دیدنی های چین

معبد اسب سفید در لویانگ چین با بیش از ۱۹۰۰ سال تاریخ !

White Horse Temple

• معبد اسب سفید |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

معبد اسب سفید که در سال ۶۸ بعد از میلاد در سلسله هان شرقی تأسیس شد، اولین معبد بودایی در چین با بیش از ۱۹۰۰ سال تاریخ بود. از آن زمان، باعث شد که بودیسم در سراسر چین گسترش داده شود و به طریقی تبدیل به مهد بودیسم چینی شد. تا به امروز، هنوز هم مکانی محبوب برای کشف بودیسم چینی است.

  • نوع: مکان مذهبی، تاریخی و بودایی
  • بهترین فصل ها: آوریل تا اکتبر
  • زمان توصیه شده برای بازدید: ۲ تا ۳ ساعت
  • ساعت کاری: ۰۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• چرا  از معبد اسب سفید باید دیدن کنید؟

این معبدبه عنوان اولین معبد بودایی چین، اولین های زیادی را به خود اختصاص داده است: برای مثال اولین معبد باستانی، معبد Qiyun را در خود جای داده . اولین راهب هندی را منزل داده و اولین متون مقدس بودایی چینی در آن ذخیره شده. اولین مکان ترجمه کتاب مقدس، تراس خنک و شفاف (the Cool and Clear Terrace) را داراست. و از اولین راهب چینی را پذیرا شده.

≡ تبادل فرهنگ بودایی در بین کشورهای امروزی :

نفوذی که معبد اسب سفید دارد فراتر از مرزهای چین رفته است و نشان دهنده تبادل فرهنگ بودایی در بین کشورهای امروزی به صورتی عمیق است . پس از ساخت آن، بودیسم به کره شمالی، ژاپن و آسیای جنوب شرقی گسترش پیدا کرد و بعداً به اروپا و قاره آمریکا هم رسید. در قرن بیستم، هند، تایلند و میانمار سالن‌های مربوط به خودشان را در معبد اسب سفید برپا کردند. این چنین اسب سفید تبدیل به تنها معبد جهان با معماری بودایی چینی، هندی، تایلندی و برمه شد.


 جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• تاریخ معبد را باهم بخوانیم !

طبق افسانه های تاریخی، امپراتور مینگدی (Mingdi )  از سلسله هان شرقی (۲۵ تا ۲۲۰ پس از میلاد) رویایی دید. که در آن پیکری طلایی بر فراز حیاط او اوج گرفت. بعد از اینکه بیدار شد، به او الهام شد و فرستادگانی به مناطق غربی فرستاد تا بودا را احضار کنند و دانش بودیسم را کسب کنند. علیرغم مواجهه با چالش های متعدد، فرستادگان در نهایت با دو شخصیت برجسته هندی، کاسیاپاماتانگا (Kasyapamatanga) و دارماراتنا (Dharmaratna) ملاقات کردند.

≡ داستان نام این معبد از کجا نشات گرفته است؟

به دعوت آنها، این دو راهب، فرستادگانی به چین فرستادند. همراه با اسب سفیدی که سوتراهای مقدس (آیین هندو) را حمل می کرد. در سال ۶۸ بعد از میلاد، امپراتور فرمانی برای ساخت معبدی برای نگهداری این متون مقدس صادر کرد که تقریباً در ۱۲ کیلومتری شرق پایتخت، لویانگ قرار داشت. به افتخار اسب سفیدی که سوتراها را حمل می کرد، معبد به معبد اسب سفید معروف شد. این رویداد آغاز گسترش بودیسم در سراسر چین بود که منجر به ساخت معابد چینی متعدد شد. امروزه، بازدیدکنندگان معبد اسب سفید می توانند مجسمه سنگی ای که برای یادبود از این اسب ساخته اند را در ورودی آن ببینند.

≡ معماری حفظ شده در معبد :

معبد اسب سفید علیرغم اینکه برای بار ها تخریب و بازسازی شده است، اما گواهی بر حفاظت از مجموعه وسیعی از معماری های گرانبهای بودایی و مجسمه های بودا است. معبد اصلی، بتکده Qiyuan، معبد تایلند، معبد هند و معبد میانمار از جمله نقاط برجسته معبد هستند.

• معبد اصلی:

معبد اسب سفید امروزی به عنوان ساختاری اصلی، رو به جنوب و دارای طرحی دقیقا متقارن است. تالار پادشاهان بهشتی (The Hall of the Heavenly Kings) به عنوان سالن آغازین در این معبد عمل می‌کند. و با مجسمه‌های سفالی تزئین شده که چهار پادشاه را به تصویر می‌کشند و قدمت آن به سلسله چینگ برمیگردد.

به سمت مرکز معبد، تالار بودای بزرگ را می توان مشاهده کرد. این سالن که در زمان سلسله مینگ ساخته شده است، مجموعه‌ای از مجسمه‌های بودا، از جمله ساکیامونی (Sakyamuni) ، نمادهای ونشو (Wenshu) ،بودی ساتوا حکمت (شخصی که از راه پارسایی به مدارج رفیع روحانی رسیده است) ، و سامانتابهادرا(Samantabhadra) را در خود جای داده است. در گوشه شمال شرقی، یک ناقوس باستانی تاریخی به وزن بیش از یک تن قرار دارد که به عنوان نقطه کانونی برای مراسم زنگ سال نو عمل می کند.

≡ تالار ماهاویرا :

در مجاورت تالار بودای بزرگ، تالار ماهاویرا مزین شده (Mahavira) قرار دارد. این تالار بزرگترین سالن معبد، به طول ۲۲٫۸ متر و عرض ۱۴٫۲ متر است. در میان هزاران مجسمه بودا، چهره‌های برجسته‌ای وجود دارند. مانند ساکیامونی (Sakyamuni)، آمیتابها (Amitabha) ،بودای پزشکی (the Medicine Buddha) و هجده مهارت Arhat (اولین سری های بوکس ابتدایی در شائولین کونگفو ) که از ابریشم و مواد گرانبهای کنف ساخته شده‌اند.

≡ تراس خنک و شفاف :

مقصدی که در مجموعه معبد باید دید، تراس خنک و شفاف (Cool and Clear Terrace) است. که از لحاظ تاریخی به عنوان سایت ترجمه سوتراهای اصلی شهرت دارد. امروزه، این منطقه شبیه یک حیاط آرام است که با عطر درختان سرو و کاسیا مزین شده است و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد به دور از شلوغی استراحت کنند.

• معبد Qiyun :

معبد Qiyun یک سازه آجری پلکانی، تقریباً در ۲۰۰ متری معبد اصلی معبد اسب سفید قرار دارد. معبد Qiyun در ابتدا در سال ۶۹ پس از میلاد در طول سلسله هان شرقی ساخته شد و بعداً در سال ۱۱۷۵ پس از میلاد در طول سلسله جین بازسازی شد.

این معبد وجه تمایزی به عنوان اولین محل دور افتاده بهیکشونی (Bhikshuni) در استان هنان دارد، جایی که بسیاری از راهبه‌ها امروزه به مطالعه بودیسم ادامه می‌دهند. معماری معبد به طرز ماهرانه ای آجر، چوب و سنگ را با هم ترکیب می کند و در نتیجه برجی باستانی و متمایز ایجاد می کند.

≡ ویژگی های زیبایی که می توانید از این معبد مشاهده کنید:

افسانه ها می گویند که ایستادن در فاصله ۲۰ متری از معبد و دست زدن پژواکی شبیه قور قورباغه ایجاد می کند.  اطراف معبد Qiyun محیطی آرام و بی‌صدا خواهد بود زیرا که بازدیدکنندگان کمتر در مقایسه با معبد اصلی دارد. در مجاورت معبد، می‌توان حوض، پل‌ها، آلاچیق‌ها و دیگر ویژگی‌های زیبایی را پیدا کرد که فضای کلی منطقه را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر معماری سنتی چینی، بازدیدکنندگان معبد اسب سفید این فرصت را دارند که چندین ساختمان بودایی خارجی، یعنی معبد تایلند، معبد هند و معبد میانمار را هم ببینند، که هر کدام جذابیتی متمایز و منحصر به فرد دارند.

≡ معبد تایلند، هند و میانمار :

معبد تایلند دارای Dagoba است که ۱۲ مجسمه بودا در طبقه اول آن و یکی از یادگارهای بودا در طبقه دوم آن قرار دارد. تالار بزرگ بودا ، مجسمه باشکوه ۷٫۲ متری ساکیامونی (Sakyamuni) بودا را به نمایش گذاشته و حضوری باشکوه از Phra Ching Rana را یادآور می شود. که یکی از مورد احترام ترین مجسمه های بودا تایلند است.

معبد هند، نقطه کانونی تالار بودای بزرگ است که بر اساس پاگودای نمادین هند – برج مشهور سانچی طراحی شده است. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند سالن‌ها، صومعه‌ها و طاق‌نماهای متعددی را که همگی در یک چیدمان هماهنگ چیده شده‌اند ببینند و از معماری منحصربه‌فرد آن شگفت زده شوند.

در مجاورت معبد تایلند، معبد میانمار آینه‌ای به سبک کاخ ماندالی است. ساختمان اصلی آن به شکل معبد شوداگون در یانگون است و چهار مجسمه ساکیامونی را در خود جای داده است که روشنگری، آموزه ها، سخاوت و مراقبه بودا را به تصویر می کشد.

• معبد اسب سفید در شهر  Baimasi , منطقه Luolong ,معبد Luoyan قرار دارد.

  • ۲۳ کیلومتر دورتر از مرکز شهر Luoyang، حدود ۵۰ دقیقه رانندگی.
  • ۲۸ کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن Luoyang Longmen، حدود ۱ ساعت رانندگی.
  • ۲۴ کیلومتر دورتر از فرودگاه Luoyang Beijiao، حدود ۱ ساعت رانندگی.
  • ۲۶ کیلومتر دورتر از غارهای Luomeng، حدود ۴۵ دقیقه رانندگی.
  • ۵۰ کیلومتر دورتر از معبد شائولین، حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی.

≡ بهترین زمان برای بازدید از معبد اسب سفید :

به عنوان یک معبد با جذابیت فرهنگی، معبد اسب سفید برای بازدید در تمام طول سال مناسب است. اگر آب و هوا را در نظر بگیریم، بهترین زمان برای بازدید  آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر است که آب و هوا خوب است.

اگر در فصل بهار به این شهر سفر کنید، فرصتی برای دیدن گل های صد تومانی رنگارنگ خواهید داشت. جشنواره سالانه فرهنگ گل صد تومانی Luoyang از اوایل آوریل تا اوایل می برگزار می شود. در طول این جشنواره، تمام شهر غرق در شادی و زیبایی گل های تومانی می شود. در باغ معبد اسب سفید نیز می توانید گل های بسیار زیبایی را ببینید.

دیدنی های چین
دیدنی های چین

معبد اسب سفید چین
معبد اسب سفید چین

معبد های چین
معبد های چین

لویانگ چین
لویانگ چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

چین
چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

نقشه معبد
نقشه معبد

معبد اسب سفید لویانگ
معبد اسب سفید لویانگ

دیدنی های چین

چین
چین

موقعیت مکانی :

برچسب ها
White Horse Temple دیدنی های چین دیدنی های لویانگ لویانگ معبد اسب سفید معبد اسب سفید لویانگ معبد اسب سفید لویانگ چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن