دیدنی های قزاقستاندیدنی‌ها

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان | MEDEU ALMATY

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان به قولی مرتفع ترین مجتمع ورزشی دنیا است که البته نمی توان آن را قطعاً تایید کرد. ولی تمام شهرت آن به پیست اسکیت سرعت آن در جهان است که یکی از بهترین ها در دنیاست و شهرتی بین المللی دارد.

۳۳۶ هتل در نزدیکی این مجتمع در منطقه کوهستانی ساخته شده اند. که نشان از انجام رخدادهای جهانی در این مجتمع بوده و هست. و جالب است بدانید رکورد های بین المللی فراوانی در اینجا ثبت شده است.

اطلاعات مجموعه ورزشی

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان در ارتقاع ۱۶۹۱ متری در منطقه کوهستانی در ما بین سال های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۱ ساخته شده است و همان سال ۱۹۵۱ افتتاح شده است. در سال های ۱۹۷۲ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ مورد بازسازی قرار گرفته و تعمیرات اساسی در این مجموعه انجام گرفته است و دلیلش هم میزبانی از مسابقاتی بین المللی بوده است.

با رشد یافتن ضرورت و اهمیت توسعه توریسم و در این زمینه توسعه توریسم ورزشی سرمایه گذاری های خوبی روی این مجموعه ورزشی صورت پذیرفت که همین امر باعث شد تا در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ این مجموعه میزبان رخدادهای بین المللی ورزشی هم در سطح آسیایی و هم جهانی باشد.

طبق آخرین آمارها تا سال ۲۰۱۶ پیست اسکیتینگ مدئو بزرگترین پیست اسکیت جهان است. چیزی حدود ۱۰۵۰۰ متر مربع – با بالاترین کیفیت یخ برای اسکیتنگ که به طور طبیعی با هدایت آب های کوهستانهای منطقه و سرمای طبیعی این یخ تهیه می شود.  زاویه قرارگیری این پیست به نحوی است که آفتاب مستقیم و خوبی را در طول روز جذب می نماید.

این پیست در منطقه کوهستانی به همین نام واقع شده است و در واقع نام مدئو از نام منطقه گرفته شده است. این منطقه کوهستانی و مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان در جنوب شرق شهر آلماتی واقع شده است. و جالب است بدانید برای ساخت این مجموعه ورزشی هزینه ای معادل ۱۳۱٫۸ میلیون دلار انجام پذیرفته که رقم کمی برای یک مجموعه نیست.

از جمله رخدادهای بسیار مهم در این مجموعه می توان به بازیهای المپیک زمستانه سال ۲۰۱۴ و بازیهای زمستانه قاره آسیا در سال ۲۰۱۱ اشاره کرد در کل در مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان تا ماه اکثبر ۲۰۱۶ که این متن تهیه شده است چیزی حدود ۱۲۰ رکورد جهانی در رخدادهای متعدد ورزشی ثبت شده است.

بالا دست مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان یک سد به همین نام بسته شده است این سد که خود یکی از جاذبه های طبیعی و طبیعت گردی شهر آلماتی است و مناظر طبیعی خیره کننده ای دارد به همراه یک مجموعه تله کابین تفرجگاه بی نظیری را برای پایان هفته ساکنین آلماتی و به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که هم این مجموعه ورزشی و هم طبیعت منطقه دارد برای جهانیان خواهد داشت.

لینک مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان در سایت ویکی پدیا : کلیک کنید

لینک مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان در سایت TRIP ADVISOR  : کلیک کنید

لینک مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان در سایت رسمی آلماتی قزاقستان : کلیک کنید


برای مشاهده تور قزاقستان روی لینک کلیک کنید

برای مشاهده دیدنی های قزاقستان روی لینک کلیک کنید

برای مشاهده هتل های قزاقستان روی لینک کلیک کنید

عکس های زیبایی از مجموعه ورزشی MEDEU قزاقستان :

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان
مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان

پیست اسکیت مدئو آلماتی قزاقستان
پیست اسکیت مدئو آلماتی قزاقستان

پیست اسکیت مدئو آلماتی قزاقستان
پیست اسکیت مدئو آلماتی قزاقستان

سد مدئو آلماتی قزاقستان
سد مدئو آلماتی قزاقستان

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان
مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان

Medeu Almaty
Medeu Almaty

سد مدئو آلماتی قزاقستان
سد مدئو آلماتی قزاقستان

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان
مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان

موقعیت مکانی مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان و سد مدئو در نقشه گوگل :

برچسب ها
پیست اسکی مدئو آلماتی قزاقستان پیست اسکیت مدئو آلماتی قزاقستان تور آلماتی تور آلماتی قزاقستان تور آلماتی قزاقستان با پرواز ایران ایر تور آلماتی قزاقستان با پرواز ماهان تور الماتی تور لحظه آخری آلماتی قزاقستان جاذبه های آلماتی جاذبه های آلماتی قزاقستان جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان جاذبه های سفر به آلماتی قزاقستان جاذبه های قزاقستان جاذبه های گردشگری آلماتی قزاقستان جاذبه های گردشگری الماتی دیدنی های آلماتی دیدنی های آلماتی قزاقستان دیدنی های الماتی دیدنی های قزاقستان سد مدئو آلماتی قزاقستان سد مدئوی آلماتی قیمت تور آلماتی قزاقستان مجموعه ورزشی مدئو آلماتی قزاقستان مدئو مدئو آلماتی مدئو آلماتی قزاقستان نرخ تور آلماتی قزاقستان هزینه تور آلماتی قزاقستان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن