دیدنی های چین

موزه لویانگ منبعی از آثار چشمگیر این پایتخت باستانی هزار ساله در چین

Luoyang Museum

• موزه لویانگ |عکس+موقعیت مکانی+آثار تاریخی 

موزه لویانگ موزه ای جامع در مقیاس بزرگ است که در آن می توانید بیش از ۱۱۰۰۰ مجموعه مشاهده کنید. و در نتیجه این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات زیادی در مورد تاریخ و دستاوردهای چشمگیر این پایتخت باستانی هزار ساله کسب کنید.

  • نوع: موزه
  • بهترین فصول: در تمام طول سال
  • زمان توصیه شده برای بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت کاری: ۰۹:۰۰ – ۱۶:۳۰ (سه شنبه – پنجشنبه، یکشنبه)؛ ۰۹:۰۰ – ۲۰:۳۰ (جمعه و شنبه)؛ روز دوشنبه بسته است
  • مکان: Nietai خیابان , شهر لویانگ، منطقه لولونگ

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• آثاری که در این موزه وجود دارد :

موزه لویانگ در سال ۱۹۵۸ با مساحت ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربع تاسیس گشت. این موزه یکی از اولین  موزه های درجه یک ملی در چین است و همچنین تنها موزه جامع تاریخی در لویانگ می باشد. بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ قطعه از آثار فرهنگی در اینجا جمع آوری شده که بیش از ۱۱٫۰۰۰ قطعه از آنها به نمایش گذاشته شده اند.

ساختمان اصلی موزه لویانگ دو طبقه است و شبیه به “دینگ 鼎”، ظرف پخت باستانی و نمادی از سلسله در فرهنگ چینی می باشد. و نشان دهنده نقش مهمی است که لویانگ به عنوان پایتخت ۱۳ سلسله در تاریخ چین ایفا کرده.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

سالن نمایشگاه موزه شامل نمایشگاهی اصلی از تمدن Heluo و ۶ سالن خاص دیگر هست که تاریخ و فرهنگ لویانگ را از همه جنبه ها نشان می دهد. در این سالن ها ۱۵٫۰۰۰ یادگار ارزشمند مانند یشم، برنز، سفال، مجسمه های سنگی، خوشنویسی و نقاشی وجود دارد.

• پنج گنج مهمی که در این موزه وجود دارد :

پنج گنج در موزه لویانگ وجود دارد که نمی توانید از دیدن آنها غافل شوید. عبارتند از: Bronze Tripod Jue ، سنگ Bixie، اسب سفالی لعابدار مشکی سه رنگ، جام یشم سفید و معبد Jinsi Nanmu.


≡ طبقه اول – تمدن Heluo :

اینجا، نمایشگاه بزرگی است که نشان دهنده “تمدن Heluo” می باشد و از زمان تاسیس موزه لویانگ برگزار می شود. مساحت نمایشگاه بیش از ۵۰۰۰ متر مربع است. این مجموعه ابزارهای سنگی، یشم، سفال، برنز، آهن، چینی،استخوان، اجناسی که از دندان هست و بسیاری از دسته های دیگر را پوشش می دهد.

≡ به طور کلی، می توان نمایشگاه را به پنج بخش تقسیم کرد :

دوره ماقبل تاریخ، دوره شیا شانگ ژو (۲۰۷۰ قبل از میلاد – ۲۵۶ قبل از میلاد)، سلسله های هان و وی (۲۰۲ قبل از میلاد – ۵۳۵ پس از میلاد)، سلسله های سوئی و تانگ (۵۸۱ – ۹۰۷ پس از میلاد)، پنج سلسله و سلسله سانگ شمالی (۹۰۷ – ۱۱۲۷ پس از میلاد).

این نمایشگاه بر اساس آثار فرهنگی کشف شده در لویانگ، رویدادهای مهم تاریخی، آثار تاریخی مهم، اختراعات علمی و فناوری در هر دوره تاریخی، باعث شده که لویانگ جامه ای یکپارچه به تن کند. و تاریخ باشکوه لویانگ را به‌عنوان پایتخت باستانی سیزده سلسله به‌طور کامل نشان می‌دهد. این نمایشگاه جایگاه ویژه تاریخی “تمدن Heluo ” به عنوان نماد تمدن چین را نشانگر می شود.

≡ آثار نماینده :

• فسیل Palaeoloxodon (فیل راست‌عاج)

فسیلی با قدمت ۳۰٫۰۰۰ تا ۵۰٫۰۰۰ سال پیش و با ارتفاع حدود ۲٫۷ متر و ۵٫۷ متر طول در ورودی تمدن Heluo قرار دارد. این فسیل کامل‌ترین فسیل فیل راست عاج در غرب استان هنان می باشد و ثابت می‌کند که لوبانگ زمانی مکانی بوده که فیل‌ها در آن زاد و ولد می‌کردند.

• Zishenfuji Bronze Tripod 

سه‌پایه برنزی زیشن‌فوجی از سلسله شانگ (۱۶۰۰ قبل از میلاد – ۱۰۴۶ قبل از میلاد) به طرز عالی ای مزین شده. پایه صافی به شکل پرنده وجود دارد که می تواند جلوه ای خاص داشته باشد. این فسیل یکی از ظروف معمولی در اواخر سلسله شانگ است که سطح فوق العاده ریخته گری برنز در آن زمان را به ما نشان می دهد.


≡ گنجینه باستانی لویانگ – طبقه دوم :

سیزده سلسله به طور متوالی پایتخت خود را لویانگ در نظر گرفته بودند. و این شهر برای بیش از ۱۵۰۰ سال پایتخت بوده. در نتیجه  آثار فرهنگی متعددی در زمین لویانگ و زیرزمین آن به جا مانده است.

این آثار هنری گرانبها مظهر خلاقیت و زیبایی فرهنگ کهن شرقی هستند. و خاطرات تاریخی غنی و رنگارنگی را در خود جای داده اند و شکوه پایتخت هزار ساله امپراتوری را منعکس می کنند. بنابراین، تعدادی گنجینه از هزاران اثر فرهنگی در لویانگ وجود دارد که تاریخ و فرهنگ عمیق پایتخت باستانی لویانگ را نشان می دهد. 

≡ آثار نماینده :

• Tri-colored Black Glazed Pottery Horse (اسب سفالی مشکی لعابدار سه رنگ) :

به جا مانده از سلسله تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷ پس از میلاد). این اسب ۷۳ سانتی متر قد و ۸۴ سانتی متر طول دارد. تمام بدن آن سیاه است، فقط صورت اسب، دم یال و چهار سم سفید و زین آن سبز، زرد و سفید است. که در سفال های لعاب سه رنگ تانگ، این رنگ ها کمیاب است. اسب کمی سرش را پایین انداخته به صوررتی که انگار دارد هیس می کشد. بدنش قوی و با شکوه است. رنگ، بافت و حالت همگی، قدرت و زیبایی را نشان می دهند.

• White Jade Cup (جام یشم سفید)

باقی مانده از پادشاهی Wei (220-265 پس از میلاد). ارتفاع جام یشم سفید ۱۱٫۷ سانتی متر، قطر آن ۵٫۲ سانتی متر و قطر کف آن ۴ سانتی متر است. این اثر از یشم گرانبهای Hetian ساخته شده است. کل جام ظریف و براق است و پس از ۱۸۰۰ سال دست نخورده باقی مانده است. اگرچه هیچ تزئینی وجود ندارد، اما به مردم هنر طبیعی را نشان می دهد، و با اعتقاد در دوره کائو وی که طرفدار سادگی بود، بسیار سازگار است.


≡ سفال لعابدار سه رنگ از سلسله تانگ – طبقه سوم :

سفال های سه رنگ لعاب دار سلسله تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷ پس از میلاد) گنجینه ای از فناوری پخت سرامیک چینی باستان را نمایانگر می شود. این سه رنگ   در واقع سه رنگ اصلی می باشد: زرد، سبز و سفید. رنگ‌های دیگر عبارتند از قهوه‌ای، آبی، مشکی و…. است. سفال‌های سه‌رنگ Luoyang Tang با کائولین به‌عنوان ماده اولیه، شکلی زیبا و رنگ لعابی فوق‌العاده‌ای دارند.

مجموعه‌های اینجا عمدتاً به عنوان اشیای تدفینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مجموعه‌ای کامل شامل مجسمه هایی از کارمندان کشور، مجسمه‌های پادشاهان بهشتی، مجسمه‌های بانو، مجسمه‌های خدمتکاران، مجسمه‌های مردم Hu ، مجسمه‌های حیوانات، ظروف روزانه و… است. این مجسمه ها نمایانگر زندگی اجتماعی رنگارنگ و پررونق هستند.

≡ آثار نماینده :

• اسب لعاب آبی سه رنگ با لکه های سفید

ارتفاع اسب لعاب آبی ۳۲٫۵ سانتی متر است. لعاب آبی در سفال های لعاب سه رنگ بسیار کم دیده می شود. و از کبالت است و این ماده در جاده ابریشم باستانی وارد می شد. این لعاب ها نه تنها نشان دهنده مهارت صنعتگری است، بلکه شکوفایی سلسله تانگ را هم نشان می دهد.

• شتر سفالی لعابدار سه رنگ 

مجسمه با ارتفاع ۸۸ سانتی متر و طول ۷۶ سانتی متر می باشد. این شتر قوی و بلند، شاهکاری از شترهای سه رنگ سلسله تانگ است. شتر با سر بالا و کیسه ای ابریشمی در حرکت است. خوب است بدانید که شتر وسیله حمل و نقل اصلی در مسیر جاده ابریشم باستانی بوده.


≡ سنگ تراشیده شده – طبقه اول:

لویانگ تعداد زیادی مجسمه و کتیبه سنگی در سلسله های گذشته داشته که از سلسله هان (۲۰۲ قبل از میلاد – ۲۲۰ پس از میلاد) تا سلسله چینگ (۱۶۳۶ – ۱۹۱۲ پس از میلاد) را شامل می شود. این آثار ویژگی‌های متمایزی را نشان می‌دهند و جایگاه مهمی در تاریخ هنر سنگ‌تراشی چینی باستان دارد.

بیشتر مجسمه ها با سنگ آبی، مرمر سفید و ماسه سنگ حکاکی شده اند که ویژگی های اصلی شخصیت ها و حیوانات را نشان می دهد. برخی از مجسمه ها از نظر ظاهری اغراق آمیز، شکلی غنی و ظریف دارند. اقلام سبک های مختلف، روحیه ای شاداب و جذابیتی  باور نکردنی دارند. این نمایشگاه به دو بخش مجسمه های سنگی و سنگ نگاره های لوحی تقسیم می شود.

≡ آثار نماینده :

• سنگ بیکسی 

به جا مانده از سلسله هان شرقی (۲۵ – ۲۲۰ پس از میلاد). Bixie به معنای دفع کننده شیطان است. و نوعی حیوان اساطیری چینی است که شر را از خود دور می کند. سنگ بیکسی ۱٫۹ متر ارتفاع، ۲٫۹ متر طول و حدود ۸ تن وزن دارد که توسط سنگی آبی کامل تراشیده شده. شکوه و زیبایی آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده و در نوع خود نفیس ترین هست. موضوع دیگری که این سنگ را بسیار خاص می کند این است که بال هایی دارد و این بال ها قبلاً در سایر حیوانات سنگی یافت نشده بود.


≡ مجسمه سفالی سلسله های هان و تانگ (Pottery Figurine of Han and Tang Dynasties) – طبقه دوم :

مجسمه های سفالی در زمان های قدیم به عنوان اشیاء تدفین مورد استفاده قرار می گرفتند تا مردگان مانند گذشته در دنیای زیرین از آنها استفاده کنند و زندگی کنند. در طول دوره بهار و پاییز چین باستان و دوره کشورهای متخاصم (۷۷۰ قبل از میلاد – ۲۲۱ قبل از میلاد)، سنت ظالمانه قربانی کردن توسط مردم و قانون ممنوع شد. با این حال، مفهوم «مرگ مانند زندگی کردن است» ریشه عمیقی دارد. مردم تمام تلاش خود را می کنند تا به دنبال جایگزین هایی باشند، و این جایگزین ها مجسمه های مقبره ها هستند.

سادگی مجسمه های هان :

بیش از ۴۰۰ قطعه مجسمه سفالی از سلسله های هان (۲۰۲ قبل از میلاد – ۲۲۰ پس از میلاد) و تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷ پس از میلاد) نشان دهنده سادگی مجسمه های هان می باشد. سختی مجسمه های جین، ظرافت مجسمه های سلسله وی شمالی، و درخشندگی مجسمه های تانگ نه تنها پیشرفت هنر مجسمه سازی باستانی چینی را ترسیم می کنند، بلکه مواد گرانبها را نشان می دهند.

≡ آثار نماینده :

• سفال نقاشی شده رقص اسب و مربی آن 

باقی مانده از سلسله تانگ. وحدت قدرت و زیبایی را می توانید در این اثر مشاهده کنید. تقابل بین اسب و مربی آن در روند آموزش به وضوح نشان داده شده است.

• سفال های نقاشی شده از اسب ها با نوازندگان بر روی آنها

به جا مانده از سلسله تانگ. با ارتفاع ۲۹ تا ۳۳ سانتی متر، مجموعه ای از ۱۰ مجسمه سفالی است که هر کدام در وضعیت متفاوتی قرار دارند. اسب‌ها همگی آرام به نظر می‌رسند، انگار دارند خود را در موسیقی غرق می‌کنند. صحنه موسیقی نوازندگانی که سوار بر اسب در سلسله تانگ می نوازند، دوباره در اینجا دیده می شود.

• بطری سفالی نقاشی شده با سه آکروبات روی دست 

به جا مانده از سلسله هان شرقی . این صحنه سه نفر را نشان می دهد که در حال اجرا روی دست هستند و واقعاً مهارت های عالی آکروباتیک در آن زمان را دوباره نمایانگر می شوند.


≡ یادگار فرهنگی کاخ چین باستان – طبقه دوم :

آثار فرهنگی موجود در این سالن در ابتدا در شهر ممنوعه در پکن جمع آوری شده بود. و بیشتر آنها باج هایی از سراسر کشور در سلسله چینگ بودند. این آثار در سال ۱۹۷۳ به دستور نخست وزیر Zhou Enlai به موزه لویانگ منتقل شدند.

این مجموعه عمدتاً شامل مصنوعات بودایی مانند مجسمه‌ها و طاقچه‌های بودا، ظروف آیینی، ظروف نذری و ظروف عبادت بودا می شوند. همچنین بسیاری از پرده های تزئینی کاخ، مبلمان، خطاطی و نقاشی، ظروف چینی و غیره وجود دارد که همه آنها با مواد گرانبها (طلا، نقره، یشم، لعاب رنگی…) ساخته شده اند و ارزش هنری بالایی دارند.

≡ آثار نماینده :

معبد Jinsi Nanmu

از سلسله چینگ (میلادی ۱۶۳۶ – ۱۹۱۲) | Jinsi Nanmu نوعی چوب بسیار گرانبها در چین و منحصر به خانواده سلطنتی در سلسله چینگ بوده. این معبد هشت ضلعی سه طبقه به رنگ قهوه ای تیره هست.  و همه آن از جنسی نانمو گرانبها حکاکی شده است. و حدود ۶ متر ارتفاع و حدود ۴ تن وزن دارد.

۳۰۴ طاقچه در اطراف معبد هست که هر یک به بودی ستوا طلاکاری شده اختصاص داده شده اند. در کل معبد از انواع تکنیک های کنده کاری استفاده شده. با استفاده از فن آوری سنتی چینی mortise and tenon (اتصالات فاق و زبانه درب ها و قفل ها)، هیچ میخی در اینجا استفاده نمی شود. این گنجینه واقعی هنر بودایی و کنده کاری روی چوب است.


≡ خوشنویسی و نقاشی – طبقه دوم :

هنر نقاشی و خوشنویسی چینی سابقه طولانی دارد. ارزش زیبایی شناختی منحصر به فردی در خوشنویسی و نقاشی چینی هست و جلوه ای هنری از احساسات اخلاقی خوشنویسان و نقاشان را نشان می دهد که از دیرباز پرورش یافته است.

مجموعه نقاشی‌ها و خوشنویسی‌های موزه لویانگ عمدتاً از سلسله سونگ (۹۶۰-۱۲۷۹ پس از میلاد)، سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴ پس از میلاد)، سلسله چینگ (۱۶۳۶-۱۹۱۲ پس از میلاد) و چین مدرن می باشد. از جمله آثار سو شی در سلسله سونگ، ژانگ هونگ در سلسله مینگ، وانگ دوئو، ژائو ژیقیان، ژا شیبیائو، کانگ یووی، هه شائوجی و … در سلسله چینگ، و چی بایشی، یو یورن، گوئو موروئو در دوران مدرن. سبک هنری متمایز و روح انسان گرایانه آنها تأثیر عمیقی بر توسعه هنر نقاشی چینی دارد.

موزه Luoyang در جاده Nietai، منطقه Luolong، شهر Luoyang واقع شده است.

  • ۶ کیلومتر دورتر از مرکز شهر Luoyang، حدود ۱۵ دقیقه رانندگی.
  • ۷ کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن Luoyang Longmen، حدود ۲۰ دقیقه رانندگی.
  • ۱۵٫۵ کیلومتر دورتر از فرودگاه Luoyang Beijiao، حدود ۳۵ دقیقه رانندگی.
  • ۱۰ کیلومتر دورتر از غارهای Longmen، حدود ۳۰ دقیقه رانندگی.
  • ۵۵ کیلومتر دورتر از معبد شائولین، حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی.

دیدنی های چین
دیدنی های چین

آثار موجود در چین
آثار موجود در چین

سنگ بیکسی در چین
سنگ بیکسی در چین

اسب لعاب کاری شده آبی در لویانگ چین
اسب لعاب کاری شده آبی در لویانگ چین

مجسمه اسب در حال رقص
مجسمه اسب در حال رقص

معبد نامنو در لویانگ چین
معبد نامنو در لویانگ چین

مجسمه های موجود در موزه لویانگ چین
مجسمه های موجود در موزه لویانگ چین

فسیل فیل عاج دار در لویانگ چین
فسیل فیل عاج دار در لویانگ چین

مجسمه های موجود در چین
مجسمه های موجود در چین

مجسمه های سنگی
مجسمه های سنگی

دیدنی های چین
دیدنی های چین

نقاشی های موجود در موزه لویانگ
نقاشی های موجود در موزه لویانگ

آثار موجود در چین
آثار موجود در چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Luoyang Museum جاذبه های لویانگ دیدنی های چین موزه لویانگ موزه لویانگ چین موزه لویانگ در چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن