دیدنی های ژاپن

قلعه اوساکا | ساخته شده توسط تویوتومی هیدیوشی سال ۱۵۸۳ | دیدنی های ژاپن

osaka castle

• قلعه اوساکا |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

قلعه اوساکا از آن دسته از جاذبه هاست که گردشگران زیادی را به خود همه ساله جذب می کند. اگر طرفدار معماری زیبای ژاپنی و تاریخ هستید، بازدید از این قلعه را به شما پیشنهاد می کنیم.

قلعه اوساکا در سال ۱۵۸۳ در موقعیت مکانی سابق معبد ایشیاما هونگانجی، که سیزده سال قبل توسط اودا نوبوناگا ویران شده بود، ساخته شد. تویوتومی هیدیوشی (Hideyoshi Toyotomi) قصد داشت این قلعه به مرکزی برای ژاپن جدید و متحد، تحت حکومت تویوتومی تبدیل شود. این قلعه در آن زمان بزرگترین قلعه بود.

با این حال، چند سال بعد از مرگ هیدیوشی، نیروهای توکوگاوا به قلعه حمله کردند و آن را ویران کردند و دودمان تویوتومی را در سال ۱۶۱۵ خاتمه دادند. قلعه اوساکا توسط توکوگاوا هیدتادا در دهه ۱۶۲۰ بازسازی شد، اما برج قلعه اصلی آن در اثر رعد و برق مورد اصابت قرار گرفت، و در ۱۶۵ دقیقه در آتش سوخت.

سپس در دوران فئودالی بازسازی نشد. در سال ۱۹۳۱ بود که بازسازی کنونی به صورت بتون ارمه در برج قلعه انجام شد. این قلعه در طول جنگ به طور معجزه آسایی از حملات هوایی در سطح شهر جان سالم به در برد. تعمیرات اساسی در سال ۱۹۹۷ به قلعه، زیبایی جدیدی بخشید. قلعه اکنون در داخل کاملاً مدرن است و حتی دارای یک آسانسور برای دسترسی آسان تر می باشد. این مکان موزه ای با محتوای آموزنده در مورد تاریخ قلعه و تویوتومی هیدیوشی دارد.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

۱) فضای باغ به چه شکل است؟

قلعه توسط ارگ های فرعی، دروازه ها، برجک ها، دیوارهای سنگی چشمگیر و خندق احاطه شده. باغ نیشینومارو، که “ارگ غربی” سابق را در بر می گیرد، یک باغ چمن با ۶۰۰ درخت گیلاس،چایخانه، مهمانخانه سابق اوساکا و مناظر زیبایی از قلعه از پایین است. برخلاف بسیاری از دیگر محوطه های قلعه، برای بازدید از باغ باید هزینه ورودی پرداخت شود.

کل پارک قلعه اوساکا حدود دو کیلومتر مربع مساحت دارد. فضای سبز فراوان، امکانات ورزشی، میدانی چند منظوره (سالن اوزاکاجو) و معبدی اختصاص داده شده به تویوتومی هیدیوشی هر آنچه است که شما می توانید در این مکان ببینید. این پارک یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در اوساکا در طول فصل شکوفه‌های گیلاس برای رخداد هانامی است که معمولاً در اواخر مارس و/یا اوایل آوریل برگزار می‌شود.


جاذبه های دیگری از ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

≡ تویوتومی هیدیوشی که بود و چه کرد؟

در سال ۱۵۸۳، تویوتومی هیدیوشی (۱۵۳۷-۱۵۹۸)، یک فئودال قدرتمند و جنگجو در دوره Sengoku، قلعه اوساکا را در طی دوره ای ناآرام سالخت. دوره ای که به دنبال جنگ های متعدد در دهه های قبل ایجاد شده بود. هیدیوشی که شیفته طلا بود، اصرار داشت که طلا در بسیاری از اثاثیه داخلی قلعه استفاده شود. و این نقش و نگار تا به امروز بر روی سایبان های بیرونی نیز دیده می شود. پس از تکمیل، هیدیوشی قلعه را به عنوان دژی مستحکم نگه داشت. که منجر به کم شدن جنگ‌هایی شد که در آن زمان در ژاپن در جریان بود. اساساً کشور را متحد کرد و صلحی موقت را به ارمغان آورد.

• به غیر از جنگ، چه عاملی سبب تخریب قلعه شد؟

همانطور که تاریخ در تلاش برای اثبات است، این صلح برای همیشه دوام نیاورد و جنگ‌های متعددی در طول قرن‌های آینده درگرفت. قلعه اوساکا بارها تخریب و بازسازی شد. البته همانطور که گفته شد همه این تخریب ها بر اثر جنگ نبود.  در سال ۱۶۶۵ قلعه اصلی در واقع در اثر یک طوفان و رعد و برق آتش گرفت و ویران شد.

بعد از این دوره، قلعه برای ۲۰۰ سال دیگر پابرجا بود، قبل از اینکه دوباره در طول جنگ بوشین ویران شود. جدیدترین بازسازی قلعه اوساکا در سال ۱۹۲۸ انجام شد که امیدواریم دائمی باشد. البته این قلعه در طول جنگ جهانی دوم، آسیب های جزئی دیده بود. اما ساختار اصلی همچنان وجود داشت.

• زمانی که قلعه به عنوان یک مکان تاریخی شناخته شد:

بعد از این  قلعه توسط دولت ژاپن به عنوان “مکانی تاریخی” شناخته شد. از دهه ۱۹۵۰ این قلعه تا به امروز پا برجا مانده است. قلعه فعلی اوساکا نشان دهنده زیبایی معماری سنتی ژاپن است، تعادل ظریف رنگ، الگوها و اشکال ظریفی که هر سطح را تزئین می کند، نشان می دهد.

بازدیدکنندگان قلعه اوساکا، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز و یا با تخفیف‌های گروهی وارد قلعه شوند که در حال حاضر موزه ای تاریخی دارد. در هر طبقه داخل قلعه، انواع مختلفی از آثار باستانی وجود دارد که تاریخ گسترده اوساکا و خود قلعه را شرح می دهد.

تمام اطلاعات مصنوعات به زبان انگلیسی در دسترس نیست، اما نوشته هایی در دسترس هستند که بسیاری از قسمت ها را توضیح می دهند. در طبقه بالا، بازدیدکنندگان می توانند منظره ای خیره کننده از مناطق اطراف را تماشا کنند و از پارک ها و مناظر شهری دیدن کنند.

در حالی که خود قلعه واقعاً زیباست، اما پارک های اطراف نیز ارزش گشت و گذار دارند. پارک قلعه اوساکا در سال ۱۹۳۱ افتتاح شد. و به دلیل تغییر رنگ شاخ و برگ درختان آن در فصل بهار “ساکورا” (شکوفه های گیلاس) و همچنین فصل “کویو” (ریزش برگ) پاییز، تبدیل به یک مقصد فوق العاده محبوب شده است.

شما می توانید برای ساعت ها در اطراف پارک پرسه بزنید و از روزی زیبا در زیر درختان لذت ببرید. و چیزهای شگفت انگیزی را که در گذشته در آنجا رخ داده است تصور کنید. در واقع، هنوز سازه‌هایی وجود دارند که از جنگ ها و دوره ادو (۱۸۶۸-۱۶۰۳) دست نخورده باقی مانده اند.

• در اطراف پارک قایق سواری کنید :

مطمئناً بهترین مناظر قلعه اوساکا را می‌توانید از ناحیه پارک‌ها مشاهده کنید. حتی می توانید قایق سواری کوتاهی در اطراف انجام دهید! قلعه اوساکا همچنین به خاطر دیوار سنگی فوق‌العاده خوش ساختش که از نظر اندازه بسیار چشمگیر است،شهرت دارد. و تخمین زده می‌شود ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱ میلیون سنگ بزرگ (تا ۱۲ کیلوگرم) در ساخت آن استفاده شده. ارتفاع دیوارهای خندق تا ۲۰ متر و عرض ۹۰ متر می باشد.

قلعه اوساکا بر روی تپه ای قرار دارد، به همین علت بر فراز بسیاری از ساختمان های اداری معاصر می باشد. اطراف آن را پارکی بزرگ احاطه کرده است که مناطقی برای پیک نیکی دلپذیر دارد. این قلعه در طول دوره هانامی (فصل شکوفه های گیلاس) بسیار شهرت می یابد.

علاوه بر قلعه اوساکا، باغ نیشینومارو، پارک و تعداد انگشت شماری از جاذبه های دیگر در این منطقه وجود دارد. سالن اوساکاجو (Osakajo) محلی برای برگزاری کنسرت و رویداد های بزرگ است. و میزبان بسیاری از رویداهای بین المللی مهم است. موزه تاریخ اوساکا هم نگاهی عمیق به گذشته شهر دارد و موزه ضرابخانه اوساکا، تعدادی نمایشگاه در مورد تاریخ پول ژاپن دارد.

≡ راه های دسترسی به قلعه :

قلعه اوساکا توسط پنج ایستگاه قطار مختلف احاطه شده، اما بهترین دسترسی از طریق ایستگاه مورینومیا یا اوساکاجوکوئن (Morinomiya یا Osakajokoen) است. آمدن از هر یک از این ایستگاه‌ها به بازدیدکنندگان مسیری منحصربه‌فرد که از میان باغ‌ها می گذرد نشان می دهد. و بازدیدکنندگان کنجکاو می توانند با یک مسیر به این مکان بیایند و با مسیر دیگری از اینجا خارج شوند. به شدت توصیه می شود که حداقل دو تا سه ساعت را در قلعه اوساکا باشید.

برای کسانی که اولین بار از منطقه کانسای (Kansai)  ژاپن دیدن می کنند، قلعه اوساکا مقصدی کاملاً ضروری است. اینجا می تواند سفری نیم روزه و عالی باشد که در آن می توانید از طبیعت آرام، درختان زیبا  تاریخ غنی و جذاب اوساکا شگفت زده شوید.

  • نشانی: ۱-۱ اوساکاجو، چو-کو، شهر اوساکا
  • ساعات کاری : ۹:۰۰-۱۷:۰۰ (آخرین ورود در ساعت ۱۶:۳۰)
  • تعطیلات : تعطیلات سال نو (۲۸ دسامبر – ۱ ژانویه)
  • سایت اینترنتی : osaka castle
  • Postal Code :  ۵۴۰-۰۰۰۲
  • Tel : 06-6941-3044

موقعیت مکانی 

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

جاذبه های ژاپن
جاذبه های ژاپن

قلعه اوساکا ژاپن
قلعه اوساکا ژاپن

ژاپن
ژاپن

قلعه اوساکا در ژاپن
قلعه اوساکا در ژاپن

قلعه اوساکا
قلعه اوساکا

پارک در قلعه و شکوفه های گیلاس
پارک در قلعه و شکوفه های گیلاس

موقعیت مکانی
موقعیت مکانی

اوساکا
اوساکا

جاذبه های تاریخی ژاپن
جاذبه های تاریخی ژاپن

ژاپن
ژاپن

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

قلعه اوساکا
قلعه اوساکا

پارک های اطراف قلعه
پارک های اطراف قلعه

اوساکا
اوساکا

برچسب ها
osaka castle جاذبه های ژاپن دیدنی های ژاپن قلعه اوساکا قلعه اوساکا در ژاپن قلعه اوساکا ژاپن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن