دیدنی های بالی

نوسا پنیدا در جنوب شرقی بالی در منطقه کلنگ کونگ (Klungkung) اندونزی

Nusa Penida

نوسا پنیدا | عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

نوسا پنیدا یا جزیره پنیدا جزیره کوچکی است که در جنوب شرقی بالی در منطقه کلنگ کونگ (Klungkung) اندونزی واقع شده است. این منطقه می تواند قطعا مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت بالی باشد. نوسا پنیدا در حالی که در استان بالی قرار دارد، جزیره ای جدا از بالی است. نوسا پنیدا بزرگترین جزیره از سه جزیره نوسا است. دو جزیره ی دیگر Nusa Lembongan و Nusa Ceningan هستند. این جزایر هنوز آنطور که باید و شاید توسعه نیافته اند. نوسا پنیدا به دلیل مناظر طبیعی اش مانند سواحل بی‌نظیر، آب‌های آبی شفاف و مناظر صخره ای، مقصدی محبوب برای تعطیلات استوایی در نظر گرفته می شود.

معمولاً با قایق تندرو از بالی به  نوسا پنیدا می توان رفت. که حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. پس از رسیدن به مکان مدنظرتان با اسکوتر یا ماشین هم می توانید حرکت داشته باشید، زیرا زمین جزیره به طور کلی بسیار تپه ای است و نمی توان به راحتی پیاده روی کرد.

• برخی از جاذبه های مهم بالی که در نوسا پنیدا خواهید دید :

برخی از نمادین ترین جاذبه های مرتبط با بالی و اندونزی در واقع در نوسا پنیدا واقع شده اند. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، جاذبه های طبیعی ای مانند صخره های ساحل Kelingking، خلیج Broken Beach، استخرهای صخره ای طبیعی Tembeling و جنگل. نوسا پنیدا یکی از بهترین مکان های اندونزی برای غواصی در نظر گرفته می شود. نقاط غواصی اطراف پنیدا از بهترین نقاط غواصی در بالی محسوب می شوند و برخی حتی در لیست بهترین مکان های غواصی جهان قرار دارند. شرایط برای غواصی در اینجا در تمام طول سال عالی است و این امکان وجود دارد که حیات دریایی خیره کننده ای مانند Manta Rays و ماهی مولا مولا را ببینید. بسیاری از بازدیدکنندگان نوسا پنیدا معمولا سفری یک روزه از بالی را انتخاب می کنند. برای کسانی که می خواهند کمی بیشتر بمانند، برنامه های ۳ روزه هم می تواند مناسب باشد.

• چه گزینه های اقامتی ای در نوسا پنیدا وجود دارد؟

گزینه هایی برای محل اقامت در Nusa Penida وجود دارد. برای دسترسی آسان به معروف ترین جاذبه ها مانند Angel’s Billabong، محل اقامت در ساحل غربی جزیره می تواند مناسب باشد. برای داشتن احساسی روستایی تر و بکر تر، اقامت در جنوب شرقی پنیدا در نزدیکی ساحل Atuh نیز انتخابی عالی است. از این دو منطقه می‌توانید به بسیاری از بهترین رستوران‌ها و کافه ها با غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه دسترسی داشته باشید، که البته تمرکز آنها بیشتر بر روی غذاهای دریایی است.

Nusa Penida در مقایسه با بالی کمتر توسعه یافته است، بنابراین در حالی که مکان های باورنکردنی برای اقامت وجود دارد، انتظار گزینه های زیادی برای غذا و اقامت نداشته باشید. طبیعت نسبتاً بکر جزیره همان چیزی است که بازدید از بالی را سرگرم کننده تر می کند. در ادامه به صورت جزئی تر به برخی از جاذبه ها و سوالات در رابطه با نوسا پنیدا می پردازیم:


۱) نوسا پنیدا کجاست ؟

نوسا پنیدا جزیره ای در اندونزی است. که تقریباً در ۲۰-۲۵ کیلومتری ساحل جنوب شرقی بالی قرار دارد، جزیره کوچکی که در مجاورت Nusa Ceningan و Nusa Lembongan قرار گرفته. این جزایر که مجموعاً به آنها “جزایر نوسا” گفته می شود، بخشی از ناحیه نوسا پنیدا در منطقه کلنگ کونگ را تشکیل می دهند. در حالی که نوسا پنیدا رسماً بخشی از استان بالی است، مهم است که بدانیم پنیدا جزیره مجزای خود را دارد، که از بالی متمایز است و توسط تنگه بادونگ جدا شده . حدود ۲۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا با قایق تندرو یا کشتی از بالی به Nusa Penida بروید.


۲) آیا بازدید از نوسا پنیدا ارزشمند خواهد بود؟

بله، نوسا پنیدا قطعا ارزش زمانی که شما به آن اختصاص می دهید را دارد. این جزیره به خاطر دیدنی‌های جذابش، سواحل بکر، آب‌های کریستالی و فعالیت‌هایی مانند شنا، غواصی و…مشهور است. برخلاف بالی، Nusa Penida بهشی ​​استوایی، کمتر توسعه یافته و آرام تر است.

یکی از نقاط برجسته جزیره پنیدا، شگفتی های طبیعی آن است، مانند Angel’s Billabong، ساحل Kelingking و خلیج Crystal، که مناظر باورنکردنی و فرصت های عالی عکاسی را به وجود می آورند. جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای تعطیلات در اینجا وجود دارد که باعث می شود به یکی از محبوب‌ترین جزایر نزدیک بالی تبدیل شود. نوسا پنیدا یکی از بهترین مکان‌های اندونزی برای غواصی به دلیل دمای گرم، وضعیت مطلوب آب و حیات دریایی فراوان است. برخی از بهترین نقاط برای غواصی در Nusa Penida عبارتند از Crystal Bay، Manta Point، PED و Mangrove.

Nusa Penida به طور کلی بسیار کمتر از بالی شلوغ و توسعه یافته است و به بازدیدکنندگان این اجازه را می دهد که در محیطی آرام، آرامش به دست آورند. در این ماجراجویی با چیزهای زیادی برای کاوش رو به رو خواهید شد. طبیعت دست نخورده، مناظر ناهموار و صخره ای یکی از جاذبه های اصلی بالی محسوب می شود.


۳) چگونه می توان از بالی به نوسا پنیدا دسترسی داشت؟

راه اصلی برای رفتن به نوسا پنیدا از بالی سفر با قایق تندرو (۲۰-۴۵ دقیقه) یا کشتی (۳۰-۶۰ دقیقه) است. بنادر معروف بالی که به مقصد Nusa Penida حرکت می کنند عبارتند از Sanur، Serangan، Kusamba و Padangbai.

فاکتورهای اصلی که هنگام انتخاب میان قایق تندرو یا کشتی به نوسا پنیدا  از بالی باید در نظر بگیرید، مدت زمان و قیمت سفر است. قایق تندرو همانطور که از نامش پیداست، کمی سریع‌تر و گران‌تر است. کشتی عمومی به Nusa Penida کندتر از قایق تندرو است و تا یک ساعت طول می‌کشد، اما قیمت بسیار ارزان‌تری دارد. برای کسانی که به طیف وسیعی از جزایر بالی مانند Nusa Penida ، Gili Trawangan و Lombok سفر می‌کنند، بلیط سفر به جزیره راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه ها خواهد بود.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

راه های ارتباطی

• ۳ مورد از جاذبه ها و کار هایی که حتما باید در نوسا پنیدا انجام دهید:

۱) منظره ساحل Kelingking را تماشا کنید.

ساحل Kelingking در روستای Bunga Mekar در ساحل جنوب غربی جزیره Nusa Penida قرار دارد. ساحل Kelingking با فضای بکر، چشم انداز اقیانوس که از بالای صخره ای به شکل «تی رکس» دیده می شود و مناظر طبیعی خیره‌کننده، محبوب‌ترین جاذبه های پنیدا است و ساحل Kelingking مقصدی ویژه برای کسانی است که عاشق مناظر طبیعی و عکاسی هستند. تصویر صخره‌های سبز در تضاد با آب‌های آبی روشن منظره ای معروف از کلینکینگ است.

به خاطر داشته باشید که رسیدن به خود ساحل مستلزم پیاده روی است. وقتی به خود ساحل رسیدید، وقت آن است که روی شن‌ها استراحت کنید، غارها را کاوش کنید یا حتی شنا کنید. از ژانویه ۲۰۲۳، شنا در این ساحل به دلیل آب‌های مواج و خطرناک ممنوع شده است.  رفتن به ساحل Kelingking بسیار ساده است. ساده ترین راه برای رسیدن به آن سفر با ماشین یا اسکوتر است، ترجیحاً با راننده به این مکان بروید که دلیل آن شرایط نامناسب جاده است.

۲) طاق طبیعی ساحل Broken را از دست ندهید !

ساحل بروکن، که برای مردم محلی به عنوان Pasih Uug شناخته می شود، یکی از عجایب زمین شناسی است که در ساحل غربی Nusa Penida واقع شده . ساحل بروکن با تشکیل صخره‌ای دایره‌ای و منحصربه‌فرد خلیجی فیروزه‌ای رنگ دارد. علت نام گذاری این ساحل این است که قوسی طبیعی، صخره‌ها را «شکسته» و دروازه‌ای به اقیانوس هند ایجاد کرده. این طاق در طی صدها سال ایجاد شده و در نهایت کانالی از آب ایجاد گردیده است. 

در اینجا در Broken Beach، بازدیدکنندگان می توانند مناظر باورنکردنی ای از بالای صخره‌ها ببینند، در حالی که امواج در زیر صخره‌ها در حال طغیان کردنند. فقط به خاطر داشته باشید که اینجا مقصدی بسیار محبوب است، بنابراین در طول روز شلوغ می شود.

ساحل بروکن در قسمت غربی Nusa Penida است، به این معنی که رسیدن به آنجا از سایر نقاط جزیره زمان می برد. رانندگی برای دسترسی به ساحل با ماشین به دلیل شرایط جاده و ترافیک دشوار است، بنابراین برخی از بازدیدکنندگان ترجیح می دهند با اسکوتر سفر کنند. به خاطر داشته باشید که در اینجا نمی توانید شنا کنید. همچنین بروکن بیچ تنها ۵ دقیقه با جاذبه های Nusa Penida، Angels Billabong فاصله دارد.

۳) در استخر طبیعی Angel’s Billabong شنا کنید :

Angel’s Billabong استخری طبیعی و جذاب در نزدیکی ساحل بروکن، در نوسا پنیدا است. این صخره خیره کننده که در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی یکی از بنادر اصلی پنیدا، Toya Pakeh قرار دارد، منظره ای زیبا از صخره های باشکوه، خطوط ساحلی دست نخورده و مناظر دریا را فراهم می کند. در هنگام جزر و مد، آب های Angel’s Billabong استخر سبز زمردی منحصر به فردی ایجاد می کند که امکان حمام کردن و شنا را فراهم می آورد. البته توجه داشته باشید که استخر به اقیانوس می رسد و به این معنی است که در هنگام جزر و مد، امواج قوی ای به منطقه می‌آیند و آن را برای شنا بسیار نامساعد می‌کند.

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های بالی

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

فعالیت های تفریحی در نوسا پنیدا
فعالیت های تفریحی در نوسا پنیدا

بالی اندونزی
بالی اندونزی

جاذبه های طبیعی
جاذبه های طبیعی

حیات دریایی نوسا پنیدا
حیات دریایی نوسا پنیدا

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

نوسا پنیدا بالی
نوسا پنیدا بالی

جزایر بالی
جزایر بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

طبیعت بالی
طبیعت بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

جاذبه های اندونزی
جاذبه های اندونزی

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

نوسا پنیدا
نوسا پنیدا

نوسا پنیدا بالی
نوسا پنیدا بالی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

بالی
بالی

بالی
بالی

برچسب ها
Nusa Penida دیدنی های اندونزی دیدنی های بالی نوسا پنیدا بالی نوسا پنیدا بالی اندونزی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن