تور ازبکستانتورهای خارجی

تور ازبکستان پایتخت فرهنگی آسیای میانه-نوروز ۱۴۰۳

تور سمرقند، بخارا، خوارزم، فرغانه، تاشکند و...

تور ازبکستان فرصتی برای بازدید از یادگارهای فرهنگی ارزشمند ایران کهن است. پایتخت فرهنگی امروز آسیای میانه بیشتر از هر چیزی بوی تمدن شکوهمند ایران باستان را می دهد. شهر هایی همچون سمرقند، بخارا، خوارزم بخش جدایی ناپذیر از تاریخ سرزمین ایران است.

این تور با پرواز مستقیم به تاشکند روز های یکشنبه با زاگرس ایرلاین و روز های چهارشنبه با قشم ایر اجرا می گردد

تور ازبکستان ۷ شب و ۸ روزه:

تور گروهی ازبکستان ویژه نوروز ۱۴۰۳ همراه با راهنمای مجرب فارسی زبان از ایران تا انتهای سفر


تور نوروزی سمرقند، بخارا، خوارزم، چیمگان و تاشکند- ۱ به ۸ فروردین ۱۴۰۳

جشن نوروز باستانی در یکی از خواستگاه های تمدن ایران

۴ شب تاشکند+ ۱ شب خوارزم+۱ شب سمرقند+ ۱ شب بخارا

تور ازبکستان
تور ازبکستان
ساعت پرواز تهران به تاشکند
ساعت پرواز تهران به تاشکند

هتل های پکیج اقتصادی:

ATECA Hotel Suites Tashkent
Hotel Bankir Khiva
Sahid Zarafshon Bukhara
Savitsky Plaza samarkand

هتل های پکیج استاندارد:

Frankfort Expo Tashkent 
Caravan Sarai Hotel Khiva
Sahid Zarafshon Hotel Bukhara
Hilton garden Inn Hotel Samarkand


خدمات تور ازبکستان:

 ۷ شب و  ۸ روز اقامت در هتلها با صبحانه ، ترانسفرهای رفت و برگشت فرودگاهی و ترانسفر های ایستگاه قطار، تمام خدمات وسایل نقلیه در حین گشت، راهنمای محلی انگلیسی زبان، ورودیه تمامی مکان های دیدنی طبق برنامه گشت، کلیه بلیط های قطار، ویزای ازبکستان

توجه: هزینه ی پرواز و بیمه مسافرتی حدود ۲۳٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد که به نرخ دلاری فوق اضافه خواهد شد( احتمال نوسان قیمت در نرخ پرواز وجود دارد).

مدارک ویزا ازبکستان:

اسکن پاسپورت، اسکن عکس، آدرس منزل و محل کار

  • برای پروسه ی ویزا ۵ تا ۷ روز کاری زمان در نظر بگیرید.
  • مدت اعتبار: ۳ ماه
  • مدت اقامت: یکماه
  • ویزای یکبار ورود می باشد.

نکات مهم:

*قیمت ها به دلار آمریکا می باشد و بر اساس نرخ حواله روز دلار به ریال اخذ می گردد.
*ترانسفر ها با توجه به تعداد مسافرین، با سواری، مینی ون و یا مینی بوس صورت می گیرد.
*هتل های ازبکستان در سطح استاندارد های هتل های ایران و بلکه ضعیف تر می باشد. سعی ما انتخاب بهترین گزینه ها از نظر رضایتمندی مشتریان برای اقامت راحت مسافرینمان بوده است.
*برنامه گشت طبق پکیج انجام می شود اما با توجه به شرایط آب و هوایی احتمال تغییر در زمان انجام گشت ها وجود دارد.


برنامه گشت:

روز اول: تاشکند

ورود به تاشکند؛ ترانسفر به هتل و تحویل گرفتن اتاق

روز دوم: تاشکند

ساعت ۰۸:۰۰ صرف صبحانه در هتل، ساعت ۹:۰۰ شروع گشت و گذار و بازدید از موزه امیر تیمور، میدان امیر تیمور، میدان استقلال، میدان یادبود، یادبود شجاعت، مسجد صغیر”Minor Mosque” ، ساعت ۱۴:۰۰ ادامه گشت شهری شامل بازدید از موزه هنرهای کاربردی”Museum of Applied Arts” ، مجموعه حضرت امام”Khast Imam Complex” ، بازار چورسو”Chorsu Bazaar”

روز سوم: تاشکند- خیوه

صرف صبحانه در هتل ،ساعت ۷:۱۵ پرواز داخلی به خیوه، ساعت ۱۰:۰۸ بازدید از قلعه ایچان”Itchan Kala“، یک سایت میراث جهانی یونسکو، در قلعه ایچان از کنیا ارک، مقبره سید علاء الدین، مدرسه عرب محمدخان، آق مسجد “Oq-Masjid”، مدارس ” Hodjan Berdi-biya”، “Shirgazikhan”، عبدالله خان ، ساعت ۱۴:۰۰ ادامه گشت شهری شامل بازدید از مسجد جمعه، مدرسه “Allakulikhan”، کاخ توش خُولی”ToshKhovli”، مقبره پهلوان محمود، مناره اسلام خواجه، ترانسفر به هتل، ساعت ۱۶:۳۰ ورود به هتل

روز چهارم: خیوه- بخارا

ساعت ۰۷:۲۰ صبحانه در هتل ، ساعت ۰۸:۲۸ حرکت به بخارا با قطار (یا ترانسفر زمینی در صورت در دسترس نبودن قطار ترتیب داده خواهد شد)، ساعت ۱۶:۲۰ ورود به بخارا و ترانسفر به هتل، وقت آزاد

روز پنجم: بخارا-سمرقند

ساعت ۰۸:۰۰ صرف صبحانه در هتل، ساعت ۰۹:۰۰ شروع گشت شهری، بازدید از مدرسه نادر دیوان بیگی، مناره و مسجد کالیان، قلعه ارک، مقبره سامانیان، مدرسه”Ulugbek “، مدرسه میرعرب و مدرسه عبدالعزیزخان، ساعت ۱۳:۰۰ ادامه گشت شهری بازدید از منطقه لب حوض”Lyabi-Khauz” و مناره کالیان، ساعت ۱۵:۵۰ حرکت به سمت سمرقند با قطار سریع السیر، ساعت ۱۷:۳۰ رسیدن به سمرقند و ورود به هتل

روز ششم: سمرقند-تاشکند

ساعت ۰۸:۰۰ صرف صبحانه در هتل، ساعت ۰۹:۰۰ شروع تور شامل بازدید از مقبره گور امیر، میدان رجستان “محل شنی” دیدنی ترین مکان سمرقند که از سه بنای باشکوه تشکیل شده است: مدارس”Ulugbek ” (قرن پانزدهم)، “Sherdor ” (قرن هفدهم)، تیلا کاری و مسجد بی بی حنیم، ساعت ۱۴:۰۰ ادامه گشت شهری شامل بازدید از بازار سیاب، گورستان شاه زنده”ShakhiZinda” و رصدخانه اولو بیک، ساعت ۱۶:۴۰ حرکت به سمت تاشکند با قطار سریع السیر، ساعت ۱۹:۰۰ ورود به تاشکند و ترانسفر به هتل

روز هفتم: تاشکند-چیمگان-تاشکند

ساعت ۰۸:۰۰ صرف صبحانه در هتل، ساعت ۰۹:۰۰ حرکت به سمت کوه های چیمگان” Chimgan ” (۷۵ کیلومتری)، ساعت ۱۰:۱۰ رسیدن به کوه و بازدید از اقامتگاه امیرسوی” Amirsoy resort” و اقامتگاه چیمگان، ساعت ۱۳:۰۰ حرکت به سمت دریاچه چاروک”Charvak Lake” و ساعت ۱۶:۰۰ ترانسفر به هتل

روز هشتم: تاشکند

ساعت ۰۶:۰۰ صرف صبحانه در هتل و ترانسفر به فرودگاه تاشکند

.

.

.

درصورتی که درخواست تور ازبکستان با تعداد روز های کمتر یا بیشتر دارید، و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت های به روز با کارشناس مربوطه تماس حاصل نمایید.

مسیر سفر روی نقشه:

لینک های مهم :

ازبکستان

ازبکستان با نام رسمی جمهوری ازبکستان کشوری محصور در خشکی واقع در آسیای میانه است.

ازبکستان در آسیای میانه و در کنار جاده ابریشم، شامل شهرهای باستانی و تاریخی بسیاری است و سمرقند، بخارا، خیوه و شهر سبز از مهم‌ترین و کهن‌ترین شهرهای این سرزمین هستند.

این کشور دو برابر وسعت بریتانیا، میراث فرهنگی غنی و تاریخ طولانی غرق در سنت است.

منطقه کنونی ازبکستان از مناطق باستانی ایرانی‌زبان بود که بعدها با کوچ فزاینده ترک‌تباران، زبان‌های ترکی در آن رایج شد. دو شهر بزرگ سمرقند و بخارا در این کشور همچنان پارسی‌گو هستند.

آب و هوای ازبکستان قاره‌ای و میانگین بارش سالانه آن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر است. میانگین دمای تابستان نیز حدود ۴۰ درجه سانتیگراد است در حالیکه میانگین دما در زمستان منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

موقعیت مکانی ازبکستان روی نقشه

جاهای دیدنی ازبکستان

۱-سمرقند:

چهارراه فرهنگ ها نام رسمی است که برای توصیف این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو استفاده می شود. سمرقند تصاویر دوران باستان را تداعی می کند و تقریباً افسانه ای به نظر می رسد. سمرقند امروز شهری پر جنب و جوش است که سنت های خود را گرامی می دارد. کاوش‌های باستان‌شناسی تاریخچه‌ای را نشان می‌دهد که قدمت آن به ۳۵۰۰ سال پیش می‌رسد.

سمرقند ازبکستان
سمرقند ازبکستان

۲-بخارا

مرکز تاریخی بخارا برای چندین قرن پایگاه مهم الهیات و علوم اسلامی بوده است. مرکز شهر به خوبی حفظ شده توسط یونسکو به عنوان یک شهر نمونه قرون وسطایی شناخته شد. شهرسازی، توسعه شهری، اقتصادی و علمی بخارا تأثیر زیادی بر جهان اسلام در قرون وسطی گذاشت. قدیمی ترین بنای معماری آرامگاه اسماعیل سومونی است که قدمت آن به قرن دهم می رسد. به مدت هفت قرن تا قرن شانزدهم، این شهر با صدها مسجد و مدرسه یا مکان آموزشی، بزرگترین مرکز اسلامی برای مطالعه تصوف بود. ابن سینا دانشمند مشهور جهان در نزدیکی بخارا به دنیا آمد و در آنجا بزرگ شد. هنگامی که در بخارا هستید، توصیه می کنیم در اطراف شهر قدیمی قدم بزنید تا از میراث معماری آن لذت ببرید.

بخارا ازبکستان
بخارا ازبکستان

۳-خیوه

خیوه اولین سایت میراث جهانی یونسکو در ازبکستان است که در سال ۱۹۹۰ با توجه به اهمیت آن در میراث استثنایی سنت های جاده ابریشم باستانی ثبت شد. “ایچان کالا” که به معنای واقعی کلمه قسمت داخلی شهر قدیمی است، توسط دیوارهای گلی ضخیم احاطه شده است. در اینجا در خیوه است که محقق خوارزمی، پدر جبر، متولد شد و الگوریتم ها را به جهانیان معرفی کرد. برای آشنایی با داستان هایی که در تاریخ این شهر جذاب وجود دارد، یک تور با راهنما داشته باشید.

خیوه ازبکستان
خیوه ازبکستان

۴-شهرسبز

این شهر پر رونق امپراتوری تیموری زادگاه فاتح بزرگ قرون وسطی امیر تیمور است. این بنا دارای آثار استثنایی از قرن ۱۴ تا ۱۵ است، اگرچه تاریخ آن به بیش از ۲۰۰۰ سال می رسد. مرکز تاریخی آن طرحی را از برنامه ریزی اولیه شهر تیموری حفظ کرده است. امیر تیمور دستور داد آک سرای “کاخ سفید تابستانی” و همچنین قبر خودش را بسازند. کاخ تابستانی تیمورلنگ یکی از برجسته‌ترین آثار معماری تیموری بود. این روزها هنوز هم می‌توانید بقایای دروازه‌های بزرگ ۶۵ متری کاخ را ببینید.

شهرسبز ازبکستان
شهرسبز ازبکستان

۵-تاشکند

تاشکند پایتخت ازبکستان است و با ۳ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر آسیای مرکزی است. این کلان شهر بزرگ منعکس کننده توسعه تاریخی کشور از بناهای معماری با طراحی شرقی گرفته تا طرح خیابان های برنامه ریزی شده شوروی و ساختمان های مرتفع شیشه ای مدرن آن است. منطقه تاشکند مدرن قبلاً در قرن ۳ تا ۵ قبل از میلاد سکونت داشت. نام آن به معنای واقعی کلمه به عنوان “شهر سنگ” ترجمه می شود. چندین بار در تاریخ ویران شده است. آخرین خسارت ناشی از زلزله سال ۱۹۶۶ بود که بسیاری از آثار تاریخی باستانی آن تخریب شدند. بنابراین تاشکند امروز یک شهر مدرن با طیف گسترده ای از رستوران ها و فرصت های خرید است.

تاشکند ازبکستان
تاشکند ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
ازبکستان
کوکند ازبکستان
کوکند ازبکستان
بی بی خانم سمرقند ازبکستان
بی بی خانم سمرقند ازبکستان
خیوه ازبکستان
خیوه ازبکستان
سمرقند مقبره گور امیر ازبکستان
سمرقند مقبره گور امیر ازبکستان
برچسب ها
ازبکستان تور ازبکستان تور ازبکستان آبان ماه 1402 تور ازبکستان آذر ماه 1402 تور ازبکستان پاییز 1402 تور ازبکستان پاییز1402 تور ازبکستان دی 1402 تور ازبکستان دی ماه 1402 تور ازبکستان زمستان 1402 تور ازبکستان فروردین 1403 تور ازبکستان فروردین ماه 1403 تور ازبکستان نوروز 1403 تور ازبکستان و استانبول تور استانبول تور بخارا تور بخارا پاییز 1402 تور بخارا فروردین 1403 تور بهار 1402 تور تاشکند زمستان 1402 تور تاشکند فروردین 1403 تور ترکیبی ازبکستان تور تفریحی ازبکستان تور خوارزم تور خیوه دی ماه 1402 تور سمرقند تور فروردین 1402 تور گردشگری ازبکستان سفر به ازبکستان کارگزار تور ازبکستان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن