دیدنی های بالیدیدنی‌ها

منطقه ابود بالی | UBUD Bali

این منطقه شهر و استانی در جزیره بالی اندونزی و مرکز حکومت تحت‌الحمایه «جیانیار» است که در اوایل قرن گذشته از متلاشی شدن یک حکومت سلطنتی و ایجاد چند حکومت تحت‌الحمایه در نتیجه تسلط آلمان‌ها بوجود آمد. منطقه ابود بالی یکی از زیباترین مناطق بالی است و اکنون به دلیل وجود مراسم سنتی رقص و جاذبه‌های آن در سه پاره «فرهنگ»،‌ «یوگا» و «طبیعت» مورد توجه توریست‌های جهان قرار دارد. این مراسم در یک قصر اجرا می‌گردد که از حکومت‌های پیشین بجا مانده و در اختیار بقایای خانواده سلطنتی است.
منطقه ابود بالی (Ubud) شهری در جزیره بالی در اندونزی و در میان شالیزارها و دره‌های تند استان ابود است. یکی از هنرهای اصیل و مورد توجه آن «مرکز فرهنگی» است که باعث جلب توریسم شده است. ابود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. اخیراً شناسایی شهر از روستاهای اطراف و مزارع کوچک، شالیزار‌ها و جنگل‌های انبوه متراکم اطراف آن غیر ممکن شده است.
برای اولین بار مردم و فرهنگ‌های مختلفی از آسیا به بالی مهاجرت کردند و در قرن شانزدهم اروپایی‌ها به آن وارد شدند و یک دوره استیلای مستعمراتی بلند و سخت را زیر نظر حاکمان آلمانی تجربه کردند. «ابود» در قسمت جنوبی این جزیره واقع است. افسانه‌های قرن هشتم میلادی از یک راهب جاوه‌ای خبر می‌دهند که در محل برخورد دو رودخانه در محل کامپوان ابود به مراقبه و تمرکز ذهن می‌پرداخته و در کف دره در همان محل معبدی ساخته است که هنوز زیارتگاه آنها است. این شهر از نظر گیاهان دارویی معروف است. نام ابود از کلمه «اوباد» آمده است که در زبان بالی به معنی طبابت است.
در اواخر قرن ۱۹، ابود محل حکومت ارباب‌های فئودالی بود که از پادشاه جیانیار تبعیت می‌کردند و زمانی قدرتمندترین ایالت جنوبی بالی بوده است. این لردها اعضاء کاست کشتاتریاهای بالی و مهمترین حامیان هنر تازه سربرآورده و رو به رشد آن بودند.
توریسم در این منطقه بعد از رسیدن «والتر اسپایز» (Walter Spies) آغاز شد. او یک آلمانی متولد روسیه بود که نقاشی و موسیقی تدریس می‌کرد و رقص هم می‌دانست. اسپایز و نقاشان خارجی دیگر بتدریج از مشاهیر هنری جهان از جمله چارلی چاپلین در این سرزمین پذیرایی کردند و هنرمندانی از سرتاسر جهان را به بالی کشاندند و آموزش و تربیت هنری در بالی رونق گرفت و ابود به عنوان مرکز هنری بالی شد. در سالهای دهه ۱۹۶۰ و بعد از ورود نقاش آلمانی «آری اسمیت» (Arie Smit) و توسعه جنبش هنرمندان جوان شکوفایی قابل توجهی در هنر بالی بوجود آمد.
شهر ابود یک خیابان اصلی در جهت شرقی-غربی و دو جاده بلند دارد که از این خیابان سرچشمه گرفته و به سمت جنوب پیش می‌رود. در محل برخورد یکی این جاده‌ها با خیابان اصلی شهر قصر بزرگ و مشهوری قرار دارد که روزگاری اقامتگاه «آگونگ سوکاواتی» (Tjokorda Gede Agung Sukawati) آخرین امپراطور حاکم ابود بوده است و هنوز هم در اختیار خانواده سلطنتی او است. اجرای رقص‌ها و جشن‌های دیدنی در حیات این قصر انجام میگیرد. قصر یکی از اولین هتل‌های ابود بوده است که درهای آن در سال های دهه ۱۹۳۰ به روی مردم باز شده است. تعدادی از معابد هندو نیز در شهر وجود دارند. یکی از آنها متعلق به خانواده سلطنتی است، دیگری «معبد مرگ» است و شماری دیگر از این معابد در نقاط دیگر آن دیده می‌شود.
«جوک‌ راکا کرتیاسا» (تصویر) یکی از اعضاء ‌خانواده سلطنتی ابود است. او خون پادشاهان «ماجاپاهیت» را در رگ‌هایش دارد که در قرن گذشته سلسله آنها در نتیجه تسلط استعمار آلمان و در هم شکستن این کشور و تبدیل آن به قلمروهای تحت‌الحمایه سقوط کرد. او سال‌ها است عنوان رئیس انجمن فرهنگ سنتی و مذهب ابود را دارد و عضو پارلمان محلی ابود است. او و همسر استرالیایی‌اش (جرو اسری) به همراه بچه‌ها و نوه‌هاشان قبل از اقامت دائم در بالی بمدت ۱۲ سال در استرالیا زندگی می‌کردند. او در این سال‌ها به مطالعه هنر پرداخت و بعنوان داوطلب در یکی از موزه‌های استرالیا به کار پرداخت. او مشغول ساخت پلی بین فرهنگ بالی و استرالیا بود. این همکاری هماهنگی خوبی با هدف حفظ فرهنگ سنتی بالی در او بود و همین تمایل او است که نقش او را در نهادی بنام «تراست میراث بالی» پررنگ می‌کند که در سال ۲۰۰۳ توسط دولت پا گرفت. به نظر او در ده‌های اخیر برای رسیدن به اهداف میراث تاریخی آنها یک جنبش عمومی مردمی شکل گرفته است تا با تکیه بر آن فرهنگ بالی زنده بماند و تنفس کند. به نظر او محافظت از میراث سنتی جامعه مستلزم آگاهی است و آگاهی از دانش و تجربه سرچشمه می‌گیرد. سفرهای او به آمریکا و انگلیس او را به این نتیحه رساند که قوانین محافظت از فرهنگ لازم است قوی باشد و مستقیماً از طریق عمل مردم مورد حمایت قرار گیرد.
در سال‌های دهه ۱۹۷۰ جوک راکا و همسرش جرو در میان معدود افرادی بودند که به میهمانان خارجی در میهمانخانه کوچک‌شان خیرمقدم می‌گفتند. جوک راکا اکنون تمایلی به بازگشت به سیستم سلطنتی ندارد. به نظر او «هر گونه بازگشت به گذشه مگر یاد گرفتن از تاریخ کشور یک فانتری خطرناک است. سیستمی که اکنون داریم مختص روزگار ما است. این سیستم برای مردم مناسب است». در عوض او معتقد است که میراث دودمان قدیم بالی از طریق باورهای اجتماعی و فرهنگی اعضاء خانواده سطلنتی دوام می‌آورند و او در زمینه فرهنگی و اجتماعی آن را تکمیل می‌کند. او می‌گوید: «من ریشه در آن روش قدیمی زندگی دارم. تولد در قصر به معنی دنباله‌روی از ساختار اجتماعی است. یکی از آنها محافظت، ‌نگهداری و ابداع فرهنگ فیزیکی و غیرفیزیکی (یا مادی و روحی) در جامعه ما است. حفظ این الزام‌ها موجب جلب احترام و اعتماد افراد جامعه می‌شود. کسب احترام فردی نیست. احترام از عمل شما ریشه می‌گیرد»

اقتصاد

اقتصاد این منطقه به شدت وابسته به ترویسم است و تکیه مرکزی آن بر «فرهنگ»،‌ «یوگا» و «طبیعت» است. بر خلاف منطقه توریستی اصلی بالی جنوبی، منطقه ابود دارای جنگل‌ها، ‌رودخانه‌ها و دمای خنک‌تر و ترافیک کمتر است و در قرن ۲۱ بویژه مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است. در داخل و اطراف ابود هتل‌های بوتیک‌مانند کوچکی وجود دارد که دارای چشمه‌های آب معدنی در نزدیک کوه هستند.

فرهنگ

شهر و منطقه دارای تعدادی موزه هنری مثل موزه رنسانس بلانکو، موزه پوری لوکیسان، موزه نکا آرت و… است. یکی از رقص‌های محلی سنتی آنها «تک‌توک» است که همراه صدای موسیقی تک‌توک و بهمراه ترکیبی از حرکات بدنی و صداهای دیگر می‌باشد. داستان این رقص از کتاب مهابهاراتا گرفته شده است. جنگ بین خیر و شر بخشی از فلسفه حیات است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. رقص مزبور یک پیام اخلاقی مهم می‌دهد که وقتی یک زن با ارزش‌هایی مثل صبر، ‌عاطفه، ‌ازخودگذشتگی و خلوص و صفای مقدس مورد احترام قرار نمیگیرد، در این صورت فجایع و بیچارگی بر آن سلطنت یا دولت چیره خواهد شد. این داستان همچنین پیام میدهد که حقیقت، اخلاص و عواطف واقعی همواره مورد حمایت خداوند قرار دارد. رقص تک‌توک بطور منظم و هر هفته چهار بار در مرکز فرهنگی بالی برگزار می‌شود.

طبیعت

جنگل میمون ابود یک ذخیره‌گاه طبیعی مقدس است و معبد مرگ را در خود دارد و در حدود ۳۴۰ میمون خرچنگ‌خور ماکاک در آن ساکن است.

کاخ سلطنتی عبود

کاخ سلطنتی ابود یکی از جاهای دیدنی ابود است و بناهای آن از سال‌های نیمه قرن ۱۹ تا کنون به خوبی باقی مانده و معماری ویژه بالی و نیز مجموعه باغ‌های زیبا و جذاب آن دیدنی و جزو بهترین‌ آثار در میان دوستداران هنر بالی و جایی است که اجرای رقص سنتی اهالی ابود در غروب خورشید در آن تماشایی است.
لینک سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)
عکس های منطقه ابود بالی :

منطقه عبود بالی
منطقه عبود بالی
منطقه عبود بالی
منطقه عبود بالی
منطقه ابود بالی
منطقه ابود بالی
منطقه ابود بالی
منطقه ابود بالی
منطقه ابود بالی
منطقه ابود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
جاذبه های گردشگری بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
هتل های منطقه عبود بالی
برچسب ها
اُبود بالی تور بالی جاذبه های توریستی بالی جاذبه های گردشگری بالی دیدنی های بالی عبود بالی منطقه ابود بالی منطقه عبود بالی هتل های ابود بالی هتل های بالی هتل های عبود بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن