جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

کلیسای واسیلی مقدس

کلیسای واسیلی مقدس یا همان کلیسای واسیلی بلاژنوا یکی از شاخص ترین بناهای روسیه است و شاید بتوان از آن به عنوان نماد توریستی روسیه نام برد. این کلیسا که اکنون شهرت جهانی دارد. زمانی در دوره استالین دستور تخریب و نابودی آن داده شد که به علت اعتراضات گسترده مردمی و تحصن مقابل این کلیسا استالین از تصمیم خود صرف نظر کرده و این کلیسا به عنوان میراثی جاودان برای روسیه به یادگار ماند. واسیلی شخصی پیشگو بود که بسیار مورد تقدس مردم روسیه بوده است. و اسم این کلیسای از این پیشگو گرفته شده است.
کلیسای واسیلی مقدس، واقع در میدان سرخ سمبل مسکو به شمار می رود. تصویر کلیسای واسیلی مقدس که نمای بیرونی آن بیشتر شبیه ساختمان های قصه می باشد، به عنوان سمبل مسکو در بیشترین مقالات و کتاب هایی که پیرامون این شهر منتشر می شود، وجود دارد.
طی صد سال خان های قازان مرتباً به مسکو حمله می کردند. در زمان ایوان مخوف روابط مسکو و قازان تیره و تار شد و ایوان تصمیم گرفت بساط خان را برچیند. تابستان ۱۵۵۲ لشکر ۱۵۰ هزارنفره روس ها به قازان تاخت. پس از محاصره طولانی شهر، دراول اکتبر ۱۵۵۲ که مصادف با یکی از اعیاد مذهبی (عید پاکروف) بود، هجوم بر ارک قازان شروع شد. روز بعد روس ها شهر را تصرف کردند. این پدیده یکی از مهم ترین کارهای دولت مسکو در قرن ۱۶ میلادی محسوب می گردد.
کلیسای واسیلی مقدس به خاطر یادبود پیروزی روس ها بر تاتارها طی سال های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ میلادی توسط پاستنیک معمار بزرگ آن زمان ساخته شد. در سال ۱۵۷۱ تاتارها دوباره به قصد ویران کردن مسکو به آن جا لشکر کشیدند که با مقاومت مردم روبرو شدند. در جریان حمله لهستانی ها و سوئدی ها، دو نفر به نام های منین و پاژارسکی توانستند حمله آنها را دفع کنند و امروزه مجسمه آنها مقابل کلیسا مشاهده می شود.
یک سال بعد از انقلاب سال ۱۹۱۷، کلیسای واسیلی مقدس به عنوان یک اثر هنری از سوی وزارت معارف شناخته شد و تحت حمایت قرار گرفت. این بنا در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک سند معماری متعلق به قرون ۱۶ تا ۱۸ به ثبت رسید. طی سالهای بعد تعمیراتی در آن صورت گرفت؛ از جمله شیروانی های آهنی به مسی تبدیل شد و حدود ۳۲ تن مس در این بازسازی به کار رفت.
امروزه کسی نیست که وقتی به مسکو سفر می کند از میدان سرخ دیدن ننماید و در کنار این بنای بسیار زیبا عکسی به یادگار نگیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

موقعیت مکانی کلیسای واسیلی مقدس در نقشه مسکو :

برچسب ها
Cathedral of St.Basil The Blessed پلن معماری کلیسای واسیلی مقدس تاریخچه کلیسای واسیلی مقدس تصاویر کلیسای واسیلی مقدس تور ارزان روسیه تور ارزان قیمت روسیه تور روسیه تور روسیه اردیبهشت 95 تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه با پرواز معراج تور روسیه بهار 95 تور روسیه بهار 96 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تابستان 96 تور روسیه تعطیلات نیمه خرداد تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه شهریور ماه 95 تور روسیه شهریور ماه 96 تور روسیه مرداد ماه 96 تور روسیه مهر ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان تور مسکو و سنت پترزبورگ بهار 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تابستان 95 درباره کلیسای واسیلی مقدس دیدنی های سنت پترزبورگ عکس کلیسای واسیلی بلاژنوا کلیسای سنت باسیل مسکو کلیسای میدان سرخ کلیسای واسیلی مقدس نرخ تور روسیه واسیلی بلاژِنِوا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن