دیدنی های بالی

معبد پورا اولون دانو براتان بالی معروف به معبد شناور شاهکاری بصری

Pura Ulun Danu Bratan

معبد پورا اولون دانو براتان |عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

معبد پورا اولون دانو براتان که به «معبد شناور» هم معروف است، یک شاهکار بصری در نظر گرفته می شود. انعکاس آن بر روی دریاچه، توهمی فریبنده در چشم بیننده ایجاد می کند و ساعت ها شما را به خود میخکوب می سازد. این معبد گواهی زنده بر سنت‌های معنوی بالی است که  مربوط به الهه آب می شود و مرکز آیین‌های کشاورزی جزیره محسوب می گردد. داستان معبد پورا اولون دانو براتان داستانی جذاب است که عمیقاً با تاریخ و سنت های معنوی بالی در هم آمیخته شده.

اعتقاد بر این است که ساخت معبد به دوره مگالیتک ، در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد، که البته این نگرش از آثار باستانی یافت شده در مجاورت معبد می آید. با این حال، معبدی که امروز می بینیم، نتیجه بازسازی در قرن هفدهم است و توسط پادشاه منگوی، I Gusti Agung Putu، انجام شده. این معبد زیبا در سواحل دریاچه براتان واقع شده و به دلیل آرامش و نقش حیاتی دریاچه در تامین آب برای زمین های کشاورزی اطراف، بسیار استراتژیک است. معبد به دیوی دانو، الهه آب، دریاچه ها و رودخانه ها تقدیم شده. همچنین بر اهمیت آب در فرهنگ بالیایی و سیستم آبیاری پیچیده جزیره که به «سوباک» معروف است تأکید می کند.

• تاریخچه معبد در کنار تاریخ بالی :

معماری پورا اولون دانو براتان ترکیبی جذاب از عناصر هندو و بودایی است که همزیستی بین این دو دین را در بالی به نمایش می گذارد. مجموعه معبد از چندین زیارتگاه و… تشکیل شده که هر کدام سبک و هدف منحصر به فردی دارند. نمادین ترین سازه معبد “pelinggih meru” با ۱۱ سقف است که به خدای هندو شیوا و همسرش پارواتی تقدیم گردیده. در طول قرن‌ها، این معبد شاهد تاریخ بالی بوده و از بلایای طبیعی و تحولات سیاسی جان سالم به در برده. این مکان به عنوان لنگر معنوی جامعه محلی عمل می کند. و مکانی است که نسل‌ها برای طلب برکت، دعا کردن و جشن گرفتن اعیاد مذهبی به کار گرفته می شده.

امروزه معبد پورا اولون دانو براتان به عنوان شاهدی بر میراث فرهنگی غنی بالی و سنت‌های معنوی آن در نظر گرفته می شود. این مکان همچنین مکانی برای عبادت، نقطه عطف فرهنگی و منبع الهام برای همه کسانی است که از اماکن مقدس آن بازدید می کنند.


• معماری و ساخت معبد پورا اولون دانو براتان به چه شکل است ؟

معبد پورا اولون دانو براتان صرفاً مکانی برای عبادت نیست. شاهکار معماری بالی است، ترکیبی هماهنگ از هنر و معنویت که شما را مبهوت می کند. مجموعه معبد مجموعه ای از زیارتگاه ها و… است که هر کدام جذابیت و نماد منحصر به فرد خودشان را دارند. نمادین ترین سازه، Pelinggih Meru است، معبدی چند طبقه با یازده سقف که بسیار زیباست. این سازه و معماری به شیوا خدای هندو و همسرش پارواتی تقدیم شده که نماد اتحاد الهی آنهاست. تعداد فرد سقف ها ویژگی ای رایج در معماری معابد بالی است که نشان دهنده ارتباط بین قلمرو زمینی و معنوی است.

• شکل متمایز و کنده کاری های پیچیده لینگا پورا :

یکی دیگر از سازه های قابل توجه، لینگا پورا، زیارتگاهی سه طبقه است که به لرد شیوا تقدیم شده. شکل متمایز و کنده کاری های پیچیده آن نشان دهنده احترام به این خدای قدرتمند است. Pura Puncak Mangu، هم زیارتگاهی ۱۱ طبقه است که مربوط به لرد ویشنو، حافظ کیهان می باشد. طراحی معبد با محیط طبیعی خود ادغام شده و حس هماهنگی بین انسان و خدا را نشان می دهد. آب‌های دریاچه براتان انعکاسی زیبا می سازد و باعث می شود فکر کنید که معبد روی آب شناور است، به خصوص در هنگام طلوع و غروب خورشید فضا زیبا تر خواهد شد.

• ارتباط عمیق بین مردم بالی و محیط طبیعی معبد :

استفاده از سنگ آتشفشانی سیاه برای ساخت معبد به عرفان آن افزوده است. همچنین تضاد زیبایی با فضای سبز و آسمان نیلگون دارد. حکاکی‌های پیچیده‌، چهره‌های اساطیری، نقوش حیوانات، گل ها همگی هنر نفیس صنعت‌گران بالی را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی معبد، گواهی بر ارتباط عمیق بین مردم بالی و محیط طبیعی آنهاست. معماری آن فقط زیبایی شناسی نیست. بازتابی از باورهای معنوی، سنت های فرهنگی و احترام آنهاست. بازدید از این معبد سفری به قلب هنر و معنویت بالی می باشد.

• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

راه های ارتباطی

اهمیتی که این بنا دارد :

معبد اولون دانو براتان فقط به خاطر معماری اش خاص نیست، بلکه بنایی معنوی از زندگی بالیایی دارد. این مکان مقدس برای مردم بالی اهمیت زیادی دارد و نشان دهنده رابطه هماهنگ بین انسانیت، طبیعت و الهیات می باشد.

• احترام به ذات الهی آب :

معبد نشانه ای از احترام به دیوی دانو، الهه محترم آب است. در بالی، آب به عنوان نیرویی حیات بخش در نظر گرفته می شود که برای کشاورزی و امرار معاش ضروری است. موقعیت معبد در سواحل دریاچه براتان، نشان دهنده ارتباط عمیق بین آب و رفاه است. اعتقاد بر این است که Dewi Danu زمین را با حاصلخیزی و فراوانی برکت می دهد و باعث برداشت های فراوان و جامعه ای پر رونق می شود.

• هارمونی معنوی:

معبد، عالمی کوچک از کیهان شناسی بالی است که هر بخش معرف خدایان و جنبه های مختلف جهان می باشد. زیارتگاه اصلی که به دیوی دانو اختصاص داده شده است، نقطه کانونی است، در حالی که سایر زیارتگاه ها به خدایانی مانند شیوا و ویشنو تخصص داده شده اند و فضایی روحانی ایجاد می کنند که نشان دهنده به هم پیوستگی همه چیز است.

• سنت های زندگی:

اولون دانو براتان فقط اثری تاریخی نیست. گواهی زنده بر هندوئیسم بالی است. مراسم و آیین‌های منظمی در معبد برگزار می‌شود و نگاهی اجمالی به اعمال معنوی پر جنب و جوش جزیره دارد. بازدیدکنندگان می توانند شاهد این مراسم باشند و درک عمیق تری از اهمیت معبد و نقشی که در زندگی مردم محلی ایفا می کند به دست آورند.

• سیستم سوباک:

معبد همچنین ارتباط نزدیکی با سیستم “سوباک”، شبکه آبیاری پیچیده بالی دارد. این سایت میراث جهانی یونسکو شگفتی ای از مهندسی باستانی و همکاری جامعه است که توزیع مساوی منابع آب را تضمین می کند. اولون دانو براتان به عنوان مرکزی معنوی برای سیستم ساباک عمل می کند و وابستگی متقابل طبیعت و نبوغ انسان را نشانگر می شود.

اولون دانو براتان بلایای طبیعی و تحولات سیاسی زیادی را در طول تاریخ پشت سر گذاشته، اما همچنان به عنوان چراغی از مقاومت و ایمان سرپا مانده است. اهمیت معبد در جامعه بالی نشان دهنده قدرت نمادین آن و ارتباط ریشه ای بین مردم و سنت های معنوی آنهاست.


مواردی که بهتر است قبل از سفر به این معبد بدانید :

• پوشیدن لباس مناسب :

به یاد داشته باشید، اینجا مکانی مقدس است. با پوشاندن شانه ها و زانوهایتان می توانید احترام این معبد را نگه دارید. در صورت نیازتان، معمولاً سارونگ در ورودی اجاره داده می شود.

• عکاسی: فقط به این نکته توجه کنید که از عکاسی با فلاش در داخل معبد خودداری کنید.

• کفش: ورود کفش به داخل مجموعه معبد ممنوع است. پس آنها را در قفسه های کفش مشخص شده بگذارید.

• کمک های مالی: مرسوم است بین بازدیدکنندگان که برای کمک به نگهداری معبد، کمک مالی کوچکی در معبد قرار دهند.

• آب و هوا: برای آب و هوای سردتر و باران های گاه به گاه مخصوصاً در بعدازظهر آماده باشید. بهتر است ژاکتی سبک یا بارانی به همراه داشته باشید.

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های اندونزی

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

معبد پورا اولون دانو براتان
معبد پورا اولون دانو براتان

معبد پورا اولون دانو براتان
معبد پورا اولون دانو براتان

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

جاذبه های بالی اندونزی
جاذبه های بالی اندونزی

معبد های بالی
معبد های بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

معابد بالی
معابد بالی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

برچسب ها
دیدنی های اندونزی دیدنی های بالی معابد بالی معبد پورا اولون دانو براتان معبد پورا اولون دانو براتان بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن