دیدنی های بالی

مسیر پیاده روی کامپوهان اوبود ، راهنمایی جامع از این مسیر زیبا در بالی

Campuhan Ridge Walk

مسیر پیاده روی کامپوهان |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

مسیر پیاده روی کامپوهان یکی از جاذبه های معروف اوبود بالی محسوب می شود. اگر قرار است برای مدت زمانی در اوبود باشید، یکی از بهترین انتخاب ها برای پیاده‌روی‌ کامپو هان بالی است. این مسیر در اواخر بعد از ظهر، هنگام غروب آفتاب، صبح زود، هنگام طلوع خورشید واقعاً دیدنی خواهد بود. عاشقان فضاهای سبز با اهمیت معنوی و محیطی آرام، شیفته ی چنین جاذبه ای خواهند شد.

در این نوشته به سوالاتی که ممکن است در مواجه با این مسیر برایتان پیش بیاید می پردازیم 

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

مسیر پیاده روی کامپوهان یکی از محبوب ترین مسیرهای طبیعی بالی است. کوهنوردان این مسیر را به عنوان راهی برای نرمش کردن یا پیاده روی یک روزه انتخاب می کنند.

• فرصتی مناسب برای عکاسان :

معمولا دوستداران طبیعت از این فرصت برای دیدن سرسبزی، پرندگان، حیوانات لذت می برند. عکاسان شیفته این مسیر هستند زیرا که  به هنگام ساعت طلایی می توانند شگفت‌انگیزترین عکس‌های اوبود را به نام خود ثبت کنند. همچنین منطقه عالی ای برای پرواز  هواپیما های بی خلبان است فقط اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این کار، هیچ کاربر دیگری از هواپیما در حریم هوایی شما استفاده نکند.

این مسیر در مرکز بالی قرار دارد. در واقع از نزدیکی معبد Pura Gunung Lebah شروع می شود و سپس یک مسیر (کاملاً آسفالت شده) به سمت بالا وجود دارد. مسیر از میان مزارع برنج، درختان نخل و گیاهان گرمسیری می گذرد. مسیر حدود ۲ کیلومتر طول دارد که تقریباً همه می توانند از پس آن بر بیایند. اگر تناسب اندام خوبی دارید، می توانید به راحتی پیاده روی تان را تمام کنید.

چیزی که باید بدانید این است که پیاده روی کامپوهان به سادگی پیاده روی ای در روستاست. می توانید تا زمانی که لازم است پیاده روی تان را ادامه دهید و هر چند بار که می خواهید در مسیر توقف داشته باشید.

از راه های زیر می توانید به اوبود بروید:

• با استفاده از تور های از قبل برنامه ریزی شده (مثال: تور بالی شیوار):

این احتمالا امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای رفتن به اوبود است. در واقع در این سفر ها با وسایل نقلیه و خدماتی که از قبل برنامه ریزی شده به اوبود خواهید رفت.

• با ماشین :

اگر خودتان می خواهید که به اوبود سفر کنید، می توانید ماشین شخصی کرایه کنید. از Canggu، Seminyak، Kuta و… فقط حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. می‌توانید شروع مسیر پیاده‌روی را در گوگل مپ پیدا کنید یا فقط از یک فرد محلی بخواهید که مسیرهای معبد Pura Gunung Lebah را به شما نشان دهند.

• با تاکسی :

شما می توانید به جای استفاده از تاکسی، از Grab یا Go-Jek استفاده کنید. اما به صورت کلی، گرفتن تاکسی در اوبود آسان است.

با دوچرخه:

شما می‌توانید در اوبود دوچرخه کرایه کنید و این راه خوب و سالمی برای رفتن به مسیر پیاده روی کامپوهان است. فقط مطمئن شوید که قبل از شروع پیاده‌روی تان، دوچرخه را قفل کنید.

• پیاده:

مسیر پیاده روی تنها حدود ۲۰ دقیقه پیاده تا مرکز اوبود فاصله دارد. از کاخ سلطنتی Ubud شروع کنید و سپس به معبد Pura Gunung Lebah بروید و به مسیر پیاده روی وارد شوید.

احتمال اینکه در مسیر  اشتباه کنید خیلی کم است.  به طور کامل علامت گذاری شده و مستقیم است. توصیه می‌کنیم کفش‌های راحت بپوشید. و ازخوردن آب هم غافل نشوید تا هیدراته بمانید. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی و عینک آفتابی نیز برای جلوگیری از سوختن بسیار مهم است.

می توان گفت که زمان بدی برای بازدید از بالی وجود ندارد. درست است که بالی فصل بارانی دارد، اما هرگز در تمام طول روز باران نمی بارد. این بدان معناست که شما می توانید در هر زمانی از سال پیاده روی را انجام دهید. با این حال، در فصل بارانی، مسیر ممکن است به دلیل میزان گل و لای ایجاد شده لغزنده باشد.

• طلوع آفتاب:


تماشا کردن پرتو های آفتاب، در هوای خنک صبحگاهی می تواند بسیار نشاط آور باشد . و احتمالاً مسیر هم کمتر شلوغ باشد و به شما این امکان را می دهد که واقعاً در فضایی آرام ریلکس کنید. بهتر است که ژاکت سبکی بپوشید زیرا قبل از طلوع خورشید هوا می تواند کمی سرد باشد.

• بعدازظهر آرام:

با بالا رفتن خورشید بعد از ظهر، دره غرق در نور می شود و صحنه ای عالی خلق می کند. شالیزارهای سرسبز برنج ، درخششی زمردی خواهند داشت. این زمان می تواند زمان مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی باشد زیرا می توانند عکس های پانوراما خیره کننده بگیرند. به خاطر داشته باشید که آفتاب ظهر می تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین برای محافظت از خودتان، می توانید از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

• آرامش غروب:

در غروب آفتاب مسیر پیاده روی کامپوهان به پناهگاه رمانتیکی تبدیل می شود. آسمان منظره ای آتشین از رنگ ها خواهد داشت. و درخششی گرم بر چشم انداز اطراف می افکند. در حالی که مناظر واقعاً نفس گیر هستند، توجه داشته باشید که پشه ها ممکن است در این مدت فعال تر باشند. در نتیجه استفاده از دافع حشرات را از قبل در نظر بگیرید.

کافه Karsa :

کافه کارسا رستورانی است که درست در خارج از ورودی مسیر پیاده روی قرار دارد. در اینجا می توانید میز رزرو کنید و از منظره ی زیبا مزارع برنج لذت ببرید. منو ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و اندونزیایی است و گزینه های مناسبی از جمله وگان نیز دارد. کافه کارسا مکان مناسبی برای این است که یک اسموتی خنک پس از اتمام پیاده روی بنوشید.

اگر کافه کارسا خیلی شلوغ بود یا می خواستید که غذای دیگری میل کنید، می‌توانید این رستوران‌های عالی را نیز امتحان کنید:

• Locavore :

برای رفتن به این رستوران باید از قبل وقت رزرو کنید. Locavore یکی از بهترین رستوران ها برای صرف غذا است. تلفیق هوشمندانه آنها از غذاهای محلی و غربی باعث می شود که در قلب ها و ذهن ها به یاد سپرده شود. برای رسیدن به این رستوران لازم است کمی از مسیر، پیاده روی کنید.

• موکسا :

این رستوران گیاهی دارای باغ مخصوص به خود است که از گیاهان به نحو احسنت مراقبت می شود و ممکن است بهترین گزینه در اوبود برای وگان ها و گیاهخواران باشد. در اینجا تمرکز زیادی روی مواد خام وجود دارد و غذاها به طرز شگفت انگیزی خوشمزه هستند.

• نوریس :

اگر به گوشت علاقه دارید، اینجا در تهیه کردن بهترین دنده ها تخصص دارد. شما می توانید با قیمت مناسب و منوی خوب، غذاهای غربی و بالیایی را امتحان کنید.

• رستوران Swept Away:

این رستوران دوست داشتنی در کنار رودخانه است و در The Samaya Ubud قرار دارد.

خوشبختانه، اوبود گزینه های اقامتی متنوعی برای هر سلیقه ای دارد. در اینجا چند گزینه و استراحتگاه مجلل وجود دارد، همچنین در پناهگاه های مقرون به صرفه ای می توانید اقامت داشته باشید:

•  Four Seasons Sayan :

 این استراحتگاه مجلل استخر خصوصی، مناظر خیره کننده شالیزار برنج، و خدمات بی عیب و نقصی دارد که اقامت شما را واقعا فراموش نشدنی خواهد کرد.

• Viceroy Bali:

مظهر جذابیت هنری اوبود در Viceroy Bali قابل مشاهده است. این هتل معماری خیره کننده، خدمات شخصی و محیطی دارد که آرامش را به شما هدیه می دهد.

• هتل Ubud Village:

این هتل جذاب، اقامتی راحت با قیمت مناسب به شما ارائه می دهد. و به‌خوبی در فاصله چند قدمی مسیر کامپوهان قرار گرفته و آن را به انتخابی عالی برای مسافرانی که بودجه‌شان کم است تبدیل می‌کند.

Adiwana Monkey Forest:

شما می توانید از طعم مهمان نوازی بالیایی در Adiwana Monkey Forest لذت ببرید. این هتل اقامتگاه‌هایی به سبک سنتی با امکانات مدرن ارائه می‌کند و مکانی راحت و مقرون‌به‌صرفه برای کاوش در جاذبه‌های اوبود، فراهم می‌کند.

 در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از جاذبه های اطرافمی اندازیم که تجربه ای عالی در اوبود خواهد بود:

• تراس های برنج تگالالانگ:

شما می توانید شاهد زیبایی خیره کننده تراس های برنج تگالالانگ باشید. این مزارع آبشاری، که به دقت توسط کشاورز های ماهر مجسمه‌سازی شده‌اند، گواهی بر ارتباط عمیق بالی با طبیعت و سیستم آبیاری سوباک آن دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. شما می توانید در امتداد مسیرها در میان مناظر سرسبز قدم بزنید، عکس های پانورامای خیره کننده بگیرید و در آرامش این بهشت ​​روستایی غوطه ور شوید. (تقریباً ۴ کیلومتر از مسیر پیاده روی فاصله دارد)

• جنگل میمون های اوبود بالی :

شما می توانید در جنگل میمون های اوبود بالی با نخستی های بازیگوشی روبرو خواهید شد. این جنگل، زیستگاه طبیعی بیش از ۷۰۰ میمون دم دراز خاکستری است و فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده این موجودات کنجکاو در محیطی طبیعی می باشد. امکان اینکه در امتداد مسیرهای جنگلی پرسه بزنید وجود دارد. همچنین بهتر است که مراقب وسایل خود باشید. (فاصله: تقریباً ۲٫۵ کیلومتر از Campuhan Ridge Walk)

• Goa Gajah (غار فیل):

توصیه می شود که سفری به گذشته باستان شناسی بالی در گوا گاجه داشته باشید که به عنوان غار فیل نیز شناخته می شود. این سایت باستانی شگفت انگیز قرن نهمی سر فیل حکاکی شده ای به عنوان ورودی دارد و مجموعه ای از زیارتگاه ها و مجسمه های هندو را در خود جای داده. شما می توانید اتاق های پنهان غار را ببینید،  از کنده کاری های پیچیده شگفت زده شوید و در زمان به عقب برگردید تا نگاهی اجمالی به تاریخ باستانی بالی داشته باشید. (فاصله: تقریباً ۳٫۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی)

• کاخ اوبود (پوری سارن آگونگ):

اینجا قلب فرهنگی اوبود است. این شاهکار معماری که اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اوبود است معماری سنتی بالی را به نمایش می‌گذارد و به عنوان مکانی برای اجرای رقص های فریبنده شناخته می شود. امکان اینکه جزئیات پیچیده ساختمان های کاخ را ببینید و از میراث فرهنگی غنی اوبود شگفت زده شوید، وجود دارد. (فاصله: تقریباً ۱٫۵ کیلومتر از Campuhan Ridge Walk)

• بازار هنر های سنتی اوبود:

این بازار شلوغ، گنجینه ای از صنایع دستی، سوغات و آثار هنری بالی را به شما ارائه می دهد و از حکاکی‌های چوبی پیچیده و پارچه‌های باتیک گرفته تا منسوجات بافته شده و نقاشی‌های سنتی همه را می توانید در اینجا پیدا کنید. این بازار نگاهی اجمالی به روح هنری اوبود دارد. (فاصله: تقریباً ۱٫۷ کیلومتر از Campuhan Ridge Walk)

جاذبه های بالی
جاذبه های بالی

دیدنی های اوبود بالی
دیدنی های اوبود بالی

مسیر پیاده روی در اوبود بالی
مسیر پیاده روی در اوبود بالی

اوبود بالی
اوبود بالی

طبیعت سبز بالی
طبیعت سبز بالی

مکان های دیدنی بالی
مکان های دیدنی بالی

غذاخوری های اطراف مسیر پیاده روی
غذاخوری های اطراف مسیر پیاده روی

اوبود بالی
اوبود بالی

مسیر پیاده روی اوبود بالی
مسیر پیاده روی اوبود بالی

مسیر پیاده روی اوبود
مسیر پیاده روی اوبود

دیدنی های اوبود بالی
دیدنی های اوبود بالی

اوبود بالی
اوبود بالی

هتل های بالی اوبود
هتل های بالی اوبود

هتل های بالی
هتل های بالی

مسیر پیاده روی اوبود بالی
مسیر پیاده روی اوبود بالی

بالی اوبود
بالی اوبود

دیدنی های اوبود بالی
دیدنی های اوبود بالی


موقعیت مکانی :

برچسب ها
دیدنی های اوبود دیدنی های بالی مسیر پیاده روی کامپوهان مسیر پیاده روی کامپوهان اوبود مسیر پیاده روی کامپوهان اوبود بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن