دیدنی های چین

غارهای لانگمن لویانگ نشانگر هنر باستانی چین با بیش از ۱۵۰۰ سال تاریخ

Longmen Grottoes

• غار های لانگمن |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

غارهای لانگمن با بیش از ۱۵۰۰ سال تاریخ، شاهکاری حکاکی شده روی سنگ هستند که از تکمیل آنها بیش از ۴۰۰ سال می گذرد. و می توان آن را به سال ۴۹۳ پس از میلاد از سلسله وی (Wei) شمالی نسبت داد. اکنون این غار ها، به عنوان مکانی توریستی و معروف، دوره ای درخشان از فرهنگ بودایی چین باستان را نشان می دهند.

  • نوع: میراث جهانی، مکان های تاریخی، نقاط بودایی
  • بهترین فصل ها: آوریل تا اکتبر
  • زمان توصیه شده برای بازدید: نیم روز
  • ساعات کار: ۸:۰۰-۱۸:۰۰ (فوریه – مارس، ۸ اکتبر – ۳۱ اکتبر) | ۸:۰۰-۱۸:۳۰ (۱ آوریل – ۷ اکتبر) | ۸:۰۰-۱۷:۰۰ (نوامبر – ژانویه)
  • مکان: در ساحل رودخانه یی (Yi) ، ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر Luoyang

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

۱) غار ها به عنوان میراث جهانی یونسکو :

غارهای لانگمن که هزاران غار، مجسمه و کتیبه دارند، گنجینه ای ارزشمند از هنر بودایی هستند. این غار ها در کنار غارهای Dunhuang Mogao در گانسو و Yungang Grottoes در شانشی، در میان سه غار معروف چین قرار دارند. غار های لانگمن به خاطر مجتمع های بودا مورد توجه هستند و به خاطر ارزش هنری بی‌نظیرش شناخته می‌شوند. لانگمن در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

≡ هنر باستانی چینی :

در امتداد یا در یک کیلومتری امتداد صخره‌های غربی و تپه های شرقی، غارهای لانگمن با دو پل به هم متصل می‌شوند. و بیش از ۲۳۰۰ غار و ۱۰۰٫۰۰۰ مجسمه بودا را در خود جای داده‌اند. این مجسمه ها با ارتفاع ۱۷ متر تا ۲ سانتی متر، گواهی بر هنر باستانی هستند. علاوه بر این، این سایت دارای صدها کتیبه است که هنر خوشنویسی باستانی را به نمایش می گذارد.

≡ این منطقه دیدنی شامل چهار بخش اصلی است:

غارهای تپه غربی(West Hill Grottoes) (همچنین به عنوان تپه لانگمن شناخته می شود) در امتداد ساحل غربی رودخانه یی می باشد. و غارهای تپه شرقی، معبد Xiangshan و Baiyuan (مقبره Bai Juyi) واقع در تپه شرقی (همچنین به عنوان تپه Xiangshan شناخته می شود) در ساحل شرقی رودخانه یی قرار دارند.

• پل هایی که سراسر رودخانه را به هم متصل می کند:

پل منشوی (Manshui) در جنوب و پل لانگمن در شمال، دو تپه را در سراسر رودخانه به هم متصل می کنند. غارهای تپه غربی خانه بسیاری از مناظر زیبا مانند Vairocana Buddha و غار Binyang هستند که آن را به نقطه شروع ایده‌آلی برای کاوش در گنجینه‌های هنری غارهای لانگمن تبدیل می‌کند.


 جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• غارهای وست هیل :

غارهای وست هیل که در طی چهار قرن حکاکی شده اند، قلب و روح لانگمن را نشانگر می شوند. این غارها با داشتن چشم‌اندازی باشکوه، دارای بیش از ۵۰ غار بزرگ و متوسط ​​هستند که در طول سلسله‌های وی و تانگ شمالی ایجاد شده‌اند. البته که در کنار آنها غارهای کوچک‌تری هم هست. این مجموعه ی نفس گیر نشان دهنده اوج دستاورد هنری در Longmen است. در واقع می توان گفت که به عنوان مظهر غارهای لانگمن قد قامت کرده است. در این مجموعه گسترده، بازدیدکنندگان می‌توانند در عظمت مکان های جذاب متعددی از جمله معبد معروف Fengxian، غار بین یانگ و غار Wanfo غرق شوند.  

بودا Vairocana در معبد Fengxian :

معبد Fengxian که در زمان سلسله تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷ پس از میلاد) ساخته شد. دارای طاقچه ای به عرض ۳۶ متر و ارتفاع ۴۱ متر است. جاذبه ی منحصر به فرد آن بودای باشکوه Vairocana است که در ارتفاع چشمگیر ۱۷٫۱۴ متری قرار دارد. این بودا هاله ای از ظرافت، وقار، و بلندی را نشان می دهد. و دارای ویژگی های متمایزی است که به وضوح آرامش و فضل را به تصویر می کشد.

بودای Vairocana از چه کسی الهام گرفته شده است؟

در کنار بودا، تصاویری از شاگردان، بودی سَتوا ، پادشاهان بهشتی و جنگجویان با به کار گیری از از طرح سنتی بودیسم چینی به دقت ساخته شده است. هر مجسمه نمونه ای از هنری نفیس است و به عظمت فضای غار می افزاید. افسانه ها حاکی از آن است که بودای Vairocana از وو زتیان (Wu Zetian)، تنها امپراتور زن در تاریخ چین، الگوبرداری شده است و بر اهمیت تاریخی آن افزوده است.

غار Binyang :

غار بین یانگ که قبلاً به عنوان معبد لینگیان شناخته می شد، شامل سه بخش است ، غار میانی یانگ، غار شمالی بین یانگ و غار جنوبی بین یانگ. غار بین یانگ که در ابتدا در سال اول دوره جینگ مینگ (۵۰۰ سال پس از میلاد) در طول سلسله وی شمالی حفاری شد، دارای تاریخی بیش از ۱۵۰۰ سال می باشد. این غار اولین غار سلطنتی است که برای بزرگداشت دستاوردهای تاریخی امپراتور شیائوون به کار گرفته شده . به ویژه برای انتقال پایتخت به لویانگ و انجام اصلاحات چینی سازی که این پادشاه صورت داد.

ساخت غار ها در چه زمانی به پایان رسید:

ساخت غار بین یانگ ۲۴ سال به طول انجامید و بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ نفر را به کار گرفت. با همه اینها، غار Binyang میانی در طول سلسله وی شمالی تکمیل شد. در حالی که غار جنوبی (ساخته شده از ۵۹۵-۶۱۶ پس از میلاد) و غار شمالی (ساخته شده از ۶۴۱-۶۵۰ پس از میلاد) به ترتیب در طول سلسله های سوئی و تانگ به پایان رسیدند. 

مودرا آمیتابها :

در میان مجسمه‌های بی‌شمار بودا در غار بین یانگ، آمیتابا (Amitābha) در غار جنوبی در اینترنت معروف شده . دست راست برافراشته او، در حالتی که اغلب با علامت پیروزی اشتباه گرفته می شود، باعث جلب توجه گردیده. با این حال، این ژست در واقع یک مودرا است. موقعیتی نمادین از دست که در هنر بودایی استفاده می شد. در این مورد، مودرا آمیتابها به احتمال زیاد بیانگر برآوردن آرزوها یا بی باکی می باشد. متأسفانه انگشت شست این دست بلند شده شکسته، به همین علت بیشتر به علامت پیروزی شباهت خواهد یافت.

غار Wanfo : 

در میان دامنه‌های تپه غربی، غار وانفو قرار دارد که به‌خاطر داشتن بیش از ۱۵٫۰۰۰ بودای کوچک که دیوارهای جنوبی و شمالی آن را تزئین کرده‌اند، نامگذاری شده. این منظره گیرا گواهی واقعی ای بر ارادت به بودا می باشد.

بودا آمیدا (Amida):

بودا آمیدا در مرکز این صحنه قرار دارد، بودا آمیدا با آرامش در حالتی به شکل نیلوفر آبی بر تخت Sumeru خود نشسته است. موهای موج دار و صورت لطیف و کامل او حسی آرامش بخش را ایجاد می کند. پشت سر او، یک اثر باشکوه است، ۵۴ کنده کاری نیلوفر آبی که هر کدام بودی ساتوایی در حالت منحصر به فردی نشان می دهد.

غار وانفو و مجسمه های آن :

غار وانفو از تعداد بی‌شماری بودا با عبارات متنوع، حرکات دست (مودرا) و چهره‌های اصلی تشکیل شده است. جواهری پنهان در ورودی جنوبی در انتظار شماست. در اینجا، مجسمه ای از بودی ساتوا وجود دارد که حسی آرام القا می کند. گفته می شود که همین شخصیت، الهام بخش هنرمند مشهور اپرای پکن، می فانگ بوده و بر اجراهای او تأثیر گذاشته بود.

غار لوتوس :

غار نیلوفر آبی در ضلع شمالی معبد Fengxian قرار دارد و نام خود را از نقش برجسته نیلوفر آبی در سقفش گرفته. این گل که نماد خلوص در آیین بودایی می باشد، توسط سه آپساراس (نوعی روح زنانه از ابرها و آبها در فرهنگ هندو و بودایی) در هر دو دیوار شمالی و جنوبی احاطه شده که همگی به سمت داخل هستند تا نیلوفر آبی مقدس را ستایش کنند.

در قسمت پایینی، صحنه‌ای پر جنب و جوش دیده می‌شود: بودا Gautama در ۵ متری موعظه ای را برای دانش‌ پذیران خود بیان می‌کند، که توسط تعداد زیادی مجسمه کوچک‌تر بودا احاطه شده.

دو سنگ جادویی :

جدا از غارهای شگفت انگیز با مجسمه های نفیس بودا، شما همچنین می توانید به فراتر از غارها بروید و عجایب طبیعی شگفت انگیزی را کشف کنید.

اولین این سنگ های جادویی، سنگ گل صد تومانی است که رنگ سبز تیره ای دارد. و به طرز پیچیده ای با الگوهای گل صد تومانی سفید و فیروزه ای آراسته شده، و این نام را به دلیل جزئیات واقعی و سادگی در ظرافت به خود اختصاص داده.

دومین سنگ، Plum Blossom Jade (جاسپر آتشفانی) است که ، یک گونه منحصر به فرد یافت شده در لویانگ است. الگوی آن شبیه شکوفه های آلو ظریف است و دارای عناصر کمیاب آهن، روی و سایر مواد معدنی می باشد.

در حالی که تپه غربی دارای غارهای بزرگ لانگمن است، تپه شرقی تجربه‌ای آرام‌تر و در عین حال جذاب تر با چهار جاذبه منحصربه‌فرد ارائه می‌کند.

≡ سکو پرستش بودا :

این سکو که دقیقاً در مقابل معبد Fengxian قرار دارد، نقطه مطلوبی برای به تصویر کشیدن بودای باشکوه Vairocana و غارهای پهناور غربی در تنها یک منظره نفس گیر است.

≡ تپه های شرقی :

در حالی که در مقایسه با غارهای تپه غربی مقایس کوچک تری دارند. تپه شرقی چشم انداز منحصر به فردی از میراث هنری لانگمن ارائه می دهد. غار تپه شرقی که صرفاً مربوط به سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷ پس از میلاد) است، دارای حدود ۲۰ غار بزرگ و متوسط، در کنار غارهای کوچکتر می باشد. نقاط برجسته عبارتند از دو غار نیلوفر آبی، غار Kanjingsi و سه غار Leigutai هستند.

≡ معبد Xiangshan :

معبد Xiangshan که در میان تپه شرقی واقع شده، دارای تاریخ غنی ای از قرن هاست. در ابتدا در سال ۵۱۶ پس از میلاد در زمان سلسله وی شمالی ساخته شد، سپس در سال ۶۸۷ پس از میلاد در زمان سلسله تانگ بازسازی شد. گفته می‌شود که برج سنگی، مکان مورد علاقه ملکه مهیب Wu Zetian است و زمزمه‌های سلطنت او در اینجا به گوش می‌رسد.

قرن ها بعد، شاعر مشهور بای جویی (白居易) در این محیط  آرامش خود را یافت. او چنان مسحور آرامش معبد شده بود که در همان نزدیکی سکونت گزید و لقب “راهب شیانگشان” را به خود گرفت. حتی در قرن بیستم، معبد در طول گرمای تابستان خلوت و است. سیاستمدار جیانگ جیشی (蒋介石) و همسرش به اینجا آمده بودند و ویلای حفاظت شده اشان گواهی بر آن زمان است.

≡ باغ بای (Bai) :

باغ بای که در میان قله زیبای Pipa در تپه شرقی قرار دارد، به عنوان یادبودی آرام برای شاعر ارجمند بای جویی است. در اینجا،زمان کند می شود و شما  خود را غرق در آرامش می یابید. گیاهان سرسبز، حوضچه‌ای آرام و گل‌های زیبا محیطی واقعاً شاعرانه ایجاد می‌کنند. همانطور که در امتداد راهرو شعر قدم می زنید، می توانید لحظاتی را به تماشای اشعار بسیار از بای جویی بپردازید و آن ها را تحسین کنید. این ابیات ماندگار با زیبایی آرام باغ یکی می شوند و نگاهی اجمالی به روح این شاعر به شما می دهد.

≡ غار های لانگمن در شهر لانگمن، منطقه لولونگ، شهر لویانگ واقع شده است.

  • ۱۵ کیلومتر دورتر از مرکز شهر لویانگ، حدود ۳۰ دقیقه رانندگی.
  • ۵ کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن Luoyang Longmen، حدود ۱۵ دقیقه رانندگی.
  • ۲۶ کیلومتر دورتر از فرودگاه Luoyang Beijiao، حدود ۴۵ دقیقه رانندگی.
  • ۲۶ کیلومتر دورتر از معبد اسب سفید، حدود ۴۵ دقیقه رانندگی.
  • ۵۵ کیلومتر دورتر از معبد شائولین، حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی.

≡ بهترین زمان برای سفر چه زمانی است :

• بهترین فصل:

این غار ها را می توان در تمام طول سال مشاهده کرد. با این حال، برای اینکه مناسب ترین آب و هوا را داشته باشید، ماه های بهار (آوریل-مه) یا پاییز (سپتامبر-اکتبر) را می توانید هدف خود قرار دهید. اگر دوستدار شکوفه های رنگارنگ هستید هم در ماه آوریل می توانید به نمایش خیره کننده گل های صد تومانی بپردازید.

• بهترین زمان روز:

بسیاری از مجسمه ها در غارها با نور طبیعی کمی وجود دارند. صبح ها بهترین فرصت برای مشاهده آنها است. به خصوص در غارهای تپه غربی که رو به شرق هستند و آفتاب صبح رو به آنهاست.

دیدنی های چین
دیدنی های چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

دیدنی های لویانگ
دیدنی های لویانگ

لویانگ چین
لویانگ چین

غار لانگمن
غار لانگمن

دیدنی های چین
دیدنی های چین

چین و دیدنی های آن
چین و دیدنی های آن

رودخانه یی چین
رودخانه یی چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

دیدنی های لویانگ چین
دیدنی های لویانگ چین

چین
چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Longmen Grottoes جاذبه های لویانگ دیدنی های چین غارهای لانگمن غارهای لانگمن چین غارهای لانگمن در چین غارهای لانگمن لویانگ چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن