دیدنی های اروپادیدنی های رومانی

کلیساهای چوبی منطقه مارامورش رومانی

دیدنی های رومانی

کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی 

شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند که رومانی تقریبا ۱۵۰۰ کلیسای قدیمی چوبی دارد. این کلیساهای چوبی قبل از قرن بیستم ساخته شده اند. زیبایی و ساختار ویژه ی آن ها توجه خیلی ها را بخود جلب کرده است. در دسامبر سال  ۱۹۹۹ هشت کلیسای چوبی منطقه مارامورش در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید.

کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی

کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانیکلیسای چوبی روستای بودشت(Budesti) ، کلیسای چوبی روستای برسانا ((Barsana،  کلیسای چوبی روستای پوینله ایزی(Poienile Izei)،کلیسای چوبی زردشک(Surdeşti)، کلیسای چوبی روستای یئود( Ieud Deal)،کلیسای چوبی روستای روگز Rogoz))، کلیسای روستای لوپیس (Plopis)،کلیسای روستای دیسست(Desesti).

تمامی این کلیسا ها نشان دهنده ی معماری کوهستانی مخصوص در شمال رومانی می باشد که دوره های تاریخی ساخته شده است.

کلیسای چوبی روستای بودشت(Budesti)

قدمت کلیسای چوبی بودشت به ۱۶۴۳ بر میگردد. کلیسایی که در میان روستا  و بر روی تپه ساخته شده است . این کلیسا بزرگ ترین کلیسای چوبی منطقه مارامورش می باشد. جدا از اینکه خود ساختمان کلیسا مجموعه ای از معماری های جذاب و نقاشی های قدیمی مذهبی است ،

ساختمان ها و خانه های اطراف کلیسا نیز نظر شما را بخود جلب خواهد کرد.شاید هم در آن اطراف پینتئا را دیدید! پینته آ یک شخصیت رابین هودی داشته که از افراد ثروتمند دزدی کرده و به مردم نیازمند میبخشیده است.

در سال ۱۶۷۰ بدنیا آمد، زمانی که منطقه زیر سلطه ی مجارها وده و مردم رومانی به دلیل بالا بودن مالیات ها دوران سختی را می گذراندند شروع به دزدی از ثروتمندان کرده و به مردم ضعیف کمک می کرده است.

کلیسای چوبی روستای بودشت رومانی
کلیسای چوبی روستای بودشت رومانی
کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی
کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی
خواننده های رومانیایی
خواننده های رومانیایی

کلیسای روستای دیسست(Desesti)

کلیسا در سال ۱۷۷۰  بر جای کلیسای اصلی قدیمی ترساخته شده است. نقاشی های روی دیواره مربوط به سال ۱۷۸۰ بوده و بخوبی از آن محافظت شده است. تمامی نقاشی های دیواری درون کلیسا نشانگر داستان های انجیل است. از میراث بجا مانده در این کلیسا می توان به ۱۴ نماد چوبی ساخته شده در قرن ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد.

کلیسای روستای دیسست رومانی
کلیسای روستای دیسست رومانی

کلیسای چوبی روستای برسانا (Barsana)

افسانه ها نشان از این دارد که برای ساخت این کلیسا مردم زیادی از جان و اموال خود گذشته اند و آن را وقف ساخت این کلیسا کرده اند. کلیسای برسانا قدیمی ترین کلیسای منطقه محسوب شده و با نگاه کردن به آن و رنگ رفته ی چوب در طول سال ها متوجه قدمت آن خواهید شد.بصورتیکه اگر در فاصله ی خیلی دور به آن نگاه کنید شاید آن را سفید ببینید.

کلیسای چوبی روستای برسانا رومانی
کلیسای چوبی روستای برسانا رومانی

کلیسای چوبی روستای پوینله ایزی(Poienile Izei)

پایداری کلیسای چوبی روستای پوینله ایزی را در تمامی این سال ها و با توجه به تمامی سختی های طبیعی و انسانی یک معجزه می دانند.این کلیسا در طول ۴۰۰ سال در مقابل همه ی ناملایمتی ها دوام آورده است. و مردم منطقه آن را یکی از قدیمی ترین کلیساها مارامورش می دانند که قدمت آن به ۱۶۰۴ بر میگردد.

متاسفانه از معمار آن مانند دیگر سازه های مارامورش اطلاعی در دست نیست اما نقاشی های درون آن توسط یک نقاش محلی در سال های ۱۷۹۳ و ۱۹۷۴ کشیده شده است .

کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی
کلیساهای چوبی معروف منطقه مارامورش رومانی

کلیسای چوبی زردشک(Surdeşti)

ویژگی مهم این کلیسا مربوط به برج چند وجهی قابل توجه در بالای ورودی آن است. برج ۵۴ متری بوده و خود کلیسا ۷۲متر ارتفاع دارد. که این موضوع باعث شده تا در میان یکی از بلندترین کلیساهای چوبی اروپا و دنیا قرار گیرد.

لینکهای مهم : 

دیدنی های اروپا

هتل های اروپا

Travel to IRAN

کلیسای چوبی زردشک

برچسب ها
جاذبه های سفر به رومانی جاذبه های گردشگری رومانی دیدنی های رومانی کلیساهای چوبی منطقه مارامورش رومانی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن