دیدنی های سومبا

سومبا اندونزی – ۱۰ بهشت استوایی که تجربه ای جادویی می سازد.

Sumba Indonesia

سومبا اندونزی |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

سومبا اندونزی به خودی خود مروارید پنهان اندونزی شناخته می شود. اگر در مورد سومبا چیزی نشنیده اید، وقت آن رسیده است که با این بهشت ​​آشنا شوید. زیبایی های طبیعی ای که در سومبا اندونزی می بینید، انتها ندارد. در این مقاله ۱۰ مکان و فعالیت که در سومبا شما را به وجد می آورد باهم بررسی می کنیم.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

1) از دریاچه جذاب Weekuri دیدن کنید.

weekuri lake

• دریاچه بهشتی وی کوری :

دریاچه Weekuri، بهشتی ​​پنهان و عجیب و غریب است که مملو از زیبایی های فراوان می باشد. این دریاچه در روستای Kalenarogo، Kodi Utara، جنوب غربی Sumba واقع شده. ویژگی منحصر به فرد دریاچه Weekuri، آب شور آن است! این دریاچه در واقع مردابی است که آب آن از دریا نشات گرفته است.

این دریاچه توسط صخره ها و گیاهان سبز احاطه شده. و از شکاف های صخره ها جاری می شود. این دریاچه با آب بسیار شفاف و سبز مایل به آبی جذابیت خاصی دارد. شما می توانید ماسه های سفید کف دریاچه را از سطح زمین ببینید. دریاچه Weekuri فقط با وسایل نقلیه پیاده یا دو چرخ قابل دسترسی است.

2) Kampung Ratengaro را از دست ندهید!

kampung ratenggaro

• ویژگی خاص Kampung Ratengaro چیست؟

سومبا، دهکده ای سنتی به نام Kampung Ratengaro دارد. Kampung Ratenggaro در روستای Umbu Ngedo در جنوب غربی سومبا واقع شده. در این روستا خانه هایی دیده می شود که سقف های ۱۵ متری منحصر به فرد دارند و به آنها اوما کلادا می گویند. Kampung Ratenggaro  همچنین دارای ۳۰۴ مقبره تاریخی مگالیتیک است که قدمت آنها به ۴۵۰۰ سال پیش باز می گردد.

علاوه بر این، این روستا در حاشیه ساحل و دهانه رودخانه وایها (Waiha) واقع شده. برای رسیدن به این محل با اتوبوس از شهر تامبولاکا باید حدود ۹۰ دقیقه سفر کنید. سپس باید در Bondo Kodi پیاده شوید و سوار تاکسی و موتور سیکلت محلی بشوید.

3) حتما در ساحل باوانا کمی وقت بگذرانید!

bawana

• ساحل باوانا :

این ساحل با صخره های سنگی جذابش بسیار مسحورکننده است. زیبایی ساحل باوانا به خاطر ماسه های سفید و نرم آن است. مناظر سبز علاوه بر زیبایی ساحل، قابل مشاهده هستند. برای افرادی که از جمعیت و شلوغی حس خوبی نمی گیرند، اینجا ساحلی دورافتاده و زیباست!

4) آبشار Waimarang ، آبشاری پر از حس آرامش

waimarang waterfall

•  جاذبه های آبی سومبا :

سومبا دارای جاذبه های آبی بسیار جالبی است، مانند آبشار Waimarang. آبشار وایمرنگ می تواند یکی از زیباترین نقاشی های خداوند باشد. در اینجا، شما می توانید از محیط آرام  لذت ببرید و در یک استخر طبیعی با دیوارهای سنگی آرامش به دست آورید. صخره ها با خزه های مایل به سبز نیز به جلوه طبیعی این مکان می افزایند. علاوه بر این، می توانید با نشستن در اطراف یا انجام یوگا در کنار استخر مدیتیشن یا استراحت کنید. صداهای طبیعی خودش می تواند یکی از داروهای رفع استرس باشد.

راه های ارتباطی

5) ریزورت نی هی واتو را فراموش نکنید!

Nihiwatu Sumba

Nihiwatu Resort :

ساحل نیهیواتو به عنوان یکی از بهترین سواحل آسیا شناخته می شود زیرا ماسه های زیبا و آب دریای شفاف با چشم اندازی ملایم با تپه های سرسبز احاطه شده. همچنین بهشت ​​موج سواران ،غواصان و همچنین علاقه مندان به ورزش های آبی است.

در ساحل هم یک ریزورت استاندارد بین‌المللی وجود دارد که می توانید هنگام لذت بردن از ساحل بهشتی نیهیواتو، از امکانات آن استفاده کنید.

6) از جنگل حرا Walakiri شگفت انگیز غافل نشوید!

walakiri beach

جنگل حرا :

وقتی آب در ساحل کم می شود، همچنان اینجا زیباست. چرا؟ زیرا درختان حرا را می توانید ببینید که در یک طرف ساحل پراکنده شده اند. درختان حرا شاخه های پیچ در پیچی دارند و برگ های آن ها چندان زیاد نیست.

برای اینکه در هنگام غروب عکس هایی هنری بگیرید اینجا بی نظیر است. علاوه بر این، می توانید همزمان از کوکونات آیس تان لذت ببرید و  در کنار ساحل آفتاب بگیرید، شنا کنید یا کمی استراحت کنید.

7) تیوب سواری در آبشار Tanggedu !

tanggedu waterfall

آبشار تنگگدو در روستای تنگگدو ، منطقه Kanatang، سومبای شرقی واقع شده. سنگ های نقش برجسته‌ منحصربه‌فردی که در اینجا می بینید قطعا لایق این هستند که زمانتان را وقفشان کنید. آب آبشار آنقدر تمیز است که قطعا از دیدن رنگ آبی آن شگفت زده خواهید شد. همچنین تنگگدو برای تیوب سواری بسیار مناسب است و آب رودخانه خیلی عمیق نیست.

8) پارچه های سنتی کامپونگ تارونگ

kampung tarung

Kampung Tarung در Waikabubak یکی از روستاهای بومی در وسط شهر است که هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. زنان محلی معمولا در حال بافندگی هستند و پارچه‌های زیبایی می‌بافند که ممکن است مدت زمان بافتن آنها یک سال هم طول بکشد.

پارچه ایکات :

سپس این پارچه ها به پارچه ای سنتی به نام ایکات تبدیل می شوند. ایکات ها معمولا از یک سری الگو های یکسان ساخته می شوند. اکثر آنها هم حیوانات و طرح های قبیله ای را به تصویر می کشند.

9) صنایع دستی محلی در Waikabubak

waikabuba

صنایع دستی سنتی در Waikabubak همان چیزی است که تکمیل کننده سفر شما خواهد بود. در شهر، بازار سنتی ای به نام Waikabubak Inpres Market وجود دارد. اینجا همان جایی است که می‌توانید صنایع دستی مختلفی مانند پارچه ایکات، ساطور سومبایی یا دستبندهایی ساخته شده از برگ‌های موز پیدا کنید.

• روستای Praijing :

این بازار در  Jalan Ahmad Yani و در مجاورت یک پایانه اتوبوس قرار دارد و رگ حیاتی مردم محلی است. علاوه بر این، در این بازار چیزهای مختلف دیگری از جمله غذاهای اصلی، سبزیجات و لباس به فروش می رسد. فراموش نکنید که در روستای خوش منظره Praijing هم توقف کنید و از خانه های سنتی با چشم اندازی جذاب دیدن کنید.

10) محبوب ترین تپه سومبا در اینستاگرام:

wairinding hill

Wairinding Hill به عنوان محبوب ترین تپه سومبا در اینستاگرام شناخته می شود. و در شرق سومبا، ۴۵ دقیقه از شهر Waingapu واقع شده. این جاذبه گردشگری مجموعه ای از دشت های وسیع است. با این حال، فقط در فصل بارانی، از نوامبر تا می، سبز به نظر می رسد.

تپه های طلایی Wairinding:

در حالی که در ماه های ژوئیه تا اکتبر، به ملیله ای طبیعی و طلایی تبدیل می گردد. این تپه بعد از اینکه بک گراند فیلم Pendekar Tongkat Emas به کارگردانی و تهیه‌کنندگی، Mira Lesmana بود، به طور فزاینده‌ای شناخته شد.

دسترسی آسان به دیدنی ها و هتل های سومبا

موقعیت مکانی :

برچسب ها
Sumba Indonesia جاذبه های سومبا دیدنی های سومبا سومبا سومبا اندونزی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن