دیدنی های بالی

رقص بالی اندونزی با نام کچاک نشان دهنده ی سنت جذاب بالیایی

The History Of The Traditional Kecak Dance

رقص بالی اندونزی |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

رقص بالی از آن دسته جاذبه هاست که سنت بالی را در اوج جذابیت به نمایش می گذارد. بازدید از جزیره بالی بدون اینکه برخی از جذاب ترین نمایش های سنتی آن را ببینید، کامل نمی شود. جدا از رقص‌های سنتی بارونگ و جانگر، اجرای خیره‌کننده دیگری که قطعاً نباید از دست بدهید، رقص سنتی Kecak است. این رقص یکی از شاهکارهای هنری بالی می باشد که در قالب درامی موزیکال به نمایش گذاشته می شود.

این درام در هوای آزاد هنگام غروب خورشید، معمولاً بالای صخره ای رو به دریا برگزار می شود و کاملاً به نور طبیعی روز بستگی دارد. با شروع غروب، نمایش تا زمانی که فقط نور از مشعل‌های بامبو سوسو می‌زند، ادامه می یابد. چیزی که این رقص را منحصر به فرد می سازد این است که در این درام از پس زمینه مصنوعی استفاده نمی شود و هیچ ابزار موسیقی ای در آن نقش ندارد. تمرکز رقص کاملاً روی ۵۰ الی ۶۰ مرد است که بالا تنه ای برهنه دارند و  فقط سارافون های بالیایی با شکل های متمایز به تن دارند. این مردان به صورت ضربدری در اطراف مجموعه ای از مشعل ها نشسته اند.


برخلاف ارکستر سنتی “gamelan” که معمولاً با سایر اجراهای سنتی بالی میکس شده است، Kecak به سادگی با آواز خواندن گروه کر مردان همراه است. آن ها سعی می کنند تقلیدی از ارتش میمون ها باشند و صدایی مانند کاک یا که چاک از خود تولید کنند. صداها تقریباً در تمام طول اجرا ریتمیک پیش می روند. این ارکستر که با صدای انسان است توسط یک تک نواز رهبری می شود که وظیفه نشان دادن نت های بالا و پایین را بر عهده دارد و همچنین به عنوان راوی عمل می کند.

• داستان رقص کچاک از کجا می آید :

این اجرا  نشان دهنده نسخه کوتاهی از حماسه رامایانا است. رقصندگان در نقش های راما، شینتا، لاکشمانا، رهوانا، هانومان، سوگریوا و دیگر شخصیت ها هستند. داستان از زمانی شروع می شود که شاهزاده راما به همراه همسرش شینتا و برادرش لاکشمانا در جنگل سرگردان می شوند. در آنجا غول رهوانا، شینتا را می رباید و در قصر خود نگه می دارد. راما سپس به دنبال کمک می رود و لاخسمانا را می فرستد تا دوستش سوگریوا، پادشاه میمون ها را پیدا کند. سوگریوا فرمانده اش، میمون سفید به نام هانومان را برای بررسی شینتا در کاخ رهوانا می فرستد.

صحنه ی دراماتیک آنجاست که هانومان توسط سربازان رهوانا دستگیر می شود و در دایره ای از آتش قرار می گیرد تا او را زنده زنده بسوزانند. اما میمون سفید در عوض اینکه کاملاً بسوزد، آسیبی نمی بیند و به جای آن کاخ رهوانا می سوزد. بدین ترتیب نبرد بین دو نیرو آغاز خواهد شد.

در ابتدا، رهوانا و نیروهایش موفق می شوند راما را شکست بدهند. با این حال، سوگریوا و هانومان به همراه بقیه میمون ها به کمک راما می آیند و یک بار برای همیشه پادشاه شرور را شکست می دهند.

گفته می شود رقص کچاک از آیین باستانی بالی به نام سانگ یانگ سرچشمه می گیرد که هدف آن نوعی جن گیری یا دفع ارواح شیطانی است و در آن رقصندگان به حالت خلسه وارد می شوند. این رقص برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ انجام شد. پس از آن رقصنده بالیایی، وایان لیمباک با نقاش آلمانی والتر اسپیس همکاری کرد تا با ترکیب حماسه رامایانا، نسخه ای نمایشی از سانگ یانگ خلق کنند. آنها این نوآوری را به توری جهانی تبدیل کردند، بنابراین رقص از آن زمان محبوب شد.

راه های ارتباطی

• رقص بالی در چه مکان هایی برگزار می شود :

رقص کچاک به طور منظم در بسیاری از نقاط جزیره بالی اجرا می شود. با این حال، بهترین مکان برای تماشای این نمایش دیدنی در Pura Uluwatu است، جایی که رقص به صورت روزانه با پس‌زمینه غروب دراماتیک خورشید اجرا می‌شود. این رقص را می‌توانید در Tanah Lot، GWK Cultural Park، Pura Dalem Ubud، Padang Tegal Stage، Batubulan، Umadewi Stage و جاهای دیگر مشاهده کنید.

 ۱) معبد Uluwatu :

یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تماشای رقص کچاک در Pura Luhur Uluwatu ، Badung Regency است. در اینجا، بازدیدکنندگان می توانند رقص کچاک را که جذاب ترین رقص بالی است مشاهده کنند. همچنین چشم انداز خیره کننده غروب خورشید از صخره واقعا می تواند حیرت برانگیز باشد. برای تماشای رقص کچاک در Uluwatu، بازدیدکنندگان باید بلیط ورودی معبد Uluwatu را خریداری کنند. این در حالی است که بلیط تماشای جاذبه رقص کچاک گران تر از بلیط ورودی معبد است.

۲) معبد Tanah Lot :

غروب خورشید و رقص کچاک را نیز می توان در معبد تانا لوت، واقع در منطقه تابانان، بالی مشاهده کرد. رقص کچاک در معبد Tanah Lot معمولاً هر روز حدود ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر برگزار می شود. معبد Tanah Lot خود یکی از محبوب ترین مقاصد در بالی به دلیل منحصر به فرد بودنش است. این معبد بر روی صخره ای مرجانی قرار دارد. در اطراف معبد چند مار اهلی وجود دارد که گمان می‌رود مخلوقات مقدسی هستند و از خواص الهی برخوردارند و نگهبان معبد در برابر تأثیرات بد به شمار می‌روند.

۳٫ Garuda Wisnu Kencana :

بازدید از Garuda Wisnu Kencana (GWK) در Badung Regency از آن دسته مواردی است که نباید از دست بدهید. مجسمه نمادین GWK که ۱۲۱ متر ارتفاع دارد، با هواپیما از راه دور نیز بسیار زیباست. GWK همچنین می تواند گزینه ای برای تماشای رقص کچاک باشد. معمولاً رقص بالی در آمفی تئاتر GWK برگزار می شود. 

۴٫ معبد Taman Saraswati :

معبد تامان ساراسواتی یکی از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید رقص کچاک را آنجا ببینید و در اوبود، منطقه Gianyar واقع شده است. گردشگران می توانند جاذبه خیره کننده رقص کچاک را با حوض زیبای نیلوفر آبی در اطراف آن تماشا کنند. معبد تامان ساراسواتی برای بزرگداشت Dewi Saraswati یا شخصیتی که هندوها معتقد بودند الهه علم و هنر است ساخته شد.

۵٫ معبد Dalem Taman Kaja :

مکان دیگری برای تماشای رقص بالی در Pura Dalem Taman Kaja است که در Ubud، Gianyar Regency قرار دارد. رقص کچاک در روزهای خاصی اجرا می‌شود، اما معمولاً چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها ساعت ۶ بعد از ظهر امکان این را دارید که از آن بازدید کنید.

۶٫ معبد Batubulan :

مکان دیگری برای تماشای رقص کچاک، معبد Batubulan، Gianyar Regency است. این معبد به عنوان مرکز صنایع دستی باتیک و مجسمه های سنگی نیز شناخته می شود.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های اندونزی

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

رقص بالی
رقص بالی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

رقص های سنتی بالی
رقص های سنتی بالی

رقص بالی
رقص بالی

رقص کچاک بالی
رقص کچاک بالی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

رقص کچاک
رقص کچاک

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

برچسب ها
دیدنی های اندونزی بالی دیدنی های بالی رقص بالی رقص سنتی بالی رقص کچاک بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن