دیدنی های چین

موزه یادبود قتل عام نانجینگ در چین برای بزرگداشت یاد قربانیان جنگ جهانی دوم

Nanjing Massacre Memorial Hall

• موزه یادبود قتل عام نانجینگ |عکس+موقعیت مکانی+تاریخ

موزه یادبود قتل عام نانجینگ، مکانی برای به خاطر سپردن یاد بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ قربانی است. که توسط نیروهای ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند. این موزه دردناک ترین خاطره مردم چین و همچنین پایتخت باستانی نانجینگ را به ثبت رسانده است. شما می توانید از موزه ای تأثیرگذار دیدن کنید که برای آموزش مردم ساخته شده تا درد جنگ را فراموش نکنند و صلح ابدی برای بشریت را همواره بخواهند.

  • نوع جاذبه: مکان های تاریخی، موزه های تاریخی
  • بهترین فصول برای بازدید: در تمام طول سال
  • مقدار زمان توصیه شده برای بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت کاری: ۰۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ (دوشنبه تعطیل است)
  • آدرس : NO. 418 Shuiximen Road, Nanjing, China

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

موزه یادبود قتل عام نانجینگ، که به طور کامل به عنوان موزه یادبود قربانیان قتل عام نانجینگ توسط مهاجمان ژاپنی نامگذاری شده است، در خیابان جیانگدونگمن واقع شده. اینجا مکانی بود که سربازان ژاپنی، هزاران جسد را در آن دفن کردند و به همین علت به گور  ۱۰٫۰۰۰ جسد معروف است.

• آثار متعدد موجود در موزه نمایانگر چه چیزی می شود :

موزه کاملاً مدرن است و ظاهری تاریک دارد. این بنا از سنگ مرمر خاکستری-سفید و گرانیت سیاه-سفید ساخته شده. بازدیدکنندگان در حین قدم زدن از حیاط باز به سمت ساختمان اصلی ابهت این مکان را حس خواهند کرد. سالن یادبود قتل عام نانجینگ با ترکیبی از نمایش آثار تاریخی، مجسمه‌سازی، معماری، عکاسی، اسناد، به وضوح نشان دهنده خشونت نیروهای متجاوز ژاپنی بر مردم بی‌گناه چین می شود.

بشر همیشه می تواند از تاریخ درس بگیرد. موزه ای مانند موزه یادبود قتل عام نانجینگ مکانی عالی برای مردم است تا به تاریخ نگاه کنند. این موزه با تشویق کل بشریت، به دنبال ساخت دنیایی پر از صلح  است.

• اهمیتی که این موزه در مقیاس جهانی دارد :

در مقایسه با سایر موزه‌های چین، از زمان تأسیس آن در ۱۵ آگوست ۱۹۸۵، این موزه بیش از شصت میلیون بازدیدکننده از ایالات متحده، ژاپن، بریتانیا، آلمان و سایر کشورهای جهان داشته است. و از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان در رتبه دوم قرار دارد. رتبه اول برای موزه شهر ممنوعه است. در ۹ اکتبر ۲۰۱۵، یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) موزه یادبود قتل عام نانجینگ را به همراه ۱۰ اسناد دیگر که درباره کشتار نانجینگ بودند به عنوان یادبود ثبت جهانی کرد.

جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

قتل عام نانجینگ، در طول دسامبر ۱۹۳۷ تا ژانویه ۱۹۳۸ پس از اشغال شهر نانجینگ، پایتخت جمهوری چین توسط ارتش ژاپن، رخ داد. در اوت ۱۹۳۷، ارتش ژاپن به شانگهای حمله کرد. ارتش چین به شدت جنگید، اما در اواسط نوامبر شانگهای را از دست داد.

در ۱ دسامبر، ستاد فرماندهی ستاد کل در توکیو به ارتش ژاپن دستور حمله به نانجینگ را داد. ارتش چین با متحد شدن غیرنظامیان در شهر، مقاومت های زیادی را علیه ارتش ژاپن انجام داد و تلفات زیادی به نیروهای ژاپنی وارد کرد. اما کمبود نیرو و سلاح های کم کیفیت باعث شد که نانجینگ را از دست بدهند.

• اشغال نانجینگ :

در ۱۳ دسامبر ۱۹۳۷، نیروهای متجاوز ژاپنی نانجینگ را اشغال کردند. طی شش هفته بعد، سربازان ژاپنی جنایات زیادی انجام دادند، از جمله تجاوز، آتش زدن، غارت، اعدام های دسته جمعی و شکنجه. به طور کلی بر اساس سوابق و شاهدان عینی باعث مرگ حدود ۳۰۰٫۰۰۰ غیرنظامی چینی بی گناه و سربازان چینی غیرمسلح شدند. این موارد در گزارش های دادگاه جنایات جنگی نانجینگ و در حکم هیسائو تانی گنجانده شده بوده.

• جنایت های عمیقی که در طی این مدت رخ داد :

بر اساس حکم دادگاه جنایات جنگی نانجینگ در سال ۱۹۴۷، ارتش ژاپن مرتکب ۲۸ مورد نسل کشی شد، همچنین ۸۵۸ مورد کشتار پراکنده را رقم زد. وحشیانه ترین جنایت این بود که سربازان ژاپنی با استفاده از زندانیان چینی ، مسابقات کشتار و تمرین سرنیزه انجام می دادند.

رای دادگاه نظامی بین المللی همچنین گزارش داد که بیش از ۲۰٫۰۰۰ مورد تجاوز جنسی در ماه اول اشغال رخ داده است. سربازان ژاپنی حتی کودکان، افراد مسن و راهبه ها را هم سلاخی کردند.

• سرانجام این قتل عام به کجا رسید :

در طول قتل عام، اجساد در خیابان ها رها شدند و حتی هفته ها در رودخانه شناور بودند. علاوه بر قربانیان، بسیاری از ساختمان‌ها نیز سوختند. پس از تسلیم ژاپن در سال ۱۹۴۵، چندین عامل اصلی کشتار نانجینگ محاکمه شدند. همچنین سازمان ملل متحد موافقت کرد که خانواده های امپراتوری ژاپن را محاکمه نکند.

سالن یادبود نانجینگ مساحتی در حدود ۱۲۰٫۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهد و از چهار منطقه کاربردی مختلف، نمایشگاه فضای باز، میدان جیانگدونگمن، موزه و پارک صلح تشکیل شده.

• موزه در فضای باز :

شما می توانید در این بخش گروهی از مجسمه های هنری، مجسمه هایی با اندازه کامل، حکاکی ها، بناهای تاریخی، لوح ها، دیوار قربانیان، درختان شکسته و دیوارهای سال ۱۹۳۷ و …را ببینید. درختچه ها و چمن های سرسبزی در میان مجسمه ها کاشته شدند. تا قبرستانی به سبک چینی با مضامین زندگی و مرگ، غم و اندوه و خشم را نشان دهند. همچنین میدان بزرگی هم هست که در آن فعالیت هایی مانند عزاداری برای قربانیان صورت می گیرد.

• میدان سایت جیانگدونگمن :

این میدان در محل اصلی ای که ارتش ژاپن غیرنظامیان چینی را در آن به قتل رسانده و دفن کرده بود، ساخته شد. سالن یادبود قتل عام نانجینگ ابتدا در سایت جیانگدونگمن ساخته شد و سالنی مانند یک تابوت می باشد تا پناهی برای قربانیان دفن شده باشد.

اسکلت هایی در این محل یافت شده بودند. در آوریل ۱۹۹۸، حفاری دوباره ای انجام شد که باعث پیدا شدن ۲۰۸ جسد شد. پس از شناسایی توسط کارشناسان پزشکی قانونی، باستان شناسی و تاریخ، ثابت شد که اسکلت قربانیان قتل عام نانجینگ می باشد.

• موزه :

این موزه نیمی در زیر زمین و نیمی روی زمین است و به مانند مقبره ای ساخته شده و بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ مورد از آثار، اسناد، عکس‌های قدیمی و سایر اشیاء مربوط به کشتار نانجینگ را نمایانگر می شود. که بسیاری از این موارد را گروه دوستی بین ژاپن و چین اهدا کرده است. یک کتابخانه نیز در داخل موزه وجود دارد. خوانندگان محلی می توانند کتاب ها را به صورت رایگان از کتابخانه امانت بگیرند.

• پارک صلح :

اینجا پارکی با موضوع صلح برای مردم و جوامع از سراسر جهان است تا با هم ارتباط برقرار کنند و برای صلح جهانی دعا کنند. دیوار پیروزی، مجسمه صلح (ساخته شده توسط سنگ مرمر سفید)، باغی از چمن بنفش، مزرعه دوستان ژاپنی و ….همه در این مکان قرار دارند.

سالن یادبود کشتار نانجینگ مجموعه ای از بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ مورد از چین و خارج از کشور دارد. بسیاری از آنها عکس های قدیمی صحنه های قتل عام هستند که توسط روزنامه نگاران داخلی و بین المللی گرفته شده اند، مانند عکس های عاملان اصلی شاهزاده آساکا، ژنرال ایوان ماتسوی، ژنرال هیسائو تانی و…. اوراق قضاوت و شهادت و اوراق دادگاه جنایات جنگی نانجینگ در سال ۱۹۴۶ نیز در این موزه به نمایش گذاشته شد

• متعلقات و آثاری که از شاهدان در این موزه نگهداری می شود :

این نمایشگاه همچنین دوربین ۱۴ میلی متری و ۴ فیلم از جان مگی (۱۸۸۴-۱۹۵۳) را به نمایش می گذارد که به همراه ۲۰ فرد دیگر به بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ غیرنظامی چینی کمک کرد تا از کشتار ارتش ژاپن جان سالم به در ببرند. او همچنین فیلم‌ها و عکس‌های زیادی برای ثبت جنایات ارتش ژاپن در جریان کشتار نانجینگ گرفت. در سال ۱۹۴۶، جان مگی در دادگاه نظامی بین المللی شرکت کرد و بر کشتار نانجینگ شهادت داد. همچنین خاطرات، نامه‌ها، عصا، تلسکوپ‌ها و برخی متعلقات دیگر بسیاری از شاهدان مشهور غربی مانند جان رابه، کارل گونتر، رابرت او ویلسون، نیز در موزه نگهداری می‌شوند.

• متعلقات سربازان ژاپنی :

بخش بزرگی از مجموعه موزه مربوط به سربازان ژاپنی است، مانند دفتر خاطرات جانبازان ژاپنی، مدال، مسلسل، نارنجک ضدتانک، لباس نظامی، کلاه ایمنی، قوطی های بنزین که برای سوزاندن اجساد قربانیان استفاده می شد و….

سالن یادبود کشتار نانجینگ در خیابان Jiangdongmen در منطقه Jianye (建邺区) در غرب مرکز شهر نانجینگ واقع شده . حدود ۱۳ کیلومتر از ایستگاه راه آهن نانجینگ، ۱۴ کیلومتر از ایستگاه راه آهن نانجینگ جنوبی، ۴۵ کیلومتر تا فرودگاه نانجینگ لوکو فاصله دارد.

موزه های نانجینگ
موزه های نانجینگ

موزه در نانجینگ
موزه در نانجینگ

دیوار قربانیان
دیوار قربانیان

دیدنی های نانجینگ چین
دیدنی های نانجینگ چین

موزه قتل عام نانجینگ
موزه قتل عام نانجینگ

موزه یادبود قتل عام نانجینگ
موزه یادبود قتل عام نانجینگ

آثار به جا مانده از قتل عام نانجینگ
آثار به جا مانده از قتل عام نانجینگ

آثار دیدنی نانجینگ
آثار دیدنی نانجینگ

دیدنی های چین
دیدنی های چین

دیدنی های نانجینگ چین
دیدنی های نانجینگ چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Nanjing Massacre Memorial Hall جاذبه های نانجینگ دیدنی های چین قتل عام نانجینگ موزه یادبود قتل عام نانجینگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن