دیدنی های چیندیدنی‌ها

شهر هانگژو چین | شهر هانگزو چین | HANGZHOU

هانگژو به عنوان یکی از هفت پایتخت باستانی کشور چین، شهری تاریخی محسوب می‌شود. شهر هانگژو چین تا قرن ششم گینگ‌تانگ نامیده می‌شد تا اینکه در سال ۵۸۹، طی سلطنت سلسله سوئی به نام فعلی خود نامگذاری شد. شهر هانگژو چین به معنی شهر روی رودخانه یا شهری است که تنها بوسیله قایق قابل دسترسی باشد. بعد از ساخت کانال بزرگ چین از پکن که در شهر هانگژو چین خاتمه میابد ، این شهر از دهکده‌ای آرام و ساکت به منطقه‌ای اقتصادی و کشاورزی تبدیل گشت. در قرن نهم شهر هانگژو چین به عنوان پایتخت امپراطوری وویوئه برگزیده شد. نزدیکی این شهر با ژاپن و هند و کره در این زمان سبب توسعه روزافزون آن گردید. در قرن دوازهم شهر هانگزو چین به ناگهان با رشدی جهشی روبرو شد به طوریکه جمعیت آن از مرز ۱.۲ میلیون نفر گذشته و پرجمعیت‌ترین شهر دنیا گشت. اقتصاد شهر هانگزو چین در این دوره مبتنی بر کشاورزی، صنایع پارچه بافی و کشتی سازی، ظروف چینی و صنایع کاغذ بوده و به سرعت توسعه می‌یافت. بین قرون سیزدهم تا چهاردهم، پایتخت از شهر هانگژو چین به شمال منتقل شد ولی همچنان یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب شرقی چین باقی ماند و در طول پانصد سال بعدی تا قرن بیستم همواره یکی از ثروتمند‌ترین شهرهای امپراطوری چین باقی ماند.

شهر هانگزو چین :  Hangzhou :

 پایتخت استان شیجیانگ Zhejiang در شرق کشور پهناور چین با جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر می‌باشد. شهر هانگزو بعنوان پایانه جنوبی گرند کانال شناخته می‌شود که منشا آن در شهر پکن قرار گرفته است. از شهرهایی که برای تعطیلات در چین جزو محبوب ترین  نقاط  می توان نام برد شهر هانگژو چین است و دارای  چشم انداز رویایی دریاچه غرب و همچنین به داشتن مناظر دیدنی و  تپه های سبز افسانه ای آن  مشهور بوده است و می تواند  به راحتی شما را محو و  دچار وسوسه برای اقامت رویایی و  طولانی مدت  نماید و خاطره آن در ذهن شما ثبت خواهد ماند. شهر هانگ ژو چین از نظر اقتصادی در جایگاه دوّم در چین مطرح می باشد. فاصله شانگهای با شهر هانگ زو چین حدود ۱۸۰ کیلومتر است که از طریق بزرگراه ها می توانید کمتر از ۲ ساعت به شهر هانگزو چین بروید. شهر هانگ ژو شهر دریاچه ها است. زیبایی اش در تصور نمی گنجد. به گفته مارکوپولو، هانگزو شیک‌ترین و زیباترین شهر دنیا است. در هانگزو از شهر صنعتی شانگهای فاصله می‌گیرید و به دامان طبیعت فرو می روید. راه رفتن در باغ گل آن چیزی نیست که بتوان از خاطره ها محو کرد. در دریاچه های هانگزو ، جزایری کوچک دیده می شوند که در داخل بعضی از این جزایر، دریاچه ای دیگر قرار دارد. سالیانه ۲۰ میلیون توریست داخلی و خارجی از مرکز ایالت ژجیانگ دیدن می کنند که زیبایی اش در تصور نمی گنجد. راه رفتن در باغ گل آن چیزی نیست که بتوان از خاطره ها محو کرد. شهر هانگژو چین بهشت عکاسان طبیعت است. در هر قدمی جلوه ای بدیع از طبیعت رو می نماید و انگشت را نمی توان از روی شاتر دوربین  لحظه ای دور کرد.

دریاچه غربی شهر هانگژو : 

معروف ترین جاذبه گردشگری شهر هانگژو چین و جایی که بازدید از آن به همه گردشگران شهر هانگزو چین توصیه می شود همین دریاچه غربی است که هتل های بسیاری هم در این شهر در کنار این دریاچه و محیط سرسبز آن ساخته شده اند که برای خدمات دهی به گردشگران هانگژو ساخته شده اند. دریاچه غربی هانگ ژو برای منظره‌های طبیعی فوق‌العاده‌اش مشهور است این دریاچه شامل معابد، باغ‌ها، و جزیره مصنوعی است و به عنوان مکانی تفریحی و فرهنگی شناخته می‌شود. به خاطر افسانه‌ی مار سفید (افسانه قدیمی چینی ها)، دریاچه غربی سمبل عشق ابدی برای مردم چین شده است. این دریاچه توسط شبکه خبری CNN آمریکا یکی از ۱۲ نقطه برتر دنیا برای دیدن غروب آفتاب انتخاب شده است دریاچه غرب برای زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخیش شاعران و نقاشان زیادی را تحت تاثیر قرار داده‌ است و از جمله مهم ترین منابع الهام بخش برای طراحان باغ چینی بوده‌ است و بازتاب دهنده پیوند ایده آل بین انسان و طبیعت است. شما در این مکان می توانید یادگاری از باغ های معروف چینی با آن شکوه و جلالش را پیدا کنید و هنوز این باغ الهام بخش ساختن باغات سنتی چینی در نقاط مختلف این کشور است. این مکان فرهنگی در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. از مشهورترین مکان‌ها در این منطقه زیبای هانگزو می‌توان گذرگاه Su، گذرگاه Bai، پل شکسته و سه حوضچه‌ای که ماه را بازتاب می‌دهند را نام برد. اگر می‌خواهید از زیبایی این دریاچه با صرف انرژی کمتری لذت ببرید، می‌توانید در یک چایخانه و کافه کنار دریاچه نشسته و از یک فنجان چای Longjing لذت ببرید.

آبراه بزرگ، کانال بزرگ هانگزو چین :

آبراه بزرگ چین که به نام آبراه بزرگ پکن-هانگژو نیز شناخته می‌شود، بزرگترین آبراه باستانی و یا رودخانه مصنوعی جهان است. این آبراه از پکن آغاز شده و پس از گذشتن از شهر تیانجین، از استان‌های هبی(hebei)، شاندونگ، جیانگسو و ژجیانگ، به شهر هانگژو چین می‌رسد. تاریخچه قدیمی‌ترین بخش‌های این آبراه به سده پنجم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. این کانال نقش مهمی برای انتقال وسایل و غلات از جنوب به شمال داشته است. بخش‌های مختلفی در کانال بزرگ وجود دارد، ولی منظره‌های کانال بزرگ در اطراف هانگزو زیباترین آنها و شامل بیش از ۴۰ نقطه دیدنی هستند. علاوه بر منظره‌های زیبا می‌توانید از غذاهای خوشمزه‌ای که در رستوران‌های اطراف کانال ارائه می‌شوند لذت ببرید. کانال بزرگ هانگزو قدیمی‌ترین و بلندترین مسیر آبی ساخت بشر در چین (و احتمالاً در جهان) می باشد و بیشترین ارتفاع این آبراه در کوهستان شاندونگ قرار دارد، که در بیشترین حالت به حدود ۴۲ متر (۱۳۸ فوت)خواهد رسید.  البته تکنیک های ساختمان ابتدایی این پروژه بیش از شش سال به طول انجامید و موجب شد تقریبا بیش از نیمی از سازندگان (حدود ۳،۰۰۰،۰۰۰) دهقان در اثر گرسنگی و کار سخت قبل از آن که این کانال به پایان برسد فوت شوند.

چشمه هوپاو هانگژو چین :

شهر هانگژو شهر دریاچه ها است؛ به عنوان یکی از دیدنی های هانگزو میتوان به چشمه هوپاو شهر هانگژو  چین اشاره کرد که این چشمه بسیار زیبا در منطقه ای فوق العاده دیدنی با آبی معروف و نوشیدنی می باشد.  جنگل اطراف این چشمه نیز طرفداران بسیاری دارد.

Prince Bay Park  هانگزو :

 درست نزدیک دریاچه غربی پارک پرینس بی قرار گرفته است و برای دیدن منظره‌های عالی از دریاچه از زاویه‌ای بالاتر مکان ایده‌آلی است. در بالای کوه داخل پارک، در فصل بهار می‌توانید از شکوفه‌های گیلاس و گل‌های لاله لذت ببرید. این پارک همچنین پارکی رمانتیک است و بهار این پارک برای عروس‌ها و دامادها خیلی محبوب است؛ بسیاری از زوج‌های تازه ازدواج کرده از مناظر زیبای پارک به عنوان پس‌زمینه عکس‌های عروسیشان استفاده می‌کنند. . بهترین زمان برای دیدن این پارک ۲۰ مارس تا ۱۰ آوریل است وقتی که هزاران گل لاله، درختان گیلاس و درختان سیب، همگی شکوفه داده‌اند

سیکس هارمونیز پاگودا  :

 پاگودای(برج) بسیار زیبای هانگزو واقع در جنوب دریاچه غربی که در دوران امپراتوری سلسله نورفن سانگ ساخته شده است

معبد Liuhe هانگژو چین :

 بنایی مرتفع به سبک پاگودا و متعلق به سال ۹۷۰ میلادی است که با ارتفاع ۶۰ متری در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر هانگ‌ژو و برای دیدبانی ساخته شده و پارک اطراف آن نیز محلی برای نمایش سبک معماری پاگوداهای مختلف چینی است.

معبد لینگ این هانگزو چین :

 یکی از معروفترین معابد بودایی چین است که در ارتفاع ۳۲۶ پایی و درکوهپایه قله‌ی لینگ‌این بوسیله راهبی هندی به نام هوئیلی بنا شده و قدمتی ۱۶۰۰ ساله دارد. این معبد دارای سه تالار ورودی، اصلی و تالار مخصوص اساتید است که آنرا در ردیف بزرگترین معابد ساخته شده از چوب بودائیان قرار داده است و یکی از بزرگترین و ثروتمندترین معابد کشور پهناور چین است این معبد باشکوه یک معبد بودایی از فرقه چان است که در شمال غرب شهر زیبای هانگزو در پایتخت استان ژجیانگ چین واقع شده است. این معبد بزرگترین معبد در بین چندین معبد کوه ولین هانگزو است. این معبد در بین غارهای دستکنی که برای نمایش شمایل های مذهبی کنده شده است. بزرگترین مجسمه ها و کنده کاری های مذهبی در این معبد به چشم می خورد. که معروف ترین آنها مجسمه Feilai Feng است. معبد لینگین هانگزو چین به سال ۳۲۸ میلادی معاصر با سلسله شرقی جین توسط یک راهب هندی به نام Huili تاسیس شد. معبد لینگین از همان ابتدا یکی از معبدهای معروف در منطقه جیانگنان چین بود. معبد با ۳۰۰۰ راهبه یکی از بزرگترین و معروف ترین معابد شرق چین است که ۷۲ سالن و ۱۳۰۰ اتاق و تعداد فراوانی غارهای دستکن و مجسمه پیرامون خود دارد. بعد از سلسله چونگ جنوبی معبد لینگین هانگزو چین به عنوان یکی از ۱۰ معبد برتر فرقه چان در منطقه جیانگنان انتخاب شد. و همین اهمیت یافتن معبد را از دست تخریب غارتگران نجات داد از ابتدای ساخت این معبد تاکنون بیش از ۱۶ بار معبد مرمت و بازسازی شد. در دوران انقلاب فرهنگی بعد از پیروزی یافتن حزب کمونیست هم معبد توسط ارتش سرخ چین آسیب هایی دید ولی ساختمان معبد مرمت مدرن ساختمان معبد در اواخر دوران چینگ است. امروزه این معبد کانون توجه هم گردشگران و هم زائرین در منطقه هانگزو است. و جزو ثروتمندترین معابد کشور چین محسوب می گردد.منطقه با معابد کوچک در اطراف و غارهای دستکند و مجسمه هایش در تنگه ای ساخته شده است که مناظر و چشم اندازهای طبیعی بی نظیر به همراه ساختمان های تاریخی زیبا و ارزشمندی دارد که بسیار دیدنی است و بازدید از این مجموعه ارزشمند با خرید بلیط ورودیه آن مقدور خواهد بود. این منطقه در فصل بهار و پاییز به اوج زیبایی خود می رسد و گردشگران را مسحور خود می کند. ساختمان های تاریخی و آثار هنری و خانه تابستانی و پل ها و مجسمه خال خال و معابد (پاگودا)، بزرگترین بتکده سنگ در نزدیکی در ورودی واقع شده است. قله پرواز در موقعیت مناسبی در مقابل معبد واقع شده است. و جزو کوههای فرسایش یافته آهکی است که در بین کوههای اطراف ظاهری متفاوت و عجیب دارد که همین امر باعث شده تا افسانه های گوناگونی درباره این کوه وجود داشته باشد. این معبد حرف های بسیاری برای گفتن دارد و یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی هانگزو است که اگر قصد سفر به این شهر را دارید بازدید از این معبد زیبا و با شکوه را حتماً در برنامه خود بگنجانید.

آرامگاه ژنرال یوئی‌فی :

 معبدی ساخته شده در کنار آرامگاه یکی از قهرمانان منطقه به همین نام است که در نزد مردم چین بخصوص قسمت‌های جنوبی چین، احترام بالایی داشته و دارد و یکی از پربازدید‌ترین مکانهای تاریخی شهر محسوب می‌شود.

موزه ملی ابریشم چین : 

این موزه برای ارج نهادن بر تاریخ ۵ هزار ساله تولید ابریشم و اهمیت آن در فرهنگ و تمدن چین در سال ۱۹۹۲ در فضایی ده هزار مترمربعی ساخته شده و دارای سایت آموزشی، تجاری و گردشگری نیز می‌باشد. این موزه نزدیک دریاجه غربی است.

باغ بتانیکال هانگژو چین :

باغ بسیار زیبای هانگزو با انواع متنوع گلهای زیبا و کمیاب

ووژن هانگزو چین : شهری شناور و بسیار زیبا با قدمتی ٢٠٠٠ ساله

مزارع چای لانگ‌جینگ هانگژو چین :

 مزارع واقع در هانگ‌ژو یکی از بهترین‌های چای‌های سبز چین را تولید می‌کنند. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین علل معروفیت جهانی هانگ‌ژو به خاطر مزارع چای آن است. سفر به این مزارع واقع در جنوب شرقی دریاچه غربی که در کناره کوه لانگ‌جینگ بصورت وسیعی کشت می‌شوند و چشیدن طعم بی‌نظیر چای تازه چینی را هرگز از دست ندهید.


شهر آبی Wuzhen هانگژو چین :

  شهری تاریخی با قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال که در فاصله‌ی یک ساعته از هانگ‌ژو قرار داشته و یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی منطقه محسوب می‌شود. منظره شهر به خاطر وجود آب و درختان و نیز معماری تاریخی و زیبای ساختمان‌ها منحصر بفرد و به یاد ماندنی است.

شهر تاریخی چیتانگ هانگژو چین : 

شهری تاریخی و مسکونی با معماری زیبا و طبیعت منحصر بفرد که در کناره رود یانگ‌زی قرار گرفته و گردشگران زیادی را به سبب فرهنگ عمومی مردم و جذابیت‌های طبیعی خود جذب می‌کند. این شهر محل تولد دو پادشاه چین نیز بوده است.

سوغاتی معروف هانگ‌ژو چین :

پارچه ابریشمی: ابریشم هانگ‌ژو در کنار ابریشم تولیدی در سوژو بهترین کیفیت را داشته و در جهان نیز معروف است. قدمت تولید این پارچه در این شهر به هزار سال می‌رسد بطوریکه امروزه انواع محصولات با طرح‌ها و نقوش مختلف تولید شده و به تمام جهان صادر می‌شود. از محبوب‌ترین کالاهای ابریشمی هانگ‌ژو می‌توان به پرده‌های نقش‌دار ابریشمی، پارچه‌های کرپ و مخملی اشاره نمود. چتر ابریشمی: چترهای هانگ‌ژو نماد عشق به شمار می‌روند و اهمیت زیادی در فرهنگ عمومی مردم دارند. این چترها که با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند، دست‌ساز بوده و یکی از نمادهای شهر هانگ‌ژو به شمار می‌روند. بادبزن وانگ چینگ جی: بادبزن‌های چوبی و رنگارنگ هانگ‌ژو یکی از اصلی‌ترین تولیدات سنتی شهر و فرهنگی چینی بوده و هیچ گردشگری بدون خرید یکی از اینها به کشور خود بازنمیگردد.  چوب غذاخوری:چوب های مخصوص غذاخوری از جنس درخت بامبو و در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند و قیمت ارزانی دارند. یکی از بهترین سوغاتی‌های شهر همین چوب‌ها هستند.

تعدادی از معروف‌ترین فروشگاه‌های هانگ‌ژو چین :

بازار شهر ابریشم: بهترین بازار ابریشم هانگ‌ژو و کل چین است که هرنوع پارچه‌ای با کیفیت بالا در آن پیدا می‌شود. اغلب فروشندگان این بازار، محصولات خود را به سراسر جهان صادر می‌کنند.   بازار چای میجیاوو: بازار فروش چای لانگ‌جینگ که از نظر تاریخی نیز ارزش بازدید دارد. در این بازار می‌توانید با تست مزه چای‌ها، چای موردپسند را خریداری نمایید.  خیابان Qinghefang: یکی از مشهورترین خیابان‌های تاریخی تجاری شهر است که بناهای آن یادگار دوران امپراطوری مینگ و گینگ هستند. فروشگاه‌ها و بوتیک‌های این خیابان انواع کالهای مختلف را بفروش میرسانند.  جاده یانان: خیابانی سه کیلومتری که در ساختمان‌های تاریخی و هنری و چند هتل و رستوران در اطراف آن ساخته شده و منطقه‌ای تجاری محسوب می‌شود.  میدان وولین: اصلی‌ترین وجه مشخصه‌ی این میدان برج بلند مخابراتی است که در کنار چندین بنای بزرگ دیگر همچون موزه تکنولوژی و تئاتر شهر قرار دارد. چندین فروشگاه و مرکز خرید مانند مجتمع خرید هانگ‌ژو نیز در این محل ساخته شده است. بازار لباس سی‌جی‌گینگ: یکی از معروف‌ترین بازارهای لباس شهر و چین است که محصولات بسیاری از برندهای مطرخ بین‌المللی و چینی را در این محل عرضه می‌کنند. این بازار، محلی برای صدور لباس به بسیاری از کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا نیز به شمار می‌رود و نقش مهمی در اقتصاد شهر بازی می‌کند.  بازار الکترونیک: بازاری مخصوص فروش سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مختلف و انواع و اقسام وسایل الکترونیکی و کامپیوتری است که برای دوستداران گجت‌ها جذاب خواهد بود. بازار گل و پرنده: از این نوع بازارها می‌توانید چندتایی را در شهر پیدا کنید که محل فروش حیوانات اهلی و گلهای زینتی هستند.

غذا و رستوران در شهر هانگژو چین  : 

آشپزی شهر هانگژو یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین سبک‌های آشپزی چین بوده که بیشترین استفاده را از آبزیان دریایی می‌کند. مرسوم‌ترین غذای دریایی این شهر کویاست که خوراک ماهی و نوعی سس سرکه محتویات آن را تشکیل می‌دهند. البته سایر غذاهایی چینی و همینطور بین‌المللی را نیز می‌توانید در رستوران‌های متنوع شهر پیدا کنید .   رستوران لوو وای لوو :معروف‌ترین رستوران شهر است که در مرکز دریاچه غربی با قدمتی بیش از یکصد سال ساخته شده و معتبرترین رستوران هانگ‌ژو نیز به حساب می‌آید. غذاهای محلی این رستوران را از دست ندهید. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به ماهی و سُس ترش و شیرین همراه آن، میگوی سرخ شده و چای سیز لانگ‌جینگ و همینطور خوراک مرغ اشاره نمود. رستوران زی وِی گوان: بزرگترین و رستوران شهر با چهار طبقه‌ی مجزاست که غذاهای مرسوم ارزان قیمت در طبقه اول سرو می‌شوند. خوردن غذا در کنار مشاهده‌ی منظره‌ی زیبای دریاچه غربی لذت فراوانی دارد.  رستوران شان‌وای‌شان: رستورانی که به خاطر غذا و محیطش که در باغی زیبا قرار گرفته، معروف شده است.  رستوران هتل چیهو: رستورانی در کناره دریاچه غربی که غذاهای لذیذی دارد. رستوران هابین ۲۸: این رستوران نیز در هتل گرند هی‌یات قرار داشته و غذاهای محلی سرو می‌کند.

برای کسب اطلاعات درباره تور چین کلیک نمایید

برای کسب اطلاعات درباره هتل های چین کلیک کنید

برای کسب اطلاعات درباره دیدنی های چین کلیک کنید

عکس های دیدنی از شهر هانگژو چین :

شهر هانگژو چین
شهر هانگژو چین

شهر هانگژو چین
شهر هانگژو چین

شهر هانگ ژو چین
شهر هانگ ژو چین

شهر هانگ زو چین
شهر هانگ زو چین

شهر هانگ زو چین
شهر هانگ زو چین

شهر هانگزو چین
شهر هانگزو چین

شهر هانگزو چین
شهر هانگزو چین

شهر هانگزو چین
شهر هانگزو چین

شهر هانگژو چین
شهر هانگژو چین

شهر هانگژو چین
شهر هانگژو چین

نقشه شهر هانگژو چین در نقشه گوگل :

برچسب ها
تور پکن و شانگهای و هانگژو چین نوروز 96 تور چین نوروز 96 جاذبه های توریستی شهر هانگژو چین جاذبه های سفر شهر هانگژو چین جاذبه های شهر هانگژو چین جاذبه های گردشگری شهر هانگژو چین دیدنی های شهر هانگژو چین شهر هانکزو چین شهر هانکژو چین شهر هانگ زو چین شهر هانگ ژو چین شهر هانگرو چین شهر هانگزو چین شهر هانگژو چین هانگژو هانگژو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن