دیدنی های سومبا

روستاهای سومبا اندونزی – آشنایی با سنت و دیدنی های اندونزی

The 10 Villages in Sumba

روستاهای سومبا |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

روستاهای سومبا اندونزی جزو بهترین انتخاب ها برای گشت و گذار در اندونزی است. هنگامی که  از سومبا بازدید می کنید، شما می توانید از مناظر مختلف، دره های پنهان، جنگل های سرسبز، دشت های های بی پایان و آبشارهای زیبا دیدن کنید. علاوه بر این، پارچه های بافته شده منحصر به فرد و مقبره های مگالیتک تقریباً در سراسر جزیره یافت شد.

اما ملاقات با مردم محلی در دهکده های سنتی و تماشای مراسم بی نظیر مخصوص سومبا قطعاً دو مورد از بهترین چیزهایی است که این جزیره در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از روستاها دارای خانه هایی با سقف های بلند هستند و در اطراف آنها مقبره های بزرگ سنگی پراکنده شده. این یک سنت باستانی است که توسط مزدم سومبا انجام می شود و این جزیره جزء معدود مکان های باقی مانده روی زمین است که می چنین نوع منحصر به فردی از مقبره ها دارد. مردم به دینی به نام ماراپو اعتقاد دارند، باوری وابسته به همزادگرایی، البته برخی از آنها مسیحی و برخی مسلمان هستند.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

1) روستای Ratenggaro سومبا اندونزی

روستاهای سومبا

روستای راتنگگارو در منطقه جنوب غربی سومبا است و تقریباً یک ساعت رانندگی از Waitabula دارد و  از یک جهت با دریاچه زیبای Weekuri، ساحل Bwana و ساحل Watumalandong فاصله دارد. به لطف موقعیت عالی اش، راتنگگارو بیش از روستایی سنتی است. شما منظره ای از دریا، ساحل شنی سفید، فضای سبز زیبا و موارد دیگر را خواهید دید. 

راه های ارتباطی

2) روستای Praijing اندونزی

Prailiang village

روستای پرایجینگ در غرب سومبا در نزدیکی منطقه وایکابوباک قرار دارد. این دهکده بر روی تپه ای با فضای سبز در اطراف قرار دارد. آرامگاهی چشمگیر درست در مقابل ورودی روستا قرار دارد. وقتی برای اولین بار وارد می‌شوید، ماشین‌هایی را خواهید دید که معمولاً در فضایی کمی جلوتر از سربالایی پارک شده اند، بنابراین وقتی پایین تر می روید، نمایی کلی از کل دهکده خواهید داشت.

3) روستای Tarung-Waitabar

• روستای Tarung و همسایه آن روستای Waitabar :

این دو روستا از محبوب‌ترین روستاهای سومبا هستند و به دلیل نزدیکی به یکدیگر اغلب با هم از آن‌ها دیدن می‌کنند. در واقع، هر دو روستا دقیقاً در کنار یکدیگر هستند و کاملاً مشخص نیست که یک روستا به کجا ختم می‌شود و دیگری از کجا شروع می‌شود، بنابراین در نگاهی اجمالی، آنها فقط یک روستای بزرگ هستند.

از آنجایی که این روستا ها بسیار محبوب هستند، برخی از ساکنان روستاها می توانند تا حدودی انگلیسی صحبت کنند. چندین مکان هم هستند که اهداف دیگری دارند، اهدافی مثل نگهداری از آثار باستانی که مربوط به اعتقادات مردم سومبا می شود. علاوه بر همه اینها آنها می توانند رقص های سامبایی با لباس های سنتی ببینند که می تواند تجربه خوبی باشد.

4) روستای Praigoli اندونزی

Praigoli village

در جنوب Waikabubak، می توانید روستای Praigoli را ببینید. این روستا جایی است که جشنواره سالانه Pasola در یکی از زمین های آنجا انجام می شود. مشهورترین جشن جزیره هم، جشنی است که در آن دو گروه سوارکار باهم می جنگند. همچنین می‌توانید Watu Kajiwa را ببینید، آن سنگ قبری با شکلی غیرعادی و کنده‌کاری‌هایی در بالای مقبره‌ است و گفته می‌شود گنجینه‌هایی که در گذشته از استعمارگران پنهان شده در آن نگهداری می شود.

5) روستای Waigali سومبا

Waigali village

در جنوب Waikabubak، می توانید روستای Praigoli را ببینید. این روستا جایی است که جشنواره سالانه Pasola در یکی از زمین های آنجا انجام می شود. مشهورترین جشن جزیره هم، جشنی است که در آن دو گروه سوارکار باهم می جنگند. همچنین می‌توانید Watu Kajiwa را ببینید، آن سنگ قبری با شکلی غیرعادی و کنده‌کاری‌هایی در بالای مقبره‌ است و گفته می‌شود گنجینه‌هایی که در گذشته از استعمارگران پنهان شده در آن نگهداری می شود.

6) روستای Pasunga سومبا

Traditional village

روستای پاسونگا :

روستای پاسونگا در منطقه آناکالانگ و تنها در ۲۰ کیلومتری شرق Waikabubak قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. اگر مقبره‌های بزرگ مگالیتیک همان چیزی است که به دنبالش هستید، پس اینجا مکانی برای شماست.

اگر در این روستا هستید، به گوشه غربی آن بروید و بگذارید آرامش آرامگاه چشمگیر بر روی شما تاثیر بگذارد. مردم روستا به گردشگران  عادت کرده اند زیرا یکی از آسان ترین روستاهای در دسترس در سومبا، پاسونگا است و به همین دلیل روستاییان متوجه می شوند که شما به عنوان یک گردشگر چه می خواهید.

7) روستای Rende سومبا

Rende village

روستای Rende :

روستای Rende ممکن است ویژگی های هر روستای سنتی موجود در سومبا را داشته باشد. اما با نگاهی دقیق تر متوجه چیزی منحصر به فرد خواهید شد. برخی از دیوارهای خانه ها در واقع از پوست گاومیش ساخته شده اند. برخی از جمجمه‌های بزرگ گاومیش ها بر روی دیوار خانه‌ها نصب می‌شوند یا فقط به عنوان تزئین روی ایوان‌ها قرار می‌گیرند. با ۲ ساعت رانندگی از Waingapu به نقطه شرقی سومبا می رسید. جایی که روستاهای بیشتری در اطراف Rende وجود دارد.

8) روستای Prailiu سومبا

Praigol village

روستای Prailiu :

شما در این روستا، تنها ۵ دقیقه با ماشین از مرکز Waingapu فاصله دارید. اگرچه از نظر خصوصیات این روستا مانند بسیاری از روستاهای دیگر در سومبا است، اما کاملاً شناخته شده می باشد و  برخی از ایکات ها (پارچه های بافته شده) در اینجا تولید شده اند. می‌توانید کل فرآیند را از نصب دستگاه‌های بافندگی، بستن نخ برای تولید الگو تا نتیجه نهایی آن را اینجا. ساکنان نه تنها از ایکات ها برای زندگی روزمزه خود استفاده می کنند، بلکه آنها را به شما نیز می توانند بدهند.

9) روستای Prailiang سومبا اندونزی

Prailiang village

روستای Prailiang :

روستای پرالیانگ یکی از زیباترین روستاهای شرق سومبا است. Prailiang روستایی است که بر روی تپه ای سنگی ساخته شده تا از دید تاجران برده دور بماند. این روستا در دو ردیف ساخته شده و خانه ها دارای پشت بام سنتی و به سبک سومبا هستند. 

در حالی که اکثر روستاها نسخه های سنتی ایکات را دارند، اما در این روستا حکاکی های کوچک روی چوب هم انجام می شود که  سوغاتی ای عالی برای بازگرداندن به خانه است.

10) روستای Melolo اندونزی

Melolo Village

روستای Melolo :

روستای Melolo روستایی کوچک است و همچنین منطقه ای در ۶۵ کیلومتری جنوب Waingapu می باشد. که بهترین Ikat ها در تمام Sumba در اینجا تهیه می شود. شما به راحتی می توانید روزی کامل را به گشت و گذار در این منطقه بپردازید. اگر از Waingapu به Melolo رانندگی کنید، راحت تر از حد معمول خواهد بود، زیرا جاده در تمام مسیر آسفالت است.

شما می‌توانید از مجموعه دریاچه‌های کنار جاده و باتلاق‌های شنی لذت ببرید که همچنین مکانی عالی برای تماشای پرندگان است. بیشتر مناطق شرق سومبا بسیار خشک هستند، اما اگر کمی بیشتر به سمت جنوب بروید، یک مزرعه برنج خوش منظره با نخل های نارگیل خواهید دید.

دسترسی آسان به دیدنی ها و هتل های سومبا

برچسب ها
Villages in Sumba دیدنی های اندونزی دیدنی های سومبا روستاهای سومبا روستاهای سومبا اندونزی سومبا اندونزی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن