دیدنی های بالی

کوه باتور بالی ، طلوع آفتاب را در آتشفشانی فعال باشید !

Mount Batur

کوه باتور بالی |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

کوه باتور بالی ، می تواند اوج هیجان برای همه افراد مخصوصا ورزشکاران باشد. آیا چیزی هیجان انگیزتر از پیاده روی بر روی آتشفشانی فعال وجود دارد؟ گاهی اوقات، همه ما به ماجراجویی ای کوچک در زندگی خود نیاز داریم. این همان ماجراجویی و هیجانی است که برای تمام عمر در یادتان می ماند. طلوع آفتاب کوه باتور یکی از دلایلی است که باعث شده این مسیر محبوب ترین مسیر پیاده روی در تمام اندونزی را داشته باشد. اگر نگران این هستید که می توانید کوه نوردی داشته باشید یا خیر باید گفته شود که بالا رفتن از کوه باتور آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید!


• مسافت و ارتفاع تقریبی کوه باتور چه قدر است ؟

مسافت رفت و برگشت حدود ۳-۵ کیلومتر است پس برای هر کسی که به طور معمول ورزش می کند، آسان است. در حالی که حداکثر ارتفاع (بالاترین نقطه) ۱۷۱۷ متر می باشد، شما می توانید تنها ۵۰۰ متر را طی کنید. هر چند که مسیر پیاده روی در فصل بارانی چالش برانگیزتر می شود. در واقع، کل پیاده روی فقط ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد.


• کوه باتور کجاست؟

کوه باتور آتشفشانی فعال است و این بدان معناست که مردم اطراف آن خانه نساخته اند. در واقع می توان گفت که در حدود ۲ ساعت رانندگی از Canggu، Seminyak و… دارد و در ارتفاعات Kintamani در قسمت شمال شرقی جزیره قرار گرفته اند.


• درباره آتشفشان Gunung Batur بیشتر بدانید !

این کوه بقایای آتشفشانی بسیار بزرگتر است. گمانه زنی ها بر این مبناست که ارتفاع آن نزدیک به ۳۸۰۰ متر بوده، البته قبل از اینکه در حدود ۲۵٫۰۰۰ سال پیش فوران کند و از هم بپاشد! این بدان معناست که زمانی حتی بر فراز بلندترین آتشفشان جزیره، کوه آگونگ، بوده. اما امروز، بسیار کوچکتر شده است.

با این حال، آتشفشان به خواب نرفته. با توجه به آمار، از سال ۱۸۰۴ تاکنون بیش از ۲۰ فوران در اینجا رخ داده! البته جای نگرانی ندارد و نیاز نیست که از این موضوع بترسید، زیرا آتشفشان بدون نشانه های قبلی فوران نمی کند. کارشناسان مربوطه همیشه این آتشفشان راتحت نظر دارند تا کوچک ترین اتفاقی را بررسی کنند. و اگر این ذهنیت را داشته باشند که خطری سلامت جان بازدید کنندگان را تهدید می کند، صدرصد امکان بازدید را به بازدیدکنندگان نخواهند داد. همچنین کوه باتور در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک ژئوپارک جهانی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.


• برای کوهنوردی کردن و دیدن طلوع آفتاب در کوه باتور به چه مواردی باید توجه کرد ؟

از آنجایی که قصد دارید قبل از طلوع خورشید به کوه بروید پس باید در نظر داشته باشید که ترنسفر شما در صبح بسیار زود انجام می شود. برای مثال ممکن است زمان حرکت شما ساعت دو صبح باشد. در نتیجه باید دقت کنید تا خواب خوبی داشته باشید یا قهوه ی خود را آماده داشته باشید! 

همچنین باید بدانید که طلوع آفتاب در این کوه از شهرت زیادی برخوردار است. پس انتظار نداشته باشید که فقط خودتان در بالای کوه باشید، ممکن است هزاران نفر را ببینید!

نکته دیگر این است که وقتی به منظره مد نظرتان رسیدید ممکن است تعداد کمی میمون وحشی در اطراف باشند. بهتر است مراقب تنقلات خود باشید زیرا ممکن است توجه میمون ها را به خود جلب کند.  تحت هیچ شرایطی ترس خودتان را به میمون ها نشان ندهید و سعی کنید که ارتباط چشمی نداشته باشید!


• سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید:

۱) کوه باتور ارزش بازدید و کوهنوردی را دارد؟

بله، کوه باتور قطعا ارزش بازدید کردن را دارد! همانطور که گفته شد حتی مبتدیان هم می توانند به این کوه صعود کنند و مناظر طلوع خورشید باورنکردنی خواهد بود (البته اگر آب و هوا همکاری کند). فقط توجه داشته باشید که این مسیر بسیار محبوب است، بنابراین انتظار جمعیت (۶۰۰ کوهنورد در روز) را داشته باشید.

۲) قانون منع کننده ای برای کوهنوردی در بالی وجود دارد؟

در ژوئن ۲۰۲۳، صحبت از ممنوعیت پیاده‌روی در کوه‌های بالی شد تا بتوانند از مقدساتشان محافظت کنند. اما نگران نباشید، هنوز ممنوعیتی تصویب نشده است! هنوز هم بازدید کنندگان می‌توانید به این مسیرها بروند، اما برای احترام به سنت‌های بالی، بهتر است ته ذهنتان قوانین بالی را داشته باشید.

۳) کوهنوردی باتور سخت است؟

این به تناسب اندام شما بستگی دارد، اما اکثر افراد مسیر را آسان و قابل تحمل می دانند – این کوهنوردی در حدود ۲ ساعت طول می کشد! شما همچنین می توانید جیپ سواری هم امتحان کنید! 

۴) چه منظره ای از بالای کوه قابل مشاهده است؟

مطمعنا این را بدانید که مناظر بالای کوه باتور ارزش این را دارد که صبح زود بیدار شوید! همانطور که خورشید طلوع می کند، آتشفشان های نزدیک تر مانند کوه Abang Agung و Rinjani در نور های درخشان می درخشند. همچنین دریاچه ای آتشفشانی در زیر پای شماست و مناظر پانورامایی از شهرها و روستاهای مجاور را نیز خواهید دید.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

راه های ارتباطی با شیوار

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

کوه باتور
کوه باتور

کوه باتور بالی
کوه باتور بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

جاذبه های اندونزی
جاذبه های اندونزی

کوه باتور
کوه باتور

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

کوه باتور بالی
کوه باتور بالی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

جاذبه های اندونزی
جاذبه های اندونزی

بالی اندونزی
بالی اندونزی

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

برچسب ها
دیدنی های اندونزی دیدنی های بالی دیدنی های بالی اندونزی کوه باتور کوه باتور بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن