دیدنی های عماندیدنی‌ها

قلعه جلالی مسقط عمان یک جاذبه باشکوه و تاریخی

Al Jalali Fort Muscat Oman

عمان کشوری مملو از قلعه های باشکوه و اسرار آمیز است که هرکدام داستان منحصر به فرد خودشان را دارند .

یکی از این قلعه ها قلعه جلالی مسقط عمان یک جاذبه باشکوه و تاریخی معروف به قلعه خاکستر می باشد . این قلعه در بندرگاه مسقط قدیم عمان قرار دارد .

این برج در سال ۱۵۸۰ زمانی که مسقط دوبار توسط نیروهای عثمانی مورد تحدید قرار گرفت به دست پرتقالی ها به دستور فیلیپ ساخته شد .

مسقط به معنای لنگرگاه است و مطابق با اسمش مسقط قدیمی یک بندرطبیعی در یک مکان استراتژیک بین خلیج فارس و اقیانوس هند است . قلعه جلالی مسقط عمان روی یک رخنه سنگی در سمت شرق مسقط و درست رو به روی قلعه میرانی که سمت غرب است قرار دارد .

تاریخچه قلعه جلالی :

قلعه جلالی مسقط عمان در سال ۱۶۵۰ به دست نیروهای عمانی محاصره شد .

طی جنگ های داخلی بین سالهای ۱۷۱۸ تا ۱۷۴۷ این قلعه دوبار توسط ایرانی ها که برای کمک به یکی از حاکمان رقیب آمده بودند تصرف شد . قلعه جلالی بعدها به طور گسترده ای بازسازی گردید .

با گذشت زمان قلعه جلالی به عنوان پناهگاه یا زندان برای اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و بعدها در قرن بیستم تبدیل به یک زندان اصلی عمان شد اما این عملکرد در دهه ۱۹۷۰ به پایان رسید .

قلعه جلالی در سال ۱۹۸۳ بازسازی گردید و به موزه خصوصی تاریخی فرهنگی عمان تبدیل شد که تنها توسط مقامات کشور قابل بازدید بود .

نمایشگاه قلعه جلالی مسقط عمان : توپ ها ، تفنگ های قدیمی ، تفنگ های فیتیله ای ، نقشه ها ، قالیچه ها و دیگر وسیله های مصنوعی را شامل می شود .

صفحه قلعه جلالی در Trip Advisor : کلیک کنید

صفحه قلعه جلالی در Lonelyplanet : کلیک کنید

اطلاعات کامل تور عمان در لینک مقابل : تور عمان

کاملترین اطلاعات درباره هتلهای عمان  هتل های عمان

کاملترین اطلاعات درباره دیدنی های عمان : دیدنی های عمان

گالری عکس های قلعه جلالی : 

jalalii fort
jalalii fort

قلعه جلالی
قلعه جلالی

چپ قلعه جلالی
چپ قلعه جلالی

موقعیت مکانی قلعه جلالی مسقط عمان

برچسب ها
جاذبه های تاریخی عمان دیدنی های تاریخی عمان دیدنی های عمان قلعه اسرارآمیز مسقط عمان قلعه باشکوه جلالی در عمان قلعه جلالی قلعه جلالی مسقط عمان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن