دیدنی های تایلند

فستیوال آب تایلند(سونگکران)-جشن آب پاشی

Songkran-The Water Festival

فستیوال آب تایلند (سونگکران)

فستیوال آب تایلند یک فستیوال سالانه سرگرم کننده برای هرکسی است . در واقع همه آن را به عنوان ” فستیوال آب” می شناسند. فستیوال آب تایلند یک جشن مورد انتظار هم برای کودکان و هم بزرگترهاست. در اصل سونگکران یک جشنواره ای برای جشن سال نو بود که امروزه به یک نمایش عظیم از مبارزات آبی سرگرم کننده تبدیل شده است. این جشنواره در سراسر کشور برگزار می شود در مناطقی همچون بانکوک ، پاتایا و چیانگ مای .

تاریخته جشن سونگکران

سونگکران در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است. در این روز جشن آب برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند ، این آب بداقبالی را از آن ها شسته و دور می کند . این سنت در جامعه تایلندی بسیار با ارزش است.

جشن “Rod Nam Dum Hua”

در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگتر ها با ریختن آب خوشبو بر روی دست های آن ها نشان دهند و در مقابل از دعای آن ها برای خوشبختی و سعادت برخوردار شوند . در بعداز ظهر این روز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن ، همه ی مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند .

جنگ های بزرگ آب

شهر های سراسر تایلند به صحنه ی جنگ های عظیم آبی تبدیل می شوند . مردم سوار کامیون هایی می شوند که ظروف بزرگ آب در آن قرار دارد . کودکان و بزرگسالان با اسلحه و شلنگ آب روی هر کسی که به طرفشان می آید آب می ریزند . کودکان گچ یا خاک رس را روی صورت یکدیگر می مالند .

روز های سنگکران

به طور سنتی اولین روز سنگکران ، شروع سال نو می باشد . تاریخ ها بر اساس تقویم شمسی تعیین شده و در هر سال متغیر است . اکنون سال نو در تایلند در اول ژانویه است . این جشن از ۱۳ تا ۱۵ آپریل ، در طول داغ ترین زمان های سال برگزار می شود. جشن سونگکران یک تعطلات ملی سه روزه است که بسیاری از تایلندی ها باری گذراندن تعطیلات با خانواده خود به حومه ی شهر برمیگردند .

لینک های مهم :

اطلاعات کامل : هتل های تایلند 

اطلاعات کامل : دیدنی های تایلند 

اطلاعات کامل : تور های تایلند 

وب سایت انگلیسی زبان شیوار :  Travel to IRAN

 

تصاویر فستیوال آب تایلند 

جنگ آب سونگکران
جنگ آب سونگکران
سونگکران
سونگکران
فستیوال آب تایلند
فستیوال آب تایلند
فستیوال آب تایلند-۲
فستیوال آب تایلند-۲
فستیوال آب تایلند-۲
فستیوال آب تایلند-۲
فستیوال آب تایلند-۴
فستیوال آب تایلند-۴

 

 

 

برچسب ها
تایلند تور تایلند تور های تایلند جاذبه های دیدنی تایلند جشن آب پاشی تایلند دیدنی های تایلند سفر تایلند سونگکران فستیوال آب تایلند فستیوال های تایلند کارگزار تور تایلند کارناوال آب تایلند کارناوال های تایلند کارنوال آب تایلند کارنوال های تایلند هتل های تایلند

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن