جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

کرملین مسکو | KREMLIN Moscow

این مکان هسته تاریخی شهر مسکو به حساب می آید. یادگاری از شهر تاریخی مسکو و ارگ سلطنتی مسکو که محل زندگی تزارهای روسیه بوده است. شهر مسکو از سه لایه شهری تشکیل شده است که در مرکز لایه اول کرملین واقع شده است کرملین از یک طرف به رودخانه مسکو و از طرف دیگر به میدان سرخ مسکو و از طرف دیگر به باغ الکساندر و خیابان ماخووایا و میدان و ساختمان مانژ منتهی می شود. از ۲۰ برج تشکیل شده است و آثار ارزشمندی در درون خود از ادوار تاریخی این کشور در خود جای داده است. همیشه نماد مرکز قدرت در کشور روسیه بوده و به همین خاطر کاخ کرملین در اذهان یاد آور مرکز قدرت روسیه بوده است. اسم اصلی کرملین آن طوری که خود روس ها آن را می نامند کرمل است. کرمل در شهرهای روسیه حکم آکروپل در شهرهای یونان قدیم و ارگ در شهرهای خودمان را دارد، یعنی به صورت قلعه ای در مرکز شهر ساخته شده است که مقر حکومت بوده است. کرمل منحصر به مسکو نیست، بعضی دیگر از شهرهای روسیه دارای کرمل هستند ولی کرمل مسکو به علت وسعت، عظمت، شاهکارهای معماری و همچنین به این علت که مدت ها مرکز حکومت تزارها بوده و بعد از انقلاب نیز مقر فرمانروایی پیشوایان شوروی شد، شهرت جهانی یافت. عده زیادی تصور می نمایند کرملین یک قصر بزرگ و مجلل است، در صورتیکه کرملین یک قصر نیست بلکه برای خود شهری است با حدود ۲۸ هکتار وسعت که در آن چندین قصر بزرگ و کلیسای مجلل و ۲۰ برج به ارتفاعات مختلف ساخته شده و دیواری با ضخامت ۵/۳ تا ۵/۶ متر، ارتفاع از ۱۰ تا ۲۱ متر و طول ۲۲۳۵ متر پیرامون آن را احاطه کرده است. برجهای کرملین از جمله مکان های مشهور این بنا به شمار می روند. اولین برج کرملین تاینیتسکایا (برج اسرارآمیز) در سال ۱۴۸۵ ساخته شد. برج اصلی یعنی اسپاسکایا (برج محافظ) در سال ۱۴۹۱ توسط پیترو آنتونیو سولاری معمار ایتالیایی ساخته شده و نام خود را از شمایل محافظ مقدس گرفته است. بر روی این برج که بیش از ۶۷ متر ارتفاع دارد، ساعت معروف کرملین نصب شده که هر ۱۵ دقیقه یکبار زنگ می زند، همچنین هر ساعت با صدای دیگری اعلام وقت می کند. این صداها را مجموعه ای از ناقوس های کوچک و بزرگ به وجود می آورد که وزن کوچکترین آنها ۳۲۰ و بزرگ ترین آنها ۲۱۶۰ کیلوگرم است. ساعت ۱۲/۶ متر قطر و شماره های آن ۷۲ سانتی متر، عقربه ها ۲۸/۳ و ۲۷/۲ متر طول دارد. وزن کلی ساعت ۲۵ تن است. آخرین و بلندترین برج بیش از ۸۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۴۹۵ ساخته شد. از جمله برجهای داخل محوطه کرملین که برای نصب ناقوس ها ساخته شده اند میتوان به بنایی اشاره کرد که توسط مارکو بونو معمار ایتالیایی طی سالهای ۱۵۰۵ تا ۱۵۰۸ ساخته شده و سپس طی سالهای ۱۵۳۲ تا ۱۵۴۳ توسط بوریس گادونف معمار روس مرتفع تر گردید و بر بالای این برج ناقوس ۶۵ تنی نصب شده است.در بین بناهای مهم تاریخی کرملین، بیش از همه کلیسا وجود دارد که در حال حاضر سیمای گذشته خود را حفظ کرده اند.
در دوران تزارها هر یک از این کلیساها اختصاص به اجرای مراسم معینی داشت. در یکی تزار بچه های خود را غسل تعمید می داد، در دیگری مراسم ازدواج صورت می گرفت، یکی دیگر مخصوص انجام تشریفات تاج گذاری بود و در کلیسای دیگر نیز مراسم تشییع جنازه و تدفین تزارها و اعضای خاندان سلطنتی به عمل می آمد، کلیساهای دیگر اختصاص به انجام مراسم و فرایض مذهبی داشت. از بین این کلیساها که تعداد آنها به یازده بنا می رسد کلیسای واسیلی بلاژنوآ یا واسیلی مقدس، زیباترین و از لحاظ هنری پر ارزش ترین است. کلیسای مزبور به دست یک مهندس ایتالیایی طی سی سال ساخته شده است. می گویند ایوان سوم که دستور ساخت آن را داده بود پس از خاتمه کار هر دو چشم او را کور کرد تا در جای دیگری نظیر آن را نسازد. در سال ۱۷۱۲ پترکبیر پایتخت را از مسکو به سنت پترزبورگ انتقال داد. طی دو قرن بعد مسکو و کرملین اهمیت قبلی خود را از دست دادند. تا اینکه در سال ۱۹۱۸ و بعد از آن که حکومت کمونیستی قدرت را به دست گرفت بار دیگر پایتخت به مسکو منتقل شد. بین سالهای ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۷ بنا به دستور استالین ستاره هایی با ۳ تا ۷۵/۳ متر طول و ۱ تا ۵/۱ تن وزن بر بالای پنج سمت کرملین نصب شد و شبها در داخل آنها لامپ هایی به قدرت ۵۰۰۰ وات روشن می شود که زیبایی خاصی به وجود می آورند.
سایت رسمی کرملین: www.kreml.ru/en

موزه اسلحه کاخ کرملینState Armoury

این محل قدیمی ترین موزه کشور روسیه می باشد و تاریخ تأسیس آن به قرن چهاردهم میلادی می رسد. در سال ۱۴۸۵ زمانی که ساختمان کنونی موزه اسلحه وجود نداشت، خزانه ای که یک اتاق کوچک سنگی بود در محوطه کرملین به منظور نگهداری این اشیا گرانبها احداث گردید. این ساختمان علاوه بر نگهداری این وسایل، شامل کارگاهی برای تولید اسلحه و جواهرات بود. اسلحه هایی که در آنجا تولید می شد، بیشتر جنبه تزیینی داشت چون در ساخت آنها از فلزات و سنگ های گرانبها استفاده می شد. در قرن هیجدهم میلادی تولید چنین اسلحه ای متوقف شد. در سال ۱۷۲۶ کلکسیون خزانه امپراطوری روسیه نیز به این مجموعه اضافه شد و در سال ۱۸۰۶ این محل درهای خود را به سوی بازدیدکنندگان گشود و به موزه تبدیل شد. ساختمان فعلی موزه در سال ۱۸۴۰ توسط معمار روس کنستانتین تن به سبک روسی بیزانس ساخته شد. این موزه دارای اجزای وسیعی مانند تاج های امپراتورهای روس، لباسهای تزار و خانواده های آنها، لباسهای نظامی و اسلحه های مربوط به جنگ های معروف تاریخ روسیه، انواع مختلف اسلحه، درشکه های باشکوه و بی نظیر تزارها و از همه مهمتر هدایای دربارهای سایر کشورها است. موزه اسلحه در دو طبقه ساخته شده که طبقه پایین مخصوص نگهداری لباسهای خانواده تزار و شخص تزار، تاجها، تخت های امپراطور، درشکه های حاکمان روس و غیره می باشد که این مجموعه از قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم جمع آوری شده است. بازدیدکنندگان می توانند تغییرات سبک هنری از سبک روسی بیزانس تا سبک های مدرن را مشاهده نمایند.
در نخستین سالن از طبقه اول، لباسهای پترکبیر هنگام سفر به آمستردام، لباس مخصوص تاج گذاری کاترین اول که از ریسمانهای طلایی دوخته شده است، لباس عروسی و تاجگذاری کاترین کبیر، شنل همسر نیکلای و هم چنین لباسهای رسمی رهبران روحانی روس که با رنگهای سفید و آبی و با استفاده از نقره و جواهرات دوخته شده اند، لباس مخمل ایتالیایی آراسته به مروارید و الماس و زمرد که هدیه کاترین کبیر به رهبر دینی وقت روسیه است، نگهداری می گردد. در سالن بعدی تختهای سلطنتی قرار دارند که از این مجموعه می توان به تخت الماس متعلق به پدر پترکبیر که با عاج فیل و هشتصد قطعه الماس ساخته شده است و همچنین تخت سلطنتی ساخته شده با مروارید، هدیه شاه عباس اول اشاره نمود. در سالن بعدی درشکه ها و وسایل سوارکاری تزارها قرار دارد، از جمله آنها میتوان به وسایل سوارکاری تزیینی هدیه ایران به میخاییل رومانف در سال ۱۶۳۵، وسایل سوارکاری کاترین کبیر هدیه سلطان عثمانی و وسایل شخصی بوریس گادونف تزار وقت روسیه که هدیه ایران و حاکمان لهستان بوده است، اشاره نمود.
در انتهای سالن درشکه های تزارها قرار دارد که قدیمی ترین آنها درشکه هدیه شاه انگلیس به تزار روس می باشد. همچنین در این سالن میتوان انواع درشکه های تابستانی و زمستانی و درشکه های مخصوص مراسم تاجگذاری را مشاهده نمود. در طبقه دوم این موزه هدایای کشورهای مختلف به تزارهای روس و همچنین خزانه امپراطوری روسیه نگهداری می گردد. در نخستین سالن این طبقه آثار طلاکاری و نقره کاری روسیه طی قرون ۱۲ تا ۱۶ قرار دارد که شامل شمایل، قاب کتاب دینی و غیره می باشد که همگی با سنگهای گرانبها تزیین شده اند. در سالن بعدی ادوات و لباسهای جنگی کشورهای دیگر که به تزارهای روس هدیه شده اند، قرار دارد. لباسهای جنگی مصریان، آسیای مرکزی، ایران، ترکیه، اروپای غربی، روم و مدالهای نظامی کشور روسیه از آن جمله هستند. در سالن بعدی زیباترین و معروف ترین کلکسیون تخم مرغ های موسوم به فابرژی قرار دارند که این تخم مرغ ها برای خانواده تزارها و بنا به رسم قدیمی روس ها که در عید پاک به یکدیگر تخم مرغ هدیه می دهند، ساخته شده اند. از جمله این تخم مرغ ها میتوان به ساعتی که از الماس ساخته شده است و تخم مرغ راه آهن بزرگ سیبری که مسکو را به شهر ولادی واستوک متصل می کند و از جواهرات منطقه سیبری روسیه ساخته شده اند، اشاره نمود و خلاصه آنکه این موزه فقط موزه اسلحه نیست، بلکه مجموعه ای گرانبها از اسلحه، جواهرات و . . . است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)


کرملین مسکو
کرملین مسکو

نمای بیرونی کرملین
نمای بیرونی کرملین

نمای کزملین از میدان سرخ
نمای کزملین از میدان سرخ

نمای کرملین از سمت رودخانه مسکو
نمای کرملین از سمت رودخانه مسکو

نمای بیرونی کرملین
نمای بیرونی کرملین

نمای بیرونی کرملین
نمای بیرونی کرملین

نمای بیرونی کرملین
نمای بیرونی کرملین

کاخ کرملین
کاخ کرملین

برج های کرملین
برج های کرملین

پلن و نقشه کرملین
پلن و نقشه کرملین

نمای شب کرملین
نمای شب کرملین

نمای روز کرملین
نمای روز کرملین

تصاویری تاریخی از کرملین در ادوار گذشته
تصاویری تاریخی از کرملین در ادوار گذشته

کرملین و قایق مجلل هتل رادیسون رویال
کرملین و قایق مجلل هتل رادیسون رویال

کرملین از سمت باغ الکساندر
کرملین از سمت باغ الکساندر

کاخ و کلیساهای کرملین
کاخ و کلیساهای کرملین

کاخ و کلیساهای کرملین
کاخ و کلیساهای کرملین

کاخ شوراهای کرملین
کاخ شوراهای کرملین


موقعیت مکانی کرملین مسکو در نقشه گوگل :

برچسب ها
10 بنای تاریخی که در مسکو باید دید kremlin آثار تاریخی کرملین آدرس کرملین مسکو آنچه درباره کرملین باید بدانیم برج های کرملین بناهای تاریخی معروف روسیه تاریخچه کرملین مسکو تصاویر کرملین مسکو روسیه تور روسیه تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه با پرواز معراج تور سوچی روسیه تور مسکو تور مسکو با پرواز معراج تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان جاذبه های توریستی مسکو جاذبه های سفر به مسکو جاذبه های کرملین جاذبه های گردشگری داخل کرملین جاذبه های گردشگری مسکو جاذبه های مسکو درباره کرملین دیدنی های سفر به مسکو دیدنی های کرملین دیدنی های کرملین مسکو روسیه دیدنی های مسکو سفرنامه های روسیه شاه توپ کرملین مسکو شاه زنگ کرملین مسکو عکس از کرملین مسکو کاح کرملین کاخ شوراهای کرملین مسکو کاخ کرملین کاخ کرملین روسیه کرمل مسکو کرملین کرملین مسکو کلیساهای کرملین کلیساهای کرملین مسکو مجموعه تاریخی کرملین مسکو مساحت کرملین معرفی کرملین معنای کلمه کرملین معنی لغتی کرملین مسکو موزه اسلحه کرملین مسکو روسیه موزه اسلحه و جواهرات کرملین مسکو موزه کرملین موزه کرملین مسکو موقعیت مکانی کرملین مسکو وجه تسمیه کرملین وجه تسمیه کرملین مسکو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن