکزیت شهر بوشهر در جنوب غربی کشور ایران واقع شده است و جز یکی ازشهر هایی است که ساحل خلیج فارس را دارا می باشد.

بوشهر جز یکی از قدیمی ترین شهر هاست .

از جمله دیدینی های شهر بوشهر میتوان به کلیسای ارامنه ،باز قدیم ،قبر ژنرال ،عمارت ملک ،گورستان انگلیسی ها و….اشاره کرد و جاذبه های طبیعی و تاریخی همچون آبشار فاریاب ،گور دختر ،کوشک اردشیر ،گنبد نمکی و…. که در دیگر شهرستان های بوشهر قرار دارد.

کلیسای ارامنه بوشهر:

کلیسای ارامنه گریگوری شهر بوشهر مربوط به دوره قاجار است و در محله شنبدی واقع شده . این اثر که در مهر ماه سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از اثار ملی به ثبت رسیده در سال ۱۲۳۵ هجری قمری توسط خانواده سرشناس ارمنی و دیگر ارامنه ساکن شهر بوشهر در منطقه وسیعی احداث شده است.

قبر جنرال :

قبر جنرال که تلفظ محلی ان قبر ژنرال است نام ارامگاه یکی از فرماندهان انگلیسی واقع در محله سنگی در بندر بوشهر است ،به شکل ابلیسک ساخته شده در لشکرکشی به جنوب ایران ،به‌دست نیروهای ایرانی کشته شد.

عمارت ملک:

عمارت ملک بوشهر مربوط به اواخر دوره قاجار است و در محله بهمنی واقع شده است ،در آذر ماه ۱۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
عمارت ملک توسط معماران فرانسوی و با مصالح محلی به سفارش یکی از ثروتمندان بوشهر به نام محمد مهدی ملک التجاره که برای سفر به کشور فرانسه رفته و در آن جا کاخ یکی از وزرای قرن وسطی را می‌بیند ساخته می شود.

آبشار فاریاب:

آبشار فاریاب در شهرستان دشتستان استان بوشهر واقع شده است که از به هم پیوستن چشمه‌های منطقه فاریاب شهر دشتستان به وجود می آید.

مهمترین چشمه این منطقه چشمه تنگ فاریاب است و با توجه به کم آبی در این منطقه، آبشار رودفاریاب و چشمه های اطراف آن بسیار مهم هستند و اهالی روستای رودفاریاب برای آبیاری باغ‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

گنبد نمکی:

گنبد نمکی جاشک یا گنبد نمکی دشتی جز بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی های ایران و خاورمیانه می باشد و از جاذبه های طبیعی استان بوشهر است و در بهمن ماه ۱۳۸۶ جز اثر ملی فسیلی سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید. در رابطه با کوه نمکی اطلاعات و حتی افسانه های مختلفی به گوش می رسد که در این بحث نمی گنجد و پیشنهاد می شود اگر به بوشهر سفر کردید بازدید از این جاذبه ی طبیعی را از دست ندهید.

 


برای دیدن تور بوشهر کلیک کنید.
برای دیدن هتل های های بوشهر کلیک کنید.


جاذبه های بوشهر

قبر ژنرال
قبر ژنرال
دیدنی های بوشهر-کوشک اردشیر
دیدنی های بوشهر-کوشک اردشیر
دیدنی های بوشهر-عمارت ملک
دیدنی های بوشهر-عمارت ملک
دیدنی های بوشهر-گنبد نمکی
دیدنی های بوشهر-گنبد نمکی
گنبد نمکی
گنبد نمکی
گنبد نمکی
گنبد نمکی
گنبد نمکی
گنبد نمکی
کوه نمکی
کوه نمکی
کلیسای ارامنه گریگوری
کلیسای ارامنه گریگوری
برچسب ها
تور بوشهر تور بوشهر گردی جاذبه های شهر بوشهر دیدنی های بوشهر هتل های بوشهر

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن