دیدنی های ژاپن

دیزنی لند و دیزنی سی توکیو مجموعه ای از تفریحات مهیج | دیدنی های ژاپن

Tokyo Disneyland or DisneySea

• دیزنی لند توکیو |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

دیزنی لند توکیو و دیزنی سی بدون شک یکی از بهترین های دنیا هستند. در تمام طول سال شما در اینجا ازدحام را خواهید دید زیرا پارک فوق‌العاده شلوغ است. و اگر از طرفداران پارک های تم محور هستید، حتما می‌دانید که برای تفریحاتی که در پارک انجام می دهید، به یک راهنما نیاز دارید.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

≡ تاریخچه ساخت این مجموعه تفریحی بزرگ را باهم ببینیم!

در سال ۱۹۶۲، تنها ۷ سال پس از افتتاح دیزنی لند اصلی در کالیفرنیا، نمایندگانی از شرکت Oriental Land (همچنین به عنوان OLC) به شرکت والت دیزنی، در مورد افتتاح یک تم پارک دیزنی در ژاپن مراجعه کردند. در آن زمان، OLC در حال بازپس گیری زمین ها در خلیج توکیو بود که در شهر اورایاسو در استان چیبا قرار دارد.

OLC که توسط دو شرکت بزرگ ژاپنی (Mitsui Real Estate Development و Keisei Electric Railway) تشکیل شده بود. با هدف ساخت و مدیریت شرکت های تفریحی به میدان آمد. ژاپن در دوره رشد اقتصادی بالایی قرار داشت. شهروندان ناگهان درآمد خوبی پیدا کردند و به دنبال راه هایی برای خرج کردن آن بودند.

≡ پیشنهاد ساخت دیزنی لند یک بار رد شد!

پس از رد شدن توسط دیزنی در اوایل دهه ۶۰، OLC دوباره در سال ۱۹۷۴ به دیزنی نزدیک شد. در همان زمان، میتسوبیشی نیز در حال مذاکره با دیزنی در مورد پارکی در نزدیکی کوه فوجی بود. ران کایو، نماینده دیزنی، در همان سال سفری به ژاپن داشت تا هر دو پروژه پیشنهادی را بررسی کند. در طول مذاکرات، میتسوبیشی به طور ناگهانی از کار خارج شد. لئونارد کورن ،نویسنده، در کتاب خود، داستان های موفقیت، گمانه زنی می کند که انصراف میتسوبیشی به دلیل فشار دولت ژاپن بوده است.

≡ قراردادی که در نهایت بسته شد!

حتی بدون هیچ پیشنهاد دیگری، مذاکرات بین دیزنی و OLC برای سال‌ها متوقف شد. و به ویژه در سال ۱۹۷۷ زمانی که رئیس OLC به طور ناگهانی استعفا داد، بسیار دشوار شد. رئیس جدید OLC، ماساتومو تاکاهاشی، توکیو دیزنی لند را میراث ماندگار خود برای توکیو می‌دید و سرانجام در سال ۱۹۷۹ قراردادی منعقد شد.  قرارداد این بود که OLC هزینه تحقیق، توسعه و ساخت پارک را پرداخت می‌کرد و همچنین آن را روزانه مدیریت می‌کرد.

≡ تردید ها و نگرانی هایی که برای ساخت وجود داشت:

دیزنی که پولی برای تامین بودجه پارک به تنهایی نداشت، ۱۰ درصد از ورودیه پارک و ۵ درصد از فروش مواد غذایی و کالا را دریافت می کرد. رسانه های ژاپنی به محض اعلام قرارداد توکیو دیزنی لند شکست را پیش بینی کردند. حتی برخی از اعضای OLC تردید داشتند. کاتسوهیکو ناکامورا (مدیر تبلیغات شرکتOLC) در سال ۱۹۹۴ به لس آنجلس تایمز گفت: “در ابتدا بسیار نگران بودیم، البته، تضمین صدرصدی برای موفقیت وجود نداشت.”

≡ موفقیتی که در نهایت با ساخت توکیو دیزنی لند رخ داد!

ساخت و ساز دیزنی لند توکیو در اواخر سال ۱۹۸۰ آغاز شد ; و سپس در ۱۵ آوریل ۱۹۸۳، اولین پارک موضوعی دیزنی در خارج از ایالات متحده درهای خود را باز کرد. پارک یک موفقیت آنی و عظیم بود. توکیو دیزنی به لطف برخی از مجلل‌ترین جاذبه‌های تم محوری که داشت، کالاها، غذاهای جدید، سرگرمی‌های فصلی و خدمات بی‌نظیر به مهمانان، محبوبیت فوق‌العاده‌ای یافت. در جولای ۲۰۱۷، دیزنی لند توکیو از ۷۰۰ میلیون بازدید کننده داشت.


 

جاذبه های دیگری از ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

≡ در دیزنی لند توکیو کجاها می توانیم برویم:

مانند پارک های دیگری که از نام دیزنی لند استفاده می کنند، دیزنی لند توکیو به صورت “سیستم یک مرکز و مدار” قرار دارد، به این معنی که یک قطب مرکزی (مانند مرکز چرخ) وجود دارد و با راهرو ها (پره هایی که از چرخ خارج می شوند) منشعب شده است. شما می توانید به بخش های مختلف پارک بروید. مانند دیگر تم پارک‌های دیزنی، دیزنی‌لند توکیو به بخش‌های تم محور متفاوتی تقسیم می‌شود که به عنوان «سرزمین‌ها» شناخته می‌شوند.

≡هفت سرزمین مختلف، دیزنی‌لند توکیو را تشکیل می‌دهند:

• بازار جهانی (World Bazaar) :

بازار جهانی که راهرو ورودی اصلی پارک با فروشگاه‌ها و رستوران‌ها است می تواند یک نمونه معادل از خیابان اصلی Disneyland and Magic Kingdom در آمریکا باشد

• Tomorrowland :

در سمت راست بازار جهانی Tomorrowland است که تمی علمی تخیلی و آینده‌نگرانه به بندر فضایی دارد. دو جاذبه که باید حتما آن ها را ببینید، جاذبه ی هیجان انگیز فضای بیرونی و کوه فضایی هستند. 

• Monsters, Inc. Ride & Go Seek! Toontown :

 Monsters, Inc. Ride & Go Seek! Toontown در سمت چپ Tomorrowland قرار دارد. این نمایش از یک جامعه کارتونی است که برخی از شخصیت های نمادین دیزنی (مانند میکی، مینی، دونالد و غیره) در آن زندگی می کنند.

• Fantasyland :

Fantasyland در قلب دیزنی لند توکیو قرار دارد. این مکان نماد پارک است و شامل قلعه سیندرلا،جاذبه های کلاسیک دیزنی، مانند پرواز پیتر پن، “این یک دنیای کوچک است”، دامبو فیل پرنده، و … است. Fantasyland همچنین جایی است که شما می‌توانید افسانه زیبای خفته، افسون شده و Pooh’s Hunny Hunt را بیابید که به نظر ما یکی از بهترین جاذبه های دیزنی تا کنون بوده است. چ

• Critter Country:

در سمت چپ Fantasyland کوچکترین زمین پارک، Critter Country قرار دارد. Critter Country همان جایی است که Splash Mountain قرار دارد. که یک وسیله تفریحی بزرگ است و در آن با یک کنده توخالی سفر می کنید. این سواری در نهایت با یک سقوط ۵۰ فوتی به پایان می رسد که حداکثر سرعت آن به ۴۰ مایل در ساعت می رسد.

Westernland :

با حرکت به سمت چپ از Critter Country، سرزمین غربی (Westernland) را می توانید ببینید که نام تم آن از سرزمین غربی آمریکا می آید.

• Big Thunder Mountain :

Big Thunder Mountain (یک ترن هوایی مبدل به عنوان قطاری در معدن زمین) نقطه کانونی زمین را به شما نشان می دهد.

• Adventureland :

در نهایت، Adventureland در سمت چپ سرزمین غربی و در سمت راست بازار جهانی قرار دارد. جاذبه معروف Adventureland سواری کلاسیکی به نام دزدان دریایی کارائیب است. این یک قایق سواری سرپوشیده است که در آن شما سفری ماجراجویانه از دزدان دریایی را تجربه می‌کنید.

بدیهی است که هر دو پارک فوق العاده و جادویی هستند. پس بسته به مدت زمانی که برای گذراندن در اینجا دارید می توانید برنامه ریزی کنید، اگر زمان زیادی دارید می توانید در روز های مختلف از هر دو دیدن کنید. و اگر نه می توانید در یک روز به صورت فشرده تر به هر دو سری بزنید.

≡ توکیو دیزنی لند در کلاسسیک بودن، کم ندارد!

اگر از طرفداران پارک های دیزنی بپرسید که کدام یک از پارک ها تجربه ای جادویی و  منحصر به فرد برایتان بوده است، قطعا می گویند دیزنی لند. اگر فرزندانی جوان دارید یا خودتان هنوز قلبا احساس جوانی می کنید. بدون شک توکیو دیزنی‌لند یکی از مواردی است که باید در لیست برنامه گشتتان باشد. تجربه نشان داده که، نمایش‌ها و رژه‌ها نیز در اینجا در مقایسه با دیزنی سی دیدنی‌تر هستند.

≡ توکیو دیزنی سی با هر پارک دیزنی دیگری در جهان کاملاً متفاوت است!

بسیاری از سواری ها تم شبح وار دارند و شدت سواری ها به گونه ای است که عموما برای بچه های بزرگتر طراحی شده. حتی هیجان دوست ترین کودکان هم با سواری هایی معروفی مانند Toy Story Mania و Journey to the Centre of the Earth قانع می شوند. اگر تفریحات هیجان انگیز تری می خواهید و این در اولویت شما قرار دارد، احتمالاً از دیزنی سی لذت بیشتری خواهید برد.

از هم‌اکنون تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴، دیزنی توکیو چهلمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد، به این معنی که می‌توانید کالاها و تنقلات مختلفی بخرید و از جاذبه‌های ویژه نیز لذت ببرید! این جاذبه ها شامل رژه روز رنگ و نمایش آتش بازی می شود.

≡ بخش جدیدی به نام فانتزی اسپرینگ :

دیزنی سی اخیراً اعلام کرده که سرزمین جدیدی به نام Fantasy Springs در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ افتتاح می شود! اینجا مجموعه ای از مورد علاقه ترین بحش های دیزنی خواهد بود: فروزن، پیتر پن و گیسوکمند. فانتزی اسپرینگ شامل Frozen Kingdom (Arendelle)، Rapunzel’s Forest و Never Land هم خواهد بود. بنابراین اگر دقیق تر بخواهیم باشیم، اساساً سه لند جدید در حال باز شدن هستند.

≡ در اینجا چهار جاذبه جدید وجود دارد که می توانید انتظارش را داشته باشید:

  • ۱) سفر سرد آنا و السا (Anna and Elsa’s Frozen Journey) – یک قایق آبی موزیکال که وقایع فیلم اصلی Frozen را به تصویر می کشد.
  • ۲) جشنواره فانوس راپونزل – قایق سواری در مکان های مختلف دیده شده در انیمیشن گیسوکمند.
  • ۳) ماجراجویی در سرزمین رویایی پیتر پن – یک جاذبه سه بعدی که در آن مهمانان  باید تلاش کنند جان را از دست کاپیتان هوک نجات دهند.
  • ۴) Fairy Tinker Bell’s Buggies – یک جاذبه خانوادگی و دوستانه که در آن مهمانان به Tinker Bell در تحویل بسته ها کمک می کنند.

≡ آخر هفته ها :

واضحا آخر هفته ها شلوغ  است اما به غیر از تعطیلات آخر هفته، دوشنبه ها و جمعه ها گاهی اوقات به همان اندازه شلوغ هستند. اگر می توانید انتخاب کنید که چه روزی از اینجا بازدید کنید، روزهای سه شنبه و چهارشنبه بهترین گزینه برای شما هستند. بهتر است تقویم پیش‌بینی ازدحام جمعیت را بررسی کنید و سعی کنید از تاریخ‌هایی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند اجتناب کنید. در تعطیلات مدرسه هم می توان گفت که ممکن است روزهایی شلوغ در انتظارتان باشد.

≡ تعطیلات عمومی ژاپن :

تعطیلات مختلفی در ژاپنی وجود دارد که تعداد آنها به ۱۶ عدد می رسد. اما از آنجا که برخی از آنها در یک هفته اتفاق می‌افتند، بسیاری از مردم محلی کل هفته را برای استراحتی طولانی تعطیل می‌کنند. در واقع سه تا از شلوغ ترین دوره هایی که باید از آنها اجتناب کرد موارد زیر هستند.

  • هفته طلایی: ۲۹ آوریل تا ۶ می
  • Obon: اواسط ژوئیه یا اواسط اوت (بسته به تقویم شمسی)
  • سال نو: ۳۱ دسامبر تا ۱ ژانویه

≡ در سال ۲۰۲۴، اکثر کارها را می توان از برنامه توکیو دیزنی انجام داد

  • مدت زمانی که در صف خواهید بود را می توانید بررسی کنید.
  • برای سوار شدن به وسایل تفریحی می توانید دسترسی اولیه رزرو کنید.
  • برای میل کردن غذا می توانید رزرو انجام دهید.
  • می توانید برای ورود به نمایش ها و صحبت با کارکتر های کارتونی و… درخواست دهید.

این اپ همه اطلاعات ضروری مورد نیاز شما در مورد پارک ها را دارد. قطعا نقشه با موقعیت مکانی زنده شما، هنگامی که در پارک در حال تفریح هستید بسیار مفید خواهد بود! کافیست وقتی در پارک هستید بلیط خود را در برنامه ثبت کنید.

۱)  Toy Story Mania! (اسکله آمریکایی) :

همه در مورد این جاذبه با تم کارناوال به وجد می آیند. منطقه ای که برای منتظر ماندن در صف است، همانند سازی ای به یکی از شخصیت‌های Toy Story خواهد بود. این جاذبه شما را به یک فضای سه بعدی وارد می کند که در آن می‌توانید با توپ‌های دیجیتال به سمت بیگانگان شلیک کنید تا امتیاز جمع کنید.

۲) Soaring: Fantastic Flight (پرواز فوق العاده : بندر مدیترانه ای ) :

پرواز فوق العاده که در طول همه‌گیری بیماری افتتاح شد، جدیدترین جاذبه ی اضافه شده به دیزنی سی است. این جاذبه ممکن است صف طولانی ای داشته باشد و شما برای مدت زمان زیادی منتظر بمانید اما تجربه آن، آنقدر واقع بینانه است که متوجه می شوید ارزش را دارد.

هالویین
هالویین

آتش فشان دیزنی سی
آتش فشان دیزنی سی

آتش بازی
آتش بازی

دیزنی سی توکیو
دیزنی سی توکیو

نمایش های دیزنی لند
نمایش های دیزنی لند

دیزنی سی
دیزنی سی

توکیو دیزنی سی
توکیو دیزنی سی

دیزنی سی لاست ریور دلتا
دیزنی سی لاست ریور دلتا

جزیره مرموز دیزنی سی
جزیره مرموز دیزنی سی

جاذبه های توکیو ژاپن
جاذبه های توکیو ژاپن

ژاپن
ژاپن

توکیو ژاپن
توکیو ژاپن

جاذبه های توکیو
جاذبه های توکیو

ژاپن و جاذبه هایش
ژاپن و جاذبه هایش

Soaring fantastic flight
Soaring fantastic flight

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

توکیو دیزنی لند
توکیو دیزنی لند

جاذبه های ژاپن
جاذبه های ژاپن

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

برج Terror
برج Terror

دیزنی سی
دیزنی سی

مسیر به دیزنی سی
مسیر به دیزنی سی

دیدنی های ژاپنی
دیدنی های ژاپنی

تم پارک های ژاپن
تم پارک های ژاپن

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

پرواز فوق العاده دیزنی سی
پرواز فوق العاده دیزنی سی

توکیو دیزنی لند
توکیو دیزنی لند

اپ توکیو دیزنی ریزورت
اپ توکیو دیزنی ریزورت

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن


موقعیت مکانی :

برچسب ها
توکیو دیزنی لندو دیزنی سی جاذبه های ژاپن دیدنی های ژاپن دیزنی سی توکیو دیزنی لند توکیو دیزنی لند ژاپن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن