دیدنی های اروپادیدنی های اسپانیادیدنی‌ها

دیدنی های مالاگا اسپانیا | شهر مالاگای اسپانیا یکی از مقاصد تور اروپا شیوار

یکی از زیباترین شهرهای ساحلی اسپانیا

درباره یکی از معروفترین شهرهای اسپانیا و منطقه آندالس بیشتر بدانیم : 

این شهر، استراحتگاهی تفریحی در ساحل دریای مدیترانه در جنوب اسپانیا است که در قلب ناحیه توریستی کوستا دِل سول اسپانیا واقع شده است.

شهر مالاگا یکی‌ از شش شهر بزرگ اسپانیا است که در اندالوسیا (Andalucía) و در کنار سواحل زیبای دریای مدیترانه قرار گرفته است.

شهر مالاگا یکی‌ از خوش آب و هوا‌ترین مناطق اروپا است که با داشتن ۳۲۰ روز آفتابی در سال به «سرزمین سواحل آفتابی» (COSTA  DEL SOL) مشهور است.

به دلیل همین شرایط آب و هوایی بی‌نظیر، سالیانه بازدید کنندگان بیشماری از سراسر دنیا خصوصاً شمال اروپا برای دیدن دیدنی های مالاگا به این منطقه مسافرت می‌کنند.

همین مسأله باعث شده که منطقه کوستا دل سول دارای امکانات رفاهی فراوانی‌ از قبیل مدارس بین المللی سه‌زبانه، دانشگاه‌های عالی‌، مراکز درمانی و بیمارستان‌های بین المللی، مراکز خرید و مراکز تفریحی مانند پارک آبی‌، باغ وحش، زمین‌های گلف، آکواریوم دریایی، پارک دلفین‌ها و صدها جاذبه توریستی دیگر در کنار سواحل زیبای مدیترانه را دارا باشد.

دیدنی های مالاگا اسپانیا : 

یکی از دیدنی های مالاگا اسپانیا خانه کودکی پابلو پیکاسو نقاش برجسته اسپانیاست. جالب است بدانید پابلو پیکاسو متولد شهر مالاگاست و خانه ای که در آن زندگی می‌کرده، اکنون به موزه‌ تبدیل شده است.

مالاگا از نظر جغرافیایی از موقعیت بسیار خوبی بهره‌مند است، کوه‌های شمال مالاگا از آن در برابر بادهای شمالی محافظت می‌نمایند که این امر موجب شده تا مالاگا بالاترین متوسط دما در بیش از ۳۰۰ روز از سال را در اسپانیا دارا بوده و هوای آن آفتابی باشد.

ساحل آن نیز از زیبایی خاصی برخوردار است چرا که قسمت شرقی نوار ساحلی آن صخره‌ای بوده که با حرکت به سمت غرب، صخره‌ها جای خود را به شن­ها می­دهند و این ترکیب و گوناگونی منظره یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین خطوط ساحلی اروپا را به‌وجود آورده است.

آب و هوای مالاگا مدیترانه‌ای است، یعنی تابستان‌های گرم و زمستان های معتدلی دارد. این شهر تقریباً در همه ماه‌های سال شاهد آفتاب گرم و دلچسب است.

پیشینه شهر مالاگای اسپانیا : 

مالاگا، شهری بسیار زیبا، ساحلی و تاریخی است. تمدن‌های مختلفی در این شهر حکومت می‌کردند از این رو بناهای معماری و تاریخی متنوعی با سبک‌های مختلف را می‌توان به طور گسترده در سطح شهر دید.

چند ملیتی بودن این شهر در همه جای آن به خوبی دیده می‌شود. شهر مالاگا توسط فنیقی‌ها بنا نهاده شد. قدمت آن به ۷۷۰ سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

مالاگا در آن زمان جزئی از امپراطوری عظیم روم باستان بوده است. بعد از آن، مالاگا به عنوان یکی از شهرهای بسیار مهم پادشاهی مردم شمال آفریقا شناخته شد.

بعد از «موریش»ها، مسلمانان بر این شهر حکومت می کردند. این شهر حتی بعد از اینکه تحت سلطه خود اسپانیا درآمد نیز شاهد جنگ‌های داخلی مختلفی بود.

به دلیل همین روند مداوم و متنوع است که شهر مالاگا را باید موزه بزرگ تاریخی دانست. در هر گوشه این شهر، یک اثر تاریخی وجود دارد. بیشتر گردشگران برای بناهای تاریخی، هنری و معماری متنوع و ساحل زیبا به شهر قدیمی مالاگا مسافرت می‌کنند.

درباره های جذابیت های گردشگری مالاگا بیشتر بدانیم : 

مالاگا جزء شهرهای ایده‌آل برای تفریح و گردش است. در این شهر انواع بناهای معماری، تاریخی و هنری زیبا را می‌توان دید که تعدادی از آن‌ها قرن‌ها قدمت دارند. سواحل زیبا و آب و هوای مناسب به همراه رستوران‌ها و کافه‌های زیبا از دیگر جاذبه‌های این شهر ساحلی به شمار می روند.

بناها و مجسمه‌های تاریخی و یادبود، موزه ها و آثار هنری متنوعی در سرتاسر این شهر وجود دارند که آن را به یک موزه عظیم بدل کرده‌اند.

در همه جای این شهر می توان عطر و بوی تاریخ و زمان های گذشته را به خوبی حس کرد. هر جای مالاگا که بروید، مکان زیبایی برای بازدید و لذت بردن دارد. شهر پر از مکان‌های شگفت انگیز و جذاب است.

عصاره تاریخ اسپانیا را می توان در مالاگا پیدا کرد. معماری جوامع دیگر را نیز در این شهر اسپانیایی می توان دید. از جمله آن‌ها می توان به بناهای به‌جا مانده از اعراب، رومی ها و مردم شمال آفریقا اشاره کرد.

صرف‌نظر از همه این موارد، اقامت در این شهر نیز بسیار آسان و بی دردسر است. مسافران به محض رسیدن می توانند در هتل‌ها یا مسافرخانه‌های موجود استراحت و اقامت کنند.

هزینه مکان های اقامتی متغیر است و هر مسافری با هر بودجه‌ای که دارد می تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر به عنوان گردشگر وارد این شهر می‌شوند.

آب و هوای مالاگا:

مالاگا به‌طور متوسط ۳۳۰ روز آفتابی را سالانه تجربه می­کند که دمای متوسط آن ۲۲ درجه سانتیگراد می­باشد. دمای آب دریا به‌طور متوسط از ۱۸ درجه شروع و به ۲۴ درجه در ماه آگوست می‌رسد که این دما موجب لذت بردن از ورزش‌های آبی در طی سال می­گردد.

ساعت در شهر بندری مالاگا 

جاذبه‌های شهر مالاگا شامل قلعه‌های تاریخی، کلیساها و چشم‌اندازهای طبیعی است. این شهر بندری نمای زیبایی از دریای مدیترانه دارد و موزه‌های تاریخی و آثار باستانی و مدرن آن برای گردشگران جذاب است.

اگر طبیعت دوست هستید یا عشق به تاریخ دارید یا به دنبال یک شهر تابستانی در دل پاییز می‌گردید، مالاگا یک انتخاب کامل است.

گردش تاریخی :

مالاگا شهری است با تاریخ ۸۰۰ ساله؛ با قدم زدن در نقاط تاریخی این شهر می‌توان سیر تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این بخش از اسپانیا را درک کرد و همچنین از تماشای زیبایی معماری قدیمی آن لذت برد.

آمفی تئاتر روم :

در پای تپه آلکازابا، سالن آمفی تئاتر روم قرار دارد که یکی از سالن‌های قدیمی و زیبای شهر به شمار می‌رود. این سالن که در سال ۱۹۵۱ بازسازی شده یادآور حضور و حکمرانی رومی‌ها بر شهر است.

بخشی از صندلی‌ها و راهروهای این آمفی تئاتر متعلق به دوران روم باستان است. این آمفی تئاتر از ساعت ۱۲ تا ساعت هشت شب باز است.

کلیسای جامع :

اصلی‌ترین محل عبادت در شهر، کلیسای جامع است که در قرن ۱۶ بنا شده اما از آن زمان تاکنون هنوز یکی از برج‌های کلیسا ناتمام مانده‌است.

معماری این کلیسا آمیزه‌ای از سبک‌های گوتیک، رنسانس و باروک است. این تلفیق سبک‌ها نشان دهنده دوران طولانی ساخت و ساز عمارت کلیساست. علاوه بر بازدید از ساختمان کلیسا می‌توانید نگاهی هم به مجسمه‌های پدرو دو‌ منا و نقاشی آلونسو کانو بیندازید.

آلکاساوا : 

قلعه آلکاساوا مشرف به دریا و شهر بوده و ساختمان اصلی آن در قرن ۱۱ توسط حاکمان مالاگا بنا شده است. این دژ در طول سال‌ها کاربری‌های گوناگونی داشته از جمله قلعه حفاظتی و قصر پادشاهی.

در داخل این قلعه یک موزه باستان شناسی قرار دارد که شامل موزاییک‌های رومی و سرامیک‌های باستانی است. این قلعه از ۹ صبح تا هشت شب باز است.

در مالاگا هنرمندان بسیاری به دنیا آمده‌اند و به همین دلیل این شهر هر ساله میزبان میلیون‌ها هنردوست است. نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های هنر مالاگا دیدنی است.

موزه پیکاسو :

مالاگا محل تولد پیکاسو است. در این شهر سیر پیشرفت نقاشی این هنرمند اسپانیایی را می‌توانید در موزه باشکوه این هنرمند از نزدیک ببینید. آثار این موزه مربوط به اواخر قرن ۱۹ تا زمان مرگ پیکاسو یعنی سال ۱۹۷۳ است.

این موزه در کاخ بوئناویستا در قسمت قدیمی شهر قرار دارد. در این مکان همیشه یک نمایشگاه دائمی برپاست. موزه علاوه بر کافه، کتابفروشی و فروشگاه هم دارد.

موزه مالاگا : 

این موزه در یک کاخ متعلق به قرن ۱۶ و در مرکز شهر قرار دارد و در آن آثار نفیسی مانند مجموعه تابلوهای نقاشی «کارمن تایسن – بورمیزا» به نمایش گذاشته شده‌است.

بسیاری از تابلوهای این موزه مربوط به قرن ۱۹ و با تاکید بر هنر اندلس است. آثار ارزشمندی از هنرمندان مشهوری مانند رومرو دو تورس، سورولیا و سورباران در این موزه نگهداری می‌شوند.

موزه هنر معاصر سی ای سی :

موزه هنر معاصر مالاگا تلاش دارد تا کیفیت و سطح هنر روز این شهر را برای جهانیان به نمایش بگذارد. این موزه که در میان موزه‌های معاصر اسپانیا دارای شهرت بین‌المللی است به نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان محبوب این کشور مانند خوان مونوز، خوزه ماریا سیکیلا و غیره تبدیل شده است.

باغ کونسپسیون :

باغ کونسپسیون یکی از باغ‌های زیبای گیاه‌شناسی در اروپاست. این باغ که یک بهشت گرمسیری است از ترکیب باغ‌های رسمی همراه با شکوه سبز جنگل ساخته شده‌است.

تاسیس باغ به اواسط قرن ۱۹ مربوط می‌شود؛ یعنی زمانی که زوج اشرافی خورخه اویارزابلا و همسر انگلیسی‌اش هردیا لیورمور به فکر ساختن یک باغ باشکوه افتادند.

اگر علاقه مند به طبیعت هستید می‌توانید یک روز کامل را در این باغ بگذرانید بدون این که لحظه‌ای از تماشای زیبایی‌های آن خسته شوید.

گورستان سنت جورج :

گورستان سنت جورج در قرن ۱۹ برای دفن خارجی‌هایی که در مالاگا فوت می‌کنند ساخته شد. اهمیت تاریخی این گورستان به این دلیل است که اولین گورستان پروتستان‌ها در اسپانیاست.

با قدم زدن در این باغ و نگاه کردن به مقبره‌های آن می‌توانید در مورد تاریخ مالاگا و ارتباط آن با بریتانیا چیزهایی بیاموزید.

موزه خودرو مالاگا : 

موزه خودرو شهر مالاگا در کارخانه قدیمی توتون و تنباکو قرار دارد؛ جایی که برای علاقه‌مندان به تاریخ تکنولوژی می‌تواند مکانی دیدنی و جذاب باشد. در موزه خودرو بیش از ۸۰ دستگاه خودرو از اواخر قرن ۱۹ تاکنون وجود دارد.

همچنین می‌توان از نمایشگاه مد و فشن که در کنار این موزه قرار دارد، بازدید کرد؛ نمایشگاه جذابی از کلاه‌های پر زرق و برق و کیف‌های دستی زیبا.

طعم هایی که نچشیده‌اید :

در مالاگا طعم‌هایی را تجربه خواهید کرد که تا به حال نچشیده‌اید! این جمله که بیشتر شبیه جملات تبلیغاتی است، یک ضرب المثل رایج در اسپانیاست. بسیاری از مسافران این شهر قبل از رسیدن به مالاگا درباره مواد غذایی آن خیال بافی می‌کنند،

اما حقیقت این است که بشقاب‌های مالاگا از خیال شما هم خوشمزه‌تر هستند. در مالاگا بهتر است روزتان را با یک صبحانه اسپانیایی شروع ‌کنید؛ یک بشقاب تخم مرغ که با سبزیجات تزیین شده است.

«مولات آنتکرا» می‌تواند شما را برای یک روز کامل سیر نگه دارد. این بشقاب صبحانه شامل برش نازکی از نان مخصوص، تخم مرغ پخته شده با روغن زیتون، گوجه فرنگی تازه و گاهی هم پوره است.

اگر علاقه مند به غذاهای آبکی هستید، گاشا را در مالاگا حتماً امتحان کنید؛ یک سوپ که از آرد پخته شده، شیر، عسل و سس چاشنی تهیه می‌شود. بشقاب برنج تند همراه با کاد هم طعم خاصی دارد که فقط مخصوص مالاگاست.

اگر دوست دارید به رستوران‌های درجه یک شهر سر بزنید، بهتر است این نام‌ها را به ذهن بسپارید: وینسی پاتیو، استراچان، کافه دو بولسا، رسکولدو و دل پاستور.

ستاره‌های هنری شهر :

مالاگا یک شهر فرهنگی و تاریخی است. همین پیشینه باعث شده که هنرمندان بسیاری این شهر را برای زندگی برگزینند. علاوه بر این، مالاگا محل تولد مشهورترین هنرمندان اسپانیا هم بوده است.

جاذبه‌های طبیعی این شهر هر انسان معمولی را تبدیل به یک عاشق هنر می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با هنرمندان مشهوری که در مالاگا به دنیا آمده‌اند، آشنا کنیم؛ کسانی که نام و هنرشان برای تمام مردم دنیا خاطره انگیز است.

پابلو پیکاسو : 

نابغه هنر نقاشی، مجسمه و سرامیک بیشتر عمر خود را در فرانسه سپری کرد، اما محل تولد او در مالاگای اسپانیا قرار دارد. پیکاسو از همان کودکی توانایی‌های خیره کننده‌ای از خود نشان می‌داد و همین باعث شد به مطالعه هنر در بارسلونا و مادرید بپردازد.

در سال ۱۹۰۳ بود که پیکاسو راهی پاریس شد و در آنجا مکتب کوبیسم را پایه گذاری کرد. پیکاسو برخلاف بسیاری از هنرمندان هم عصر خود یک فرد پرکار و مبتکر بود‌. همین پشت کار باعث شهرت او در سراسر جهان به عنوان یک هنرمند نوآور شد.

پیکاسو همراه با هنری ماتیس یکی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم است. شهر مالاگا که زادگاه این هنرمند جهانی است، موزه‌ ارزشمندی از کارهای پیکاسو را در معرض دید دوستداران هنر مدرن قرار داده است.

آنتونیو باندراس :

اگر قرار باشد تنها یک نام از بین بازیگران مشهور اسپانیایی انتخاب شود، قطعاً آنتونیو باندراس همان نام برگزیده خواهد بود. شما احتمالا باندراس را با نقش زورو به خاطر می‌آورید. باندراس این روزها در هالیوود می‌درخشد، اما خانه خود در مالاگا را نگه داشته و برای گذراندن تعطیلات به این شهر می‌آید.

او در کودکی علاقه‌مند به فوتبال بود، اما بعد از این که پایش شکست برای همیشه این ورزش را کنار گذاشت و راهی تئاتر و سینما شد.

از بین فیلم‌های مشهور او می‌توان به نقاب زورو، بچه‌های جاسوس، روزی روزگاری در مکزیک، شهر مرزی، پوستی که در آن زندگی می‌کنم نام برد. همچنین او در سه فیلم انیمیشنی شرک گوینده بوده است.

خوردن ماهی ساردینی که همان لحظه از دریا گرفته شده یکی از لذت‌های بزرگ زندگی است که شما می‌توانید در سواحل مالاگا آن را تجربه کنید.

تصور کنید که روزتان را با دیدن آثار هنری پیکاسو شروع کرده و بعد از آن در نمایشگاهی شلوغ به تماشای هنر مدرن نشسته باشید و شب هم در کنار ساحل منتظر غروب آفتاب روی شن‌ها دراز بکشید.

بوتیک‌های شیک، کافه‌های گرم، نمایشگاه‌های هنری، آب‌نماهای زیبا، قایق‌های تند رو، طبیعت بکر و… خلاصه در این شهر همه چیز دوست داشتنی است. مطمئن باشید که اگر سفر به مالاگا را در زندگی تان تجربه نکنید حتماً به خودتان ظلم کرده‌اید.

قبل از سفر به مالاگا بهتر است چند نکته را به خاطر بسپارید؛ طبق قوانین این شهر باید همیشه پاسپورت خود را همراه داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از حرکت چند کپی از مدارک شناسایی همراه خود ببرید.

در شهر مالاگا و در کل اسپانیا رسم است که موقع معرفی، دوستان با هم روبوسی می‌کنند و دست دادن چندان صمیمانه نیست. مردم این شهر پس از پایان غذا معمولا انعام کمی برای پیشخدمت‌ها کنار می‌گذارند. پس بهتر است کمی سخاوتمند باشید.

آخرین نکته مالاگا از آن شهرهایی است که بعد از یکبار سفر دلتان می‌خواهد که دوباره به آنجا بازگردید. بنابراین بهتر است تک تک لحظه‌های سفر را مغتنم بشمارید؛ زیرا زیبایی‌های مالاگا تمام نشدنی است.

کلیک کنید روی لینک مقابل برای تورهای اروپا شیوار سیاوشان

کلیک کنید روی لینک مقابل برای دیدنی های اروپا 

کلیک کنید روی لینک مقابل برای هتل های اروپا

وب سایت انگلیسی زبان شیوار :  Travel to IRAN

دیدنی های مالاگا اسپانیا
دیدنی های مالاگا اسپانیا
دیدنی های شهر مالاگا اسپانیا
دیدنی های شهر مالاگا اسپانیا
دیدنی های شهر مالاگا اسپانیا
دیدنی های شهر مالاگا اسپانیا
دیدنی های مالاگا اسپانیا
دیدنی های مالاگا اسپانیا
دیدنی های مالاگا اسپانیا
دیدنی های مالاگا اسپانیا
برچسب ها
اسپانیا جاذبه های سفر به مالاگا اسپانیا جاذبه های گردشگری مالاگا اسپانیا دیدنی های مالاگا اسپانیا شهر مالاگای اسپانیا شهرهای دیدنی اسپانیا کدامند شهرهای مهم توریستی اسپانیا مالاگا اسپانیا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن