دیدنی های ژاپن

میجی جینگو توکیو در نزدیکی خیابان های هاراجوکو | دیدنی های ژاپن

Meiji Jingu Shrine

• میجی جینگو |عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

میجی جینگو توکیو، تنها چند دقیقه با خیابان‌های هاراجوکو فاصله دارد. این معبد معروف شینتو در منطقه ای جنگلی پنهان شده است و فضایی آرامش بخش را در قلب کلان شهر ژاپن ایجاد می کند. میجی جینگو یکی از محبوب ترین معابد توکیو است که سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند. مراسم روزانه، معماری باورنکردنی و محوطه دیدنی این معبد، آن را به مقصدی خاطره‌انگیز برای گردشگران و کارورزان شینتو تبدیل کرده.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

• تاریخ مختصری از معبد که شاید برایتان جالب باشد!

این معبد در سال ۱۹۲۰ برای بزرگداشت اولین امپراتور و ملکه دوران مدرن ژاپن، امپراتور میجی و ملکه شوکن ساخته شد. در سال ۱۸۶۷، امپراتور میجی به تخت نشست و عملاً پایان دوره فئودالی ژاپن و آغاز دوره میجی بود. امپراتور میجی در طول حکومت خود، ژاپن را به سمت سبک زندگی مدرن و غربی هدایت کرد. و با ایجاد ارتباط با سایر کشورها، روابط بین المللی را اصلاح کرد. این معبد در بمباران سال ۱۹۴۵ به طرز غم انگیزی ویران شد، اما به لطف کمک های مردمی به سرعت در سال ۱۹۵۸ بازسازی شد.


 جاذبه های دیگری از ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

میجی جینگو و جنگل های اطراف آن به عنوان نشانه ای از ایمان شینتو  عمل می کنند. و فضای هماهنگی را بین بازدیدکنندگان، کارورزان، طبیعت و گذشته ایجاد می‌کنند. با توجه به موقعیت مکانی آن در توکیو، این معبد به راحتی در دسترس همگان است.

• نمونه های گیاهی و درختان موجود در معبد :

میجی جینگو هر روز از طلوع تا غروب آفتاب باز است. معبد دارای یک ورودی جنوبی و دو ورودی شمالی است که نماد همگی آنها، دروازه های سر به فلک کشیده torii می باشد. در بین بازدیدکنندگان مرسوم است، که از زیر دروازه‌ها در حالی که تعظیم می کنند،عبور کنند. این دروازه ها نشانه جدایی از دنیای سکولار و روحانی است. مسیر منتهی به مجموعه اصلی معبد با جنگلی سرسبز متشکل از بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ درخت می شود. و گونه های مختلف گیاهی سرتاسر آن را پوشانده که بسیاری از آنها از سراسر ژاپن به این منطقه اهدا شده اند.

 شما می توانید هنگام قدم زدن به سمت ورودی اصلی معبد ، ذهن خود را پاک کنید. هنگامی که بازدیدکنندگان از آستانه در عبور کردند و به محوطه اصلی رفتند، می توانند نگرانی های روزمره خود را پشت سر بگذارند و خود را در  معماری و روش های ساخت به سبک شینتو غرق کنند.

Ootorii با ۱۲ متر ارتفاع و ۱۷٫۱ متر عرض، بزرگترین توری چوبی به سبک میوژین (myojin) در ژاپن است. دروازه اصلی در سال ۱۹۶۶ توسط صاعقه ویران شد، اما در سال ۱۹۷۵ با استفاده از سرو ژاپنی که بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت داشت به عنوان مصالح ساختمانی بازسازی شد. بزرگی دروازه بسیار خیره کننده است و گویای تقدس معبد می باشد. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، Ootorii دومین دروازه توری است که در طول سفر خود به محوطه اصلی معبد از آن عبور می کنند.

سالن اصلی معبد میجی جینگو :

تالار اصلی یا هوندن (Honden) چشمگیرترین و مقدس ترین ساختمان میجی جینگو است. در واقع، جایی است که خدایان kami در آن قرار داده شده اند. پس از عبور، بازدیدکنندگان از زیر Minami Shinmon، که دروازه ورود به مجموعه اصلی و یکی از معدود سازه های اصلی معبد است،رد می شوند و با یک ساختمان چوبی عظیم روبرو خواهند شد.

تالار اصلی به سبک معماری  nagare zukuri ساخته شده است و یکی از ویژگی های بارز آن سقف نامتقارن می باشد که در جلو نسبت به پشت بلندتر است تا پله های جلویی را پوشش دهد. هوندن از درختان سرو ژاپنی ساخته شده و دارای سقف های مسی است و با محیط طبیعی هماهنگ است. تالار اصلی محل برگزاری آیین‌ها و نیایش‌های شینتو می باشد و شامل تالار دعای شینتو، تالار معبد داخلی و تالار معبد بیرونی است. 

باغ داخلی :

یکی از آرام ترین مناطق معبد، باغ داخلی است که در انتهای جنوبی محوطه قرار دارد. این باغ جایی است که که گفته می شود توسط امپراطور میجی برای همسرش سفارش داده شده بود. اینجا صحنه ای خیره کننده دارد که در تمام فصول با فضای سبز، حوض ها و حتی یک چایخانه سنتی می درخشد.

 یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای بازدید از باغ داخلی :

در ماه ژوئن است، زمانی که زنبق های بنفش فراوان در این منطقه شکوفا شده است.

خانه گنج که در شمالی ترین انتهای محوطه معبد قرار دارد، آثار تاریخی و وسایل شخصی امپراتور میجی و ملکه شوکن را در خود جای داده است.

آیین های سنتی ای که خوب است بشناسید !

برای تجربه ای لذت بخش، بازدیدکنندگان می توانند با شرکت در نمایش های سنتی در رابطه با مسائل زیادی بیاموزند. مانند، تقدیم کردن هدایا و انجام نیایش در سالن اصلی، نوشتن آرزوها بر روی طلسم ها، و خرید طلسم ثروت به همراه طلسم هایی در مورد مذهب شینتو. هنگامی که بازدیدکنندگان وارد مجموعه اصلی معبد می شوند، می توانند برای شستن دست هایشان از Temizusha دیدن کنند.

جشنواره ها و رویدادها میجی جینگو :

 جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی در طول سال انجام می شود. مراسم روز سال نو یا Saitan-sai در این معبد انجام می شود و در چند روز اول سال، بر اساس آمار، بیش از سه میلیون نفر از مردم از اینجا دیدن می کنند. دیگر جشنواره های قابل توجه جشنواره بزرگ بهار یا Sukeishatai-sai در ۲ و ۳ می است. جشنواره روز ملی بنیادگزاری یا  Kigen-sai در ۱۱ فوریه؛ و جشنواره بزرگ پاییز در ۳ نوامبر، که تولد امپراتور میجی اینجا انجام می شود.

شما می توانید در طول این نمایش ها از موسیقی سنتی، رقص و اجرای تئاتر زنده لذت ببرید. جدای از فستیوال‌های بزرگ، میجی جینگو مراسم های روزانه را نیز انجام می‌دهد، مانند Nikku-sai، که مراسمی برای پیشکش غذا به kami است که از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ برگزار می‌شود. این زیارتگاه همچنین مکانی محبوب برای برگزاری عروسی های سنتی شینتو است و اگر بازدیدکنندگان خوش شانس باشند، ممکن است بتوانند آن را ببینند.

• آثاری که در موزه به نمایش گذاشته شده است:

موزه Meiji Jingu که اخیراً در اکتبر ۲۰۱۹ ساخته شده است، طراحی اش را معمار مشهور Kuma Kengo انجام داده است. این موزه حاوی اقلامی است که امپراطور و ملکه از آنها استفاده می کردند. مانند وسایل لازم برای نوشتن، میز تحریر و حتی یک کالسکه مجلل که امپراتور سوار آن می‌شد. برای ورود به موزه باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

موقعیت مکانی :

موقعیت مکانی معبد در توکیو باعث شده که به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی به آن دسترسی داشته باشید. و چند دقیقه پیاده روی از چند ایستگاه دارد

نزدیکترین دسترسی: این زیارتگاه ۱ دقیقه پیاده تا ایستگاه هاراجوکو در خط JR Yamanote فاصله دارد.
سایر ایستگاه های نزدیک:

  • ایستگاه سانگوباشی در خط اوداکیو: ۳ دقیقه پیاده روی
  • ایستگاه یویوگی در خط JR Yamanote، JR Chūō Line، Sōbu Line و Toei Oedo Line: پنج دقیقه پیاده روی
  • ایستگاه کیتا ساندو درTokyo Metro Fukutoshin: پنج دقیقه پیاده روی

موقعیت مکانی :

برچسب ها
Meiji Jingu Shrine دیدنی های ژاپن معابد ژاپن معبد میجی جینگو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن