دیدنی های هنددیدنی‌ها

گورو کا تال آگرا هند | GURU KA TAL AGRA

این مکان یکی بنای زیارتی در آگرا هند است که برای یادبود ninth Guru Sri Guru Tegh Bahudar Ji ساخته شده است. این بنا در نزدیکی سیکاندرا آگرا ساخته شده است. گورو کا تال آگرا هند در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. تال که معنای مخزن را می دهد محلی بوده برای جمع آوری و حفظ آب برای فصول خشک سال و آبیاری زمین های کشاورزی که از سال ۱۶۱۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. که معاصر با دوره جهانگیر شاه گورکانی بوده است.

جالب است بدانید که این بنا (تال (مخزن آب)) در بدنه مخزن تزئینات زیبا و دیدنی با سنگ کار شده است که اهمیت زیبایی در تمدن آن زمان هند را نشان می دهد. در ادوار بعدی این مکان جایی بوده که Guru Tegh Bahadur  سلاح خود را زمین گذاشت و خود را تسلیم Aurangazeb کرد. در گرودوارا آگرا به مناسبت تلاش و مشارکت  Baba Sadhu Singhji در سال ۱۹۷۰ با نام گورو کا تال آگرا ساخته شده است.

تال یا همان مخزن این بنا در ابتدا ۱۲ برج داشت که در گذر زمان و با تمامی حوادث تاریخی آن تنها ۸ برج آن باقی ماند که آنها مورد حفاظت و نگهداری قرار گرفته اند. ساختار آن برج ها و تال همانند اکثر بناهای هم عصر خود که ساختار کلی معماری مغولی گورکانی هند را به تصویر می کشد از ماسه سنگ های قرمز است همانند بناهایی همچون قلعه آگرا هند و فاتحپور و …  .

لینک بنای زیارتی گورو کا تال آگرا هند در سایت ویکی پدیا :  کلیک کنید

لینک بنای زیارتی گورو کا تال آگرا هند در سایت TRIP ADVISOR  : کلیک کنید

لینک بنای زیارتی گورو کا تال آگرا هند در سایت گرودواراس : کلیک کنید


برای مشاهده تور هند روی لینک کلیک کنید

برای کسب اطلاعات درباره هتل های هند روی لینک کلیک کنید

برای کسب اطلاعات درباره دیدنی های هند روی لینک کلیک کنید


عکس های زیبایی از گرو کا تال هند :

GURU KA TAL AGRA
GURU KA TAL AGRA

GURU KA TAL AGRA
GURU KA TAL AGRA

گورو کا تال آگرا هند
گورو کا تال آگرا هند

گرو کا تال آگرا هند
گرو کا تال آگرا هند

گرودوارا آگرا هند
گرودوارا آگرا هند

گورو کا تال آگرا هند
گورو کا تال آگرا هند

گورودوارا آگرا هند
گورودوارا آگرا هند

GURU KA TAL آگرا هند
GURU KA TAL آگرا هند

موقعیت مکانی گرو کا تال آگرا هند در سایت گوگل :

برچسب ها
GURU KA TAL AGRA GURU KA TAL آگرا هند GURUDWARA AGRA GURUDWARA GURU KA TAL AGRA تور دهلی و آگرا و جیپور تور مثلث طلایی هند تور هند تور هندوستان جاذبه های آگرا هند جاذبه های توریستی آگرا هند جاذبه های توریستی شهر آگرا هند جاذبه های سفر به آگرا هند جاذبه های سفر به شهر آگرا هند جاذبه های گردشگری آگرا هند جاذبه های گردشگری شهر آگرا هند دیدنی های آگرا دیدنی های آگرا هند دیدنی های شهر آگرا هند دیدنی های هند دیدنیهای آگرا گرو کا تال آگرا هند گرو کاتال آگرا هند گرودوارا آگرا هند گرودوارا گورو کا تال آگرا هند گورو کا تال آگرا هند گورو کاتال آگرا هند گورودوارا آگرا هند گورودوارا گورو کا تال آگرا هند

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن