دیدنی های چیندیدنی‌ها

مرکز مالی جهانی شانگهای چین

یکی از نماد های معماری شهر شانگهای که نشانه مدرنیت این شهر پیشرفته است همین مرکز مالی جهانی شانگهای است. آسمان خراشی سر به فلک کشیده که دومین بنای بلند جهان در بین آسمان خراش ها است و مرتفع ترین تراس جهان را به گردشگران خود ارایه می نماید شما می توانید از مراکز تجاری و خرید و تفریحی این برج استفاده و لذت ببرید.

مرکز مالی جهانی شانگهای ، یا همان (Shanghai Word Financial Centre swfc) ، یک آسمان خراش فوق بلند است که در منطقه پودانگ شهر شانگهای واقع شده است. Kohn Pedersen Fox طراح این ساختمان بوده است و ساخت آن بر عهده شرکت Mori Building بوده است. این ابر سازه یک آسمان خراش چند منظوره است که از دفاتر اداری ، هتل ها ، اتاق های کنفرانس ، عرشه های تماشا و مال های خرید در طبقات پایین تر تشکیل شده است.
ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای دومین برج بلند جهان و یکی از جاذبه های گردشگری چین، در ۲۸ آگوست سال ۲۰۰۸ در حالی بازگشایی شد که بخش تراس مخصوص تماشای آن، دو روز دیرتر افتتاح شد. این تراس تماشا که در حال حاضر مرتفع ترین تراس تماشای جهان به شمار می رود ، به بینندگان نمایی از ارتفاع ۴۷۴ متری زیر پایشان ارائه می نماید و یکی از پروژه‌های بلندپروازانه چینی ها برای دستیابی به توسعه اقتصادی ، مرکز مالی جهانی شانگهای می باشد .این پروژه با سرعتی بسیار بالا (هر طبقه در ۵/۴ روز) و هزینه‌ای بالغ بر ۱/۱ بیلیون دلار ساخته شد. فرم اصلی طرح ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای، یک مکعب است که به وسیله قوسهایی که به برافراشتگی ساختمان تأکید می‌کنند، قطع ‌میشود.
البته شاخص‌ترین عنصر طرح که موجب تقویت هندسه اصلی ساختمان می‌گردد و تحسین بسیاری از معماران را برانگیخته است، فضای خالی یا روزنی است که درمیان سطوح فوقانی ساختمان ایجاد شده و به مثابه دروازه‌ای در آسمان عمل خواهد کرد. در ضمن از نظر سازه‌ای، روزن ایجاد شده موجب کاهش فشار بادبر سازه می‌شود. این فضای خالی که گردشگران قادر خواهند بود در آن قدم بزنند، با افزایش ارتفاع ساختمان عریض تر شده و در انتهای برج با یک پل که دو طرف ساختمان را به هم وصل می‌کند، بسته می‌شود.
در ۴ سپتامبر سال ۲۰۰۷ زمانی که این آسمان خراش ساختش به پایان رسید، با ارتفاع ۴۹۲ متری خود، در مقام دوم بلندترین ساختمان های جهان ایستاد. مرکز مالی جهانی شانگهای بعد از برج شانگهای که قبلا بلند ترین ساختمان چین بود، بلندترین ساختمان کشور چین است و از جاذبه های توریستی شانگهای است.
این ساختمان علاوه بر این دارای بیشترین زمین اشغال شده مرتفع و بیشترین ارتفاغ سقف در سازه های ساختمانی در جهان می باشد و به همین خاطر لغب مرتفع ترین ساختمان جهان را داراست.
ساختمان SWFC برای طراحی منحصر به فردش مورد ستایش واقع شده است و درسال ۲۰۰۸ نام معمار این ساختمان به عنوان برترین معمار سال برای آسمان خراش های پایان یافته جهان ثبت گردید.
این ابر سازه یک آسمان خراش چند منظوره است که از دفاتر اداری، هتل ها، اتاق های کنفرانس، عرشه های تماشا و مال های خرید در طبقات پایین تر تشکیل شده است. پارک هیات یکی از هتل های این آسمان خراش است که ۱۷۴ اتاق و سوئیت را به خود اختصاص داده است که از طبقه ۷۹ تا ۹۳ این برج را به خود اختصاص داده است، در حقیقت این هتل دومین هتل مرتفع جهان به شمار می رود و از هتل گرند هیات شانگهای که در طبقات ۵۳ تا ۸۷ برج جین مائو واقع شده نیز برتر است.
بنای بلند مرکز مالی جهانی شانگهای نه تنها میزبان ادارات مختلف است، بلکه تعداد وسیعی رستوران را در خود جای داده است. این مرکز همچنین در طبقه ۹۴ یک ایوان دارد که می توان مناظری بی نظیر از شهر شانگهای و نمایی منحصر به فرد از اورینتال تاور را از آنجا تماشا کرد.

نکته‌ها:


احتمالا در تمام شانگهای سرویس بهداشتی پاک‌تر و مجلل‌تر از سرویس‌های مرکز مالی جهانی شانگهای پیدا نکنید

مرکز مالی جهانی شانگهای چین
مرکز مالی جهانی شانگهای چین
برچسب ها
آسمان خراش های چین تور پکن و شانگهای چین تور چین تور شانگهای جاذبه های سفر به چین جاذبه های سفر به شانگهای دیدنی های چین دیدنی های شانگهای مراکز توریستی شانگهای مراکز گردشگری شانگهای چین مرکز تجارت جهانی شانگهای مرکز مالی جهانی شانگهای مرکز مالی جهانی شانگهای چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن