جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

هفت خواهر استالینی مسکو

یکی دیگر از جاذبه های مسکو هفت خواهر استالینی مسکو است ، سبک معماری خاص آن تمایزی آشکار در بافت معماری مسکو ایجاد می کند که توجه هر بیننده ای را در این شهر به خود جلب می کند. هرچند در نگاه اول این گونه به نظر می رسد که نوعی همسانی در سبک وجود دارد ولی با کمی دقت با تنوع سبک ها مواجه می شویم و این تنوع به اندازه ای است که می توان مسکو را کانون انواع سبک های معماری به شمار آورد. معماری مسکو، گذشته از بعد ساختمان سازی، از ابعاد دیگر نیز قابل توجه است. استالین بعد از تثبیت قدرت خود در کودتایی که علیه تروتسکی داشت و رشد و پیشرفت سریع اتحاد جماهیر شوروی برای به رخ کشیدن شکوفایی اقتصادی و قدرت اتحاد جماهیر شوروی به جهانیان تصمیم به ساخت ۸ آسمان خراش بلند مرتبه در مسکو گرفتند که هفت خواهر آن در زمان استالین ساخته شد ولی در مرحله ساخت خواهر هشتم جنگ جهانی دوّم آغاز شد و بنای هشتم هیچگاه ساخته نشد. استالین می خواست این هشت آسمان خراش در هشت بلندی ساخته شود تا از هر نقطه از شهر مسکو دیده شود و قدرت و شکوه حکومت خود را به رخ مردم خود و جهانیان بکشاند و البته در این راستا کم هم موفق نبود.
برجسته ترین و شاخص ترین سبک معماری مسکو را می توان در ساختمان های آسمان خراش و هفتگانه ای مشاهده نمود که نظر هر بیننده را به خود جلب می نماید. نمای هفت خواهر استالینی مسکو به ویژه در شب که با نورپردازی ویژه ای می درخشند، جلوه زیبایی به شهر می بخشد. در سال ۱۹۴۷ شورای وزیران اتحاد شوروی طرح جامعه شهرسازی برای شوروی را به تصویب رساند. در این طرح ساخت هشت بنای با عظمت برای مسکو در مطرح شده بود که از ۲۶ تا ۳۲ طبقه ارتفاع داشتند. در طراحی این ساختمان ها معماری قدیمی روسیه به ویژه سبک ساخت کرملین مورد توجه قرار گرفته بود. این هشت بنا قرار بود به مناسبت هشتصدمین سالگرد تاسیس مسکو ساخته شود، اما بنا به دلایلی که قبلا شرح داده شد هفت ساختمان بنا شدند.
محل مورد نظر برای ساخت این بناها، هفت تپه ای بودند که مسکو بر روی آنها بنا شده است. هفت خواهر استالینی مسکو بین سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۷ توسط بیش از ۱۰ هزار مهندس، بنا ،کارگر و از جمله جمعی از زندانیان ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
هفت خواهر استالینی مسکو عبارتند از : وزارت امور خارجه، دانشگاه دولتی مسکو، هتل هیلتون، هتل رادیسون رویال، ساختمان اداری و مسکونی مربوط به وزارت راه و ترابری، دوساختمان مسکونی در خیابان کاتلنیچسکایا و میدان کودرینسکایا.
وزارت امور خارجه در میدان اسمولنسکایا ( مترو اسمولنسکایا انتهای خیابان آربات قدیم) بین سال های ۱۹۵۲ – ۱۹۴۸ ساخته شد.
دانشگاه دولتی مسکو در تپه های وارابیف بین سال های ۱۹۵۳ – ۱۹۴۹ ساخته شده که بلندترین نقطه مسکو به شمار می رود. بلندی این نقطه از دلایل ساخت دانشگاه در آنجا بود ( علم باید بالاترین جایگاه را داشته باشد). این ساختمان شبیه ترین به کاخ شوراها بود. دانشگاه دولتی مسکو توسط معماران سرآمد زمان خود از جمله یافن و رودنف طراحی و ساخته شد. ساختمان دانشگاه دولتی مسکو ۲۳۵ متر ارتفاع دارد.
سایت رسمی دانشگاه مسکو یکی از هفت خواهر استالینی مسکو : www.msu.ru/en
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
آسمان خراش های هفتگانه مسکو بناهای هفت خواهر مسکو بهترین تور روسیه تاریخ هفت خواهر استالینی مسکو تاریخچه هفت خواهر مسکو تور ارزان روسیه تور روسیه تور روسیه ارزان قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری مسکو داستان هفت خواهر استالینی مسکو دیدنی های مسکو ساختمان های هفت خواهر مسکو قیمت تور روسیه قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ مجری مستقیم تور روسیه نرخ تور روسیه نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ هتل رادیسون رویال هفت آسمان خراش مسکو هفت خواهر استالینی مسکو هفت خواهر مسکو هفت خواهر مسکو کدامند

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

  1. این هتل شاهکاری در بین هتل های مسکو است از معماری با شکوه تا امکانات بی نظیر تا پرسنل نازنین و صبحانه های خوشمزه و کاملش همه عالی بودن و تور دلتابان هم که بهترین تور روسیه ایران میتونه سفر روسیه شما رو بهترین و بیاد ماندنی ترین خاطره سفر زندگیتان بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن