دیدنی های ژاپن

کیومیزودرا (معبد آب خالص) میراث جهانی یونسکو در کیوتو ژاپن

Kiyomizudera Temple

• کیومیزودرا |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

کیومیزودرا، یا در واقع همان معبد آب خالص در کیوتو، معبدی زیبا و بودایی است که میراث جهانی یونسکو هم می باشد. این معبد به علت معماری چوبی ای که دارد و به دلیل مناظر شگفت‌انگیزش معروف است.

حتی در کیوتو که شهر معابد است و به این علت شهرت جهانی دارد، کیومیزودرا به عنوان یکی از زیباترین و تاریخی ترین مکان ها شناخته می شود. معبد آب خالص به طور خاص برای معماری چوبی اش و مناظر خیره‌کننده‌ای که از قلب فرهنگی ژاپن دارد، مشهور است. اگر معابد ژاپنی همیشه باعث شگفتی و کنجکاوی شما می شود، نمی‌توانید بدون دیدن کیومیزودرا کیوتو و مناظر نفس‌گیر آن از کیوتو بروید.

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• قدمت کیومیزودرا در کیوتو به چه زمانی بر می گردد؟

قدمت کیومیزودرا که در بخش Higashiyama در کیوتو قرار دارد به بیش از ۱۲۰۰ سال قبل برمی گردد. این معبد باستانی و بودایی نامش را از آب جاری در مجموعه معبد گرفته است که از آبشار اوتووا (Otowa) سرچشمه می گیرد. کیومیزودرا در لغت به معنای “آب زلال” است. این معبد در سال ۷۷۸ در اوایل دوره Heian تأسیس شد و در اصل بخشی از فرقه Hosso بود (یکی از قدیمی ترین مکاتب بودایی). کیومیزودرا اصل بخشی از معبد Kofuku-ji فرقه Hosso در نارا در نظر گرفته می شد که در آن زمان پایتخت ژاپن بود. داستان پیدایش معبد داستانی جذاب است.

≡اولین ساختمان معبد کیومیزودرا چگونه ساخته شد؟

Enchin، راهب بزرگی که بنیانگذار کیومیزودرا بود. خوابی دید که در آن به او دستور داده شده بود تا برای یافتن چاهی از رودخانه کیزوگاوا بالا رود. سپس این مکان را توانست پیدا کرد . وقتی به این مکان رسید، با یک راهب بودایی برخورد کرد که تکه ای از چوب مقدس به او داد. پیش از آنکه آن را در کلبه راهب نگهداری کند، این چنین شد که او ، چوب را در مجسمه Kannon – الهه بودایی رحمت و شفقت – استفاده کرد.

این آغاز چیزی بود که به کیومیزودرا تبدیل می شد، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. سال‌ها بعد، یک ژنرال مشهور در حال شکار آهو در کوه‌های هیگاشیاما بود. البته دلیلش این بود که امید داشت درمان بیماری همسرش را پیدا کند. او با راهب بزرگ در کوه ملاقات کرد. و سپس در مورد تقدس همه زندگی و رحمتی که Kannon دارد، آموزش دید. ژنرال که به خاطر کشتن آهو دچار احساس گناه شده بود، پیرو راهب بزرگ شد و سالنی در اطراف مجسمه Kannon ساخت. این سالن اولین ساختمان معبد کیومیزودرا بود.

≡ فرقه ای که در معبد کیومیزودرا به رسمیت شناخته شد؟

معبد کیومیزودرا با بیش از ۳۰ سازه در دامنه کوه اوتووا، ساخته شده و گستره وسیعی در شرق کیوتو را پوشش می دهد. قدمت بیشتر این ساختمان ها به سال ۱۶۳۳ برمی گردد. زمانی که مجموعه معبد توسط شوگان (هر یک از فرمانداران موروثی ژاپن که همه کاره ی محل خود بودند) و  Tokugawa Iemitsu ، پس از آتش سوزی که سازه های قبلی را ویران کرده بود، بازسازی شد.

کیومیزودرا همیشه با بودیسم مرتبط بوده و فرقه خود را به نام Kita Hosso در سال ۱۹۶۵ تحت رهبری Onishi Ryokei تشکیل داد. او کیومیزودرا را به استقلال از Kofuku-ji هدایت کرد و الهام بخش معبد شد تا فرقه خود را تشکیل دهد.

≡بودیسم و شینتوئیسم :

بودیسم در کنار Shintoism (شینتوئیسم)  یکی از دو باور معنوی اصلی در ژاپن است. به عنوان یک قانون اساسی، معابدی مانند Kiyomizu-Dera مربوط به بودیسم هستند، در حالی که مقدسگاه ها متعلق به شینتوئیسم هستند. 


جاذبه های دیگری از ژاپن که ممکن است برایتان جالب باشد:

همانطور که اشاره کردیم، Kiyomizu-Dera دارای بیش از ۳۰ ساختمان و سازه در کوه های شرقی کیوتو است. بنابراین هنگامی که به کیوتو و Kiyomizu-Dera رسیدید، قطعا از زیبایی اینجا شگفت زده می شوید. این ویژگی های شگفت انگیز شامل موارد زیر می شود:

۱) سالن اصلی (Main Hall) :

سالن اصلی به عنوان گنجی ملی در نظر گرفته می شود و مجسمه های کوچک الهه یازده چهره و هزار بازو، Kannon را در خود جای داده است.

۲) زیارتگاه Jishu :

زیارتگاه Jishu در پشت کیومیزودرا واقع شده  و به خدای عشق و خواستگاری اختصاص دارد. اینجا افراد مجرد و زوج هایی که آرزوی خوشبختی در روابطشان را دارند، به خود جذب می کند.

۳) بوتای (Butai) :

طبقه چوبی معروف کیومیزودرا (یا بوتای) از صدها ستون چوبی ۱۳ متری ساخته شده و از درختان کیاکی (Zelkova ژاپنی) و سرو می باشد. و همگی بدون استفاده از یک میخ ساخته شده اند. طبقه چوبی عظیم بخشی از سالن اصلی معبد است و مشرف به بالای درختان می باشد. به همین علت مناظری بی نظیر از کیوتو  ارائه می دهد.

۴) اوتووا نو تاکی (آبشار اوتووا) :

Otowa no Taki همان آبشاری است که Kiyomizu-Dera نام خود را از آن گرفته ، آبشار اوتاوا آب را از کوه اوتاوا به پایین می آورد.

۵) معبد سه طبقه کویاسو :

معبد کویاسو یکی از بلندترین های ژاپن است،قدمت  این معبد قرمز زیبا به سال ۱۶۳۳ برمی گردد و قطعا ارزش دیدن را دارد. به دنبال محافظ اژدها در گوشه جنوب شرقی باشید، که به عنوان خدای آب در نظر گرفته می شود، و برای جلوگیری از آتش سوزی این سازه وجود دارد.

۶) برج ناقوس (Bell Tower) :

برج ناقوس در سال ۱۵۹۶ ساخته شد و ۱۰۸ بار در شب سال نو نواخته می شود تا نمادی از ۱۰۸ آرزوی زمینی باشد که بودیسم معتقد است باید بر آنها غلبه کنیم.

۷) تاینای مگوری (Tainai Meguri) :

این تجربه منحصربه‌فرد که به «تونل زادگاه» معروف است، در سالنی به نام Zuiga-Do قرار دارد و قصد دارد بازگشت به زادگاه و تولد دوباره را نشان دهد.

• شما به دنبال چه هستید: موفقیت در تحصیل، عمر طولانی یا روابط عاشقانه موفق؟

اینجا در کنار اینکه می توانید از مجموعه معبد دیدن کنید. این امکان وجود دارد که از مناظر دیدنی لذت ببرید. اگر می خواهید سفری رمانتیک داشته باشید، می توانید از معبد جیشو بازدید کنید که به خدای عشق و خواستگاری اختصاص دارد.

رسمی وجود دارد که اگر بتوانید با چشمان بسته بین دو سنگی که در فاصله ۱۸ متری مقابل مقدسگاه قراردارند راه بروید و راه خود را پیدا کنید، در عشقتان را راحت پیدا خواهید کرد. گفته می شود که آبشار معروف کیومیزودرا دارای قدرت های ویژه ای است. آب خالص و روان آن به سه نهر مجزا تقسیم می‌شود و بازدیدکنندگان از یکی از نهرها با فنجانی که به یک دسته بلند متصل است می توانند آب بنوشند. یکی از جریان های آب به شما عمری طولانی می دهد. دیگری در تحصیل شما را  موفقیت می کند و آخرین به شما کمک می کند تا زندگی عاشقانه خوبی داشته باشید.

فقط به یاد داشته باشید که سعی نکنید از همه نهر ها آب بنوشید زیرا این تصور ایجاد می شود که کار حریصانه و بدی است! و خوش شانسی برایتان ندارد.

≡ بازدید از معبد کویاسو را فراموش نکنید!

اگر از معبد کویاسو در انتهای جنوبی معبد بازدید می کنید و به طور اتفاقی باردار هستید، اعتقاد بر این است که به زایمان ایمن کودکتان کمک می کند. در کنار این فعالیت‌ها و محیط خیره‌کننده معبد، تعدادی رویداد، جشن‌های ویژه در طول سال برگزار می‌شود. این جشن ها شامل نورپردازی‌های شبانه فصلی معمولی است که کیومیزو-درا به خاطر آن مشهور شده است،

≡ جشنواره اژدهای آبی :

و جشنواره Seiryu-e Matsuri – جشنواره اژدهای آبی – که هر سال در سپتامبر برگزار می‌شود. این فستیوال رنگارنگ و پر جنب و جوش با نمایش عروسک و رژه اژدهای ژاپنی به منظور گرامیداشت سیریو است که یکی از چهار جانور الهی می باشد و محافظ مرزهای کیوتو و الهه Kannon می باشد. ژاپن جشنواره های جالبی دارد و به معنای واقعی کلمه هزاران جشنواره در سراسر سال در سراسر ژاپن برگزار می شود.

≡ بزرگترین رویداد شبانه در ماه مارس :

در حالی که در سراسر سال در Kiyomizu-Dera شب ها روشن است، بزرگترین رویداد شبانه در ماه مارس مصادف با Higashiyama Hanatouro رخ می دهد.رویدادی ویژه و ۱۰ روزه که در آن کل منطقه و همه مغازه ها پس از تاریکی هوا باز می شوند. علاوه بر نورپردازی های ویژه برای این رویداد، هزاران فانوس زیبا نیز وجود دارد که خیابان ها را روشن می کنند.

کیوتو به دلیل معابد فراوان و زیارتگاه‌هایی که دارد به عنوان قلب فرهنگی ژاپن شناخته می‌شود و بخش هیگاشیاما در کوه‌های شرقی شهر، یکی از تاریخی‌ترین، سنتی‌ترین و محافظت شدهد ترین مناطق آن است. اگر به دنبالکیوتو با جلوه ای قدیمی هستید. این منطقه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید شماست.

≡ غذاهای محلی را از یاد نبرید!

حواستان باشد که غذاهای محلی مانند شیرینی کیومیزودرا، ترشی، بستنی کنجد سیاه، و سفال های معروف به «کیومیزو-یاکی» را فراموش نکنید. همچنین بسیاری از مغازه‌ها و رستوران‌های سنتی عالی در این منطقه وجود دارند. خیابانی به نام Sannenzaka هم هست که به‌خاطر نمونه‌های غذای رایگانش معروف است.

≡ چگونه در کیوتو گشت و گذار داشته باشید :

هنگامی که در کیوتو هستید، ساده‌ترین راه برای رفت و آمد در شهر استفاده از حمل‌ونقل عمومی است، بنابراین بهتر است کارت سفری ای تهیه کنید که به صورت پیش‌پرداخت هزینه دریافت می کند مانند کارت ICOCA، PASMO یا Suica. همچنین می‌توانید با سوار شدن به یکی از اتوبوس‌های معمولی از ایستگاه کیوتو به این مکان برسید یا با پیاده‌روی از ایستگاه Kiyomizu Gojo یا ایستگاه Gion-Shijo به این مکان ها بروید.

  • همانطور که اشاره کردیم، کیوتو – به عنوان قلب فرهنگی ژاپن – به خاطر معابد و زیارتگاه هایش شهرت جهانی دارد. بنابراین ممکن است که ندانید از کدام معبد و از کجا شروع به بازدید کنید، پس بهتر است با یک برنامه گشت کامل و برنامه ریزی شده خودتان را از نگرانی های این چنینی دور کنید. برای مشاهده برنامه گشت تور ژاپن شیوار : کلیک کنید
  • در کنار معابد بودایی مانند Kiyomizu-Dera، کیوتو همچنین به خاطر زیارتگاه‌های شینتویی که دارد معروف است و مسلماً معروف‌ترین آنها معبد  Fushimi Inari است که هزاران دروازه قرمز رنگ دارد.
  • کیوتو فقط معابد، زیارتگاه ها و بتکده ندارد، بلکه قلعه هایی نیز دارد.

دیدنی های ژاپن
دیدنی های ژاپن

معبد بودایی در ژاپن
معبد بودایی در ژاپن

معبد آب زلال کیوتو
معبد آب زلال کیوتو

معبد در کیوتو
معبد در کیوتو

کیوتو ژاپن
کیوتو ژاپن

معبد معروف ژاپن
معبد معروف ژاپن


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Kiyomizudera دیدنی های ژاپن دیدنی های کیوتو کیومیزودرا کیومیزودرا کیوتو معابد معروف کیوتو معبد کیومیزودرا معبد کیومیزودرا کیوتو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن