جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

ناو جنگی آورورا سنت پترزبورگ | CRUISER AURORA

این ناو ، یکی از نشانه های برجسته بر اهمیت نیروی دریایی در دوران روسیه نوین است از آنجایی که پتر کبیر خود دریانورد بود و شهر سنت پترزبورگ به واسطه باج و خراج سنگ که از کشتی های عبوری گرفته می شد به شکل کنونی اش ایجاد گردید و اهمیتی که نیروی دریایی قدرتمند تزاری در پیروزی بر سوئدی ها بازی کرد و در اواخر دوره تزاری این بار ناو جنگی آورورا که جزو رزم ناو های روسی است که در سال ۱۹۰۵ در جنگ با ژاپن از آن استفاده گردید همگی بر اهمیت دریانوردی در این شهر حکایت دارد. چندین اتفاق نادر سبب شد که دیدار از این ناو بسیار حایز اهمیت قرار گیرد. اتفاق اول اهمیت آن در پیروزی لنین و پرولتاریای انقلابی بر حکومت ستمگر تزاری است و اهمیت دوم عکس های جالبی از یوری گاگارین نخستین فضانوردی که پا در کره ماه گذاشت که این کار وی انقلابی بزرگ در صنعت فضا بود در ناو جنگی آورورا است یوری گاگارین خدمت سربازی خود را در ناو جنگی آورورا گذرانده بود.
متاسفانه در اوایل سال ۱۳۹۴ این ناو از کناره رودخانه نوا به منطقه ای نا معلوم انتقال یافت که طبق استعلامی که گرفتیم متوجه شدیم جهت بازسازی و انجام بعضی تعمیرات و بازسازی اینکار انجام شد به همین جهت در تور روسیه سال ۱۳۹۴ امکان بازدید از این ناو زیبا برای مسافرین محترم مقدور نشد. بازدید از ناو جنگی آورورا به علت محدودیت زمانی و اولویت نبودن بازدید آن به علت اهمیت بیشتر آثار دیگر از نمای بیرونی آن است و اگر مجدد این ناو در امسال یعنی سال ۱۳۹۵ به محل قبلی خود بازگردانده شود در بازدید های تور روسیه ما قرار خواهد گرفت.
یکی از جاذبه ­های گردشگری شهر سنت پترزبورگ، ناو جنگی آورورا است که طی سال های ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده و در سال ۱۹۰۵ در جنگ روسیه با ژاپن شرکت کرد.
این کشتی دارای ۸/۱۲۶ متر طول، ۸/۱۶ متر عرض و وزن ۷۶۰۰ تن می­ باشد. شهرت این ناو به آن خاطر است که در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۱۹۱۷ با فرمان کمیته­ ی فوق العاده­ ی انقلابی روسیه شلیک کرد و این شلیک نشانه­ ای برای آغاز حمله­ ی نظامی نیروهای انقلابی روس به قصر زمستانی ارمیتاژ در شهر تاریخی سنت پترزبورگ پاییتخت تزارهای روسیه و سلسله رومانوف بود.
پس از جنگ جهانی دوم ناو جنگی آورورابه موزه تبدیل شده است. در بازدید از ناو جنگی آورورا حتماً از عکس­های یادگاری داخل آن دیدن نمائید. وجود عکس یوری گاگارین (اولین فضانورد) در این موزه به این دلیل است که وی دو سال خدمت سربازی خود را در این جا گذرانده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)
سایت رسمی: www.aurora.org.ru
عکس های بیشتری از ناو جنگی آورورا سنت پترزبورگ :

رزم ناو آورورا سنت پترزبورگ
رزم ناو آورورا سنت پترزبورگ

ناو جنگی آورورا
ناو جنگی آورورا

رزم ناو آورورا سنت پترزبورگ
رزم ناو آورورا سنت پترزبورگ

ناو جنگی آورورا
ناو جنگی آورورا

موقعیت مکانی ناو جنگی آورورا در نقشه توریستی سنت پترزبورگ :

برچسب ها
بهترین هتل های روسیه تور 7 شب روسیه تور 8 روزه روسیه تور روسیه تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تعطیلات عید فطر تور روسیه تعطیلات نیمه خرداد تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه شب های روشن تور روسیه شب های سفید جاذبه های توریستی روسیه جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ جاذبه های سفر به روسیه جاذبه های سفر به سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری روسیه جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ دیدنی های باکو دیدنی های روسیه دیدنی های سنت پترزبورگ دیدنیهای روسیه رزم ناو آورورا رزم ناو ارورا رزم ناو اورورا قیمت تور روسیه گشت های تور روسیه مجری مستقیم تور روسیه موزه های سنت پترزبورگ ناو جنگی آرورا ناو جنگی آورورا ناو جنگی ارورا سنت پترزبورگ ناو جنگی اورورا ناو های جنگی روسیه ناو های روسی نرخ تور روسیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن